סטטיסטית לכתוב ולקורה-

סטטיסטית לכתוב ולקורה-

אני קוראת את הכתוב, והפעם כסטטיסטית בלבד במתרחש. נקודה משמעותית לדעתי שחשוב להתייחס אליה, במחשבה איך עושים את הדברים טוב יותר.. אני חושבת שחשוב להתמקד בעובדה שגישות ושיטות, לא הן כשלעצמן, מקדמות את הילד. חשוב להתמקד בעבודה אינטנסיבית, מוקדמת ככל הניתן, בראיה גלובלית ככל האפשר, ולא משנה באיזו גישה טיפולית. גרינשפאן, ABA, אלו רק גישות טיפוליות ולא מהות. המהות צריכה להיות תכנית טיפולית המתבססת על קשיים ויכולות של הילד הספציפי. ולגבי סייעים ותכניות שילוב. אני (והפעם לא כקלינאית תקשורת אלא כמדריכת שילוב) לא רואה את המשמעות שיש להדרכת סייעים ברציונל של שיטה זו או אחרת.. חשוב להתמקד בהבנות- מהו השילוב, למה שילוב, איך שילוב, כמה שילוב, מתי שילוב. בקיצור איך עושים שילוב ומה תפקידו של כל אחד בפזל. ולכן- אני לא יודעת מה מתוכנן בקורס השילוב של אלוט. אני חושבת שיש משמעות רבה לאדם שילווה את השילוב באופן מקצועי, יתמוך בצוותים, ויארגן תכנית שילוב ברורה עם יעדים, מטרות ואמצעים. ושוב- בלי שום קשר לשיטה או גישה זו או אחרת. רונית
 

beezi

New member
רונית, המרכז לכשיוקם יהווה מן מרכז

הדרכה עבור הורים, סייעות לשילוב ולטיפול בילדים, שהוריהם בחרו בשיטת גרינשפן כדי לקדם את ילדם. יש כאן מעין המשכיות לגני אלוטף - כמו אלוטף השרון בתל-מונד. זה אולי לא יהיה בשיטה מסויימת כמו גרינשפן, אבל בשיטה הטבעית הזורמת יותר עם הילד, וכמובן שמתאימה את עצמה ליכולות שלו. לעניות דעתי, אין בארץ מרכז הדרכה מסודר, היכול לתת הדרכה אף לבעלי מקצוע לטיפול בשיטה זו. הייתי רוצה שיהיו בצוות קלינאיות תקשורת כמדריכות שילוב. יש מקום לחשיבה בנושא הזה, ואני הייתי מבקשת שמי שמרכז את הנושא הזה באלו"ט, יכנס לפורום ויסביר במדוייק, על מה הולך להיות הקורס ולמי הוא מיועד.
 
שילוב

הי ביזי, מה שלומך? לגבי המרכז- בהחלט מבורך. אני מכירה טוב את שיטת גרינשפן ושוב אני חושבת שהיצמדות לשיטה אחת, בעקשנות, ובנוקשות לא נכונה ברמה הטיפולית.. הקורס הוא משהו אחר. הכוונה בקורס הוא להוציא מדריכות לנושא השילוב, ואז זה באמת לא תלוי שיטה, אלא בהבנה ותובנות לגבי "איך עושים שילוב מוצלח" . פה צריך לדעת לעבוד לא בהכרח עם הילד אלא עם צוותים חינוכיים, ממסגרת החינוך הרגיל.. רונית
 

מלכי א

New member
קורס השילוב

את וכל שאר ההורים המשלבים מוזמנים להכנס מיום ראשון לאתר של אלו"ט בקבוצת דיון בנושא שילוב ולקבל מידע בנושא
 

yx3

New member
קוראת למתנדב/ת מתחום המחשב

לתקן את הפורום של אלו"ט כך שניתן יהיה לקרוא אותו. אינני חושבת שזה רק אצלי עולה בשורות הפוכות עד כדי כך שצריך להדפיס כל הודעה כדי לפענח אותה. לדאבוני אני לא בקיאה בתחום אחרת הייתי מציעה לעשות זאת בעצמי. תודה מראש.
 

אוריכאן

New member
אני ממש מסכים

העבודה צריכה להיות אינטנסיבית וממוקדמת ככל הניתן. אני עוד יותר מסכים שהראיה שלנו צריכה להיות גלובלית ככל האפשר (שילוב של גישה טיפולית שעובדת עם הילד בכל הרמות, אם דגש חזק במערכת הרגשית, תזונה נכונה, הומופטיה, הצבת גבולות בריאה והבנה מעמיקה יותר של הורים בנושא ההתנהגות וכיצד לעבוד עם בעיות התנהגות). אני גם חושב שהגישה הטיפולית היא לא המהות, המהות היא הראיה הכוללת דרכה ניתן לעבוד נכון בהתאם לצרכים הספציפיים של הילד.
 

ננה f

New member
אם הבנתי נכון הכוונה היא :

ל"תפור" חליפה לכל ילד בנפרד, או בעצם ללמד איך השילוב יתאים את עצמו לכל אחד ואחד מן הילדים, ויקנה למשלבים את היכולת להסתגל/להתגמש בתור מתווכים, בין כל הגורמים (הילד/ההורים/הצוותים בביה"ס/שפ"י/מתי"א וכו') רק בזה אני רואה הישג אדיר . מתי מע' החינוך התאימה את עצמה לילדים ? (בחינוך הרגיל הכוונה..)
 
למעלה