סוס מתנגד ליציאה מהחווה בלי עוד סוס

פרסה

New member
סוס מתנגד ליציאה מהחווה בלי עוד סוס

הסוס שלי (סטנלי)מתנגד בכל תוקף לצאת למכל מני קווים אדומים קבועים שהוא סימן לעצמו הוא סוס אם תכונות די יפות: אם ילדים הוא סבבה לא רץ איתם ולא כלום, שרוצים לרוץ איתו נותנים 3 דירבונים והוא זז לעצור משיכה קטנה והואוווו והוא נעצר, אם סוסים נוספים הוא יוצא חופשי רק לבד הוא עושה לי צרות ואני יושב עליו 15 דקות אם שוט והוא מרים לי בלי סוף נותן לו מכות שכבר כואבת לי היד בסוף אני רואה שחבל על זמן יורד לוקח אותו 10 מטר מהשער ואז לפעמים הוא נעצר אבל לא בעיה להזיז אותו משם איך אני פותר את הבעיה הזאת ? לשבת עליו חצי שעה אם שוט? אני רוצה בכל זאת איזה קשר אלי ולא יברח כל פעם שאני נכנס למנא'ז? שאני כל הזמן ימשוך אותו ביד ?(זה איזה 100 מטר הליכה)
 

אבו-דני

New member
היה לך שוט (מקל) ומה עם הגזר?

--- הפתרון הוא סבלנות ולא עצבים, חוכמה ולא כוח. הכן לך כמה קוביות סוכר ותתן לו במשורה כל פעם שהוא נשמע לך. קשה לתת לך הנחיות דרך האינטרנט, ברם בקש ממשהו מנוסה להנחות אותך להריץ אותו בעיגול (עד כמה שאני זוכר יש לכם שם ואם לא חבל ומקום גדול יעשו גם את העבודה), לאחר שהוא ילמד לכנוס אלייך זה כבר 80 אחוז מהמשימה אתה מנהיג העדר שלו. לא לשכוח להריץ בעיגול עם חבל לא יותר מרדיוס של 9 מ'. השלב הבא זה היציאה תחילה אתה צריך לרכב עליו במנז' ולעשות איתו כל דבר ששנוא עליו כולל היציאה. כאשר סוס בורח ממך כדדאי שתלמד אותו שכדאי לבוא אלייך, עם מיכל קטן של גרגירי שיבולת/תערובת וגם לפעמים קוביות סוכר. בהצלחה
 

S H I L G I

New member
אבו-דני!!

אתה רוצה להרוס לסוס את השיניים? תן לו גזר או חרובים או כל דבר שלא מזיק לשיניים! סוכר מותר לתת רק פעם בשבוע קובייה אחת!
 

taos

New member
יש לך בעיה קטנה

אמרת שאחריי כמה זמן ירדת מהסוס כי הוא לא יוצא מהחווה, פה הבעיה! ברגע שירדת מהסוס אתה נכנעת לו והוא ניצח אותך ובגלל זה כל פעם יש לך בעיה לצאת איתו כי הוא יודע שהוא ינצח אותך גם אם תכה אותו בשוט. דבר ראשון עזוב את השוט אתה לא צריך אותו, דבר שני אתה בטח יוצא לטיול ואתה רוכב ווסטרן והמושכות שלך אמורות להיות ארוכות, קח מושכה אחת ותצליף לו על התחת פעם פעמיים (תשב טוב באוכף שלא תעוף) וגם תדרבן אותו. אם אתה ממש רוצה להלחם איתו בשביל הכיף אז אתה יכול רק לדרבן אותו ולהפנות אותו לכיוון היציאה תוך כדי (בלי שימוש בשוט או המושכה לצורך הצלפה). את הניסיון הזה אני מספר מהסוסה שלי שגם לה היתה הבעיה הזאת, אחריי כמה מלחמות היא פשוט הבינה שתמיד אני ינצח אותה ואני לא ארד ממנה עד שהיא תעשה מה שאניא ומר לה והיום היא ויצאת מהחווה לבד בלי בעיה ובלי בלגן. תזכור!!! ירדת מהסוס? הסוס ניצח אותך וככה הוא לומד לא לעשות את מה שאתה מבקש.
 

zohark

New member
עוד פעם ההרצא הקבועה שלי חחחח

מתי כבר תבינו שלרכב עם סוס זאת עבודת צוות ולא מלחמה? אתה רוצה ללכת מכות לך עם חברים שלך הסוס לא צריך לסבול בגללך! תבינו אנשים רכיבה =עבודת צוות ולא מלחמה מה זה לנצח את הסוס? כל המטרה ברכיבה זה להגיע למצב שהסוס בא אליך כי הוא רוצה לעשות את זה בשבילך כי היית נחמד אליו והתנהגת אליו כמו חבר ולא כמו אחד שרק מרביץ לו כדי שהוא יעשה מה שבראש שלך. תבינו כבר! והנה עוד סיבה לזה שאני לא מתעסק בווסטרן.הגישה!
 
אויי זוהר כמה שאתה צודק!!! אתם.....

צריכים להבין שעם הסוס לא הולך כוח... אתם יודעים כמה פעמים אני רואה אנשים שנגיד הסוס לא רוצה לזוז לצד השני נגיד שמנקים אותו אז מתחילים לבעוט לו בבטן כדי שיזוז!! כוח לא הולך עם כזאת חייה... ממש לא.. אם תרביץ לו הוא יעשה לך דווקא!!! כי הוא לא אוהב את זה.. וככל שתתנהג אליו יותר בעדינות ככה הסוס יבוא אליך ולא יברח ממך... ויחזיר לך גמול על האהבה והטיפול שאתה נותן לו... ובקשר לקוביות סוכר זה ממש לא נכון שזה הורס את השיניים.... אני נותנת לסוס שלי משהו כמו 10 קוביות סוכר ביום וזה הדבר שהם הכי אוהבים בעולם!! יותר מגזריםםם... ואני נותנת לו גם גזרים בלי קשר... המאמן שלי אמר לי שזה לא הורס להם את השיניים וזה סתם שטויות שאנשים אומרים... והוא מבין ממש טוב בסוסים וככה גם אמרו לו במקום שהוא למד לאמן..
 

Sweet SuGaR

New member
פפפ ובוס? צריך להראות לו מי שולט

כי הוא סוס עם בעיות... אבל רק בתחילת הרכיבה אח"כ הוא סוס חמדמד שרק צריך המון המון רגל
 
בוס חייבים איתו.. אבל אני.........

למשל כבר מצאתי דרכים לרכב עליו בלי לתת לו יותר משוט אחד... בתחילת הרכיבה את מתחילה טרוט משוחרר עם מושכות משוחררות והוא הולך מצויין!!! רק אחר כך את מתחילה לאסוף אותו והוא אכן מאט ולכן צריכים לדרבן אותו יותר.. ובקפיצות צריכים לתת לו שוט אחד או שתיים אבל לא יותר מזה..
 
אמממממ בואי נחשוב רגע..!!

אם את היית אוכלת כל היום ממתקים ודברים ואחרי זה לא מצחצחצת את השיניים אז מה היה קורה לשיניים שלך???? הם היו נרקבות...!!!!! אז תנסי לחשוב רגע בהגיון.. את נותנת לו לאכול מלא סוכר... אז איך את מצפה שלא יהיו לו חורים בשיניים?!?!?!?! אז רק תחשבי על זה בהגיון..! ואם המדריך שלך אומר שזה לא מזיק לשיניים אז אין לא ידע בסיסי של טיפול בסוסים..!
 
שכחתי לכתוב משהו...

זה ממש ברור שהסוסים אוהבים סוכר!! בגלל שזה מתוק וטעים להם! מה הקשר בין זה שהסוס שלך אוהב את הסוכר בין זה שזה טוב לו או לא טוב לו??!?!! ברור שזה לא טוב לא! לשיניים ולהכל..! !!
 
נכון..... הוא יודע דברים ש.........

אני בחיים לא חשבתי עליהם.. הוא יודע לטפל ממש כמו שצריך לסוס ומה הוא צריך ומה לא.. והוא יודע מה העבודה הנכונה עם הסוס... והוא יודע לאלף סוסים בצורה מדהיייממהה!! אם זה בווסטרן ואם זה באינגלישש!!!! וברגע שהוא רואה סוס הוא יודע מה היכולות שלו והם הוא שווה משהו... בקיצור המאמן שלי הכי הכי... ואני אוהבת את הצורה שהוא מלמד ואת הידע שלו בסוסים הלוואי והייתי יודעת אפילו חצי ממה שהוא יודע!
 

dearanita

New member
סוסים אוהבים קוביות סוכר וכשלא

נותנים להם את זה בהגזמה אז זה לא עושה כלום... ורעות צודקת שיותר מדי סוכר עלול לגרום להם להתרבות חיידקים בפה... וזוהר ודרור צודקים הסוס זה חבר שלנו ולא עבד ולכן היחסים איתו צריכים ליות יחסים של שותפות ושל הרמוניה יחסים של נתינה ולקיחה ולא של לקיחה בלבד... חבל מאוד שלהרבה אנשים אין סבלנות ולכן הם פועלים באגרסיביות האנשים האלה בד"כ יהיו אגרסיביים גם ברכיבה ובדרך כלל גם יבחרו בסגנון הרכיבה הקל ביותר בו לא צריך להתאמץ יותר מדי אפשר להשתמש בדורבנות גלגל ענקיים ולרכב עם הקמור ולא לשבת נכון... לדעתי זה חבל מאד אבל מה לעשות פה זה ישראל לא?
 
למעלה