סיכום שיעור

yae1

New member
סיכום שיעור

מהי הדרך היעילה לסיכום שיעור? האם לכל אחד מתאימה דרך אחרת? למישו ידוע על חומר בנושא?
 

KFIRB

New member
לדרך פנים רבות...

שום לך, לא אכתוב לך מניסיו של יום סיכום בודד מאתמול... אך אכתוב לך כן ממה שהוגנב לאוזניי.... ראשית זה תלוי במוסד הלימודים, יש מוסדות, שהמרצה מחלק לסטודנטים את התוכן ההרצאות הן מה שיהיה בבשקפים ואולי גם סיכום קליל של ההרצאה... כך שמה שנותר לסטודנט הוא לעבד את מה שמהרצה מסביר ולרשום נק' עקריות.... יש כאלו שיכתבו כל מילה שתצא מפיו של המרצה גם את המשפט : ביום לא יהיה תרגול.." זו לא דרך מעשית ובמיוחד לא לפני בחינה.... יש כאלו שיכתבו מה שלדעתם הכי חשוב להרצאה בזמן ההרצאה, הסכנה כאן היא כפולה: 1. יחסר המון חומר חיוני 2. הסיכומים לא יהיו ברורים דיו בלמידה לבחינה. יש כאלו המקליטים את ההרצאה, יש לכך יתרונות למי שקולט שמיעתית, אך לא חסרות כאן גם חסרונות, מאחר ואם תקליט כל ההרצאה אתה בעצם תגיע לכמויות שמיעה, נורא גדולות לפני הבחינה שלא לדבר על תהליך הקריאה של החומר מסביב.... אני אישית מאמין בשילוב: לבחור מס' דרכים לנסות אותן יחד ורק לאחר הבנת החומר לסכם!!! הכוונה היא בעצם, לאחר שקראת את הספרות, הגעת להרצאה מוכן, הקשבת לה, ואולי גם הקלטת, חזרת הביתה שמעת שוב את ההרצאה וקראת שוב את המאמר, ועכשיו לאחר סיום תהליך הלמידה תכתוב את הדברים החשובים-החיסרון לוקח המון המון זמן ולרוב על חשבון דברים אחרים... יש עוד דרכים נשמח לשמוע מעוידו ומיונה..
 
לפי דעתי, וזו רק דעתי

כל דבר שכותבים, צריך לזהות אותו האם הוא: 1 הגדרה? 2 הצבה? 3 הנחת יסוד? 4 הוכחה? וככה אתה יודע "איפה אתה נמצא" כי ארבע בנוי על שלוש ושלוש בנוי על שתיים ושתיים בנוי על אחת. ולנסות לפרק את מה שאתה כותב לחלקים האלו, ואם הוא מורכב מכל החלקים האלו ביחד אז זה בדיוק האתגר- לזהות מה שייך למה. אז נראה לי שאת הדברים האלו אפשר לכתוב, אבל מה שלא שייך לדברים האלו אין מה לכתוב. וחוץ מזה- אם לסכם מפריע לריכוז, אז לא לסכם בשיעור אלא לחזור הביתה ולסכם מה שאתה יכול (אפשר גם כן לפי החלוקה שהזכרתי) ואז מה שלא ברור לחפש בספרים או לכתוב ולשאול בכיתה בשיעור הבא.
 

moogy1

New member
בעייה!

בוקר טוב, לא ניתן לחלק את כל הנאמר או הנלמד על פי ארבע אמות מידה. ומה אם מדובר בהסבר תיאור או מסקנה? במידה ורוצים לבנות דגם סיכום ניתן להתחיל מנושא השיעור כנקודת פתיחה ולאחריו הצגת הרעיון, השאלה, המצב המתוארים תוך הוספת משפטי תמיכה הסברים ומסקנות. אם כי דגם שכזה מתאים יותר לכתיבת חיבור ולא סיכומה של הרצאה. אין טעם לכתוב כל מילה, אלא התמקדות במשפטי המפתח בלבד. על מנת להעזר מאוחר יותר ולהבין את הכתוב במרחק הזמן ניתן להוסיף דוגמה או הסבר נוספים. דרך אחרת לסיכום הינה כתיבה בנקודות, כך שיהיה קשר לוגי בינהן. כל נקודה בנפרד מייצגת פן או סעיף נפרד, וכולן ביחד מביעות את הצגת הנושא המדובר במלואו. בברכה אלמוג
 
סיכום שיעור

יש כמה דרכים לסיכום שיעור.
להקשיב למורה/למרצה ולכתוב בסופי משפטים נקודות חשובות. ולהשלים אחר כך ממישהו שכותב הכל, אם זקוקים לזה.
להקליט, אחר כך לסכם לפי עניינים - תיאוריות, מושגים, אנשים חשובים, רעיונות חשובים.
יש שמאיירים את המילים שכותבים תוך כדי השיעור, וזה מזכיר להם דברים.
יש שכותבים מילים בודדות בתרשים או רעיונות בתרשימי זרימה.
מי שמצליח לכתוב הכל, יכול לכתוב הכל, וזה לא סיכום אלא כתיבת השיעור מלה במלה... תוכלי למשל לספר לנו, למה את שואלת ? (ו... כן, לכל אחד מתאימה דרך אחרת.) ובהחלט זה עניין של צורך שלך, יכולת וכמובן אימון !!! לא לוותר על אימון בדרך הנכונה.
 
למעלה