סוג דלק

Slavoy

New member
סוג דלק

שלום לכל חברי/מומחי הפורום. יש לי דינק 150 ורציתי לדעת איזה דלק עדיף למלא. בספר יצרן רשום "96 אוקטן או 95 אוקטן נטול אופרת", עד עכשיו מיליתי 96, אבל חשבתי שאפשר גם למלא 98 שגם הוא נטול אופרת. מה דעתכם בנושא? תודה.
 

ixmix

New member
כנס פה.

אין לי הספר רכב, אבל 95 הוא נטול עופרת ומיועד למנועים בעלי ממיר קטליטי, ו96 מכיל עופרת שגורמת להרס הממיר. אני מניח שבספר באנגלית מופיע 95 ובעברית 96 מאחר ובקטנועים שהגיעו לפה לא הותקן ממיר קטליטי. במקומך הייתי בודק עם המכונאי (חבר ששאלתי אמר שממלא 96). יש ממיר - תדלק 95, אין ממיר - תדלק 96. ההימור שלי - אין ממיר קטליטי (אני מניח שתקבל בקרוב תשובה מוסמכת יותר ממישהו בפורום). 98 מיותר בכל מקרה ולא נותן כלום (מיועד לרכב עם פיח רב / דטונציה).
 

Moo Moo

New member
X אתה יכול להסביר לי על הממיר../images/Emo35.gif

שאלתי כבר פעמיים בפורום 8 ולא קיבלתי תשובה, מה תפקידו של הממיר הקטליטי ולמה יש כלים שמורידים אותו בדגם של הארץ!
 

ixmix

New member
ממיר קטליטי - ההסבר המלא:

ממיר קטליטי הוא מתקן שמורכב באגזוז. מהאגזוז ישנה פליטה של חומרים המזיקים לסביבה, תוצרי לוואי של שריפת דלקי המנוע. שלושת המזיקים הגדולים הם פחמן חד חמצני co, פחמימנים hc, ותחמוצת החנקן NOx. בגדול הממיר מצמצם את כמות החומרים הללו והופך אותם לחומרים אחרים בתהליך כימי (ראה אנימציה) מטרתו של הממיר הינה למנוע פליטת הגזים המזיקים לסביבה, ובעיקר השלושה שמניתי, והוא עושה זאת על ידי חמצון הפחמן חד חמצני והפחמימנים hc (הופך אותם ל co2) וחיזור תחמוצת חנקן (מחזר NOx ל N2). התהליך הכימי עובד ע"י חומרים המרכיבים פיזית את הממיר (שכבה דקה של פלטינה וזרזים כימיים פאסיביים) שמהווים זרזים לתהליכים כימיים של חמצון/חיזור ושינוי של הגז הנפלט כפי שפורט לעיל. מכאן שמו של המכשיר - ממיר (משנה את הרכב הגז) קטליטי (קטליזטור=מזרז תהליכים כימיים). הגז, אגב, משתנה באופן דראסטי - הטענה הרווחת היא צמצום של בין 10 ל 40 אחוזים מהחומרים הרעילים והמזיקים לסביבה בגז. אחת הבעיות בממיר קטליטי הינה שהחומר הקרמי המרכיב אותו רגיש ליסודות שונים, ובמגע איתם מפסיק לעבוד. יסוד שכזה המוסף לדלק על מנת להביאו לאוקטן מסוים והורס את הממיר היא העופרת. מגע עם עופרת מביא לסיום חייהם של הקטליזטורים (אגב - זרחן אף הוא הורס קטליזטורים ועדיף להשתמש בשמן נטול זרחן אם יש לך ממיר קטליטי). בהערת אגב אומר שכל ממיר קטליטי מסיים את חייו לאחר 3-5 שנים ודורש החלפת החומרים המהווים זרזים. מדוע לא מותקן בחלק מהרכבים (ובאותו דגם בחו"ל מותקן) - שאלה טובה. ייתכן כי התשובה בהיותה של מדינתנו מפגרת אחרי המערב בכל הנוגע לאיכות הסביבה. לנוחיותך - מצאתי אנימציה המדגימה פעולתו של הממיר הקטליטי.
 

Slavoy

New member
העניין הוא

שבספר הקטנוע בעברית כתוב אוקטן 96 או 95, בגלל זה שאלתי את השאלה. כמו שאמרת אני אחכה לעוד תשובות מאנשים בפורום. אז אנשים.... אני מחכה לתשובתכם. תודה
 

ixmix

New member
מחר אני אפתח את הספר שלי

אמור להיות לי ספר מכונאי (ומיקרופישים) קצת יותר מקיף. אני אבדוק.
 
למעלה