סטטיסטיקת תאונות
כרגיל, הועלו ספקות לגבי הנתונים (מהראש שלי). כרגיל, אני טורח להוכיח "את צידקתי", והמידע לפניכם. אני תקווה שכל הטייסים שחושבים שלטוס יותר בטוח מלנהוג יקראו את המידע בעיון, ויבינו אחת ולתמיד שרוב הטייסים המתים, מתים בטיסה, לא בדרך לשדה. הסטטיסטיקה של ה NTSB כאן http://www.ntsb.gov/Aviation/stats.htm כמו שאמר דיאזריאלי, הנתונים אינם מוצגים נכון. פרטים לגבי GENERAL AVIATION בטבלה מספר אחת, שנת 2001: 549 הרוגים ב 26,220,000 שעות טיסה או: הרוג כל 47000 שעות טיסה. בהנחה של טיסה של 140 מי"ש (120קשר) (אופטימי מאד, כי יש המון טיסות ב 152/172 שלא לדבר על זמני המתנות, רוח וכו´) הרוג כל 6.5 מיליון מייל סטטיסטיקה של רכב כאן http://www.car-accidents.com/pages/stats/2000_killed.html מילים שנסעו: 2,691,335M (מעל שנים וחצי מיליון מיליונים) הגיוני (כ 230 מיליון רכבים שנוסעים יותר מ 12,000 מייל בשנה) Persons Killed 41,717 כלומר הרוג אחד ל 64 מיליון מייל נהיגה! ובסך הכל, כפי שאמרתי, טיסה פרטית מסוכנת פי 10 מנהיגה! למעשה, זה עוד יותר חמור, כי אם נתייחס לשעות נהיגה, סביר להניח מהירות של 40 מי"ש ממוצע לשעה, או 53800 מיליון שעות נהיגה כלומר הרוג אחד ל 1.3 מיליון שעות נהיגה! בהשוואה לתעופה (אחד ל 47000 שעות) - תעופה מסוכנת פי 27 לשעה. לגבי מטוסי נוסעים, בטיסות רגילות, טבלה 6 של NTSB שנת 2000, מדברת על 92 הרוגים, 17.5 מיליון שעות, 7150 מיליון מייל. כלומר, הרוג לכל 190000 שעות טיסה (פי חמש מנהיגה פר שעה) או הרוג לכל 78 מיליון מייל. (פחות מסוכן מרכב!) הנ"ל נתוני 2000, שנה "ממוצעת". כמובן שאם נחשב את זה לשנת 2001 נקבל תוצאות קטסטרופיות (למה, שאלה המורה?!) תמצית: 1. טיסה מסחרית בחברת תעופה מסודרת, ורק זאת, בטוחה מעט יותר, למייל, מנהיגה. 2. אפילו טיסה מסחרית כנ"ל מסוכנת פי 5 מנהיגה, בחישוב לשעה. 3. טיסה במטוס קל (GA) מסוכנת פי 10 מנהיגה בחישוב שעות, פי 27 בחישוב לק"מ. כלומר לטוס לחיפה שווה לנהיגה 27 פעם לחיפה. אם נתחשב בעובדה שרוב תאונות הטייס מתרחשות בהמראה/נחיתה, נבין עד כמה ההמראות והנחיתות, אפילו באלעל, מסוכנות. נחיתות בטוחות ...
כרגיל, הועלו ספקות לגבי הנתונים (מהראש שלי). כרגיל, אני טורח להוכיח "את צידקתי", והמידע לפניכם. אני תקווה שכל הטייסים שחושבים שלטוס יותר בטוח מלנהוג יקראו את המידע בעיון, ויבינו אחת ולתמיד שרוב הטייסים המתים, מתים בטיסה, לא בדרך לשדה. הסטטיסטיקה של ה NTSB כאן http://www.ntsb.gov/Aviation/stats.htm כמו שאמר דיאזריאלי, הנתונים אינם מוצגים נכון. פרטים לגבי GENERAL AVIATION בטבלה מספר אחת, שנת 2001: 549 הרוגים ב 26,220,000 שעות טיסה או: הרוג כל 47000 שעות טיסה. בהנחה של טיסה של 140 מי"ש (120קשר) (אופטימי מאד, כי יש המון טיסות ב 152/172 שלא לדבר על זמני המתנות, רוח וכו´) הרוג כל 6.5 מיליון מייל סטטיסטיקה של רכב כאן http://www.car-accidents.com/pages/stats/2000_killed.html מילים שנסעו: 2,691,335M (מעל שנים וחצי מיליון מיליונים) הגיוני (כ 230 מיליון רכבים שנוסעים יותר מ 12,000 מייל בשנה) Persons Killed 41,717 כלומר הרוג אחד ל 64 מיליון מייל נהיגה! ובסך הכל, כפי שאמרתי, טיסה פרטית מסוכנת פי 10 מנהיגה! למעשה, זה עוד יותר חמור, כי אם נתייחס לשעות נהיגה, סביר להניח מהירות של 40 מי"ש ממוצע לשעה, או 53800 מיליון שעות נהיגה כלומר הרוג אחד ל 1.3 מיליון שעות נהיגה! בהשוואה לתעופה (אחד ל 47000 שעות) - תעופה מסוכנת פי 27 לשעה. לגבי מטוסי נוסעים, בטיסות רגילות, טבלה 6 של NTSB שנת 2000, מדברת על 92 הרוגים, 17.5 מיליון שעות, 7150 מיליון מייל. כלומר, הרוג לכל 190000 שעות טיסה (פי חמש מנהיגה פר שעה) או הרוג לכל 78 מיליון מייל. (פחות מסוכן מרכב!) הנ"ל נתוני 2000, שנה "ממוצעת". כמובן שאם נחשב את זה לשנת 2001 נקבל תוצאות קטסטרופיות (למה, שאלה המורה?!) תמצית: 1. טיסה מסחרית בחברת תעופה מסודרת, ורק זאת, בטוחה מעט יותר, למייל, מנהיגה. 2. אפילו טיסה מסחרית כנ"ל מסוכנת פי 5 מנהיגה, בחישוב לשעה. 3. טיסה במטוס קל (GA) מסוכנת פי 10 מנהיגה בחישוב שעות, פי 27 בחישוב לק"מ. כלומר לטוס לחיפה שווה לנהיגה 27 פעם לחיפה. אם נתחשב בעובדה שרוב תאונות הטייס מתרחשות בהמראה/נחיתה, נבין עד כמה ההמראות והנחיתות, אפילו באלעל, מסוכנות. נחיתות בטוחות ...