סופרבוס תפעיל את המטרונית בחיפה

סופרבוס זכתה במכרז להפעלת המטרונית בחיפה; מתחייבת להגדיל תדירות בכ-50%

סופרבוס תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", ותוסיף עליהם שני קווי מטרונית חדשים. העברת השליטה על הפרויקט תתבצע לקראת סוף 2020, ואילו בחציון הראשון של שנת 2022 יופעלו שני הקווים החדשים - קו המנהרות שמחבר בין הקריות עם מרכזית חוף הכרמל וקו לעיר נשר

 

segevk

Member
סופרבוס זכתה במכרז להפעלת המטרונית בחיפה; מתחייבת להגדיל תדירות בכ-50%

סופרבוס תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", ותוסיף עליהם שני קווי מטרונית חדשים. העברת השליטה על הפרויקט תתבצע לקראת סוף 2020, ואילו בחציון הראשון של שנת 2022 יופעלו שני הקווים החדשים - קו המנהרות שמחבר בין הקריות עם מרכזית חוף הכרמל וקו לעיר נשר

אוי לנו.. המטרונית תהיה עכשיו גם גולדן דרגון? לדעתי עוד נתגעגע לדן בצפון אחרי שסופרבוס יתחילו להפעיל את המטרונית
הם חברה שלא יודעת מה זה צי מגוון , יש לה אובססיה כלשהי רק לגולדן דרגון משום מה וזה לא משהו שמתאים למכרז כמו המטרונית , אלא אם כן יחייבו אותה לרכוש מטרונית מסוג מאן כמו שיש עכשיו לדן בצפון
 

Bus Nerd

Active member
אוי לנו.. המטרונית תהיה עכשיו גם גולדן דרגון? לדעתי עוד נתגעגע לדן בצפון אחרי שסופרבוס יתחילו להפעיל את המטרונית
הם חברה שלא יודעת מה זה צי מגוון , יש לה אובססיה כלשהי רק לגולדן דרגון משום מה וזה לא משהו שמתאים למכרז כמו המטרונית , אלא אם כן יחייבו אותה לרכוש מטרונית מסוג מאן כמו שיש עכשיו לדן בצפון
בעלי סופרבוס הם יבואני גולדן דרגון.
הרבה חברות אוטובוסים בישראל מקושרות לאיזשהו יבואן רכב.
זה בעצם דרך להזרים כסף ממשלתי לכיסי הייבואנים.

סופרבוס = יבואני גולדן דרגון, קווים = יבואני וולוו, דן = חברת פנדן שמייבאת את הייגר וכו'.

המדינה הרי מממנת את רכישת האוטובוסים, והם כמובן לא נרכשים במחירי עלות מהיצרן - היבואן צריך לגזור קופון. אז הבינו בעצם שבתור ייבואן רכב מאוד משתלם לך מפעילת אוטובוסים משלך, כי זה עסק מובטח. בנוסף, הרגולציה על גיל צי ממוצע וגיל אוטובוס מקסימלי דואגת שליבואנים האלו לא תחסר פרנסה
 

segevk

Member
בעלי סופרבוס הם יבואני גולדן דרגון.
הרבה חברות אוטובוסים בישראל מקושרות לאיזשהו יבואן רכב.
זה בעצם דרך להזרים כסף ממשלתי לכיסי הייבואנים.

סופרבוס = יבואני גולדן דרגון, קווים = יבואני וולוו, דן = חברת פנדן שמייבאת את הייגר וכו'.

המדינה הרי מממנת את רכישת האוטובוסים, והם כמובן לא נרכשים במחירי עלות מהיצרן - היבואן צריך לגזור קופון. אז הבינו בעצם שבתור ייבואן רכב מאוד משתלם לך מפעילת אוטובוסים משלך, כי זה עסק מובטח. בנוסף, הרגולציה על גיל צי ממוצע וגיל אוטובוס מקסימלי דואגת שליבואנים האלו לא תחסר פרנסה
ראיתי שקווים מחזיקים גם אוטובוסים של יוטונג שלדעתי עדיפים על גולדן למרות שגם הם סינים, ודן בדרום שגם הם מחזיקים בצי יחסית מגוון . לסופרבוס אין כלום חוץ מגולדן דרגון, שרידים אחרונים חביבים של וולו שרכשו מקווים ומרצדס
מה גם שאני גר בעפולה ויכול להגיד לך שהאוטובוסים של סופרבוס בעפולה זוועה (של הגולדן) הם עושים רעש של צפצפה נוראית ורועדים כאילו עוד שנייה מתפרקים
 

Bus Nerd

Active member
סופרבוס יקבלו את הרכבים הקיימים או שדן יעבירו אותם למרכז?

בכל מקרה, אני מקווה שהמכרז יחזיק אותם קצר, כי סופרבוס לא בדיוק ידועים בתחזוקה
 

scooby5

Member
סופרבוס יקבלו את הרכבים הקיימים או שדן יעבירו אותם למרכז?

בכל מקרה, אני מקווה שהמכרז יחזיק אותם קצר, כי סופרבוס לא בדיוק ידועים בתחזוקה
מעניין אם יכניסו מפרקיות סיניות
 
סופרבוס יקבלו את הרכבים הקיימים או שדן יעבירו אותם למרכז?

בכל מקרה, אני מקווה שהמכרז יחזיק אותם קצר, כי סופרבוס לא בדיוק ידועים בתחזוקה
מניח שיעברו למרכז .יצטרכו להתקין להם מתקפים. סופרבוס מכניסים מפרקיות חשמליות חדשות
 
מניח שיעברו למרכז .יצטרכו להתקין להם מתקפים. סופרבוס מכניסים מפרקיות חשמליות חדשות
תלוי בעיקר בגיל.
רוב המפרקיות לפחות בנות 8, ועד שסופרבוס ייכנסו הן יהיו בנות יותר מ-9.
אם אני לא טועה מותר לדן בגוש דן להחזיק רכבים עד גיל 12, אז זה אפשרי להעביר אותן לתקופה קצרה למרכז אבל לא בטוח שזה הגיוני כלכלית.
חוץ מזה הם גם מחויבים לגיל ממוצע של כלל הצי שלהם (חייב להיות נמוך מ-8 שנים כמדומני). כך שזה יכול להיות חסם נוסף לקליטת המפרקיות הישנות בגוש דן.
בכל מקרה, אוטובוסים בלי תקציב לתוספת שירות לא עוזרים יותר מדי, ולא בטוח שיתנו תוספת שירות לאוטבווסים בגוש דן כל כך קרוב להפעלת הקו האדום.
 
קראתי איפשהו ברשת שמפרקית גולדן דרגון חשמלית על מרכב מרכבים אולי ייעוד עתידי למכרז בחיפה
 

DanBus43Maalit72

Active member
מפרקית סינית נשמע זוועה. במיוחד עם רמת התחזוקה של סופרבוס בשילוב הכלים הזולים האלו.
בבית שמש שסופרבוס תעזוב שם בעוד כחצי שנה שישו ושמחו מה שהולך שם כיום. גולדן דרגון רק 5 שנים על הכביש וכבר במצב זוועה וזה חלק גדול מהצי שם.
 

asifpz1

Member
סופרבוס יחסית שחקנית קטנה בסקופ העירוני, מלבד אשכול בית שמש [שהוא גם מבוסס על מכרז ישן] אין לה המון ניסיון עירוני, ובטח לא בתפעול של קווים בתדירות מאוד גבוהה [ניהול headway, ניהול צי הרכב בפיקים משמעותיים וכו'], מה שקיים לכל המפעילים הגדולים [אגד, דן, קווים, מטרופולין ואפילו אפיקים על אשכול פתח תקווה].

מעניין לראות את ההתמודדות שלהם.
 
סופרבוס יחסית שחקנית קטנה בסקופ העירוני, מלבד אשכול בית שמש [שהוא גם מבוסס על מכרז ישן] אין לה המון ניסיון עירוני, ובטח לא בתפעול של קווים בתדירות מאוד גבוהה [ניהול headway, ניהול צי הרכב בפיקים משמעותיים וכו'], מה שקיים לכל המפעילים הגדולים [אגד, דן, קווים, מטרופולין ואפילו אפיקים על אשכול פתח תקווה].

מעניין לראות את ההתמודדות שלהם.
ניהול הדוויי אין לאף אחד בארץ חוץ מלדן בצפון במטרונית.
לגבישירות עירוני ופיקים, אתה מוזמן לראות מה קורה בבית שמש, במונחי תחבורה ציבורית זו לא עיר קטנה בכלל...
 
למעלה