סוף כל סוף סיימתי... אבל זה נראה לי מוזר...

Aeroguy

New member
סוף כל סוף סיימתי... אבל זה נראה לי מוזר...

אצלנו באוניברסיטה, בסוף השנה הראשונה הדוקטורנט צריך לכתוב מסמך בשם Confirmation of Candidature. לאוניברסיטה יש מסמך מפורט של 4 עמודים עם כל הדברים השונים שצריכים להיות שם: Theoretial background, literature review, magor theoretical themes, personal statement, methoologies, resources accoumt, chapter outline ועוד דברים בסגנון. אחר כך אני צריך להציג את זה מול פאנל של כמה פרופסורים (המנחים שלי ופרופסורים אחרים), שישאלו אותי שאלות וכו', ואז יחליטו עם כבודי ממשיך בתואר. הדבר המוזר הוא שבמסמך של האוניברסיטה כתוב שהמסמך שלי אמור להיות בין 2,000 ל- 10,000 מילה, כאשר רוב המסמכים הם בין 3 ל-5 אלף מילה. אחרי שהתחלתי לכתוב, מהר מאוד הבנתי שזה פשוט לא הגיוני. לקח לי הרבה יותר זמן לכתוב את זה ממה שחשבתי, ובסוף נאבקתי להחזיק את זה ממש מתחת ל- 10,000 מילה. אני ממש, ממש לא מבין איך מישהו יכול לכתוב מסמך אקדמאי רציני שעונה על כל הדרישות ברמה המתבקשת ב- 5,000 מילה. אז משום מה יש לי הרגשה שפספסתי משהו. אבל עם זאת - הכל לפניי, ועשיתי בדיוק מה שביקשו. שלחתי את זה באימייל למנחה שלי, והפעם הייתי צריך להפציר בו You are my supervisor, supervise me! בגלל שיש לו נטייה קלה לנחמדות יתר...
 

tulkin

New member
קודם כל מזל טוב

זה נשמע כמו לא מעט עבודה, ושלב חשוב בהתקדמות הלימודים והמחקר. אז כל הכבוד על זה שסיימת את זה. לגבי הכתיבה עצמה - אני גיליתי שכתיבה, גם אקדמית, היא אמנות בפני עצמה. אחרי שראיתי במו עיני איך תיאורים תמציתיים ומדוייקים של 1500 מילה ניתנים לתמצות נוסף בלי איבוד המשמעות ל1000 מילה ופחות. אחרי שהתנסיתי בתהליכי שכתוב כואבים, וכמובן אחרי שראיתי ושמעתי וקראתי על כתיבה אקדמית - די השתכנעתי שאפשר הכל. אבל כמו שהאינטואיציה שלך אמרה לך - המנחה שלך הוא הכתובת הטובה ביותר לקבלת פידבקים מהסוג הזה. אבל בשביל זה צריך מנחה דקדקן. כזה שיעמוד על כל קוצו של יוד של הניסוח (ולאו דווקא הרעיון או הטיעון). בד"כ לומדים את הדברים במנות קטנות (המנחה מדקדק על קוצם של 10% מהיודים במה שכתבת - המקרה הטוב), אבל לאורך זמן - משתפרים. בכל מקרה - כל הכבוד, עלה והצלח, חזק ואמץ ועוד כהנה וכהנה ברכות שכולן סוג של הבעת קנאה. (ואני חושב שגם אני יכולתי לקצר באופן משמעותי את התגובה שלי)
 

מממאיה35

New member
אמנות האבחנה בין עיקר לטפל

זה מסתכל, אחרי שכותבים וכותבים מגלים שצריך למחוק.. אבל אני חושבת שזה מחדד את הכתיבה האקדמית ואת היכולת להציג תוצאות בצורה מספקת אבל לא רחבה מידי.. אצלנו בתחום, גם במאמרים מדעיים יש מקס' מילים, גם בתקצירים לכנסים וכו' וכו'.. זה לא אומר שהעבודה לא מספיק טובה, זה רק אומר שלפעמים צריך לבחור מה באמת להציג או מה הכי חשוב/מחדש/רלוונטי מכל המידע שנאסף במחקר.
 
למעלה