סיכום שיעור והפנמה.
1. בלימוד יחידני שכולל בסופו דף /סיכום של העקרונות בשיעור עם כללים חשובים, נניח בגאומטריה או פתרון משוואות לוגריתמיות, איך ניתן להבהיר לתלמיד בשפתו, שרק העתקה וכתיבה של הדף בעצמו תגרום להפנמה של הכללים. רב התלמידים רואים זאת כעובדה מיותרת, שכן הדף ממילא קיים, ואינן מודעים לעצם החשיבות עליונה של כתיבה וסיכום (העתקה) מחדש של הדברים. המטרה היא ליצור הנעה ומוטיבציה שתגרום לו לסכם את החוקים, גם אם מדובר בעתקה של דף קיים. 2. השאלה עוסקת בסדר פעולות חשבון עם חזקות. התלמיד אינו לקוי למידה. בשעת השיעור הפרטי, התלמיד פותר את התרגילים לפי הכללים. בשעת המבחן בכיתה, מתגלות טעויות בסיסיות ומפתיעות כגון ביצוע פעולת חיבור לפני כפל וכו'... מה יכולות להיות הסיבות מעבר לסיבה הנפוצה של התלמידים שנלחצים בשעת הבחינה מבחינת זמן. האם מדובר בהפנמה לקויה של החומר, שכן בשעת השיעור התרגילים נפתרו היטב? מהי דרך יעילה שעשויה לסייע כאן? תודה לעונים.
1. בלימוד יחידני שכולל בסופו דף /סיכום של העקרונות בשיעור עם כללים חשובים, נניח בגאומטריה או פתרון משוואות לוגריתמיות, איך ניתן להבהיר לתלמיד בשפתו, שרק העתקה וכתיבה של הדף בעצמו תגרום להפנמה של הכללים. רב התלמידים רואים זאת כעובדה מיותרת, שכן הדף ממילא קיים, ואינן מודעים לעצם החשיבות עליונה של כתיבה וסיכום (העתקה) מחדש של הדברים. המטרה היא ליצור הנעה ומוטיבציה שתגרום לו לסכם את החוקים, גם אם מדובר בעתקה של דף קיים. 2. השאלה עוסקת בסדר פעולות חשבון עם חזקות. התלמיד אינו לקוי למידה. בשעת השיעור הפרטי, התלמיד פותר את התרגילים לפי הכללים. בשעת המבחן בכיתה, מתגלות טעויות בסיסיות ומפתיעות כגון ביצוע פעולת חיבור לפני כפל וכו'... מה יכולות להיות הסיבות מעבר לסיבה הנפוצה של התלמידים שנלחצים בשעת הבחינה מבחינת זמן. האם מדובר בהפנמה לקויה של החומר, שכן בשעת השיעור התרגילים נפתרו היטב? מהי דרך יעילה שעשויה לסייע כאן? תודה לעונים.