רונית ולגרין
New member
סטטיסטית לכתוב ולקורה-
אני קוראת את הכתוב, והפעם כסטטיסטית בלבד במתרחש. נקודה משמעותית לדעתי שחשוב להתייחס אליה, במחשבה איך עושים את הדברים טוב יותר.. אני חושבת שחשוב להתמקד בעובדה שגישות ושיטות, לא הן כשלעצמן, מקדמות את הילד. חשוב להתמקד בעבודה אינטנסיבית, מוקדמת ככל הניתן, בראיה גלובלית ככל האפשר, ולא משנה באיזו גישה טיפולית. גרינשפאן, ABA, אלו רק גישות טיפוליות ולא מהות. המהות צריכה להיות תכנית טיפולית המתבססת על קשיים ויכולות של הילד הספציפי. ולגבי סייעים ותכניות שילוב. אני (והפעם לא כקלינאית תקשורת אלא כמדריכת שילוב) לא רואה את המשמעות שיש להדרכת סייעים ברציונל של שיטה זו או אחרת.. חשוב להתמקד בהבנות- מהו השילוב, למה שילוב, איך שילוב, כמה שילוב, מתי שילוב. בקיצור איך עושים שילוב ומה תפקידו של כל אחד בפזל. ולכן- אני לא יודעת מה מתוכנן בקורס השילוב של אלוט. אני חושבת שיש משמעות רבה לאדם שילווה את השילוב באופן מקצועי, יתמוך בצוותים, ויארגן תכנית שילוב ברורה עם יעדים, מטרות ואמצעים. ושוב- בלי שום קשר לשיטה או גישה זו או אחרת. רונית
אני קוראת את הכתוב, והפעם כסטטיסטית בלבד במתרחש. נקודה משמעותית לדעתי שחשוב להתייחס אליה, במחשבה איך עושים את הדברים טוב יותר.. אני חושבת שחשוב להתמקד בעובדה שגישות ושיטות, לא הן כשלעצמן, מקדמות את הילד. חשוב להתמקד בעבודה אינטנסיבית, מוקדמת ככל הניתן, בראיה גלובלית ככל האפשר, ולא משנה באיזו גישה טיפולית. גרינשפאן, ABA, אלו רק גישות טיפוליות ולא מהות. המהות צריכה להיות תכנית טיפולית המתבססת על קשיים ויכולות של הילד הספציפי. ולגבי סייעים ותכניות שילוב. אני (והפעם לא כקלינאית תקשורת אלא כמדריכת שילוב) לא רואה את המשמעות שיש להדרכת סייעים ברציונל של שיטה זו או אחרת.. חשוב להתמקד בהבנות- מהו השילוב, למה שילוב, איך שילוב, כמה שילוב, מתי שילוב. בקיצור איך עושים שילוב ומה תפקידו של כל אחד בפזל. ולכן- אני לא יודעת מה מתוכנן בקורס השילוב של אלוט. אני חושבת שיש משמעות רבה לאדם שילווה את השילוב באופן מקצועי, יתמוך בצוותים, ויארגן תכנית שילוב ברורה עם יעדים, מטרות ואמצעים. ושוב- בלי שום קשר לשיטה או גישה זו או אחרת. רונית