סוף עידן הציונות?

אשדודיה

New member
סוף עידן הציונות?

האם לדעתכם תוכנית ההתנתקות היא בעצם סוף עידן הציונות? עם דגל ההתיישבות? הרי בעצם זה שמחזירים שטחים זה כאילו שאנחנו מודים שאנחנו "כובשים"... אז מה קורה לרגש הציונות בתוך כל האנדרלמוסיה הזאת?
 

אלמרה

New member
אני בעד החציצה ההרמטית ביותר שנדרשת

בינינו לבין תפלצות בני עוולה שקמים עלינו ומאיימים שרצונם להשליך אותנו לים. אבל לא מחשש או פחד אלא מתוך סלידה וגועל נפש ורצון להתבדל ולא לנשום אפילו את אותו אוויר שהם נושמים. ולכן לא להעסיק אותם ולא לתת להם שום סיוע לא בחשמל, מים, מוצא לים (אלא אם הם קשורים למשקולת כבדה שתבטיח טביעה מוחלטת) או כל דבר אחר. אלו המודרכים על פי דתם וצו מוחמד שליח אלוהיהם, לרצוח ולכפות עלינו "הכופרים" את דתו של אללה ומחמד עבדו בכח ה"סיף" היא החרב - אחת דינם להיכחד ולהיעלם מעל פני הגלובוס ולאפשר חיים נקיים מזוהמתם. אז מה הבעיה להודות שכבשנו אכן שטחים במלחמה שנכפתה עלינו להתגונן מפני אוכלי הנבלות שקמו יום אחד בעזות מצח ודרשו למחוק אותנו מעל פני האדמה? כבשנו ואנו מחזיקים בשטחים המבטיחים לנו שקט ובטחון וכשתוקם חומת המגן האטומה הרמטית, מצידי שנתנתק מהם לעולמי עד ולא נראה אפילו את בדל קצה הכאפייה או העבאייה המסריחות שלהם ושיחנקו זה את זה בסרחונם הם. אין כאן אנדרלמוסיה ו"רגש ציוני" אינו תלוי בשום קמצוץ כלשהו בהם, בשטחים שיקבלו בחזרה או בכל שיקול אחד הקשור בהתנתקות ומצידי שיאכלו אחד את השני. ונאמר אמ"ן...
 

s h o o s h a

New member
שאלת הבהרה

כשנולד הפורום היה ברור שנושאים בעלי אופי ו/או גוון פוליטי לא ידונו בו. להזכירך הודעת הפתיחה "...על "זה" אבל אנא בכל לשון של בקשה: לא פוליטיקה ולא כל סממן אקטואלי עם גוון פוליטי. יש ב"תפוז" מספיק פורומים לבטא בהם כל דבר..." אז אולי, כי העידן המודרני בנוי, בחלקו, גם על דת, מדינה ופוליטיקה אפילו גם, יוסר האיסור לכל סממן עם או בלי גוונים וכך נוכל לנהל דיונים פורים (או שלא) אבל התערבות בדיון תהיה שיקול של הכותב ולא תכתיב מלמעלה. כן נחויב לשמור על תרבות דיון ונמנע מהשתלחויות פרועות אבל לא נסתום פיות בעצם הכלל הכתוב "לא דת ולא פוליטיקה". לשיקול דעת המשתתפים וההנהלה.
 

אלמרה

New member
גם אני מקבל את ההערה אבל לא אותיר

שאלה פוליטית שכבר נשאלה ללא מענה. הדילמה בין למחוק או להגיב - הותירה אותי בצד המוצהר שם באותם משפטים של הגדרה של מהות הפורום לתת חופש ביטוי עד כמה שאפשר.
 
למעלה