סיכומים לכל עונה 10

URYRAZON5

New member
ספויילר לסיוף העונה




אני לא יודע מה להגיד חוץ מזה שאני מאוכזב נורא זה ממש קל וחסכוני להרוג את הדמויות הראשיות רק כדיי שבתחילת העונה הבאה נשיג דמויות חדשות האמת גם שאני ממש לא מופתע ציפיתי לזה כי זה היה ברור
אבל לא חשבתי שזה יהיה בצורה כזאת מעפנה
שתי הדמויות האהובות עליי מתו סטאניס וגו'ן ידעתי שסטאניס ימות בסופו של דבר אבל זה ביאס אותי הדרך שבא מת לגביי ג'ון זה גם ביאס אבל זה היה יותר ידוע אני ממש לא כועס אבל נורא מאוכזב
אז בעונה הבאה יראו לנו דמויות חדשות שבסופה של העונה יהרגו גם אותן
 

strahd

New member
הרבה ספויילרים לסוף העונה

אני מודה שלא כתבתי כלום על העונה הזאת, מכיוון שאני אוהב לתת את הרשמים שלי לגבי העונה כמכלול ולא כפרק-פרק. אז התחלנו את העונה שבוע מוקדם עם ארבעה פרקים ברצף, ואז ששה פרקים ובהם ראינו כיצד יוצרי הסדרה הורסים ומחריבים כל חלקה טובה בסדרה של ג'ורג' מרטין.
&nbsp
הטוב

המדהים אותי ביותר הוא שהעלילה שהייתה המשעממת ביותר בספרים הפכה להיות המרתקת ביותר בסדרה והיא עלילת הדרורים. טיריון ממשיך לעניין, אבל רק מכיוון שמדובר בפיטר דינקלג', ואילו הקרב בהארדהום היה אכן יצירה מפוארת שלא הייתה מביישת סרט קולנוע רב-תקציב.
&nbsp
הרע

כמעט הכול, אבל בראש, הדבר הנוראי ביותר בעולם: דורן.
אני מאמין גדול ב-Dornish master plan, אמנם לא בכולו, אבל נראה לי שהרבה דברים ממנו נכונים. ולכן כשאני רואה שמה שנותר מדוראן מארטל הוא ג'וליאן באשיר על גלגלים מה שנותר מאריאו הוטא הוא שומר מזדקן בבית אבות והתוכנית היא... להרעיל את מירסלה למוות בנשיקה צרפתית? לחשוף שדיים? להביא שחקניות גרועות עם מבטא זוועתי? מה הלך שם? אוברין מאטרל מתהפך בקברו.
סאנסה. הרבה דיברו על סאנסה, על האונס ועל כל מה שקרה שם, אבל אין מספיק מילים להביע את שאט הנפש מהכתיבה הנוראית. אין שום סיבה שאצבעוני ימכור את סאנסה (הוא פתאום נעלם גם בפרק החמישי), אין שום סיבה שסאנסה תסכים, תנסה להיראות מגניבה, ופתאום תהפוך להיות שבר כלי. גם כל הקטע של בריאן מטארת' והנר על החלון שדולק שלוש שניות אחרי שהיא מסיטה את מבטה. כתיבה אמריקאית להחריד.
מזכיר לי את העונות האחרונות של דקסטר ושל 24. בהתחלה הכתיבה הייתה מושחזת ומפוארת, ואחר כך יכולת לראות מקילומטרים מה עומד להיות.
&nbsp
אני אישית חושב שזאת העונה החלשה מכולן, מלבד העונה השנייה. אני מקווה שמרטין יכתוב מהר את הספרים. נראה שבפרק האחרון יש נטייה לחזור לקו העלילה של מרטין, וכנראה העונה השישית היא כבר ספויילר אחד גדול, ובתקווה הכול ישוב על מקומו בשלום.
&nbsp
 
האכזבה מעולם לא נראתה טוב יותר...

בקליפת אגוז:
פרק 10 (שהיה מוצלח בפני עצמו) מעלה חששות כבדים להמשך:

למה אני מתכוון:
קצוות "פרומים" של העלילה- נתפרו בגסות כדי להסתדר עם עלילת הספרים.

דאני, ג'ון, ת'יאון, סאנסה, אריה (בערך) וסרסי הגיעו לנקודה בה הם נמצאים בששאו"ק. מליסנדרה חזרה לטירת שחור. סאם וגילי מדרימים למצודה. בראן כבר איפה שהוא צריך להיות מסוף עונה שעברה.

החשש שלי הוא מהמסר הסמוי, שלא הדרך חשובה- רק נקודת הסיום. ואם כך, מה עלינו לחשוב על כל קווי העלילה שנחתכו בגסות? מה קורה עם המזימה הצפונית של מאנדרלי וחבריו? מה עם ליידי סטונהרט? מה עם קרב השלג? מה עם הפלוגה הזהובה ו"אאיגון השישי"? מה עם שאר הגרייג'ויז? מה לעזאזל עם סטאניס???

לפני פרק הסיום קיוויתי שהכותבים של הסדרה יקחו את העלילה למקומות אחרים מהספרים, כפי שהם פחות או יותר עשו במהלך העונה הזאת. קיוויתי שהשינויים הקטנים יובילו לשינויים גדולים ושלא נצטרך להשוות בין שתי העלילות. לצערי התבדיתי. הכל היה מריחה אחת גדולה שלא הוסיפה כלום חוץ מלהביא אותנו לאותה נקודה כמו בספרים, רק עם הרבה פחות כישרון כתיבה.

למה אני מתלונן על הכתיבה:
כי לא היה בילד אפ ראוי לשינוי שעובר תיאון, ולא היה בילד אפ ראוי (חוץ מהילד אולי הכה מעצבן) לפוטש בטירת שחור. ולא היה בילד אפ ראוי לסיבוב שעבר סטאניס שפתאום הסכים לשרוף את שירין. אני אפילו לא מדבר על הסצינות הגרועות בדורן או על ההחלטה המוזרה של דאני (בסדרה, לא בספרים) להתחתן עם היזדאר, ולהתנהג כאילו אין לזה מחיר אישי, ושני פרקים אח"כ גם לתכנן פלישה לווסטרוז עם טיריון.

מה שבכ"ז השתנה מאד, היא דורן- יש חכמה בלהרוג את מירסלה בים, כשהציפיה היא שג'יימי יקח כבן ערובה את טריסטיין ויחזור למעלה מלך. מבחינה עלילתית, לגבי הדמות של ג'יימי, לא ברורה לי עוד המטרה.

לגבי הפרק עצמו:
שלוש דמויות חשובות מתו בפרק 10- אבל הדמות היחידה שבאמת ראינו אותה מתה, היא זו שאנחנו הכי פחות לוקחים ברצינות את המוות שלה (ג'ון). השתיים האחרות הן סטאניס ומירסלה. ומאחר ובספרים שתיהן חיות וקיימות, האם יש סיכוי שנראה שלוש "כאילו מוות" באותו הפרק? נשמע מוגזם. אז על מי הייתם מהמרים?

קו העלילה של סטאניס בפרק הזה- זה היה שונה מאד ממה שאנו מצפים בספרים, אבל זו הייתה טלוויזיה במיטבה. זה היה חתיכת ארוע קשה לצפייה (אף על פי שעיקר האלימות נשארה מחוץ למסך) - המשך ישיר לשריפה של שירין בשבוע שעבר.

מצעד הבושה של סרסי- לא האמנתי שהם יעשו את זה כ"כ... ויזואלי. הכותבים לא חששו מסצינה "מרוחה" והלכו עם זה עד הסוף. סצינה נדירה.

לגבי דורן כבר כתבתי למעלה. קשה להעריך את המשמעויות של הסצינה כי איננו יודעים לאיפה זה הולך.

סאנסה ותיאון- עלוב.

הפוטש בטירת שחור- עלוב.
 
הצליחו לבלבל אותי...

סאנסה נמצאת, כמובן במקום אחר לגמרי מהספרים. אבל סאנסה בתפקיד ג'יין פול, נמצאת בדיוק איפה שהיא צריכה להיות...
 

tomashi1

New member
סיכום עונה- או על הקשר בין סיינפלד למשחקי הכס (בלי ספויילרים

חובבי הסדרה סיינפלד (שאגב, אני לא נמנה עליהם, אבל משום מה יצא לי לראות את הפרק הזה), זוכרים בוודאי את הפרק "The Van Buren Boys" (עונה 8 פרק 14).
בפרק הזה, מתמנה איליין לכותבת הצללים של הבוס שלה, מר פטרמן. תוך שהיא מתחקרת אותו על סיפור חייו, היא מספרת לו "על הדרך" סיפור הזוי (אך שגרתי לחלוטין) שקרה לקרמר באותו השבוע. פטרמן מחליט שהסיפור לא צפוי ומשעשע ומבקש מאיליין שתפגיש אותו עם קרמר על מנת שיוכל לרכוש את הזכויות לסיפור ולספר אותו כאילו היה שלו.
בפגישה שנערכת פטרמן שומע סיפורים נוספים של קרמר, כולם משוגעים וחסרי היגיון- ומבקש ממנו לרכוש את את הזכויות לכל סיפוריו בעבור 750$ (בהתמקחות הזכורה לכולם "כמה תבקש בעבור הכל?" "1500$". "אתן לך חצי מזה!" "Done!").
קרמר מספר לאיליין את כל הסיפורים שלו, אבל היא מוצאת אותם יותר מדי הזויים ורחוקים מהמציאות מכדי שמישהו יאמין להם, ולכן כשהיא משכתבת אותם לתוך הביוגרפיה של פטרמן, היא משפצת אותם קצת כדי שקהל הקוראים, לדעתה, יוכל למצוא אותם מעניינים יותר.
כשפטרמן קורא את התוצאה הסופית הוא מודיע לה שהוא לא מעוניין עוד בסיפורים של קרמר משום שהוא מוצא אותם (לאחר העריכה של איליין) "יותר מדי קלישאתיים ומובנים מאליהם".
אז מה הקשר?
בשנת 1991 התיישב התסריטאי הידוע של "איזור הדמדומים", ג'ורג' ריימונד ריצ'ארד מרטין לכתוב טרילוגיית ספרים שלימים תהפוך לחמישייה ואז לשביעייה ותהיה המגנום אופוס של חייו. יקראו לה "שיר של אש ושל קרח".
בסדרת הספרים המופלאה הזו, שבראה עולם שלם של הסטוריה מרתקת, עליית עמים ומלכים, תככים ופנטזיה, שבר מרטין כל מסגרת וקופסא המוכרים לנו. שילב טוויסטים מרתקים בעלילה, הרג דמויות אשר נראו מרכזיות עד רגע מותן ופתח וסגר קצוות עלילתיים ביד אומן אשר גורמת לקורא לאחוז את ראשו פעם אחר פעם ולמלמל "אני לא מאמין" אל מול דפי הספר. אני לא חובב פנטזיה, והספרים האלו הצמידו אותי אליהם למשך לילות שלמים.
ואז הגיעה הוליווד. ובשנת 2011 החליטה לכתוב סדרה המבוססת על הספרים- העונה הראשונה הייתה תרגום מדוייק של עלילת הספר (בהשמטות המתבקשות) אל המסך הקטן, הפאר הועבר, התככים הועברו, העליבות והעושר- העומק והרבדים השונים של כל דמות.
והכי חשוב- הכתיבה המרטינית המרתקת הצליחה "לעבור מסך". בינינו- מי חשב לפני כן שסדרת טלוויזיה מסחרית תעז להרוג את הדמות הכי מרכזית שלה, זו שיצרה את ההזדהות הגדולה ביותר אצל הצופים- עוד לפני תום העונה הראשונה?
אני מניח שאצל רובכם, הרגע בו נהרגה אותה דמות (הבטחתי בלי ספויילרים) היה הרגע בו התאהבתם. אני יודע שבאותה שנייה אני נשביתי סופית.
וכך, מעונה לעונה, התרחקה הסדרה מהספרים- אבל שמרה על קו העלילה, עד העונה האחרונה. פשוט כי נגמר הספר.
ואז ראינו מה קורה כשלתוך נעליו של הסופר המהפכני, נכנסים כותבים הוליוודיים רדודים, שטחיים, נוסחתיים שנולדו לתוך מציאות בה הכתיבה היא קודם כל כלי מכירה ורק אחר כך כלי יצירתי.
בלי ספויילרים, אבל כל אחד מצופי הסדרה יכול עכשיו לעצום את עיניו ולדעת בדיוק אילו מקווי העלילה בעונה האחרונה שייכים למרטין, ואילו הוספו על ידי תסריטאי הסדרה על מנת להעניק זמן מסך נוסף ועתיר רייטינג לעונה שצריכה למלא 10 פרקים.
פשוט תחשבו על כל רגע העונה שהיה נראה לכם "יותר מדי קלישאתי, ומובן מאליו".
 
אני חולק עליך

גם בעונה הראשונה, הפאר לא הועבר - כמעט הכל אפלולי ושחור-חום. איפה התלבושות הססגוניות בצבעי הבתים? כולם לבושים באותם בגדים חומים שחורים וחיים במבנים חומים שחורים.
התככים לא הועברו. הכל חיוור וחלקי ושני דיאלוגים עם אצבעון במקום ערימות השנינות והמהלכים שבספר. וכמובן שהעומק והרבדים השונים של כל דמות, שבלתי אפשר להעביר על הבמה עם זמן מסך מועט כל כך לכל דמות.
 

Rodrik Harlaw

Well-known member
סיכום עונה

כשהסתיימה עונה 4 ונראה היה בלתי נמנע שהסדרה תספיילר את הספרים החלטתי לנסות לא לצפות בעונה 5 עד שהספר השישי יצא. כמעט שנה שלמה השתדלתי להימנע מדיווחים על עונה 5 כדי לא לגלות חדשות שיהרסו לי את הספרים. די הצלחתי בזה; אמנם, עוד גיליתי בטעות שג'יימי מדרין וברון מתלווה אליו, אבל זה פחות או יותר היה הדבר האחרון שגיליתי על העונה. אבל כאשר דלפו 4 הפרקים לא עמדתי בפיתוי - בכל זאת מה כבר הסיכוי שהם יעקפו את הספרים בפרק-שניים הראשונים של העונה? אני תמיד יכול להפסיק ברגע שזה נראה חשוד.
אז התחלתי לצפות בפרקים המודלפים והחוויה הייתה שונה לגמרי מהספרים שהחלטתי לצפות בכל ה-4. כבר מהעונה הראשונה ידעתי שהסדרה היא חיה שונה מהספרים, אבל באותם 4 פרקים אשכרה הפנמתי את זה. בכל פרק מצאתי את עצמי צוחק במבוכה מסצינות מסוימות ומשינויים מיותרים כמה וכמה פעמים וסוף-סוף הצלחתי באמת לנתק בין המדיומים. אם בתחילת העונה הראשונה, מאוד הפריע לי שהעריק ממשמר הלילה מסוגל לדבר ולספר לאדארד על איום האחרים (זה משנה את כל הדינמיקה, אמרתי לעצמי אז, זה הופך את אדארד לאיזה לורד דרומי שלא לוקח את החורף ברצינות!), או בסיום העונה הרביעית היעדר הטריגר המשכנע לרצח טיווין (טיישה) הרס לי את הפרק, בעונה הזו פשוט שחררתי. בהתאם, האכזבות היו פחות נוראיות והרגעים המוצלחים היו בונוס.
שני הקווים הכי בעייתיים העונה הם דורן וסטאניס ובשניהם הרבה מהטענות שאני רואה הן כנגד השוני מהספרים, כשלא זו הבעיה.
בסדרה, סטאניס הוא פשוט האדם שהקריב יותר ויותר על מנת לזכות בכוח עד שלבסוף החליק במדרון והקריב את הכול בלי שזכה בכוח. בגדול, זה סיפור לא רע וכנראה שהספרים יספרו סיפור דומה (גם בלי שסטאניס יקריב את שירין). ודאי, יש הרבה בעיות עם המימוש עצמו בסדרה (ובלי ספק בספרים המימוש יהיה טוב וקוהרנטי פי כמה), אבל מאחר ובאתי בלי הרבה ציפיות לעונה הזו, זה לא הטריד אותי יותר מדי. היוצרים רצו להגיע מנקודה A לנקודה B והגיעו אליה. הדרך בין שתי הנקודות הייתה לא משהו? לא נורא, נשים את זה בצד ונמשיך הלאה - יש עוד הרבה סיפור ובו הם אולי יספקו מימוש מוצלח יותר (והם הוכיחו לא פעם שהם יודעים לספק גם את זה). זו רק הסדרה - אין לי קשר משמעותי אליה כמו שיש לי לספרים - הדמות של סטאניס לא נהרסה לי (הפעם היחידה שהעונה הזו כן קלקלה לספרים היה עם הספוילר ב-inside the episode של פרק 9)
בסדרה, דוראן הוא השליט הפציפיסט והנאיבי, ואילו בספרים הוא תאב נקמה, אבל בעל סבלנות. המאקרו הדורני בסדרה לאו דווקא רע (המיקרו פשוט ממומש רע), ולכן לא הפריע לי שהם שינו אותו. בסופו של יום, נראה שגם בסדרה וגם בספרים אנחנו מובלים אל הפירוק המתבקש של הברית בין מארטל ללאניסטר. הייתי מרוצה יותר אם הסדרה הייתה לוקחת את נתיב הספרים (מה שכנראה היה מוביל גם למימוש מוצלח יותר), אבל כשהציפיות חשדניות אין אכזבות, ועדיין קיימת האפשרות להיות מופתעים לטובה בסצינות אחרות בסדרה וזה מה שאני אקח איתי לעונה 6.
 

CallMeCavanaugh

New member
העונה בה נגנבו כל המוחות בעולם

התחושה העיקרית שלי מהעונה הזאת - אף אחד לא מתנהג בהיגיון ולא בעקביות.
לסטאניס אין סיבה אמיתית לשרוף את שירין כי העלוקות מגנדרי לא באמת עבדו אבל הוא שורף אותה בכל זאת.
מליסנדרה, הפנאטית הפונדמטליסטית, מאבדת בשניה אחת את כל אמונתה ובורחת מסטאניס.
דוראן שולח את היורש היחיד שלו אל תוך קן נחשים בו מתו אחותו ואחיו כדי להתחתן עם מי שהרגו אותם.
נחשיות החול, שעד הפרק האחרון קו העלילה שלהן עמד בכל הכללים של פרק בסיטקום, רוצחות את מירסלה בצורה שלא תאפשר שלא לתפוס אותן (אבל כמו שאני מכיר את כותבי הסדרה - לא יתפסו אותן).
בני ההרפיה מקיפים את דאני ופמלייתה מכל הכיוונים ואז תוקפים אחד אחד כדי שיהיה קל להרוג אותם ולא משליכים חניתות, למרות שיש להם והם יודעים להשתמש בהן היטב, כמו שדרוגון גילה.
דאני נוטשת את כל חבריה ומשאירה אותם למות.
אנשי המשמר למעשה מבצעים התאבדות בשביל לרצוח את ג'ון - הוא היחיד שהפראים מוכנים לדבר איתו. הם לא מנעו את מעבר הפראים למרות שיכלו לעשות זאת בקלות. הראשון לדקור את ג'ון הוא מי שנתן את הפקודה לפתוח לפראים את השער - הוא לא פחות בוגד מג'ון בעצמו בהקשר הזה.
&nbsp
אני זוכר את העונות הראשונות, כשקראו לסדרה "הסמויה בעולם פנטזיה". איפה הימים ההם ואיפה אנחנו עכשיו...
 
למעלה