סוף סוף החלטתי לחפש זוג אוזניות סנהייזר HD800...

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
גם לי היו כאלה. היו (להערכתי אז) איכותיות מאד.
הלכו טוב עם רדיו גביש... היו זמנים...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
סוף סוף החלטתי לחפש זוג אוזניות סנהייזר HD800... כן. זה היה חלום "רחוק" מבחינתי, אבל לאחרונה הפנמתי, שאם אמשיך
לדחותו, זה אולי כבר לא יהיה יעיל...
אז שלחתי את לחמי על פני המים, וכתבתי הודעה בפורום הכחול, שאני
מעוניין באינסטרומנט הזה, ואם מישהו רוצה למכור... זו אולי תהיה
ההזדמנות עבורו.
בחור נחמד יצר עמי קשר, ואפילו הביא את האוזניות לביתי, כדי שאוכל
להתרשם, להאזין ולהחליט.
וכמו להכעיס [או עפ"י מיטב חוקי מרפי]... יציאת האוזניות במגבר שלי
לא הייתה תקינה ולא יכולתי להאזין להן...
ובכל זאת, ולאור מצבן שנראה חדש דנדש, קניתי.
אז אתמול התיישבתי מול המגבר, 'פירקתי את האמ-אמא שלו' ומצאתי את
שורש התקלה. ומה אגיד לכם?
היה שווה!
זו חוויה מהסרטים לשמוע באוזניות הללו.
הכל כל כך ברור. כל כלי "יושב במקומו" בראש, ונכון. זה לא בא
מכיוון המערכת [או הטלוויזיה], כפי שאני רגיל במצב היומיומי, אבל
השמע ממש יוצא מן הכלל.
ככל שקראתי ביקורות על האוזניות הללו, וככל שבחלק מהמקרים,
התרשמתי שהכותב "הגזים בגדול", אז... גם אם היו הגזמות, אודה
שהן היו כלפי מטה ולא כלפי מעלה.
אין. אין על החוויה של האזנה באוזניות הללו, הן אם מדובר בהאזנה
למוסיקה והן אם בסרט, שבו שומעים קולות ממקומות שאף פעם לא
חשבתי עליהם...
וכן! זו חוויה של ממש!
 

seeyou

New member
תתחדש! היה הימור גדול לקנות דבר יקר ללא בדיקה
שורה תחתונה
כמה עלה?

יוסי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ובכל זאת אוסיף כאן מספר מלים...
האיש שבא אלי עם האוזניות, ידע שיש בכוונתי לבדוק אותן, ולכן, סביר היה בעיניי שהוא
הגיע בתום לב.
זה שהדבר לא עלה בידי, זו הייתה בעיה שלי ולא שלו.
בכל מקרה, הוא טען שהן היו בשימוש מספר שעות בודדות וכך הן גם נראו.
אז נכון שלקחתי סיכון, אבל ידעתי, שאם כוונתו הייתה לאפשר לי לבדוק, הוא לא בא
כדי לרמות, ומראה העיניים גם הוא העיד, שהכל נראה חדש ותקין.
העובדה שלאוזניות הספציפיות הללו יש גם התנגדות גבוהה (300 אוהם),
אתה זקוק גם למתח "רציני" כדי לחבל בהן, ולא נראה לי שדבר כזה קרה.
אז לקחתי את הסיכון ורכשתי, וכן. הן אחלה.
אני מאד מרוצה מהרכישה הזו, ואם זוג חדש כזה עולה בחנות 5,600, הרי שהעסקה
בכלל לא הייתה רעה, בהתייחס למצבן.
 

Ron W

New member
תתחדש - אמרו שאוזניות נותנות עלות תועלת פי 10 מרמקול
נדמה לי מיכאל לנג..
לא שמעתי את המודל הנ״ל אבל העקרון באוזניה דינמית לא עבר מהפכות.
הידעת כמה עולה קפסולה להחלפה? קרוב לאלפיה.. יותר מזוג
אוזניות משובח ביותר של akg
יש עלות לא מבוטלת למיתוג בכל תחום אוזניות / מקרופונים וגם מכס.
2 הסנט שלי
עדיף לא לשמוע בעוצמה גבוהה מדי כדי לא לפגוע בשמיעה
ההמלצה מה שפחות כדי לקבל מובנות..
השמיעה של רובנו יורדת עם הגיל בקצה התחום העליון
לא מומלץ לנסות לבדוק - מביא דכאון

תהנה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נתחיל בסיפא. עברתי לאחרונה בדיקת שמיעה ואמרו לי שאני "מעל
הממוצע לגילי" ככה שזה "פסדר". ..
ושמע. יש לי מגבר של קריק ורמקולים של אפוס. בסך הכל, אני מרוצה מהסט הזה,
למעט העובדה, שלפני קצת יותר משנה, קרתה לי תקלה קשה, ובעטיה נשרפו לי שני
הטוויטרים.
רציתי להביאם לרפי האוזמן, ואף דיברתי עמו על מפגש אפשרי ועל מחיר התיקון.
אבל הוא כנראה חשש מאד מהמפגש הזה, ונפטר ימים ספורים לאחר ששוחחנו.
אז התקנתי בארגזים 2 טוויטרים של פיליפס. נכון. הם פחות "נחמדים" לאוזן, אבל
התרגלתי.
כעת, לאחר שהתגברתי על תקלה מעצבנת במגבר, חיברתי את האוזניות החדשות
ליציאה, והופתעתי רק לטובה. חלוקת הצלילים מדהימה, ויכולת ההיענות של האוזניות
לכל טווח התדרים הפתיעה אותי מאד מאד.
שמעתי כמה שירים מהספוטיפיי, וזה בכלל... עולם בפני עצמו, אבל הנה... אני רואה
כעת את משחקי הכס, ומכיוון שאני מנצל לשם כך את הטלוויזיה בסלון, (וזה מפריע
בזמנים מסוימים לבני ביתי, שנמצאים באותו זמן בחדריהם), אני משתמש באוזניות,
ונהנה מאד גם מסאונד מדהים, כמו גם מלחישות, ציוצי ציפורים, רעמים תועים ומה
לא, כשכל אלה 'מטיילים לי בראש', במקומות שאתה בכלל לא שומע אותם בעת
הצפייה הרגילה [אם בכלל].....

מעבר לזה, שמעתי קצת מוסיקה קלאסית מערוץ קלאסיקה. היה שם קונצרט בניצוחו
של קלאודיו אבאדו, קונצרט שהוקדש לכרמן של ביזה. היו שם זמרי על, פסנתרן
וירטואוז שניגן קפריס של פגניני, וגיל שחם, שניגן את הוריאציות לכרמן של סרסטה.
אז... אי אפשר ליהנות ממש, אם אתה לא שם ווליום שיאפשר זאת (ולא ממש חלש).
אבל כשאתה נותן לאוזניות 'לשחרר', אתה חש שאתה ממש שם.

וייאמר "לזכות" המגבר שלי...
א. אין בו "וויסותים". הוא אמור להיות "שקוף", ולכן, הווסת היחיד שיש בו זה ווליום.
ב. ככל שאני נהנה ממנו בהאזנה באמצעות הרמקולים, הופתעתי מאד לגלות, שאין בו
ולו שריד של HUM. הוא שקט מאד כשאין שמע: כלומר, אין בו רעש עצמי שניכר
לאוזן, אפילו כשאתה מאזין לו באמצעות האוזניות האיכותיות הללו.

מה שכן, כשאתה יושב זמן ממושך עם האוזניות, הקשת קצת מכבידה, ולכן הגעתי
לתובנה, שעדיף לשים כובע כלשהו על הראש...

אז כן. סביר שאשתמש לא מעט ברכש החדש, ובעיקר לטלוויזיה, אבל אם כבר אוזניות,
אז אין ספק שאלה היו הכי כדאיות.

ולגבי מחירי החלפים [קפסולות וכיו"ב]...
אני מניח שהספוגיות הן החלק הנשחק ביותר.
לגבי הקפסולות, דווקא לא נראה לי שאמורה להיות בעיה. מדובר באלמנט בעל
התנגדות גבוהה יחסית (300 אוהם), ואם אתה לא מתפרע בווליומים הזויים, הם לא
אמורים להיפגע.
אז... הרכישה עצמה אכן יקרה, אבל אני מקווה שההנאה תשתלם. ובמקרה שלי, באמת שקיבלתי זוג אוזניות "הכי חדשות" שניתן לרכוש ביד 2, ואני מרוצה מהן מאד.
 

Ron W

New member
למה כובע?

לדעתי לא סתם בחרו ב akg להרבה תחנות רדיו ואולפנים
הן נוחות וממש לא מורגשות על הפדחת (אפילו קרחת)
הרמקולים שלי kef מהימים הטובים מקוריים ללא תקלות עד כה
ממש לאחרונה ארעה תופעה מוזרה שאחד נקטע ונפתח בווליום מסוים
אבל נפתר - כנראה מגע רופף בחיבור הפנימי של ההדקים.
אני משתמש באוזניות בעיקר לנגינה מתי שבא לי ולמקסם את הצליל
האותנטי של פסנתרי כנף, שלא היו נכנסים אצלי לחדר ללא פנוי הרהיטים..
הכי מפתיע ממגוון הדגימות הוא הפנדר רודס שקורג מכנים בצניעות סטייג׳
אולי גם בעיה של זכויות יוצרים. הפנדר המקורי מוציא אות חשמלי שקל לדגום
אחד לאחד. הצליל הכובש של הפנדר רודס ורסטילי גם פעמוני וגם נובח בהקשה
חזקה בנמוכים. תכלס ממכר... באוזניות שלי ההתנגדות כ 100 אוהם כך שיש
סאונד די חזק גם מהיציאה המוגבלת בפסנתר. משתדל להנמיך קצת מהסיבה שפרטתי.
אגב בדיגטלים מציינים מספר voices בד״כ מעל 100. תשאל הרי יש
רק 10 אצבעות (במקרה הטוב שאינך רבי גיבור) אלא שהעודף משמש הן לייצר
טונים בדעיכה כשמנגנים עם פדל או בשכבות. כל המרבה הרי זה משתבח.
במודלים יקרים של רולנד אין הגבלה - כשהמחשב מייצר את הכל באלגוריתמים
ולא מפעיל מחוללים וירטואלים מדגימות.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז אני באמת קרח, והכובע די נחוץ לי (ועוזר).
איני שולל את ה-AKG, ואני בהחלט חושב שיש להם דגמים מצוינים.
אבל כששמעתי לראשונה את הסנהייזר (ולא את ה-HD800), "עברתי צד" ואיני מחפש
דרך לחזור. ואגב, מי שמעדיף מותג כזה או אחר, מחפש לעתים גם את הזול מביניהם, או לפחות את זה שייתן "תוצאה טובה יותר" במשוואה של עלות מול תועלת.
כל אלה, מונחים גם ב"דעה אישית או קדומה" או בהמלצות כאלה ואחרות שאנו מכבדים.
לאור כל אלה, לא אנסה להיכנס אתך לנישה של "מי עדיף", בעיקר גם בשל כך, שלא
ממש עקבתי אחרי הדגמים הנחשבים של AKG, ו/או של מותגים מובילים אחרים.
לי אישית יש העדפה ל"צליל היבש", שהכי מזכיר את הצליל המקורי, ללא תוספות
נפח או נופך, ולכן, ההתלבטויות שלי הסתיימו.
ולהבדיל, אני גם מתלהב מאד מטלוויזית הסוני שלי [FALD], אף כי רבים יעדיפו
דווקא את ה-OLED המפורסמת. אבל למי אכפת? אנחנו הרי לא במלחמה.
לכן, אם בעוד עשור אחשוב אחרת, למי זה יהיה אכפת?

להבדיל ממך, איני פסנתרן, ואיני מחפש כלי חשמלי, שייתן פייט לכלי המקורי.
אבל מעבר לעובדה שאתה רוצה לשמוע צליל שיישמע הכי קרוב למקור, אתה זקוק
גם לכלי, שתחושת הנגינה עליו תהיה הכי קרובה לתחושה שנותן המנגנון בכלי האמיתי.
ככל שידוע לי, ימאהה התגברו על זה באופן לגמרי לא רע. לגבי האחרים? אודה שלא
בדקתי. נראה שלך יש הרבה יותר ידע וניסיון בתחום.
 

פופאפ

New member
זה אני בניק שעובד..
לגבי התחושה בקלבינובות של הימהה יש הסכמה גורפת
שהיא קשה מדי. למרות שמדובר בהפרש של פחות מ 10 גרם...
הקורג פנטסטי במנגנון ה rh3 ואני לא ממש פסנתרן במקס חובב.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
א. מה קרה לניק המקורי שלך? ב. כמה שיאמהה התפארו במתקן שלהם..
וכן. 10 ג' זה המון, כשאתה מנגן במהירות ולכל קליד אתה אמור לתת לחץ שונה, כדי
להשיג שלטיה נכונה בדינמיקה. כשאתה גם רגיל לנגן על פסנתר אמיתי, ההפרש הזה הוא מהותי מאד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ואפרופו רמקולי KEF...
תמיד ידעתי שמדובר במותג מוערך.
אבל כשחיפשתי לעצמי מערכת, עברתי בחנות מתמחה, וביקשתי את עצת המוכר.
לא הגעתי כאנין טעם, עם ערימת דיסקים מועדפים, ולא נסיתי לבקש לקבל סט רמקולים
להתנסות בביתי. פשוט, ביקשתי לשמוע קצת ולהשוות מוצרים מהמבחר שהיה לו בחנות.
והבחור אמר לי כך:
"אני יודע שבמרבית המקומות, ישמיעו לך רמקולים מהזול ליקר. אני הולך בדרך ההפוכה.
אני אשמיע לך קודם כל את היקר ביותר, וארד בהדרגה. ברגע שתגיד לי שאינך מוכן
לרדת הלאה, אעצור ונתחיל לדבר על המחיר".
ואז הוא השמיע לי (מאותו מקור ומערכת הגברה), רמקולים של EPOS ולאחריהם KEF.
ואני? אני עצרתי אותו מיד בנקודה הזו. וכאן חתכתי: "EPOS".
 

פופאפ

New member
תלוי איזה מודל ומאיזה תקופה אני עם ה closed box
נצילות נמוכה.. וכן היה לי די שוק לשמוע אותם אי אז
מה גם שהמוכר בחר קטע ג׳ז עם כלי נשיפה שקל להגיע לשחזור מדויק.
מאז התגלגל אלי גם טנוי מאותו סד״ג - אף הוא נחשב אבל עם בס רפלקס
ולא נותן פייט בכלל לקף.
לצורך המחשה יש לי בחדר אחר סאב של קף מהסדרה קודה כעזר למערכת
הצמודה למחשב.
אפשר להכליל שהוא תת רמה ביחס לעשור הקודם לו.
epos לא יצא לי לשמוע מה גם שיש מן הסתם מודלים שונים.
עוד טיפ בבחינת רמקול/מערכת הכי מאלף לשמוע קריין, פשוט קול אנושי
הסיבה שהאוזן שלנו הכי סלקטיבית בתחום הדיבור ומבחינה אם הוא טבעי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לגבי קול אנושי, אתה צודק. אני מחפש את הצליל ה"יבש", ללא כל
זכר להידהוד ול"צבע". מדד נוסף שיכול לתת לך אור ירוק הוא הקלטה של פסנתר.
וכשאתה מכיר את הסאונד של הפסנתר, אתה תזהה, האם הוא נקי, או שיש לו מאסה
של קולות רקע, שמשבשים את הצליל הטבעי שלו.
 
למעלה