סוטדנטים, הנה מה שמחכה לכם אחרי הלימודים.

גרשום

New member
סוטדנטים, הנה מה שמחכה לכם אחרי הלימודים.

הנה מה שכותבת מרצה במשפטים ד"ר נעמי דדון:

בתחילת דצמבר 2017 התקיימו מבחני לשכת עורכי הדין במתכונתם החדשה. מתכונת זו נועדה להפסיק את השינון והלימוד בעל פה ולשלב חומר המבוסס על הבנה וניתוח.
אולם מטרה זו כלל לא הושגה, נהפוך הוא, היה צורך ללמוד בעל פה ביתר שאת כמויות גדולות יותר של חומר בפחות זמן.
האג'נדה של לשכת עורכי הדין לסינון כמות עורכי הדין, נעשתה באופן שאינו מידתי, מתעלל ואפילו שערורייתי. כמרצה באקדמיה אודה כי אני חשה כישלון אם יש לי 10% נכשלים במבחן סוף קורס, לו היו לי 20% נכשלים – הייתי פונה לתחום עיסוק אחר. על כן אני תוהה כיצד חשה לשכת עורכי הדין נוכח 70% נכשלים?
לאחר 4 שנות לימוד מפרכות מוצא עצמו הסטודנט הממוצע בסיטואציה קשה ומלחיצה, לעיתים בלתי אפשרית:
עליו להשקיע מאמצים רבים ומתישים במציאת התמחות.
בני המזל שמצאו מקום להתמחות, יעבדו בשכר מינימום במשך 18 חודשים, שכר שאינו מאפשר לפרנס משפחה – חלק לא מבוטל של המתמחים הינם נשואים והורים לילדים.
המתנה למבחני הלשכה.
שלושה חודשים בממוצע, ולעיתים אף מעבר לכך, של לימוד אינטנסיבי של כעשר שעות ביום.
לעיתים, כדי לעמוד במשימת הלימוד, יש צורך ליטול ריטלין, משום שזה לא אנושי ללמוד 3 חודשים 10 שעות ביום 7 ימים בשבוע.
בתקופת הלימוד למבחן, שכאמור נמשכת כמה חודשים, לא ניתן לעבוד, ויש להיעזר במשפחה או בהלוואות כדי לפרנס את המשפחה.
בחודשים אלו החיים נעצרים, אין חיי משפחה וזוגיות תקינים, אין חיי חברה תקינים, על כל המשתמע מכך.
וכך, כשלבסוף מגיע היום המיוחל, ניגשים הסטודנטים למבחן בחרדת קודש, במתח, בציפייה גדולה ובתקווה ענקית, ומוצאים מבחן שעוסק במסדרונות החשוכים של החומר הנלמד, בפינות לא ברורות, וכל זאת במצוקת זמן בלתי אפשרית. אין לי ספק שכ-90% מעורכי הדין הטובים והמובילים, לא יצליחו לפתור את המבחן במסגרת הזמן שניתנה לנבחנים, אף לא בזמן כפול. מדובר בלימוד בעל פה של כמויות אדירות של חומר, אלפי עמודים, חומר שלא ישמש שום עורך דין. עורך דין מקצועי יפנה לפני כתיבת כל מסמך משפטי לחוק ולפסיקה.
בניסיון לפתור את המבחן, נתקלתי בשאלה שנאלצתי לקרוא 4 פעמים עד שהבנתי אותה, השאלה התפרסה על שני שליש עמוד. לנבחנים היו 3 דקות לענות עליה.
למרבה הצער, במבחן התוצאה רוב הסטודנטים נכשלים וייגשו שוב למועד הבא שיהיה כעבור כחצי שנה, המצב המתואר לעיל יחזור על עצמו, ואם לא יצליחו – ייאלצו לגשת שוב.
זה לא אנושי!
מי בלשכת עורכי הדין הוסמך להתעלל באנשים ולפגוע בחופש העיסוק שלהם?
היכן הרגולטור שיפסיק את השערורייה?
 
שטויות במיץ עגבניות

קודם כל, ראוי להבחין לעניין כל מה שנאמר בין אוניברסיטאות לבין מכללות.
בוגרי אוניברסיטה סבירים (קרי, כאלה שבאמת רוצים להצליח במקצוע ולמדו למבחניהם במהלך התואר בצורה סבירה) לא יתקשו כלל ועיקר למצוא התמחות. בנוסף, רבים מהם מתמחים במגזר הפרטי, שם השכר הוא ממש לא שכר מינימום. ברור שיחסית לכמות השעות השכר לא מתגמל במיוחד, אבל זה רק בהתמחות עצמה ולא לאחר מכן. ככל שהדברים שנאמרו על-ידי המרצה המלומדת תקפים לגבי מכללות בלבד, הסתייגות שלא נאמרה בדברים, אז ייתכן שחלק מהדברים נכונים, לצערי אני לא בקיא מספיק, מהסיבה הפשוטה שאני לומד באוניברסיטה ופחות מכיר בוגרי מכללות. יש עוד עניינים שעל פניהם נחזים כשטויות גרידא, כמו למשל התיאור שלפיו במהלך הלימוד למבחני הלשכה אין חיים זוגיים, חברתיים ושצריך ללמוד 10 שעות 7 ימים בשבוע. אני עוד לא שם אישית, אבל לאנשים יש נטייה להגזים (כמו שהגזימו בקושי של הלימודים לפני שהתחלתי ללמוד) ואני די בטוח שזה לא המצב. ברור שיש אמת אגב בדברים, אבל בכל שקר יש נקודת אמת.

ראוי שאנשים יידעו שהדברים לא נכונים, ולא נכונים בהחלט ככל שמדובר בבוגר אוניברסיטה.
 
למעלה