סייעת סמויה או לא?

תודה רבה על התגובה

מקווה שזה גם מה שיהיה אצלינו. בנתיים היא הודיעה שהיא לא יכולה לבוא מוקדם, פקקים וסיבות נוספות. לפני זה אמרה אין בעיה להקדים, אפילו בהרבה.
 
סייעת סמויה או לא?

התקשרתי למועצה היום, ומסתבר שהם העבירו שם של מועמדת לבית הספר, ושאם בית הספר יאשר אותה, אני נפגשת איתה גם.
אמרתי שאני רוצה סייעת סמויה, ועובדת המועצה ניסתה לשכנע אותי שזה לא חכם. שהילד בכלל לא יקבל עזרה כי היא תצטרך לעזור לכולם. הנחתי שבכל זאת חלק גדול מהזמן היא תעזור לו, הרי היא לא צריכה להתערב כל הזמן. רק לשים לב אם יש בעיה. אני טועה? יש למישהו נסיון עם סייעת סמויה?
לדעתי, סייעת גלויה תזיק לו כי זה ירחיק ממנו חברים. שלא לדבר על זה שהוא לא מודע לאבחנה. כרגע ביקשתי שתהיה סמויה, אבל אני מתלבטת.
 
ממה שאני יודעת ושומעת על סייעת סמויה אז בהחלט לא

הם בהחלט הופכות לסייעות כיתתיות. ואם הן מסרבות אז הן במסלול התנגשות בלתי פוסק עם צוות בית הספר. אני מכירה כמה סייעות סמויות והן אומרות שלתחושתן הילד לא ממש נתרם ושיש להן בחלט תחושה של פיספוס בנקודה הזו. יתרה מכך, הילד לא יודע בכלל שהוא אמור להקשיב להן, ולפעמים הן מבקשות ממנו לעשות משהו והוא מסרב כי הוא בכלל לא מבין שהן קשורות אליו.
אני נתקלת בסייעות סמויות גם דרך הבנות שעובדות עם הבת שלי וגם דרך הלימודים שלי והאמירה החד משמעית שלהן היא שזה לא ממולץ.
וסייעת כן צריכה להתערב. לא רק כשיש בעיות. גם כדי למנוע בעיות ולעזור ולתווך לפעמים בסיטואציה חברתית. למשל הבן שלך לא מעתיק מהלוח. זה תפקידה של סייעת לעזור לו. סייעת גלויה לא תרחיק חברים. אני מכירה ילדים יותר גדולים מהגיל של הבן שלך שסייעת גלויה לא הרחיקה חברים. להיפך. אם למשל הסייעת קולטת שהוא עומד לעשות משהו לא לעניין היא רומזת לו עם סימן מוסכם והרבה פעמים מונעת מהילד לעשות משהו שהיה גורם לאחרים ללעוג לו. סייעת גלויה שומרת על הילד הרבה יותר בפוקוס.
כשהסייעת גלויה היא גם יכולה להמשיך לפעמים עם הילד הביתה (כמובן בתשלום נפרד) ואז עובדים על כל מיני מצבים שהיו בכיתה, כל מיני צורות שהוא הגיב. ואם הוא לא הגיב טוב איך הוא היה יכול להגיב אחרת.
ממליצה בחום שאם כבר החלטתם על סייעת אז עדיף גלויה. התרומה תהיה הרבה יותר גדולה. לילד את יכולה להגיד שבגלל כל מיני קשיים שיש לו אז תהיה מישהי שתעזור לו.
 

TikvaBonneh

New member
את יכולה להגיד adhd

אני מכירה ילד שקיבל סייעת עם איבחון של adhd כי הפסיכיאטר כתב באיבחון שהוא זקוק לסייעת. את גם לא חייבת לתת כותרת לאיבחון. תגידי שבאיבחון כתוב שהוא זקוק לסייעת, ותפרטי רק את הקשיים שאת מרגישה מוכנה לחשוף - למשל קושי בהעתקה מהלוח.
 
עזבי את ההורים

תעשי מה שהכי טוב לילד. והכי טוב שתהיה לו סייעת. עם תמיכה של סייעת גלויה יהיה לו הרבה יותר קל. שימי את טובתו בראש. כל השאר לא משנה.
הפרעות קשב זה רעיון מצויין.
 
אני לא הייתי מוותרת על סיוע כדי לרצות הורים

בשביל טובת הילד חשוב שיהיה מלווה.
 
מורת השילוב שהתייעצתי איתה

אמרה שגם אם היא סמויה, היא עוזרת בעיקר לו. רק אם בטוח שהוא לא צריך עזרה, היא תסייע לאחרים. שאלתי אותה מה קורה אם הוא צריך קצת עזרה, וילד אחר צריך הרבה יותר. לטענתה, עדיין תסייע לבן שלי. ולמורה אסור להכריח אותה, ומותר לה להתלונן על זה. מצד שני, היא רוצה את העבודה, אז למה לה להסתכסך עם המורה?
 
יש מה שאומרים ויש מה שקורה במציאות

יש מורות שדורשות פחות ויש מורות שדורשות יותר. ויש גם את האופי של המשלבת. אם היא לא יודעת לעמוד על שלה, אם היא חלשה מול הצוות של בית הספר היא מוצאת את עצמה עוזרת לכל הכיתה. ונכון, היא לא תרצה להסתכסך עם המורה. ומי שיפסיד זה הילד. כי העזרה שהיא תיתן למורה זה על חשבונו.
 
ברור

היא הסייעת שלו וזהו. אף אחד לא מצפה ממנה לעשות משהו אחר. היא צמודה אליו בצורה הכי גלויה. ואם דורשים ממנה אז יש לכם כהורים ליגיטמציה להתערב.
בגן של הבת שלי יש ילדה נוספת עם סייעת סמויה. והיא עוזרת לכל הילדים. הסייעות של הבת שלי הן רק של הבת שלי. אף אחד לא מצפה מהן לעשות משהו אחר.
אחת הסייעות של הבת שלי היא סייעת סמויה של ילד בבית ספר. והיא סיפרה לי שלא רק המורה מהכיתה דרשה ממנה לעשות דברים שונים, אלא שמורים מכיתות אחרות באו אליה בדרישות בטענה שהיא סייעת שיכבתית. שזה כבר לגמרי הזוי. אבל עובדה שזה קרה.
 
בשום אופן לא דיברתי על חשיבות לרצות הורים

מה שכן חשוב שאחרים ידעו פחות (ילדים, הורים) לטובת הילד.
כדי שלא ימנעו מפגישות אחר הצהרים, שלא יתיחסו פחות טוב לילד רק כי הוא מאובחן.
 
למעלה