סופ"ש באיזור שדה-בוקר!
אפתח בתודות: 1.לציקי
- על עזרתו הרבה בהסברים מדויקים על הדרך .
2.לטכנאי האופניים הכי צנוע בעולם שפשוט הציל אותי בנחל זיק לאחר התהפכות בה נשברה לי האוזן והלך הקפיץ הפנימי במעביר האחורי. אסף (ממצמן)
-אתה פטיש
3.ל -PEDRO's - שהמציא את השמן הכי טוב שנתקלתי בו מעודי למזג אויר קשה. ביום חמישי החלטנו לרדת דרומה ולעשות שני טיולים באיזור שדה-בוקר. אחד בשישי ואחד בשבת. לינה בשדה-בוקר :60 ש"ח ללילה(לסטודנטים) + 28 ש"ח לארוחת בוקר
. מקום נוח ונעים. הגעה אפשרית בכל שעות היממה. לאור תיאור הדרך והתגובות הרבות (חיוביות ושליליות) להן זכה מסלול מעלה העקרבים הרומי , החלטנו לנסות את כוחנו. מזג האויר בבוקר באיזור שדה-בוקר הוא קפוא
!!!!!! ובכן - התחלנו ממשית ונסענו לאורך הכביש לאורון . הכניסה לירוק היא לא הדבר הכי ברור בעולם , ולכן - אם הגעתם לשלט מצד ימין שמסביר על החשיבות ההיסטורית של המקום , אז עברתם את הכניסה לירוק בקצת. אין בכוונתי לחלוק על דברי אף אחד מהאנשים שעשו את המסלול הנ"ל - ציקי/יורם/אילן/גדי/אלונה/etc... כל מה שאומר הוא מנקודת הראות והיכולת הטכנית של שותפי לנסיעה ושלי. נחלק את הטיול לארבעה חלקים - 1.הירוק. 2.הכחול. 3.מעלה עקרבים הרומי. 4.מעלה עקרבים הכביש. הירוק - נחל ימין היה עבורנו חצי עביר , משמע חלקים גדולים היו חוליים כך שנאלצנו כל פעם ללכת מצד אחר עד שהוא הפך להיות פחות חולי. המקום עצמו מקסים , ומי שאוהב קניונים , המקום הוא באמת מדהים. מלבד זאת היו קטע אחד שהיה מאד צר ושמשמאלו תהום - גם שם נאלצנו לקחת את האופניים עלינו. הכחול - עביר עד כדי מדרגות שהיו קצת יותר מדי גבוהות לטיפוס. חשוב : לפי מפת סימון שבילים שהיתה בידנו , הפיצול בין הירוק לכחול נעשה בראש מורד תלול. לא כך הדבר!!!! , הפיצול נעשה בתחתית המורד (בדיוק כפי שחזי יצחק מתאר). לפני תחילת מעלה עקרבים , צריך לעצור שניה , להסתכל על מיצד צפיר , להסתכל על הסביבה , ולחשוב על המילואים האחרונים.... במיצד צפיר סביר להניח שתקעו חיילים רומיים לתקופה של כמה חודשים , באמצע המדבר , לא סתם באמצע המדבר , אלא באמצע השום-מקום במדבר , בלי PS2, בלי מחשב נייד , וגם לא כ"כ נראה לי שאספקת אוכל ומים יכולה להגיע לחור הזה באופן תכוף.. מעלה העקרבים הרומי - ללא ספק החלק הכי כיפי. ירידות כיפיות מדרגות סלע חמודות ונוף מדהים . אך עם זאת גם הוא היה רכיב ב- 60-70% מפני שחלק מהסיבובים היו חדים מדי , השיפוע לעתים היה חד מדי ולעתים גם נעלם הסימון . כביש מעלה הערבים - 100% רכיב ! ! ! !
ואפילו בלי הפסקות!! עליה מאתגרת וכייפית , עם נוף מדברי מדהים. לסיכום (שאלה) - אם ניתן להגיע עד מיצד צפיר (המפה מורה שיש שביל ג'יפים שחור) , אז אני ממליץ למי שהוא לא בעל יכולת טכנית מדהימה , להגיע לשם בשביל ג'יפים ומשם לרדת .(מישהו ניסה את זה??) סוף היום - ארוחה מדהימה , בופה מכול טוב הארץ (וכמה מיני מזונות שלא באים מתחומי הארץ) ב"פונדק רמון" - 50 ש"ח. יום שני - טיול בנחל זיק ליד עין עקב . טיול קל, לאחר יום מפרך ומעייף. נסענו לכיוון עין זיק ובשלב כלשהו פנינו לכיוון פרסת נחל דרוך. מכיון שהדרך היתה קלה , נעימה ועם "במפרים" טבעיים ונחמדים , הרבצתי אותה , והופ , כניסה לבור-התהפכות-הלכה האוזן-הלך-קפיץ-פנימי-למעביר אחורי. וכך נאלצנו להשתרך רגלית עד שפגשנו את אסף המושיע שתיקן את המעביר. מסקנות: 1. אם יש ספק - אין ספק. 2. וואווו - כנראה יש לי המון מה ללמוד במישור הטכני . (יש מאמצים???) 3. אין שום סיבה להישאר במרכז כשהוא גשום , פשוט קחו את עצמכם דרומה - מדדדדהיייייםםםםםם.
אפתח בתודות: 1.לציקי