סיכום מפגש 1 - השתלמות מאמנים (קנדה)

אמא לה3

New member
סיכום מפגש 1 - השתלמות מאמנים (קנדה)

בקנדה ובארה"ב בכלל מתקיימות מדי שנה השתלמויות מאמנים נרחבות תחת "בית ספר למצויינות מאמנים" (נכתב פה כבר בעבר). המפגש הראשון הסתיים. הנושא: קורה וטרמפולינה למתעמלות. בהנחיית: מאמנת ולרי אודין (מכשירים), מאמן ג'רמי מוסייר (טרמפולינה). סיכומון: קורה - ולרי לא מאמינה בעבודה על קורות נמוכות ובינוניות, במקום זה היא מחכה שהבנות יגדלו מעט כדי שיוכלו לעבוד על קורה בגובה תיקני, מתחת, כמובן, ערמת מזרונים לגובה הקורה כשעם ההתקדמות של המתעמלת, יורדת ערמת המזרונים בהתאמה. טרמפולינה: ג'רמי ממליץ לעבוד עם מתעמלים על הדבל סלטה לאחור בעזרת שני תרגילי הכנה: 1. "קאבום" (לא יודעת את הפרוש בעיברית), ניתור לשכיבה על הבטן ומיד יציאה לסלטה לפנים לעמידה. 2. "קודי", אותו הדבר רק לאחור (עם ניתור לשכיבה על הגב). המאמן הראשי של ענף הטרמפולינה (שאירח את המפגש), ברט מקאולי, חושב שכל מאמן התעמלות מרמה של LEVEL3, חשוב שתהיה לו תעודת הסמכה לעבודה על טרמפולינות, הוא אף ממליץ שכל מרכז התעמלות תחרותי יעסיק מומחה להתעמלות טרמפולינות. אזהרה מיוחדת נשמעה, בעבודה על דבל סלטה לפנים, שכן מתעמלים רבים נפצעים במהלך האלמנט הספציפי הזה (שוופלט, או'ניל, דרגולסקו). עד כאן. דעתכן?
 

chuch1

New member
אני לא מסכימה עם דעתה של

ולרי לגבי קורות נמוכות. אני מאמינה שלא מספיק שהקורה גבוהה, בנוסף היא נורא צרה ולכן צריך להרגיל מתעמלות מגיל קטן לכל הקטע של צרות המכשיר, לאט לאט להרגיל אותן גם לגובה- אני מאמינה שקורות נמוכות יכולות לתת מענה טוב יותר של תרגול אלמנט חדש ואז להעלות אותו לגובה, רק לטובת תפיסת הפואנטה ברמה השכלית והפיזית (צרות המכשיר- כבר אמרנו?). לגבי הטרמפולינות, אני בוגרת קורס מדריכי טרמפולינה בוינגייט, בקורס נתנו לנו הרבה שיטות ללימוד של דאבל סלטה, וחלקן זהות באמת למה שנכתב כאן, בנוגע לפציעות- מנסיון אישי: חברה טובה טובה שלי, בזמן אימון, רצה לקראת הקפצית ועשתה סלטה וחצי, נחתה על הגב והסנטר פגע לה בעצם הסטרנום (עצם הבריח אם אני לא טועה), היה שבר קטן וזהו מקום שאי אפשר לגבס, הייתה בבית חולים שבועיים במצב שכיבה. זה באמת אלמנט מסוכן, שאם אין את המכשור הנכון- כדאי באמת לא תרגל אותו. (מכשור נכון: בור לדוגמא...)
 

NBI2

New member
לא מסכימה בכלל לגבי עניין הקורות.

אני חושבת שבקורה, יותר מכל מכשיר אחר שהתעמלות - הכול בראש. אם מתעמלת יודעת לעשות אלמנט בצורה מושלמת על קו ואז עולה לקורה גבוה ונופלת זה מין הסתם בגלל הפחד. תכלס - מכשיר מפחיד כשלא באמת מבינים אותו (גם כשכן), תחשבו על זה עשרה סנטימטרים באמצע האויר (לפעמים זה יוצא בגובה הראש של הילדה) והיא אמורה לעלות לשם ולעשות גלגלון כאילו כלום? אמאל'ה!! בגלל זה אני חושבת שהשלבים הם קריטים: 1. קו - היי תראו אני יכולה לעשות את זה מספיק ישר! 2. ספסל - היי תראו, אני באמת יודעת לעשות את זה בקו ישר! 3. קורה נמוכה - היי תראו, קו ישר וצר! 4. ספסל גבוה - מתרגלים לעשות את האלמנט בגובה ובצורה מוכרת (ספסל) 5. קורה גבוה - המתעמלת בטוחה ביכולת שלה ועכשיו זה רק לחבר את המרכיבים (גובה+אלמנט מדויק). לגבי דאבל סלטו - זה לחלוטין תלוי בילדה ובסלטה שיש לה. כמובן שזה תלוי גם במכשור ואת זה כבר הזכירו פה. אבל- צריך להיות מאוד זהירים עם העניין הזה, יש בנות שהסלטות שלהן מספיק חזקות וגבוהות כדי להמשיך (נראה כאילו יש להן "רזרבה תנועצתית") ויש בנות שהסלטה שלהן טובה ואפילו טובה מאוד, אבל המתעמלת לא יכולה להמשיך ליותר. לדעתי זה אלמנט שאסור ללמד אם רואים שהסלטה מיצתה את מירב הפוטנציאל שלה, מה גם שזה מתסכל בטירוף אם את פשוט לא מסוגלת ליותר.
 
האם אפשר קישור לסיכום המלא?

הסיכום ממש לא ברור לי. הבנתי את ההתנגדות לקורות נמוכות ובינוניות, ולמרות שאני לא מסכימה, אני מוכנה לשמוע/לקרוא ומעניין אותי לדעת למה, ומהם הנימוקים מאחורי זה. לגבי התרגילים בטרמפולינה, לא הבנתי אפילו בדמיון איך זה מסתדר. ללמד דאבל סלטה אחורה ע"י ביצוע סלטה קדימה? אני גם כן עשיתי קורס מדריכות טרמפולינה, שהיה קורס נחמד וכייפי, אבל אני לא מוצאת שהוא תורם לי לאימון התעמלות. מידי פעם כשעובדים עם מתעמלות על טרמפולינה, אז יש לי מאגר תרגילים גדול, אני יודעת שלבי לימוד ותרגילי עזר, ויכולה להפעיל בנות בטרמפולינה למען כיף והעשרה תנועתית. אבל בתכל'ס- אצלי הקורס מדריכות טרמפולינה לא תרם משמעותית לאימונים.
 

chuch1

New member
גם לי

הקורס לא תרם מי יודע מה כי בתכל'ס, אם אין באולם טרמפולינה מקצועית- שתינו יודעות טוב מאוד מה אפשר לעשות או לאיפה אפשר לדחוף את התעודה הזאת :) ולא, אין לי באף אולם טרמפולינה מקצועית...לצערי
 

אמא לה3

New member
טרמפולינה

לא מסכימה איתך צ'וצ'. לא לגבי הקורס, אם תרם או לא, אלא לגבי החשיבות שיש לטרמפולינה באימוני התעמלות. טרמפולינה כמכשיר עזר יכולה לתרום רבות לאימוני התעמלות, החל מלימודי אוריינטציה וכלה בעבודה מקלה על אלמנטים שונים, רצפים שונים וכד'. בעבר נהגתי לקחת מתעמלות ל"ספורטק" שם יש טרמפולינות כדי לעבוד איתן על מגוון אלמנטים/רצפים מיוחדים. מיותר לציין שדבר זה תרם רבות למתעמלות (ואגב, בזמני לא היה צורך בקורס טרמפולינה כדי לאמן על אחת כזו...). נדיר שיש טרמפולינות באולמות התעמלות סטנדרטיים (ואני לא מדברת על וינגייט/הדר יוסף) וכל מפגש שכזה בהחלט תורם לחווית ההתעמלות.
 

chuch1

New member
לא ראיתי שאיפשהו

בתגובה שלי רשמתי שלטרמפולינה אין חשיבות בהתעמלות- דעתי היא ממש להפך, אבל עם העובדות בשטח אי אפשר להתווכח...אין טרמפולינות ב90% מהאולמות בארץ (נסחפתי?) לא התכוונתי שהקורס הוא סתמי או שהידע שרכשתי בו לא מועיל בגרוש-ממש לא זו הייתה הכוונה. אבל מה לעשות שמה שלימדו אותי בקורס תקף לטרמפולינה בלבד? אי אפשר ללמד ילדה סלטו בטכניקות שלמדתי שם בלי שתהייה לי טרמפולינה מתאימה. בוודאי שהמכשיר הזה תורם רבות, אבל ביום יום ובתנאים שכרגע יש לי ובטח אלו שיהיו בזמן הקרוב הקורס והידע שיש לי ממנו לא תורמים לי כי אין לי איפה ואיך ליישם. קפצית לא נותנת את אותו האפקט ולקחת את הבנות לספורטק (גם אנחנו עשינו פעם) מלחיץ ולא בטיחותי כל כך והחלטנו לרדת מזה...אז הן ילמדו סלטו ועוד' במסגרת המיכשור שיש לנו באולם ואם הידע שרכשתי בקורס יתאים איכשהו ללימוד- אפיץ אותו בשמחה... :)
 
למעלה