סטיגמות בעיר

סטיגמות בעיר../images/Emo163.gif

קפלן, יוספטל, עליה, רום העיר אלו סטיגמות יש על האיזורים האלו? תרגישו חופשי להעלות מקומות נוספים עם סטיגמות. האם לדעתכם הסטיגמות נכונות?
 

badboy3919

New member
מקווה שאין פה ערסים בשטח...

אני יכול להגיד לך מה אני ידוע. עליה-תימנים (שזה די נכון)... קפלן-ערסים,סמים,אלימות יוספטל-זה ממש בצמוד לקפלן ככה שאין ממש הבדל...
 

ba r2 0 1 0

New member
אממ... אתה דיי צודק

למרות שאני לא אוהב להבדיל ככה בין העדות השונות
(אישית אני אשכנזי.. זה מעצבן שמשווים בין עדות המזרח לאשכנז והברה פעמים ששואלים אותי מה אני אז אני אומר שאני ישראלי חחחח...אבל אני לא מדבר עלייך אתה לא אמרת כלום... חח). בתור מי שגר בסביוני הכפר (שכונה קרובה לעלייה) האמת שלא יצא לי לראות אדם לא תימני מעלייה... אממ לפני מה שאומרים קפלן ויוספטל באמת כמו שאמרת.
 

הילי M 16

New member
דווקא בזמן האחרון יצא לי לראות הרבה

אנשים מעדות שונות שבאים לגור בעליה או שכבר גרים בה.. אבל מן הסתם זה באמת הכללה ומה שנכון נכון..
 
העניין עם עלייה

היא שישבו אותה בעלייה התימנית, ולכן היו שם באמת הרבה תימנים, בקרוב אני מניחה שזה פשוט ילך ויעלם.
 

הילי M 16

New member
נראה לי שעם הזמן בעוד כמה שנים

כבר לא יהיה הקטע של שכונה של תימנים או מרוקאים או אשכנזים (כאילו הכוונה של כל אחד לחוד..) כי הדור שגדל היום הוא דור 'צברי'= ישראלי ומן הסתם כבר אנחנו לא כ"כ מייחסים לזה חשיבות..
 
היום עוד יש חשיבות גדולה

אבל בעוד נניח 20 שנה לא כל כך יוכלו להבחין, כל אחד הוא שמינית מכל דבר.
 

הילי M 16

New member
אני לא חושבת שהיום יש עוד חשיבות

גדולה הרי אנחנו מתערבבים אחד בשני המון אם זה בבית ספר או באוניברסיטה או במקומות בילוי לא משנה איפה היום יש יותר פחות נכונות אצל צעירי הדור הקטע של גזענות או פילוג בין עדות
 

badboy3919

New member
לדעתי שתיכן מדברות על משהו

שעומד להתקיים עוד שנים רבות בעיקר על רקע של החוסר שוויון והמאבקים בין אשכנזים למזרחים,בואו נגיד ככה שהמצב לא עומד להיות יותר טוב כי אם אחרי 57 שנה מאז ההקמה לא הגיעו לפשרה כלשהי העתיד לא נראה כל כך מזהיר. לא סתם אומרים שמדינת ישראל היא המדינה הכי גזענית בעולם(שאם תחשבו על כמה אנחנו מזכירים את נושא הגזע,העדות והמוצא תבינו על מה אני מדבר).
 

Adidason326655

New member
וואלה.

קפלן, יוספטל, עליה, רום העיר. קפלן - ערסים כבדים, שכונה ישנה. יוספטל - ערסים קלים ואיכותיים. עליה - תימנים בעיקר אך לא ערסים כולם. רום העיר - בעלי כסף רב. אני יודע שעל קפלן הסטיגמה נכונה יוספטל אף פעם לא בדקתי עליה זה נכון ורום העיר גם. לפחות הסטיגמות של העיר נכונות.
 

inbal88

New member
חיים בבועה...

לטעמי יש כל כך הרבה מעמדות.כל כך הרבה הבדלים. וזה מתחיל באיזה שכונה אני גר ונמשך עם איזה אנשים אני מסתובב, מה אני אוהב, למי אני נמשך. אנחנו חיים בחברה די דפוקה... מה שכואב הוא שהמעמדות הפכו להרבה מעבר לסטיגמות. אפילו אותם אנשים משכונות נחשלות מרגישים שהם נחשלים. זה הפך לדבר שחילחל לתודעה של אותם אנשים משכונות נחשלות-וזה בהחלט משפיע. אני רואה את זה בבירור אצל חניכים שלי- משכונת יוספטל. אני חושבת שהמרחק מחיים בחברה מקבלת רחוקים מאוד...לצערי.
 

inbal88

New member
צודקת!

אולי אפילו אני לא שמה לב...סטיגמות,הרגל. סליחה ותודה שתיקנת.
 
נכון.

יש סטיגמות בעיר. אני גר ליד שיכון עלייה, ובאמת יש הצדקה לסטיגמות, אבל לא בכל המקרים, יש ויש. כל מקרה - לגופו.
 
למעלה