לדרך פנים רבות...
שום לך, לא אכתוב לך מניסיו של יום סיכום בודד מאתמול... אך אכתוב לך כן ממה שהוגנב לאוזניי.... ראשית זה תלוי במוסד הלימודים, יש מוסדות, שהמרצה מחלק לסטודנטים את התוכן ההרצאות הן מה שיהיה בבשקפים ואולי גם סיכום קליל של ההרצאה... כך שמה שנותר לסטודנט הוא לעבד את מה שמהרצה מסביר ולרשום נק' עקריות.... יש כאלו שיכתבו כל מילה שתצא מפיו של המרצה גם את המשפט : ביום לא יהיה תרגול.." זו לא דרך מעשית ובמיוחד לא לפני בחינה.... יש כאלו שיכתבו מה שלדעתם הכי חשוב להרצאה בזמן ההרצאה, הסכנה כאן היא כפולה: 1. יחסר המון חומר חיוני 2. הסיכומים לא יהיו ברורים דיו בלמידה לבחינה. יש כאלו המקליטים את ההרצאה, יש לכך יתרונות למי שקולט שמיעתית, אך לא חסרות כאן גם חסרונות, מאחר ואם תקליט כל ההרצאה אתה בעצם תגיע לכמויות שמיעה, נורא גדולות לפני הבחינה שלא לדבר על תהליך הקריאה של החומר מסביב.... אני אישית מאמין בשילוב: לבחור מס' דרכים לנסות אותן יחד ורק לאחר הבנת החומר לסכם!!! הכוונה היא בעצם, לאחר שקראת את הספרות, הגעת להרצאה מוכן, הקשבת לה, ואולי גם הקלטת, חזרת הביתה שמעת שוב את ההרצאה וקראת שוב את המאמר, ועכשיו לאחר סיום תהליך הלמידה תכתוב את הדברים החשובים-החיסרון לוקח המון המון זמן ולרוב על חשבון דברים אחרים... יש עוד דרכים נשמח לשמוע מעוידו ומיונה..