סוף סוף ראש עיר חכם

ש מים

New member
סוף סוף ראש עיר חכם

שלא מאמין ל-"הסכמי הגג" ושאר הסיסמאות הנבובות. ראש עיר חכם שאומר את האמת: "הממשלה העמידה לעצמה מטרה - בניית דירות, וההשלכות של בניית אותן דירות לא מעניינות אותה" ומצד שני אומר: "לכו לגור בפריפריה, להפסיק לבנות במרכז".
אבל האם הפריפריה היא אכן אלטרנטיבה למרכז? האם בפריפריה תתנהג הממשלה ומשרדיה אחרת מאשר במרכז?? (ואני אומר: לא! לא, כל עוד לא יוחלף הדיסק, לא כל עוד לא נעשה שידוד מערכות במשרדים היזמיים והמחליטים
).
 

Ynhockey

New member
ניסינו את זה כבר + כמה מילים על ברברמן

לגבי אי־בניה במרכז: ניסינו את זה בתקופת אהוד אולמרט, שממשלתו עצרה בניה במרכז (כמדיניות). מה קיבלנו? מצוקת דיור שנמשכת עד היום. כמובן שגם לממשלה הבאה היה חלק ניכר בזה, אבל זה התחיל בהחלטה האומללה לא לבנות במרכז. גם אם נתעלם מזה שרוב הישראלים רוצים לגור במרכז, אפילו עבור הגידול הטבעי צריך לבנות במרכז כ־25,000 דירות בשנה, ואפשר לעשות את זה בעזרת התחדשות עירונית מסיבית (שראש העיר מתנגד לה, חוץ ממקומות מאוד מסוימים), ובינתיים גם בניה חדשה (נשארו לא מעט קרקעות במרכז).
&nbsp
לגבי ברברמן ופתח־תקווה (שאני תושב בה) ספציפית: ברברמן אמנם עשה כמה דברים טובים, אבל בכל מה שקשור בפיתוח ותחבורה הוא נכשל נחרצות, וכיום סתם זורק סיסמאות שהמדינה צריכה לחלץ את העיר. זאת כאשר הוא עצמו הורג כל מיזם תחבורה ציבורית בעיר (הרג את הקו הסגול בפ"ת, הכניס רכב פרטי חזרה לצוור הבקבוק בשוק, סגר את המת"ץ בז'בוטינסקי לפני הזמן, לא מאפשר לפתוח את המסוף בקניון, וכו' וכו'), ובעצמו אמר ש"לא אפגע בבעלי הרכב הפרטי" כתרוץ.
&nbsp
חצי מפתח תקווה זה שכונות של צמודי קרקע, וברברמן רוצה לשמור את המצב הזה במקום לאפשר פיתוח כלשהו. מצחיק שהוא מצביע דווקא על שכונות עניות של צמודי קרקע כדוגמא למקומות שאפשר לעשות התחדשות עירונית, ולא על השכונות העשירות יותר אפילו אם זה יותר הגיוני מבחינה תחבורתית/תשתיתית.
&nbsp
בקיצור, ראש עיר לא כ"כ חכם ובטוח לא טוב לעיר. הוא דואג לאינטרסים של אנשים כמוהו—עשירים שיש להם רכב פרטי ודירה בעיר, על חשבון כל השאר. הוא נבחר רק כי יריבו אורי אהד הצטייר כעוד יותר גרוע (כנראה בצדק). נקווה שבבחירות הבאות לראשות העיר יהיו לפתח־תקוואים מועמדים ראויים יותר.
 
הנה עוד דוגמה ל"חכמתו" של ראש עיריית פתח תקוה ול"דאגתו" הרבה

לפתרונות תחבורה:
[URL]https://www.facebook.com/tachbura.org/photos/a.316627488363731.95794.307799732579840/1223010124392125[/URL]

ברוורמן מרבה לבקר את הדרג הממשלתי על אי מתן פתרונות תחבורה, אבל הוא לא מפספס שום הזדמנות לשים רגל לכל פתרון תחבורה.
הוא לא מסתיר כלל את ההעדפה הרבה שהוא נותן לכלי רכב פרטיים. הוא הביע את ההעדפה הזו גם בכנסת.

כשזו המדיניות של ראש העירייה, לא מפליא שבפתח תקוה בשעות העומס יותר קשה לנסוע אפילו מאשר בתל אביב.

הוא מדבר גבוהה שצריך לדאוג לתושבים הקיימים של העיר, אבל במה בדיוק באה לידי ביטוי דאגתו זו?
 

ש מים

New member
עצירת הבניה במרכז ותכנון כפוי

הדברים שלך מתלבשים לי בול על נושאים המעסיקים אותי בימים אלה במיוחד (אבל מודה, מעסיקים אותי מתמיד
) שאלת "התכנון הכפוי": לבוא ולהגיד לאנשים "אל תבנו במרכז", או - "לכו לגור בפריפריה" זו חכמה קטנה מאוד בעיני. אם אתה רוצה שמהלך יצליח אתה לא יכול לכפות אותו, אתה צריך לגרום לאנשים לבצע אותו מרצון ובשמחה!
לא בטוח שזה מה שעשה אולמרט ואחרים.
ואנ מסכים עם כולכם: אסור לתכנן היום עבור תחבורה/רכב פרטי!! המדינה הצטופפה ועומסי התנועה בה נהיו ענקיים, והפכנו ממדינה לעיר-מדינה. ובהתאם לכך יש לתכנן ולפתח.
 

shershku

New member
הנה ראש עיר יותר חכם

אני מקווה שייצא משהו אמיתי מהדיבורים הללו.
אבל, מהראיון הזה ראש עריית גבעתיים מראה חשיבה כוללנית.
 
למעלה