firmamental dolorous
New member
סוגיות בתאולוגיה של הרשע :
גבירותיי ורבותי , שאלת תם בתקווה לדיון פורה : אחת מאבני הבסיס של התאולוגיה היהודית היא חופש הבחירה אשר ניתן לאדם בין טוב לבין רע. אכן נכונה היא הטענה הפסיכו-זואולוגית אשר גורסת כי מרבית בעלי החיים מלבד בני האנוש , לא מסוגלים להתעלות משמעותית אל מעבר לאינסטינקטים שלהם, ולפיכך ששות הבריות הטובות ויפות הנפש להכריז בריש גלי על בני אנוש רגישים, סנטימנטלים ( ונטולי לוגיקה ... ) ונדיבים ( או אף צמחוניים ) כ - " הומאניים " so called , אולם דווקא מתוך אותה ההנחה - האם אדם אשר במודע ובלב שלם בוחר להרע , להזיק , להשחית , להכאיב , לאמלל , לצער , להכשיל , לקתרג , לענות , להעלות מחשבות נבזיות על תודעתו ומשפטי תועבה על שפתיו - האם אדם כזה ( לפי הקאנון התאולוגי המערבי והיודו-נוצרי בפרט ) איננו בהכרח הומאני יותר ( בבסיס ההגדרה ) מפסאודו-מוסרי אשר הולך אחר המוסכמות ( אשר במקרה ספיציפי עשויות להיות פציפיסטיות ) ? קרי - האין סאדיסט קרניבור בהכרח הומאני יותר מצמחוני מבלי משים , לפי אותה ההנחה? ואם להתייחס לטענתו של מרטין לוטר למשל , כלפי האומנות הפוסט קתולית/נוצרית מובהקת בעלת אוריינטציה דתית , למן הרגע שהומאני מיקם את האדם במרכז ולא את האל , מהו כבר ההבדל העקרוני בינו לבין כל הדוניסט , קרניבור תאו דם ?
גבירותיי ורבותי , שאלת תם בתקווה לדיון פורה : אחת מאבני הבסיס של התאולוגיה היהודית היא חופש הבחירה אשר ניתן לאדם בין טוב לבין רע. אכן נכונה היא הטענה הפסיכו-זואולוגית אשר גורסת כי מרבית בעלי החיים מלבד בני האנוש , לא מסוגלים להתעלות משמעותית אל מעבר לאינסטינקטים שלהם, ולפיכך ששות הבריות הטובות ויפות הנפש להכריז בריש גלי על בני אנוש רגישים, סנטימנטלים ( ונטולי לוגיקה ... ) ונדיבים ( או אף צמחוניים ) כ - " הומאניים " so called , אולם דווקא מתוך אותה ההנחה - האם אדם אשר במודע ובלב שלם בוחר להרע , להזיק , להשחית , להכאיב , לאמלל , לצער , להכשיל , לקתרג , לענות , להעלות מחשבות נבזיות על תודעתו ומשפטי תועבה על שפתיו - האם אדם כזה ( לפי הקאנון התאולוגי המערבי והיודו-נוצרי בפרט ) איננו בהכרח הומאני יותר ( בבסיס ההגדרה ) מפסאודו-מוסרי אשר הולך אחר המוסכמות ( אשר במקרה ספיציפי עשויות להיות פציפיסטיות ) ? קרי - האין סאדיסט קרניבור בהכרח הומאני יותר מצמחוני מבלי משים , לפי אותה ההנחה? ואם להתייחס לטענתו של מרטין לוטר למשל , כלפי האומנות הפוסט קתולית/נוצרית מובהקת בעלת אוריינטציה דתית , למן הרגע שהומאני מיקם את האדם במרכז ולא את האל , מהו כבר ההבדל העקרוני בינו לבין כל הדוניסט , קרניבור תאו דם ?