סופרעל כאחד הנמצא בענינים האם אפשר לבקש

פידאל 4

New member
סופרעל כאחד הנמצא בענינים האם אפשר לבקש

מהרשיות ולא יודע מימי איפו כל הכסף שגזלו לנו ושהבטיחו
לשם בקרן לטובת רווחת הכלל
והאם כבר יש מי שחוגג על זה
ואני חושב היום שתפקידנו בפרום הנכבד הזה לבקש ולתבוע ולזעזיע עמודי הסיפים איפה הכסף
וכמה תעלה תמרה זה לא הזמן בנתיים להתעסיק בו
עלו נעלה
 

superdrink7

New member
שכחו את המקורות...

תפקיד השלטון הוא גם לעשות חסד...הכסף יכול לעשות הרבה חסד..

אבל השלטון שלנו עסוק כל הזמן בכבוד ותאווה...

"חֶסֶד וֶאֱמֶת יִצְּרוּ מֶלֶךְ, וְסָעַד בַּחֶסֶד כִּסְאוֹ"

מעשי חסד, שהמלך עושה לפנים משורת הדין, מעבר למה שהבטיח, יחד עם הקפדה על אמת - שורת הדין וקיום ההבטחות, שני אלה נוצרים (שומרים) על המלך מפני מרידות; ולכן כדאי למלך לסעוד (לתמוך) את כיסא מלכותו במעשי חסד ועזרה לחלשים.

עצות

אדם שיש לו סמכות והשפעה על אחרים, ורוצה לשמור עליהן, צריך לעשות חסד ואמת עם האנשים שנמצאים תחת חסותו:

חסד ואמת = נתינה שמעבר לחובה, עם הקפדה על קיום החובה; נצירה = השגחה, שמירה פעילה; חסד ואמת יצרו מלך = כשהמלך נותן ומיטיב לעם מעבר לחובתו, ויחד עם זה מקפיד לקיים את הבטחותיו, אומר תמיד את האמת, מסביר את ההגיון מאחרי כל פעולה שהוא מבצע, ועומד על כך שגם האזרחים ימלאו את חובותיהם - האזרחים אוהבים ומכבדים אותו, וכך הוא שמור ומוגן מפני מרידות.

סעד = תמך וחיזק; כיסא = משל לכוחו וסמכותו של השליט; וסעד בחסד כיסאו = מעשי נתינה שהמלך עושה כלפי העם תומכים ומחזקים את הסמכות שלו בעיניהם, ומסייעים לו לבצע את תפקידיו העיקריים.

בתקופת התנ"ך, המלך נבחר על-מנת לעשות משפט ומלחמות - לשמור על בטחון פנים וחוץ, ולא כדי לעשות חסד. למרות זאת, הפסוק שלנו ממליץ למלך לעשות חסד, כדי שיזכה בתמיכה ציבורית ויהיה לו קל יותר לגייס את הציבור לביצוע משימותיו העיקריות (ראו כיסא מלך).

הדבר נכון לא רק לגבי מלך, אלא לגבי כל אדם שיש לו סמכות על הזולת, כגון: הורים ביחס לילדיהם. כדי לבנות סמכות הורית, עליהם להרבות במעשי חסד - בכל פעם שנותנים משהו לילדים, להדגיש שזה נעשה מתוך אהבה; וכן להפתיע את הילדים בנתינה מעבר למה שחייבים. בנוסף לכך עליהם להקפיד על אמת - להקפיד לקיים את הבטחותיהם, להגיד רק את האמת, וגם כשמענישים - להעניש במידה המתאימה ולהסביר את ההגיון שמאחרי העונש (ע"פ הרב ברוך רבינוביץ', תקליטור "חכמת שלמה", שיעור ראשון); וכן להקפיד שגם הילדים יגידו אמת ויקיימו את חובותיהם. אותם חסד ואמת יצרו וישמרו על הסמכות של ההורים, והילדים יכבדו אותם כמו מלך ומלכה.

הדבר נכון גם בעולם העסקים, ובפרט בעסקי האינטרנט. חברות האינטרנט הגדולות, כגון גוגל ופייסבוק, זוכות בסמכות ושלטון בכך שהן עושות חסד - מספקות שירותים בסיסיים בחינם, וכך צוברות לקוחות שבסופו של דבר מביאים להן הכנסות, אם על-ידי צפיה בפרסומות או על-ידי קניית שירותים מתקדמים יותר.

הקושי העיקרי שהפסוק מציב בפנינו הוא לוותר על הכבוד - לא לנסות להשיג סמכות על-ידי כוח ותוקפנות, אלא על-ידי נתינה מתוך אהבה, אמירת אמת ועמידה בהתחייבויות (ע"פ גליה).

ויש שדרשו את הפסוק גם על הסמכות שיש לאדם כלפי גופו: "והנה, העיר בזה על המלך שמושל באדם, והעיר בזה, כי אין המכוון למי שיבקש השלימות להשחית גופו ולעכור שארו, כמו שיחשבו הכסילים, אבל צריך שיעשה חסד להשגיח בבריאות גופו ואיבריו, ובזה יהיה נשמר, ויבוא לו מהם העזר הראוי, כי בחלותם יחלה הוא גם כן, עם שלא יוכל להם אז לשרתו השירות הראוי במה שיצטרך לו מהם בדרושים אשר יחקור בהם." (רלב"ג).
 

פידאל 4

New member
סופר אני מקנא באוקראינים י.ש.ו

ובכל זאת אם היום עושים את זה לדוגמת אדם וחירותו
 
למעלה