elybikoret
New member
סטאבט מאטר-ביקורת-שוברט-קונצרט בפסטיבל אבו גו
711סטאבט מאטר-שוברט-פסטיבל אבו גוש711 צילומים-אלי ליאון כבר 38 שנה שמקיימים את פסטיבל אבו גוש למוסיקה ווקאלית.במרוצת השנים רוב היצירות המושמעות בו הן ליטורגיות. שלושה הן מוקדי הפסטיבל.אולם הכנסיה בקרית ענבים,הקריפטה וקונצרטים בחוץ באויר הצח. לאבו גוש באים לא רק כדי לשמוע מוסיקה אלא גם כדי לבלות,להיות יום שלם ביום כיף,לטעום ממאכלי המקום וכן כדי לקנות דברי אמנות בעיקר בדוכנים לאורך העליה לכנסיה. הרבה אנשים,האולמות מלאים ,הדרישה גדולה והגיוון רב. התכנית המוצעת גדושה במופעים כאשר היצירות עם גוון דתי מקומם בעיקר בכנסיה. מאחר והדרישה לכרטיסים כאמור גדולה, השנה הנהיגו חידוש באולם הכנסיה ומשני צדדיו באגפים מאחורי העמודים הקרינו מעל מסכי וידאו את המתרחש על הבמה . מחוסר זמן לא יכולתי להשאר כל היום ושמעתי רק קונצרט אחד שכלל 5 יצירות מאת שוברט. המבצעים היו התזמורת הקאמר-פילהרמונית האורחת של הסן-פרנקפורט,מקהלת הקיבוץ הארצי וסולנים. המנצח והמנהל המוזיקלי היה יובל בן עוזר. שוברט כתב יצירות רבות ביניהן גם יצירות דתיות נפלאות שלא משמיעים אותן רבות. כיצירה ראשונה שמענו את "הנזירה הצעירה"לאלט ופסנתר.תוכן היצירה מדבר על נזירה צעירה המבקשת מאלהים להצילה ולאסוף אותה במרומים. הסולנית היתה הזמרת שירה טל והפסנתרנית ז'אנה קופילוב. לטל קול קטיפתי,חזק ויפה והיא לווותה בצורה יפה ע'י קופילוב. בהמשך שמענו פרק כ'ג מתהילים למקהלת נשים ופסנתר.הפרק בוצע מצויין. מקהלת הנשים שרה בקול אחיד יפה . בסרנדה לאלט ומקהלת גברים חזר הביצוע היפה של המבצעים. החלק הגברי של המקהלה נשמע לי טוב יותר למרות שגם החלק הנשי כאמור היה טוב מאוד. בסאלוה רגינה השתתפה תזמורת המיתרים האורחת כאשר ניצח עליה יובל בן עוזר. התזמורת הוכנה כראוי.לסולנית הדס פארן-אסיה קול חזק ונעים. היצירה המרכזית בקונצרט היתה "סטאבט מאטר "לסולנים,מקהלה ותזמורת. שוברט התחיל את הקריירה המוסיקלית שלו כנער ששר במקהלה בכנסיה של בית הספר בו הוא למד. הוא כתב מעל ל1000 יצירות וביניהם גם יצירות כנסיתיות -דתיות ביניהן גם 7 מיסות .חלק גדול מיצירותיו התגלו רק לאחר מותו והוא בן 31 בלבד. כאשר מזכירים את יצירותיו לעתים רחוקות מוזכרות היצירות הדתיות. הסטאבט מאטר למרות שהיא,לפחות בעיני,יצירה מקסימה כמעט ולא נמצאת ברפרטואר של התזמורות והמקהלות והיא מבוצעת לעתים רחוקות בלבד. באבו גוש היתה הזדמנות נדירה לשמוע את הביצוע הנהדר של היצירה. זאת יצירה ממזמור קתולי מהמאה ה13 המתאר את סיבלה של מריה(מרים) אמו של ישו בזמן צליבתו.שוברט כתב את היצירה ב1816. רבים המלחינים שכתבו מוסיקה עפ'י מזמור זה. בביצוע ששמעתי השתמשו בתרגום גרמני של קלופשטוק בו יש שינויים מסויימים הנוגעים להדגשים ביצירה. זאת היתה מוסיקה מאוד נעימה .אם לא שמים לב למילים היא לא נשמעת כלל כדתית אלא כסימפונית, מלודית יפה כשאר יצירותיו החילוניות של שוברט.הביצוע היה טוב מאוד. המקהלה והתזמורת הוכנו בקפדנות עם דגשים גם על פרטים קטנים . שמעתי את הטנור נמרוד גרינבוים הן בסולו והן בדואט. יש לו קול חזק ונעים ושר היטב אך כאשר שר עם סולן אחר לעתים קולו לא נשמע היטב כי הוא מכוסה על ידי הסולן השני. יתכן והדבר נבע מחוסר איזון בתיאום של המיקרופונים בהם השתמשו.לגרינבוים קול מאוד נעים לאוזן וההגוי שלו ברור מאוד.הוא היה מעולה בקטע מס' 6 למשל בסולו טנור. ליאיר פולישוק, שנשמע לי יותר כבאס בריטון, קול עמוק וטוב. יובל בן עוזר ניצח בניצוח מדוייק ללא הבעות רבות או תנועות מיותרות.הוא סמך על הכנתו הקפדנית .זה היה ניצוח לא ראותני טוב ומדוייק. הוא הכין את המבצעים היטב וסמך כאמור על הצלחת היצירה בזכות ההכנה הקפדנית ולא על ניצוח ראותני בומבסטי העושה רושם חיצוני על המאזין המתבונן. יום של מנוחה,כיף, עם מוסיקה מצויינת,המבוצעת היטב ואוירה של הפנינג. לראות או לא לראות:ממליץ בפה מלא לבוא לשמוע ולבלות בפסטיבלי אבו גוש. נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 02/10/2010 19:01 הרוצים לראות תמונות מהקונצרט,אם לא מתפרסמים כאן,אפשר לראותן באתרי ELYBIKORET.022.CO.IL אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il
711סטאבט מאטר-שוברט-פסטיבל אבו גוש711 צילומים-אלי ליאון כבר 38 שנה שמקיימים את פסטיבל אבו גוש למוסיקה ווקאלית.במרוצת השנים רוב היצירות המושמעות בו הן ליטורגיות. שלושה הן מוקדי הפסטיבל.אולם הכנסיה בקרית ענבים,הקריפטה וקונצרטים בחוץ באויר הצח. לאבו גוש באים לא רק כדי לשמוע מוסיקה אלא גם כדי לבלות,להיות יום שלם ביום כיף,לטעום ממאכלי המקום וכן כדי לקנות דברי אמנות בעיקר בדוכנים לאורך העליה לכנסיה. הרבה אנשים,האולמות מלאים ,הדרישה גדולה והגיוון רב. התכנית המוצעת גדושה במופעים כאשר היצירות עם גוון דתי מקומם בעיקר בכנסיה. מאחר והדרישה לכרטיסים כאמור גדולה, השנה הנהיגו חידוש באולם הכנסיה ומשני צדדיו באגפים מאחורי העמודים הקרינו מעל מסכי וידאו את המתרחש על הבמה . מחוסר זמן לא יכולתי להשאר כל היום ושמעתי רק קונצרט אחד שכלל 5 יצירות מאת שוברט. המבצעים היו התזמורת הקאמר-פילהרמונית האורחת של הסן-פרנקפורט,מקהלת הקיבוץ הארצי וסולנים. המנצח והמנהל המוזיקלי היה יובל בן עוזר. שוברט כתב יצירות רבות ביניהן גם יצירות דתיות נפלאות שלא משמיעים אותן רבות. כיצירה ראשונה שמענו את "הנזירה הצעירה"לאלט ופסנתר.תוכן היצירה מדבר על נזירה צעירה המבקשת מאלהים להצילה ולאסוף אותה במרומים. הסולנית היתה הזמרת שירה טל והפסנתרנית ז'אנה קופילוב. לטל קול קטיפתי,חזק ויפה והיא לווותה בצורה יפה ע'י קופילוב. בהמשך שמענו פרק כ'ג מתהילים למקהלת נשים ופסנתר.הפרק בוצע מצויין. מקהלת הנשים שרה בקול אחיד יפה . בסרנדה לאלט ומקהלת גברים חזר הביצוע היפה של המבצעים. החלק הגברי של המקהלה נשמע לי טוב יותר למרות שגם החלק הנשי כאמור היה טוב מאוד. בסאלוה רגינה השתתפה תזמורת המיתרים האורחת כאשר ניצח עליה יובל בן עוזר. התזמורת הוכנה כראוי.לסולנית הדס פארן-אסיה קול חזק ונעים. היצירה המרכזית בקונצרט היתה "סטאבט מאטר "לסולנים,מקהלה ותזמורת. שוברט התחיל את הקריירה המוסיקלית שלו כנער ששר במקהלה בכנסיה של בית הספר בו הוא למד. הוא כתב מעל ל1000 יצירות וביניהם גם יצירות כנסיתיות -דתיות ביניהן גם 7 מיסות .חלק גדול מיצירותיו התגלו רק לאחר מותו והוא בן 31 בלבד. כאשר מזכירים את יצירותיו לעתים רחוקות מוזכרות היצירות הדתיות. הסטאבט מאטר למרות שהיא,לפחות בעיני,יצירה מקסימה כמעט ולא נמצאת ברפרטואר של התזמורות והמקהלות והיא מבוצעת לעתים רחוקות בלבד. באבו גוש היתה הזדמנות נדירה לשמוע את הביצוע הנהדר של היצירה. זאת יצירה ממזמור קתולי מהמאה ה13 המתאר את סיבלה של מריה(מרים) אמו של ישו בזמן צליבתו.שוברט כתב את היצירה ב1816. רבים המלחינים שכתבו מוסיקה עפ'י מזמור זה. בביצוע ששמעתי השתמשו בתרגום גרמני של קלופשטוק בו יש שינויים מסויימים הנוגעים להדגשים ביצירה. זאת היתה מוסיקה מאוד נעימה .אם לא שמים לב למילים היא לא נשמעת כלל כדתית אלא כסימפונית, מלודית יפה כשאר יצירותיו החילוניות של שוברט.הביצוע היה טוב מאוד. המקהלה והתזמורת הוכנו בקפדנות עם דגשים גם על פרטים קטנים . שמעתי את הטנור נמרוד גרינבוים הן בסולו והן בדואט. יש לו קול חזק ונעים ושר היטב אך כאשר שר עם סולן אחר לעתים קולו לא נשמע היטב כי הוא מכוסה על ידי הסולן השני. יתכן והדבר נבע מחוסר איזון בתיאום של המיקרופונים בהם השתמשו.לגרינבוים קול מאוד נעים לאוזן וההגוי שלו ברור מאוד.הוא היה מעולה בקטע מס' 6 למשל בסולו טנור. ליאיר פולישוק, שנשמע לי יותר כבאס בריטון, קול עמוק וטוב. יובל בן עוזר ניצח בניצוח מדוייק ללא הבעות רבות או תנועות מיותרות.הוא סמך על הכנתו הקפדנית .זה היה ניצוח לא ראותני טוב ומדוייק. הוא הכין את המבצעים היטב וסמך כאמור על הצלחת היצירה בזכות ההכנה הקפדנית ולא על ניצוח ראותני בומבסטי העושה רושם חיצוני על המאזין המתבונן. יום של מנוחה,כיף, עם מוסיקה מצויינת,המבוצעת היטב ואוירה של הפנינג. לראות או לא לראות:ממליץ בפה מלא לבוא לשמוע ולבלות בפסטיבלי אבו גוש. נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 02/10/2010 19:01 הרוצים לראות תמונות מהקונצרט,אם לא מתפרסמים כאן,אפשר לראותן באתרי ELYBIKORET.022.CO.IL אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il