סוציאל-דמוקרטיה, מהי?

yioniy

New member
סוציאל-דמוקרטיה, מהי?

אהלן, קיוותי שתוכלו לעזור לי ולהכווין אותי למקור שממנו אוכל ללמוד (באופן מעמיק) על התפיסה הסוציאל-דמוקרטית. ספר, מאמר מקיף, הרצאה באינטרנט, כל דבר ייתקבל בברכה. תודה רבה!
 
מאמר מענין

על סוציאל דמוקרטיה בסקנדינויות. "בבסיסו של בית טוב ניצבת השותפות ותחושה של קהילה. בבית טוב אין לאיש זכויות יתר או לחילופין העדר כל ערך; אין בו מועדפים, אין בו בנים חורגים ואיש אינו רשאי להתנשא על מישהו אחר. בבית הטוב איש אינו מנסה להרוויח על חשבונו של אחר, והחזק אינו מדכא את החלש. בבית הטוב שוררים שוויון, התחשבות, שיתוף פעולה ועזרה הדדית. המשמעות לכן, ביחס לבית של כלל התושבים, היא ביטול כל האפליות הכלכליות והחברתיות שמחלקות אותם לברי מזל וחסרי מזל, לשליטים ונשלטים, לעניים ועשירים....אם החברה השוודית עתידה להיות בית טוב לחבריה - חייבים להיעלם הבדלי המעמדות, חובה לפתח שירותים סוציאליים וחובה להבטיח שוויון כלכלי. חייב להינתן לעובדים תפקיד מהותי בניהול הכלכלה, והדמוקרטיה חייבת להיות טוטאלית ולחול גם על החברה וגם על הכלכלה...." * ההרצאה ניתנה במסגרת הסמינר הכלכלי-חברתי שדן בנושא: "האם יש דרך שלישית? דיון על סוציאל-דמוקרטיה ודמות החברה הראויה", שהתקיים במרכז לצדק חברתי ע"ש יעקב חזן במכון ון ליר בירושלים, ב- 29.8.05. http://www.google.co.il/#hl=iw&source=hp&q=סוציאל+דמוקרטיה&oq=סוציאל+דמ&aq=0&aqi=g3&aql=& גם כאן יש מאמר קצר וטוקבקים רגיזים,שווה עיון http://hagada.org.il/2011/09/25/סוציאל-דמוקרטיה-היא-אופנה-ישנה-וטובה/
 

Mishkafofer

New member
אהה מדינות סקנדינביות

נורבגיה דוגמה אהובה. מדינה עם פחות מ-5 מליון איש. יצואנית גז מס' 3 בעולם, עם מאגרי נפט עצומים. אם כבר אנו מדברים על מדינות בעלות מאגרי נפט וגז עצומים אז למה אנו מדלגים על מדינות המפרץ הפרסי? אותה מנטליות לבנטינית, תפור עלינו בול.
 
השאלה לא עסקה

בנו אלא במהו משטר סוציאל דמוקרטי ומה לעשות הדוגמה שהובאה שרירה וקיימת ומבהירה
 

vladims2

New member
סוציאל-דמוקראטיה קלאסית (מסורתית)

זה מרכסיזם לייט... אך היום הססמאות של מרכסיזם איבדו את האקטואליות שלהן (לפחות בעולם המערבי הפוסט-תעשייתי). לכן סוציאל-דמוקראטיה נמצאת במשבר עמוק בכל העולם ומחפשת דרכים לשרוד ולהסתגל לתנאיים חדשים (היעדר של מעמד הפועלים ותאגידי ענק).
 
למעלה