סוללה לא תקינה לאופניים חשמליים

malaka ke

New member
סוללה לא תקינה לאופניים חשמליים

שלום וברכות על הפורום החדש!
קניתי אופניים חשמליים לפני כשנתיים. לאחרונה הבחנתי כי הסוללה נגמרת מהר ואני נתקעת באמצע הדרך כבר אחרי 10- ק"מ בערך.
פניתי לחנות שקניתי והטכנאי אמר לי כי הסוללה גמורה ויש לקנות חדשה. שאלתי היא האם זה נכון או ניתן לתקנה? תודה.
 
סוללה לא תקינה לאופניים חשמליים

מלכה שלום,
תודה על הברכות.
בעניין הסוללה - ראשית אני דיי מרוצה מכך שבמשך שנתיים נסעת עם הסוללה והטענת אותה הלוך ושנו ורק עכשיו הסוללה קצת עייפה , יש לומר שאפו לסוללה.
שנית, על פי הוראות יצרן ( יצרן מכובד ) סוללה איכותית אמורה להחזיק בין 600-700 מחזורי טעינה מלאים. לאחר מכן הסוללה יורדת לחצי מהקיבולת שלה
במקרה שלך זה נשמע די תואם למציאות ( ממוצע כ 250-300 הטענות בשנה) ולכן טווח הנסיעה שלך התקצר וסביר להניח שבקרוב גם ירד עוד.

בסופו של דבר - הסוללה ביצעה את משימתה וטווחי נסיעה מעל 10,000 ק"מ בסה"כ הכללי במשך שנתיים זו תמורה מלאה בהחלט.
לשאלתך- הטכנאי צודק ולתקן לא כדאי ( החלפת כל התאים הפנימיים ) אלא לרכוש סוללה חדשה או להסתפק בטווח נסיעה קצר מאוד שילך ויקטן בקרוב.
האם הוא הציע סוללה ממותגת או לא?
 

enigo

New member
תיקון אחד לעניין התיקון

בדרך כלל לא צריך להחליף את כל התאים, אלא רק חלק קטן מהם. אלא שאני לא יודע כמה מעבדות טובות לעניין יש בארץ.
 
תיקון סוללה לאופניים חשמליים

לתשובתך enigo
אני קצת חולק עלייך בעניין החלפת התאים. אחרי שנתיים התאים עייפים, עשו את מחזורי הטעינה שלהם. השלב הבא הוא כרטיס הפיקוד בסוללה שגם הוא אחרי כמה שנים מתעייף ( רכיב אלקטרוני).
יש לראות את התמורה שקיבלנו מהמוצר ולאחר שנתיים לדעתי זה מכובד.
 

enigo

New member
אין שום קשר לתמורה שקיבלנו מהמוצר

והאם היא מכובדת או לא.
מנסיון עם מצברי מכוניות היברידיות וחשמליות (שמחירם גבוה ולכן יש מוטיבציה גבוהה יותר לתקן אותם), בדרך כלל לא צריך להחליף את כל התאים.
&nbsp
 

Panda01

New member
חייבים להחליף את כולם

כל התאים בסוללה צריכים להיות זהים בתכונות שלהם אחרת חלק מהתאים יתפקדו כצרכנים. לכן אי אפשר לערבב ישן עם חדש.
 

Panda01

New member
כן, החומרים הכימיים מאבדים מהיכולת

להיפרד אחד מהשני, וההתנגדות הפנימית של הסוללה עולה.
 

enigo

New member
בדרך כלל לא זו הסיבה במצברי ליתיום

אלא פגיעה בממברנות הפנימיות. הפגיעה הזו מואצת בגלל חום, ולכן פעמים רבות בטלפון שנשכח ברכב חם מגלים שהסוללה נפגעה או סוללות שנטענו בקצב מהיר (שיוצר יותר חום) חיות פחות זמן.
בכל מקרה, יש מכשור שמאפשר לבדוק את מצב התאים, וכל זמן שהתא בתוך גבולות התקין, אין סיבה להחליף אותו.
השאלה היחידה שנשארת היא הכדאיות - אם ההבדל במחיר בין סוללה חדשה קומפלט לסוללה מחודשת הוא מאה שקל, אז לא שווה להתעסק עם תיקון. אם ההבדל הוא 500 שקלים, אז כבר שווה לשקול את זה.
 

enigo

New member
במכוניות יש סוללות ליתיום יון

וממברנות יש בכל סוללות הליתיום יון.
 
למעלה