סטטוס תכנון איילון מזרח

FishYuval

New member
סטטוס תכנון איילון מזרח

לא מוצא שום דבר שפורסם על סטטוס תכניות ההקמה בשנים האחרונות,
מישהו יודע להגיד איפה זה עומד? או לקשר למסמכים רשמיים?
 

FishYuval

New member
תודה על התשובה, על בסיס מה אתה מסיק שנקבר?

באתר של נתיבי איילון יש מקומות שמתייחסים אליו כעובדה מוגמרת...
 
היכן באתר של נתיבי איילון מתייחסים אליו בכלל במקומות גלויים?

בחיפוש בגוגל אתה יכול למצוא הרבה "עובדות מוגמרות" מלפני שנים...
אבל גם באתר של נתיבי איילון הוא נקבר ונעלם.
אם תיכנס לאתר ישירות לא תמצא שום קישור לפרויקט הזה.

הפרויקט הזה לא מופיע בשום תוכנית עדכנית. הוא כבר שנים במצב של "בחינת כדאיות כלכלית"...
כלומר: קבור עמוק עמוק במגירות.

באופן מעשי, לאחר הקמת גשר אם המושבות, פרויקט איילון מזרח (כביש 491) צלל לתהומות הנשייה.
 

darkshadow1

New member
וטוב שכך.

הכביש הזה היה רק מקל את העומס בכביש 5 (שכנראה יוקל גם ככה כשיפתחו את 531) ומחמיר מאוד את העומס באיילון. כשהמצב בגוש דן הוא שבמרכז המטרופולין התנועה כולה מתנקזת לכביש 4 ולכביש 20, שאת שניהם לא ניתן להרחיב- הרבה יותר הגיוני להשקיע את התקציבים בתח"צ שתאפשר ליוממים להתחמק מפקקי הענק הבלתי נמנעים מאשר ב"פיתרון" של פקקים אחרים, שאמנם יקלו על חלק מהנהגים אבל רק יחמירו את הבעיה במרכז המטרופולין.
 
מסכים שטוב שקברו את איילון מזרח

אבל לא נכון שאי אפשר להרחיב את 4 ואת 20, עובדתית. לגבי כביש גהה - עובדים על תוכנית להרחיב אותו (תת"ל 19)
 

darkshadow1

New member
עובדתית אפשר להרחיב כל כביש עם מינהור.

השאלה היא באיזה מחיר. זה פשוט בלתי סביר להשקיע מיליארדים ולגרום לשיבושי תנועה קשים במשך שנים בקטע המרכזי של כביש 4 רק בשביל להוסיף נתיב נסיעה בכל מסלול.
 

DanielOne

New member
צר לי לאכזב אתכם

אבל הכביש ממש לא נקבר...

התכנון המקורי בתוכנית החומש של מע"צ ז"ל, לפני עשור! היה להוציא לפועל את כביש 491 לקראת שנת 2020.

אגב, יש לי שרטוט של הכביש במפגש עם כביש 4 ודרך אם המושובות, אם זה מעניין אתכם אז אחפש לכם את זה...

עוד משהו קטן, לא מזמן ראיתי פרסום של תוכנית תב"ע של עיריית רמת השרון, ומופיע שם גם דרך הנופש, זה אמור להשתלב יחד עם החיבור לרמת החייל/קריית עתידים, שהצירים העיקרים יהיו ראול ולנברג, דבורה הנביאה, ורחוב הארד, שיתחברו לדרך 4 ו-5.

אני לא יודע עוד כמה שנים יקח עד שזה יצא אל הפועל, אבל בערך באותו זמן צפויים למחלף באופן מלא את צומת מורשה.
 

d70

Well-known member
עדיין מתיחסים אליו
לדוגמא בתוכניות של גשר הרלינג (חיבור בין בני ברק לקריית עתידים) מוסבר שהגשר שאמור לחצות את אייליון מזרח יעבור מעליו.
אני מעדיף שיקדמו את התוכנית שממשיכה את ראול ולנברג לכיוון מזרח וחיבורו לכביש 5. כרגע אין לקריית עתידים חיבור מזרחי מה שגורם עומסים מיותרים לכיוון מערב.
 
למעלה