סיבתיות
שלום לכם, שמי ורוניקה ויש לי שאלה. עפ"י האמונה הפאגאנית, אין הגורל של האדם קבוע מראש. הוא היחיד שאחראי לגורלו. מצד שני יש את האמונה שלכל דבר יש סיבה. סיבה לא יכולה להופיע אחרי המקרה, מכאן שהיא חייבת להיות קיימת לפני. אם הסיבה קיימת לפני, ז"א שאותו דבר היה חייב לקרות, ואם הייתה כבר לפני כן מטרה למקרה, ז"א שהיה ידוע מראש שהוא ייקרה. העניין הזה יוצר אצלי בילבול, ואשמח אם תסבירו לי אותו.
שלום לכם, שמי ורוניקה ויש לי שאלה. עפ"י האמונה הפאגאנית, אין הגורל של האדם קבוע מראש. הוא היחיד שאחראי לגורלו. מצד שני יש את האמונה שלכל דבר יש סיבה. סיבה לא יכולה להופיע אחרי המקרה, מכאן שהיא חייבת להיות קיימת לפני. אם הסיבה קיימת לפני, ז"א שאותו דבר היה חייב לקרות, ואם הייתה כבר לפני כן מטרה למקרה, ז"א שהיה ידוע מראש שהוא ייקרה. העניין הזה יוצר אצלי בילבול, ואשמח אם תסבירו לי אותו.