סיבוב המנוע בדיאלים S1

hofnoan

New member
סיבוב המנוע בדיאלים S1

שלום חברים

שאני מכוון שסתומים אז אני צריך לסובב את המנוע לנקודה שצריך לפי הספר. העניין הוא שאין קיק ולפי הספר אני אמור לסובב את המאוורר. המאוורר יש לו בורג פלסטיק שמהפעם הראשונה קצת נשחק ועכשיו בטיפול השני הוא נגמר לגמרי למרות שמאוד ניזהרתי זה פשוט עדין מידיי. בסופו של דבר הוצאתי את החוט של הפלאג וסובבתי קצת עם הסטרטר וקצת עם הבורג השחוק והצלחתי. אבל לפעם הבאה זו תהיה משישמה בלתי אפשרית.
לקטנוע אין קיק ואי אפשר לסובב אותו בשיטה הזאת. אחרי שהתבאסתי שראיתי שצריך לפרק חצי קטנוע ומנוע בשביל להגיע למאורר הזה (כדיי לסובב עם היד או פשוט להחליף את החלק) חשבתי וחשבתי עד שהגעתי למסקנה שאולי אפשר לסובב את המנוע דרך הוריאטור? כשהבורג סגור לפני שפרקתי איפה שהרולים פשוט לקחת מפתח ולסובב לאט לאט? זה אפשרי נכון? אני פשוט לא זוכר ואני רוצה להיות רגוע לטיפול הבא אין לי כוח לפתוח רק בשביל לבדוק.
עוד שאלה זה לפי הספר היה כתוב במאורר לסובב נגד כיוון השעון (בדקתי שוב ושוב) וכשנתתי סטרטר הכל הסתובב לכיוון השני. בסופו של דבר גם אני סובבתי עם השעון עוד רבע סיבוב כדיי להגיע לנקודה כי הבורג כבר היה שחוק. מה הקטע של נגד או עם? למה לפי הספר כתוב לסובב נגד השעון את המאוורר ואילו שנותנים סטרטר זה מסתובב הפוך? יכול להיות נזק בסיבוב עם או נגד השעון? לפחות שבפעם הבאה שאני אסובב דרך הוריאטור (שזה בעצם לסובב את הקראנק) אני אסובב בכיוון הנכון.
 

Tribel

New member
כנראה בגלל הסיכון בקפיצת שן תזמון

אבל אם תסובב לאט ובזהירות עם השעון סיכוי קלוש שזה יקרה.
אתה יכול לסובב דרך הוריאטור,הוא נמצא על אותו ציר של המאוורר רק מהצד השני.
 

hofnoan

New member
אז אם אני מסובב דרך הווריאטור

אז לסובב את המנוע הפוך או בכיוון הרגיל שבו הוא פועל.
והמון תודה!!
 

hofnoan

New member
ואם אני לא טועה

בווריאטור הכיוון שבו מסתובב המנוע יוצא נגד כיוון השעון אז אם ארצה לסובב הפוך צריך עם כיוון השעון. אני צודק?
 
למעלה