סיכום הקטע ה-15 בטור דה פראנס

abeegilat

New member
סיכום הקטע ה-15 בטור דה פראנס

שלום לכל העמיתים
העונה המדהימה של המאיץ הנורבגי של קבוצת קאטושה הרוסית נמשכת. אחרי שזכה בקלאסיקת האביב "לה פרימוורה" מילאן סן רמו וניצח את הקטע ה-12 בטור דה פראנס הוסיף לעצמו הענק הנורבגי עוד ניצחון כאשר סיים ראשון בקטע ה-15 בנים. הוא הקדים את היינריך האוסלר הרוכב האוסטרלי מקבוצת IAM Cycling ואת פיטר סאגאן הסלובקי מקבוצת קנונדייל כאשר סאגאן מתוסכל פעם אחר פעם מגיע לפודיום אבל לא מצליח לנצח ולו קטע אחד בטור 2014.
בדרוג הכללי המצטבר לא חל שום שינוי וכל הטופ 10 מדורגים כפי שהיו בתחילתו. וינצ'נזו ניבאלי עושה עד צעד חשוב לקראת זכייתו האפשרית בטור דה פראנס 2014 וממשיך ללבוש עוד יום את החולצה הצהובה.
על מה שהיה ומה שיהיה בקישור המצ"ב למטה
בברכה
 
עוד על קטע 15

קשה לנו לראות מיד עם סיום הקטע את כל המורכבויות שיש בו. רק לאחר התגובות של הרוכבים והקבוצות ניתן להבין אותו קצת יותר.
בלקין סיפרו שהתכוונו לנסות ולפרק את הדבוקה עם רוחות צד שצפו שיהיו כ-10 ק"מ לסיום, שם יש שטח פתוח ואחד המנהלים הספורטיביים שהיה שם שעה קודם דיווח כי הרוחות מתאימות. אך כשהגיעה הדבוקה למקום נעלמו הרוחות והתוכנית בוטלה.
יאן בקלנטס מאומגה-פרמה סיפר שנסיון הבריחה שלו בסיום היה על רקע כך שלא היה מודע כלל לכך שיש בורחים מקדימה. הוא טען שבגלל הגשם העז הקשר שלו עם המנהלים לא עבד ושהוא לא התעדכן מהרוכבים האחרים בדבוקה (אולי גם חלק מהם לא ידע). אולי גם טוני מרטין ומיכל קוויאטקובסקי לא ידעו? נסיונות הבריחה שלהם לא נראו נחושים במיוחד.
בניגוד למה שכתבתי פה בהודעות קודמות, ג'אינט-שימאנו כן בנו רכבת למרסל קיטל בסיום, אלא שהרכבת, שהמושך האחרון שלה היה טום דומולן, לא הייתה חזקה מספיק כדי להשאר בחזית עד 250 מ' לסיום וכך, קיטל - או שלא היו לו רגליים ונשאר מאחור, או שלא רצה לצאת לספרינט מוקדם מדי, האיט ולא הצליח לפתח מחדש מהירות מספקת. בכל מקרה, קיטל נשאר מאחור, סיים תשיעי ולא ממש התמודד על הספרינט. מי שיסתכל על הסרטונים של ספרינט הסיום על החלק של הצילום מהממסוק יראה שסאגאן הימר על הגלגל של קיטל. כשסאגאן הבין שקיטל כבר לא יהווה פקטור בספרינט הזה, הוא החל להתקדם במהירות מסחררת קדימה ונתן ספרינט מעולה, אך זה כבר היה מאוחר מדי. כשאין מזל אז זה נדבק.
בתוכנית של גרג למונד ביורוספורט הם ראיינו את קוויאטקובסקי. הוא נשאל איזה מן רוכב הוא? קלאסיקות? קטעים קצר? גרנד טורים? הוא ענה שהוא צעיר ובודק הכל ומתנסה בהכל ולא יודע עדיין לאיזה כיוון הוא ילך. גם הטור הזה בשבילו הוא התנסות וזה שרכב על פאווה במרוצים הקלאסיים נתן לו יתרון בקטע 5 בטור. לדעתי, יתכן ולקוויאטקובסקי יש פוטנציאל לגרנד טורים אבל ההכנה שלו השנה לטור לא הייתה מתאימה (בגלל"ההתנסויות" השונות) ולכן לא הגיע במצב שהוא יכול לשחק תפקיד חשוב בדרוג הכללי.
 
למעלה