מסכים ולא מסכים.
אין ספק שמדובר בתנאים שהחברה הייתה אמורה לדעת שנכנסה לאשכול ולא משהו שהשתנה שלא ציפו.
מצד שני - התוצאה תהיה שנשאר בירושלים עם שירות גרוע, כיוון שאף חברה לא תרצה לפעול בירושלים (או בגוש דן - ראה מקרה קווים- בקעת אונו) בגלל המורכבות הגדולה של שירות באשכול זה, ואי ההתאמות הנדרשות גם ממשרד התחבורה אל מול אשכולות "פשוטים" יותר.
התוצאה לא תהיה שאף חברה לא תרצה, אלא שחברות יציעו מחירים ראליים, ולא מחירי הפסד בתקווה להתמקח אחר כך, כשהמשרד נתן להם את העבודה ולא יכול טכנית להחליף אותם.
לפי דו"ח הבקרה, הנתונים שלהם גרועים, והמשרד יכול לנצל את זכותו כדי להוציא אותם מהאשכול. הפניה שלהם לבית המשפט מראה שהם כנראה סבורים שזה לא מהלך שצפוי להתרחש, אא"כ הפניה שלהם לבית המשפט היא בעצם דרישה לשחרר אותם מביצוע האשכולות האלה.
באוזני שמעתי את אחד מבעלי סופרבוס, דני בליליוס, מצהיר שהמחיר שהוא הציע בירושלים הוא לא כלכלי, ושאחרי תקופה כשלמשד לא תהיה דרך חזרה, הוא יפעל לשפר את תנאי המכרז כדי שזה יהיה כלכלי.
לדבריו, הוא לא רצה לפטר את עובדי המטה שהועסקו במסגרת אשכול פרוזדור ירושלים ולכן הוא ביצע את המהלך הזה.
המשרד אשם בכך שהמשרד לא שיקלל את הנתונים נכון ונתן לחברה להציע מחיר הפסדי.