סופרבוס תובעת ממשרד התחבורה 9.5 מיליון שקל

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
חברת האוטובוסים טוענת שהמשרד מטיל עליה קנסות מופרזים בשל אי-עמידה בתנאי השירות, תוך פרשנות מחמירה של ההסכמים והתעלמות מן האילוצים בהם היא פועלת בירושלים

 

ערןל1

Active member
חברת האוטובוסים טוענת שהמשרד מטיל עליה קנסות מופרזים בשל אי-עמידה בתנאי השירות, תוך פרשנות מחמירה של ההסכמים והתעלמות מן האילוצים בהם היא פועלת בירושלים

ציטוט מתוך הכתבה: "עוד אומרת סופרבוס, כי מדיניות זו של המשרד פוגעת בה במיוחד באשכול ירושלים, שהוא "אשכול ייחודי בעל 'גולגולת דקה'". בין היתר נטען בהקשר זה, כי המכרז מחייב את החברה לדווח בזמן אמת על מעבר האוטובוסים לפחות ב-95% מן התחנות מדי יום, אך מתעלם מכך שבירושלים יש צורך תכוף בשינוי המסלולים בשל סיבות חיצוניות - וכך גדלים הקנסות המוטלים עליה"


אני אשתמש במילים עדינות: סופרבוס חצופים, הם היו אמורים לדעת מראש את הבעיות. אם הם זכו במכרז שיעמדו בתנאים. לקחת כסף על שירות שאתה לא נותן זה רמאות.
 
ציטוט מתוך הכתבה: "עוד אומרת סופרבוס, כי מדיניות זו של המשרד פוגעת בה במיוחד באשכול ירושלים, שהוא "אשכול ייחודי בעל 'גולגולת דקה'". בין היתר נטען בהקשר זה, כי המכרז מחייב את החברה לדווח בזמן אמת על מעבר האוטובוסים לפחות ב-95% מן התחנות מדי יום, אך מתעלם מכך שבירושלים יש צורך תכוף בשינוי המסלולים בשל סיבות חיצוניות - וכך גדלים הקנסות המוטלים עליה"


אני אשתמש במילים עדינות: סופרבוס חצופים, הם היו אמורים לדעת מראש את הבעיות. אם הם זכו במכרז שיעמדו בתנאים. לקחת כסף על שירות שאתה לא נותן זה רמאות.
מסכים ולא מסכים.

אין ספק שמדובר בתנאים שהחברה הייתה אמורה לדעת שנכנסה לאשכול ולא משהו שהשתנה שלא ציפו.

מצד שני - התוצאה תהיה שנשאר בירושלים עם שירות גרוע, כיוון שאף חברה לא תרצה לפעול בירושלים (או בגוש דן - ראה מקרה קווים- בקעת אונו) בגלל המורכבות הגדולה של שירות באשכול זה, ואי ההתאמות הנדרשות גם ממשרד התחבורה אל מול אשכולות "פשוטים" יותר.
 

מנכל אחד

Active member
מסכים ולא מסכים.

אין ספק שמדובר בתנאים שהחברה הייתה אמורה לדעת שנכנסה לאשכול ולא משהו שהשתנה שלא ציפו.

מצד שני - התוצאה תהיה שנשאר בירושלים עם שירות גרוע, כיוון שאף חברה לא תרצה לפעול בירושלים (או בגוש דן - ראה מקרה קווים- בקעת אונו) בגלל המורכבות הגדולה של שירות באשכול זה, ואי ההתאמות הנדרשות גם ממשרד התחבורה אל מול אשכולות "פשוטים" יותר.
התוצאה לא תהיה שאף חברה לא תרצה, אלא שחברות יציעו מחירים ראליים, ולא מחירי הפסד בתקווה להתמקח אחר כך, כשהמשרד נתן להם את העבודה ולא יכול טכנית להחליף אותם.

לפי דו"ח הבקרה, הנתונים שלהם גרועים, והמשרד יכול לנצל את זכותו כדי להוציא אותם מהאשכול. הפניה שלהם לבית המשפט מראה שהם כנראה סבורים שזה לא מהלך שצפוי להתרחש, אא"כ הפניה שלהם לבית המשפט היא בעצם דרישה לשחרר אותם מביצוע האשכולות האלה.

באוזני שמעתי את אחד מבעלי סופרבוס, דני בליליוס, מצהיר שהמחיר שהוא הציע בירושלים הוא לא כלכלי, ושאחרי תקופה כשלמשד לא תהיה דרך חזרה, הוא יפעל לשפר את תנאי המכרז כדי שזה יהיה כלכלי.
לדבריו, הוא לא רצה לפטר את עובדי המטה שהועסקו במסגרת אשכול פרוזדור ירושלים ולכן הוא ביצע את המהלך הזה.

המשרד אשם בכך שהמשרד לא שיקלל את הנתונים נכון ונתן לחברה להציע מחיר הפסדי.
 

Ccyclist

Well-known member
ציטוט מתוך הכתבה: "עוד אומרת סופרבוס, כי מדיניות זו של המשרד פוגעת בה במיוחד באשכול ירושלים, שהוא "אשכול ייחודי בעל 'גולגולת דקה'". בין היתר נטען בהקשר זה, כי המכרז מחייב את החברה לדווח בזמן אמת על מעבר האוטובוסים לפחות ב-95% מן התחנות מדי יום, אך מתעלם מכך שבירושלים יש צורך תכוף בשינוי המסלולים בשל סיבות חיצוניות - וכך גדלים הקנסות המוטלים עליה"


אני אשתמש במילים עדינות: סופרבוס חצופים, הם היו אמורים לדעת מראש את הבעיות. אם הם זכו במכרז שיעמדו בתנאים. לקחת כסף על שירות שאתה לא נותן זה רמאות.

איך אפשר לדייק ב 95% כשחוסמים את כיכר השבת וציר שטראוס על כל ארוע חרדי, את גשר המיתרים - הרצל - שז"ר - יפו על כל הפגנה לאומית, ואת כיכר פריז ורחוב עזה ("בלפור") על כל מחאה מגד היושבים שם ?

ירושלים זו עיר שצירי מפתח בה נסגרים באופן שקשה לחזות מראש.
 

מנכל אחד

Active member
איך אפשר לדייק ב 95% כשחוסמים את כיכר השבת וציר שטראוס על כל ארוע חרדי, את גשר המיתרים - הרצל - שז"ר - יפו על כל הפגנה לאומית, ואת כיכר פריז ורחוב עזה ("בלפור") על כל מחאה מגד היושבים שם ?

ירושלים זו עיר שצירי מפתח בה נסגרים באופן שקשה לחזות מראש.
אם החברה מוכיחה שהיה אירוע חריג שגרם לתקלה המקרה לא נספר לצורך הניקוד של הבקרה.
הטענות של החברות הן שהמשרד לא מתחשב בהשפעה המתגלגלת של אירועים חריגים, כלומר איחור שאירע בזמן הפגנה לא יספר, אבל איחור שאירע בגלל שהנסיעה הקודמת לא יצאה בזמן אפילו מסיבה מוצדקת, כן נחשב לאירוע.

בכל אופן, סופרבוס ידעה לאן היא מכניסה את ראשה, ראתה את אחוז הביצוע של אגד, והייתה צריכה לשקלל את זה הנתונים האלה במחיר אותו היא הציעה.
 
למעלה