סיכום חוויות מהכנס על גישת DIR
שהיה בבר אילן. תלמה-את היית שם, ואולי עוד מישהו מהפורום? היה מעניין מאוד. הכנס התייחס לשיטה של גרינספן שהיא בגדול התפתחותית-אינדיבידואלית המבוססת בעיקר על מערכות יחסים ויצירת קשר. הוסבר על עקרונות הגישה, בליווי סרטוני וידאו, על קבוצות הילדים ומהי בעצם שיטת הטיפול. ההדגשות העיקריות שאני זוכרת הן- אנו מנסים לחזק את היוזמה של הילד, להרחיב את הפעולות שהוא עושה למשהו יותר משמעותי כשהרמה שאליה אנו שואפים היא רמה של הפשטה ומשחק סימבולי. חייב להיות בסיס סנסורי טוב של ויסות תחושתי, שעוזר לילד להיות פנוי לקליטה ולהנאה. הדרך העיקרית להגיע לילדים שהתגובתיות שלהם נמוכה מדי היא הגברת עוצמת הרגשות והאפקט, כי רק בדרך זו ניתן למשוך את תשומת ליבם. השיטה אמורה להיות מיושמת בצורה אינטנסיבית (כמו שיטת ABA) כאשר ההורים הולכים עם הילד לטיפולים שונים ומקבלים הנחיות לעבודה בבית. טוב, יש עוד הרבה דברים חשובים. בכל אופן נהניתי. מקוה שיהיו עוד הזדמנויות ללמוד. ביי,
שהיה בבר אילן. תלמה-את היית שם, ואולי עוד מישהו מהפורום? היה מעניין מאוד. הכנס התייחס לשיטה של גרינספן שהיא בגדול התפתחותית-אינדיבידואלית המבוססת בעיקר על מערכות יחסים ויצירת קשר. הוסבר על עקרונות הגישה, בליווי סרטוני וידאו, על קבוצות הילדים ומהי בעצם שיטת הטיפול. ההדגשות העיקריות שאני זוכרת הן- אנו מנסים לחזק את היוזמה של הילד, להרחיב את הפעולות שהוא עושה למשהו יותר משמעותי כשהרמה שאליה אנו שואפים היא רמה של הפשטה ומשחק סימבולי. חייב להיות בסיס סנסורי טוב של ויסות תחושתי, שעוזר לילד להיות פנוי לקליטה ולהנאה. הדרך העיקרית להגיע לילדים שהתגובתיות שלהם נמוכה מדי היא הגברת עוצמת הרגשות והאפקט, כי רק בדרך זו ניתן למשוך את תשומת ליבם. השיטה אמורה להיות מיושמת בצורה אינטנסיבית (כמו שיטת ABA) כאשר ההורים הולכים עם הילד לטיפולים שונים ומקבלים הנחיות לעבודה בבית. טוב, יש עוד הרבה דברים חשובים. בכל אופן נהניתי. מקוה שיהיו עוד הזדמנויות ללמוד. ביי,