סטטיסטיקה מעניינת ומפתיעה על תאונות דרכים במדינות שונות (נתוני 2024)

SupermanZW

Well-known member
דירוג המדינות על פי כמות תאונות הדרכים למיליון נפש (מנמוך לגבוה) ב2024 הוא:
1. טאג'יקיסטן
2. אוזבקיסטן
3. אזרבייג'אן
4. טורקמניסטן
5. דנמרק
6. בלארוס
7. אלבניה
8. בולגריה
9. אוקראינה
10. נורבגיה
11. פינלנד
12. פולין
13. צרפת
14. קזחסטן
15. סלובקיה
16. מולדובה
17. יוון
18. קירגיזסטן
19. אסטוניה
20. ליטא
21. הולנד
22. שבדיה
23. אירלנד
24. ישראל
25. מקדוניה הצפונית
26. גאורגיה
27. לוקסמבורג
28. רומניה
29. ארמניה
30. הונגריה
31. הממלכה המאוחדת
31. צ'כיה
32. לטביה
33. סרביה
34. שווייץ
35. טורקיה
36. איסלנד
37. בוסניה והרצגובינה
38. ספרד
39. קרואטיה
40. מלטה
41. קנדה
42. איטליה
43. סלובניה
44. מונטנגרו
45. גרמניה
46. פורטוגל
47. בלגיה
48. אוסטריה
49. יפאן
50. ארצות הברית

דירוג המדינות על פי כמות ההרוגים בתאונות דרכים למיליון נפש (מהנמוך לגבוה) הוא:
1. איסלנד
2. נורבגיה
3. שבדיה
4. שווייץ
5. הממלכה המאוחדת
6. אירלנד
7. מלטה
8. הולנד
9. דנמרק
10. לוקסמבורג
11. גרמניה
12. ספרד
13. פינלנד
14. ישראל
15. אסטוניה
16. טאג'יקיסטן
17. יפאן
18. קנדה
19. אוסטריה
20. צרפת
21. סלובניה
22. סלובקיה
23. איטליה
24. טורקמניסטן
25. בולגריה
26. צ'כיה
27. אוזבקיסטן
28. הונגריה
29. יוון
30. מקדוניה הצפונית
31. טורקיה
32. פורטוגל
33. ליטא
34. בלגיה
35. לטביה
36. בלארוס
37. קרואטיה
38. מונטנגרו
39. פולין
40. סרביה
41. בוסניה והרצגובינה
42. אלבניה
43. אזרבייג'אן
44. אוקראינה
45. רומניה
46. מולדובה
47. ארצות הברית
48. ארמניה
49. קירגיזסטן
50. גאורגיה
51. קזחסטן

היינו מצפים לראות מקדם מתאם גבוה בין כמות התאונות לכמות ההרוגים בתאונות דרכים, אבל הנתונים מראים שמקדם המתאם הוא נמוך. איך ניתן להסביר את זה?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
היינו מצפים לראות מקדם מתאם גבוה בין כמות התאונות לכמות ההרוגים בתאונות דרכים, אבל הנתונים מראים שמקדם המתאם הוא נמוך. איך ניתן להסביר את זה?
לא יודע להתייחס לאמינות הרשימה הזאת, אבל לא הבנתי את שאלתך. אין כל סיבה שיהיה מתאם מחייב בין כמות התאונות לכמות ההרוגים. ברוב תאונות הדרכים הרי אין הרוגים.
 

SupermanZW

Well-known member
לא יודע להתייחס לאמינות הרשימה הזאת, אבל לא הבנתי את שאלתך. אין כל סיבה שיהיה מתאם מחייב בין כמות התאונות לכמות ההרוגים. ברוב תאונות הדרכים הרי אין הרוגים.
כנראה לא ניסחתי את דבריי כראוי. הייתי מצפה שהיחס בין כמות ההרוגים לכמות התאונות יהיה בתחום צר, לדוגמה בין חצי אחוז לאחוז מתאונות הדרכים קטלניות. בפועל, התחום הוא רחב מאוד, במדינות ה'סטאן', כמעט רבע מתאונות הדרכים קטלניות ובמדינות אירופה שבהן אקלים קר, עם חורפים קשים, פחות מאלפית מהתאונות הן קטלניות, איך זה?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
כנראה לא ניסחתי את דבריי כראוי. הייתי מצפה שהיחס בין כמות ההרוגים לכמות התאונות יהיה בתחום צר, לדוגמה בין חצי אחוז לאחוז מתאונות הדרכים קטלניות. בפועל, התחום הוא רחב מאוד, במדינות ה'סטאן', כמעט רבע מתאונות הדרכים קטלניות ובמדינות אירופה שבהן אקלים קר, עם חורפים קשים, פחות מאלפית מהתאונות הן קטלניות, איך זה?
לא יודע כאמור להתייחס לכל מדינה ומדינה. יודע עובדתית שרוב תאונות הדרכים (בכל מדינות העולם) אינן קטלניות. לא מוצא כל סיבה שיהיה מתאם כלשהו בין הדברים מהטעם הפשוט, שאין :).
 

SupermanZW

Well-known member
לא יודע כאמור להתייחס לכל מדינה ומדינה. יודע עובדתית שרוב תאונות הדרכים (בכל מדינות העולם) אינן קטלניות. לא מוצא כל סיבה שיהיה מתאם כלשהו בין הדברים מהטעם הפשוט, שאין :).
נתון מעניין - רוב תאונות הדרכים בכל מדינות העולם הן מסוג פגיעה מאחור ונובעות מחוסר שמירת מרחק. רוב תאונות הדרכים הקטלניות שלא מעורבים בהן הולכי רגל מתרחשות בצמתים והן תאונות מסוג חזית אל צד, והמתפרץ ברוב המקרים נסע באדום. האם לא סביר להניח קיום יחס כלשהו בין סוגי התאונות?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
נתון מעניין - רוב תאונות הדרכים בכל מדינות העולם הן מסוג פגיעה מאחור ונובעות מחוסר שמירת מרחק. רוב תאונות הדרכים הקטלניות שלא מעורבים בהן הולכי רגל מתרחשות בצמתים והן תאונות מסוג חזית אל צד, והמתפרץ ברוב המקרים נסע באדום. האם לא סביר להניח קיום יחס כלשהו בין סוגי התאונות?
ברור שתאונה מאחור היא פחות קטלנית מאשר תאונה חזיתית ובטח מהצד שמה שמפריד בין הנהג לפגיעה הוא חתיכת פח דק ועלוב.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
נתון מעניין - רוב תאונות הדרכים בכל מדינות העולם הן מסוג פגיעה מאחור ונובעות מחוסר שמירת מרחק.
לא חושב שזה נכון. בוודאי לא בכבישים המהירים (וממילא התאונות הקשות יותר בדרך כלל).
רוב תאונות הדרכים הקטלניות שלא מעורבים בהן הולכי רגל מתרחשות בצמתים והן תאונות מסוג חזית אל צד, והמתפרץ ברוב המקרים נסע באדום. האם לא סביר להניח קיום יחס כלשהו בין סוגי התאונות?
כאמור וכפי שאני משיב כעת בפעם הרביעית כבר כמדומני, בעולם המציאות אין מתאם כזה. להמשיך עוד כמה סבבי 'שאלה-תשובה' לא ישנה זאת. עובדתית רוב תאונות הדרכים אינן קטלניות. טוב? רע? סוג כזה? סוג אחר? הגיוני? מוזר? מאומה מהנ"ל לא משנה. זאת פשוט המציאות :).
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
נתון מעניין - רוב תאונות הדרכים בכל מדינות העולם הן מסוג פגיעה מאחור ונובעות מחוסר שמירת מרחק. רוב תאונות הדרכים הקטלניות שלא מעורבים בהן הולכי רגל מתרחשות בצמתים והן תאונות מסוג חזית אל צד, והמתפרץ ברוב המקרים נסע באדום. האם לא סביר להניח קיום יחס כלשהו בין סוגי התאונות?
לרוב התאונות הקשות מתחרשות ברמזור.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
דירוג המדינות על פי כמות תאונות הדרכים למיליון נפש (מנמוך לגבוה) ב2024 הוא:
1. טאג'יקיסטן
2. אוזבקיסטן
3. אזרבייג'אן
4. טורקמניסטן
5. דנמרק
6. בלארוס
7. אלבניה
8. בולגריה
9. אוקראינה
10. נורבגיה
11. פינלנד
12. פולין
13. צרפת
14. קזחסטן
15. סלובקיה
16. מולדובה
17. יוון
18. קירגיזסטן
19. אסטוניה
20. ליטא
21. הולנד
22. שבדיה
23. אירלנד
24. ישראל
25. מקדוניה הצפונית
26. גאורגיה
27. לוקסמבורג
28. רומניה
29. ארמניה
30. הונגריה
31. הממלכה המאוחדת
31. צ'כיה
32. לטביה
33. סרביה
34. שווייץ
35. טורקיה
36. איסלנד
37. בוסניה והרצגובינה
38. ספרד
39. קרואטיה
40. מלטה
41. קנדה
42. איטליה
43. סלובניה
44. מונטנגרו
45. גרמניה
46. פורטוגל
47. בלגיה
48. אוסטריה
49. יפאן
50. ארצות הברית

דירוג המדינות על פי כמות ההרוגים בתאונות דרכים למיליון נפש (מהנמוך לגבוה) הוא:
1. איסלנד
2. נורבגיה
3. שבדיה
4. שווייץ
5. הממלכה המאוחדת
6. אירלנד
7. מלטה
8. הולנד
9. דנמרק
10. לוקסמבורג
11. גרמניה
12. ספרד
13. פינלנד
14. ישראל
15. אסטוניה
16. טאג'יקיסטן
17. יפאן
18. קנדה
19. אוסטריה
20. צרפת
21. סלובניה
22. סלובקיה
23. איטליה
24. טורקמניסטן
25. בולגריה
26. צ'כיה
27. אוזבקיסטן
28. הונגריה
29. יוון
30. מקדוניה הצפונית
31. טורקיה
32. פורטוגל
33. ליטא
34. בלגיה
35. לטביה
36. בלארוס
37. קרואטיה
38. מונטנגרו
39. פולין
40. סרביה
41. בוסניה והרצגובינה
42. אלבניה
43. אזרבייג'אן
44. אוקראינה
45. רומניה
46. מולדובה
47. ארצות הברית
48. ארמניה
49. קירגיזסטן
50. גאורגיה
51. קזחסטן

היינו מצפים לראות מקדם מתאם גבוה בין כמות התאונות לכמות ההרוגים בתאונות דרכים, אבל הנתונים מראים שמקדם המתאם הוא נמוך. איך ניתן להסביר את זה?
אין לי מושג מהיכן לקחת את הנתונים האלו, אך מיד קפץ לי שמשהו לא הגיוני בהם, כמו למשל איך הודו ותאילנד לא נכללים ברשימות?
איך יפן במקום ה-49 כאשר נדלקת להם נורה אדומה באוטו אם הם עוברים את המהירות המותרת, בדומה למה שיש כאן בתח"צ, כך שאף אחד לא עובר את המהירות.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
היינו מצפים לראות מקדם מתאם גבוה בין כמות התאונות לכמות ההרוגים בתאונות דרכים, אבל הנתונים מראים שמקדם המתאם הוא נמוך.
מצחיק. מזכיר את איך שלמרות שלא יודעים למדוד אינטליגנציה כמו שצריך, ולמדוד שכל אפילו לא מנסים, הפסיכולוגים הטרום-פזיים חושבים שהמתאם בין אינטליגנציה לשכל הוא בערך 0.8, כשבפועל המתאם הוא 0.2.
איך ניתן להסביר את זה?
מכיוון שאני האדם החכם בהיסטוריה, כמובן שאני האדם הנכון לענות על השאלה.

במדינות שונות יש אנשים עם רמות שכל שונות (לפי הפסיכולוגיה הפזית, 80% מהאישיות מגיעה מכמה שכל יש לאדם), מה שיוצר סוגי אישיות שונים בכל מדינה, של אנשים שונים שיתפקדו שונה בעת נהיגה, ויבצעו תאונות דרכים מסוג שונה עקב התנהלותם השונה, כאשר סוגים שונים של תאונות דרכים, מתאפיינים באחוזי תמותה שונים.

אם יש לך עוד שאלות אני פה.
 

boriska1

Well-known member
אני , יש לי ספק לגבי נתונים אלה. דוגמא: אוקראינה, רשומים שם כ50 מיליון איש, בפעל, גם לפני מלחמת השמדת זרע עמלק וזכרו, חיו שם 30 מיליון לכל היותר.
לפני כעשור, בדיוק אז התפרסמו נתונים על הרוגים מתאונות בישראל, ישבתי עם אוסטרי ודיברנו. אז באוסטריה היה כ200 הרוגים יותר מישראל.
ההסבר, יש 200 הרוגים בכל שנה במעברי הרים בחורף.
הנתונים שלנו מצויינים, אם לוקחים בחשבון, הערבים מעורבים בכ50 אחוז מתאונות קטלניות. וגם החרדים מעורבים יותר מהאוכלוסיה הכללית.
מה משותף בין 2 אלה? שניהם שמים ז על החוק
 

SupermanZW

Well-known member
אני , יש לי ספק לגבי נתונים אלה. דוגמא: אוקראינה, רשומים שם כ50 מיליון איש, בפעל, גם לפני מלחמת השמדת זרע עמלק וזכרו, חיו שם 30 מיליון לכל היותר.
לפני כעשור, בדיוק אז התפרסמו נתונים על הרוגים מתאונות בישראל, ישבתי עם אוסטרי ודיברנו. אז באוסטריה היה כ200 הרוגים יותר מישראל.
ההסבר, יש 200 הרוגים בכל שנה במעברי הרים בחורף.
הנתונים שלנו מצויינים, אם לוקחים בחשבון, הערבים מעורבים בכ50 אחוז מתאונות קטלניות. וגם החרדים מעורבים יותר מהאוכלוסיה הכללית.
מה משותף בין 2 אלה? שניהם שמים ז על החוק
דיברתי על היחס בין כמות התאונות לכמות ההרוגים בתאונות, לא מצאתי עקביות ביחס הזה, זה מה שמוזר.
 
למעלה