זה היה שבוע ארוך
זה היה השבוע בו שיגרת ביה"ס התחילה, ולנו הגיעו התכניות, בין אם רצינו בהם ובין אם לאו.
יום שני התחיל את השבוע. הפעם הראשונה שכאוס נשלחה לשעה הכנת שיעורים בביה"ס, לפני שבאתי לקחת אותה (בשבוע הראשון ידענו שאין שיעורי בית, אז ויתרנו לה על השעה הזו). אחר הצהריים היה נטול תכניות, אך כאוס ניצלה זאת להסביר לנו שלמחר התאומות מחכות להזמנה מאיתנו.
יום שלישי, אספתי את כאוס והתאומות יחד מיי אחרי סיום ביה"ס, כי כששושתן יחד אפשר לסמוך עליהן שתכנה שיעורים בבית. אביהן הגיע מאוחר יותר, ואכלנו ארוחת ערב משותפת, לפני פיזור האספה. (התברר גם שאמן של התאומות כנראה תעבור להתגורר ברחוב לידינו, כך שהן צפויות לשרוץ אצלנו הרבה בשנה הקרובה. עדין לא החלטתי אם זה טוב או רע.)
יום רביעי הוא חצי יום לימודים, וגולת הכותרת - הגיע זמנו של שיעור ראשון של רכיבה על סוסים. נרגשות אינה המילה המתאימה בדיוק לתאר את רגשותיה של כאוס. לילדה ביישנית אין זה קל להתחיל משהו שהיא כה מעוניינת בו, אך חושבת שלא תכיר אף אחד שמשתתף שם. נסענו יחד (האיש היה צריך להתלוות כדי לראות איך מגיעים לשם, למקרים הם לא אהיה פנויה להסיע בעצמי). איך שיצאנו מהמכונית, לפני שבכלל ידענו לאן לפנות, נשמעו קריאות שמה של כאוס ברמה. שתי בנות שכנים היו שם, אחת עשתה את הקורס הזה שנה שעברה, ואחותה משתתפת בקורס של כאוס. הן הובילו אותנו למקום המתאים, וכאוס נצמדה כל השיעור לילדה המוכרת. בסוף היא כבר הרגישה שכל הילדים מוכרים לה (תופעה לא רגילה אצלה). מכיוון שהדרך הביתה מובילה דרך מסעדת הטייק-אווי של הורי חברה מביה"ס, התקשרנו מהדרך להזמין אוכל, וכאוס הספיקה להשוויץ בפני החברה על חוויותיה.
יום חמישי היה ערב אינפו להורים בביה"ס. אי לכך ובהתאם לזאת, אספנו את כאוס עם חברה הטוב ואחותו, כדי שהאיש יאכיל אותם בבית ויעסיק אותם, בזמן שהוריהם ואני הולכים לביה"ס. שעת בזבוז זמן החוזרת על עצמה על הסברים מה תפקידו של כל אחד מהמורים, ומי מהמורות הולכת ללדת השנה ולכן תוחלף באמצע השנה, ומתי. אחר כך עברנו עוד שעה בכיתה של כאוס עם המורה (זכר!) שלה, ושמענו את תכנית הלימודים לשנה הקרובה. מכיוון שהכיתה של כאוס סיימה מוקדם מהכיתה של אחות החבר של כאוס, חזרתי הביתה לעזור לאיש לארגן את הילדים למשלוח הביתה כשהוריהם יגעו.
יום שישי הגיע, וסוף כל סוף יצאה לפועל התכנית של כאוס לבקר חברה אותה עדין לא ביקרה מעולם, ולה יש כלב, תרנגולות, ארנבונים, תוכים, צבי-מיים ודגים. הילדות היו מאושרות ורצו שכאוס תשאר ללון שם. מכיוון שתיארנו לעצמנו שזה לא יצא לפועל בסוף, אכלנו עם ההורים ארוחת ערב משותפת, וקישקשנו שעות, עד שהילדות כמעט התמוטטו והחליטו (כמה מפתיע) להפריד כוחות.
את בוקר יום שבת בילנו בקניות עבור ארוחת החג ביום ראשון, תחת מחאות כאוס שאינה מעוניינת שיבואו אלינו המוני אנשים שאינה מכירה. בערב הלכנו לארוחת ערב אצל חברה הטוב של כאוס (זה מיום חמישי). הילדים לא הרסו את הבית, ואנו הצלחנו לאכול בניחותא ולדסקס שיחת מבוגרים, לפני שתתחלנה פעיליות שנת לימודים שתמנענה מאיתנו שוב להפגש פגישת מבוגרים להרבה זמן.
בבוקר יום ראשון, לאחר שבלילה התברר לי שעוד אורחים הוזמנו אלינו ללא ידיעתנו, ערכנו השלמות קניות. ניסינו לפנות את כאוס מהבית לשכנים, אך היא לא שיתפה פעולה. באחר הצהריים המוקדמים הגיעה חברה מרחוק, עם בנה, שהוא גם חבר טוב של כאוס, למרות שלא נפגשו כבר שנה לפחות. את שאר אחר הצהריים והערב הילדים העבירו יחד. אני שימשתי אשת קשר לאורחים, נתתי הנחיות הגעה למאותגרי ניווט, ויצאתי לחלץ לפחות אורחת אחת נטולת מכונית, שהגיעה בתחבורה ציבורית לצד השני של העיר. כשהערב הגיע, החליטו האורחים שזה הזמן לפנות את ילדיהם מביתינו, והשאירו לנו את הבאלגן. אבל האורחות ה"קבועוץ" נשארו לסדר, כך שכאוס הגיעה בזמן למיטה לפני יום לימודים.
יום שני כבר היה שבוע חדש, אבל נגררה לנו עוד תכנית אחת שלא יצאה לפועל בגלל החג, לקחת את שלשיית המוסקטרים (כאוס, חברה הטוב ואחותו הגדולה) ליריד. כשחזרנו הביתה לארוחת ערב של שאריות מארוחת החג, כאוס סיפרה שבביה"ס הזכירה שאתמול היה חג יהודי, וכל מה שידעה לומר עליו (אחרי חקירת שתי וערב כנראה) זה שאוכלים תפוח בדבש. בירור קצר העלה שאין לה מושג למה. חזרתי על הסבר הדבש למתיקות ותפוח כדי לסמל את עגילות מחזור השנה. כאוס התנגדה בטענה שתפוח נחתך לפני שטובלים אותו בדבש ואוכלים, ולכן אין קשר לזה שהוא עגול. זה היה השלב בו ויתרתי על ההסבר על הרימון, כי במילא כאוס חושבת שרימון זה גרגירים הגדלים הקופסאת פלסטיק ריבועית שקופה. אכלנו אותו כקינוח, וזה מספק למדי.
היום אין תכניות, וזה בסדר גמור כי אנחנו כבר בשבוע אחר לגמרי.