סילוק אוטובוסים מנתיבי המטרונית נכשל, נכשלה בקיצור זמן נסיעה

tapuzoed

New member
סילוק אוטובוסים מנתיבי המטרונית נכשל, נכשלה בקיצור זמן נסיעה

המטרונית נכשלה בשני יעדים: העברת נהגים מרכב פרטי לתח"צ וקיצור זמן הנסיעה בקריות.
מאות תלונות לראשי הערים בקריות על הקוים העוברים רק בצירים ראשיים ולא נכנסים לשכונות,
לעומת קוי אגד שעברו דרך שכונות. תוואי המטרונית לקרית אתא ישונה דרך קרית ביאליק.
רק שישית הרמזורים נותנים עדיפות. דוח מבקר המדינה בממצאים חמורים על התנהלות יפה נוף.
ראש עיריית קרית ביאליק: במקרים מסויימים זמן הנסיעה לתושבים התארך 70-100% עקב
מעבר בין קוים לשכונות והמתנה בתחנות. יעד הנסיעה באוטובוסי המטרונית הושג על ידי הרעה
בתח"צ בקריות וביטול קוים של אגד שיכלו להתחרות בה. הדרישה לסלק את האוטובוסים של אגד
מנתיבי המטרונית נכשלה וכעת יאלצו לבחון מודלים אחרים להפעלתה.
מתי תהיה עדיפות ברמזורים? מנכל יפה נוף סוף סוף מודה במה שאמרו הנוסעים: המטרונית פשוט איטית..
מתרץ כרגיל "מערכת הרמזורים מורכבת" ואומר אולי בעוד שנה וחצי..

[URL]http://www.news1.co.il/Archive/0024-D-97803-00.html[/URL]
מתוך הכתבה:
"יותר משבע שנים ארכה הקמתו והיא לוותה בשינויי תוכניות מרובים שגררו עיכובים בביצוע, שלל מטרדים לתושבים ובעיקר תוספת עלויות בלתי מבוטלת. בדוח ביקורת שפרסם בתחילת השנה על המטרונית, בדק מבקר המדינה את הליכי התכנון והביצוע ואת העלויות הכספיות, ומתח ביקורת על חברת יפה נוף המבצעת ועל הרשויות עצמן, העיריות ומשרד התחבורה, ואופן התנהלותן בחוזה ההתקשרות שלהן ובסעיפי ההוצאות. אבל דוח המבקר לא התייחס כלל למהותו של המיזם. כלומר, לשאלה אם הוא בכלל נחוץ ומהם מטרותיו ויעדיו. המבקר לא בדק, אז החלטנו לבדוק.
שני יעדים
שני יעדים עיקריים הוצגו למערכת עם הקמתה. הראשון, קיצור דרמטי במשכי הנסיעה בתוך המטרופולין לעומת קודם. גם בהשוואה לתחבורה הציבורית הקודמת, גם בהשוואה למשתמשי המכוניות הפרטיות. השני, מאתגר לא-פחות, הגדלת מספר המשתמשים בתחבורה ציבורית במטרופולין ועידוד התושבים לנטוש את מכוניתם הפרטית, לפחות במרחב המטרופולין, ולעלות על המטרונית.
כדי לעודד את הנסיעה במערכת ולקצר את משכה, שונה מערך האוטובוסים השכונתיים של אגד בחיפה ובקריות כך שיזינו טוב יותר את המערכת ויאפשרו את הגדלת הנגישות עם השכונות על המטרונית ובחזרה. כמו-כן הבטיחו במשרד התחבורה כי יינתן למטרונית תעדוף מובנה ברמזורים שבצמתים, כדי לקצר את משך הנסיעה. בפועל, מתברר, זה לא ממש עובד, לפחות לא כרגע. במכתב ששלח בחודש שעבר מבקר הפנים בעיריית קריית ביאליק למנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מציין מבקר העירייה כמה כשלים וליקויים מהותיים ההופכים את הנסיעה במטרונית להרבה פחות משתלמת מכפי שתוכנן. הבעיה העיקרית: נגישות הקווים השכונתיים המזינים אינה טובה מספיק לתעדוף המובטח ברמזורים, שפשוט לא קיים.
ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, אמר כי לאורך השנה קיבלה העירייה פניות מצד תושבים וארגונים שהתריעו על קושי בנגישות אל המטרונית, במיוחד בחיבורים של קווי השירות הרוחבי מהשכונות אל כביש חיפה-עכו
. "את התיאום הזה צריך לשפר. צריך להבטיח שהמטרונית תפעל באופן מלא בשיטת הגל הירוק, ובכך יתקצרו זמני הנסיעה מהקריות לחיפה – מה שבפועל לא קורה היום", אמר.
לא נכנסת לערים
נקודת ביקורת נוספת הנשמעת בקריות, היא כי מסלול המטרונית עובר בעיקרו בציר שדרות ההסתדרות במפרץ חיפה - כלומר, דרך חיפה-עכו – ולא נכנס אל ערי הקריות עצמן, למעט קריית אתא. המסלול משרת את התושבים שגרים קרוב לכביש הראשי, אך לא את אלה המתגוררים בשכונות הרחוקות יותר. מכתב המבקר העירוני מדגיש כי במקרים רבים, לתושבי השכונות המזרחיות בקריית ביאליק התארכה הנסיעה בכˉ100-70 אחוזים בשל המעברים המסורבלים מהאוטובוס השכונתי למטרונית בשל הליכה ארוכה מדי בין תחנת הירידה לתחנת העלייה, ובשל העמידה המיותרת בצמתים מרומזרים.

כהן מודה כי נכון לרגע זה, ובניגוד להבטחות, אין כמעט בכלל עדיפות על מטונית ברמזורים. כפועל יוצא, משך הנסיעה מתארך ופעילות המערכת פוחתת. כמו במערך הקווים המשלימים, גם בנושא זה המערכת אומדת את המצב וכבר החלה בבניית מערך רמזורים חדש בכל רחבי המטרופולין. זה פרויקט מורכב ומסובך מאוד, שיש לו השלכות על תנועת כל כלי הרכב – אומר כהן... פרויקט ההעדפה ברמזורים יפחית את זמן הנסיעה בין 10 ל-20 דקות, תלוי איפה ותלוי באיזו שעה. לוח הזמנים לביצוע שלו הוא כשנה וחצי.
 

amit1270

New member
כותרת מבלבלת. חשבתי שאוטובוסים אחרים עוד נוסעים על המסלול

ולגבי הכתבה עצמה - חלק מהביקורת לוקה בהבנת ההיררכיה של מערכת הסעת המונים, וביחוד הדרישה המוזרה להפוך את המטרונית לקו מאסף ולהכניסה לתוך השכונות. בעיית הארכת זמני הנסיעה נובעת משתי סיבות: זמן הנסיעה הארוך-מדי של המטרונית (העדפה ברמזורים) וחוסר תיאום בין האמצעים השונים (תדירות לא מספקת או מיקום תחנות לא נוח). את שתי הבעיות האלה ניתן לפתור ולא צריך לשפוך את התינוק עם המים.
 

tapuzoed

New member
השקרים של יפה נוף מדהימים כל פעם מחדש

הם טוענים שיקח שנה וחצי לשנות את העדיפות ברמזורים.. כאילו שלא היה להם 7 שנים של עיכובי בנייה ודחיות
כדי לדאוג לתוכנה ולבדוק את מערך הרמזורים כד'.. פשוט הזוי כמה החברה הזו כושלת.
עכשיו הם רוצים לבצע את הבלוף הזה (עוד מאות מליוני שקלים בזבוזים לחבריהם בחברות תשתיות..) על הציר של
יד לבנים = ניסנבוים = הגליל = טרומפלדור = הטכניון.
זה ציר שממילא אין בחלקו רוחב כביש מספיק לגחמה הזו אז הם מספרים בכתבה שהמטרונית תעבור בנתיב הרגיל
- וואוו נדמה לי שקוראים לזה אוטובוסי אגד כיום..
ואז בחלק של יד לבנים, ניסנבוים וטרומפלדור בנוה שאנן היכן שיש 2 או 3 נתיבים בכל כיוון הם ייצרו את השטות
הזו באמצע הכבישים שוב.. אבל בשביל מה? הרי ברחובות האלו אין פקק בגלל שזה 2 נתיבים לכל כיוון..
אז מי צריך את זה??
הם כבר ממצו עוד 3 מליון שקל "לתכנון ראשוני" של הקו. אין גבול לשפיכת הכסף וזאת אחרי הדוח החמור של מבקר
המדינה על המליארד שקל גרעונות שהפרויקט הנוכחי של 40 ק"מ יצר (מתוכו 20 ק"מ בסימון נתיבים בצד ימין כלומר
20 קמ"ר ב-מליארד וחצי שקל. שלא נדע מצרות מהחברה הזו שממשיכה לשדוד תקציבים על ימין ועל שמאל וכושלת
במה שכן בוצע.
 

Gn434

New member
לפי מיטב ידיעתי, המערכת של העדיפות ברמזורים מוכנה

היא לא מופעלת כי אין אישור של משרד התחבורה.
&nbsp
 

tapuzoed

New member
לא - תקרא, זה משהו מסובך, ידע מחו"ל, תוכנה, שקר כלשהו אחר

ווזה יקח שנה וחצי, שנתיים, שלוש וחצי
אבל בנתיים נזרוק 3 מליון שקל נוספים על תכנון קו המשך מיותר לטמטום הזה
 

Gn434

New member
יש סרטון של ניסוי של המערכת להעדפה כבר לפני שנתיים ב-youtube

אני לא מוצא אותו עכשיו.
הייתי לוקח את הדברים בכתבה בעירבון מוגבל.
 
אתה צודק לחלוטין

המערכת מוכנה כבר שנים... בסיור שהשתתפתי בו בחברת "דן בצפון" נאמר לנו שכל הרמזורים כבר מוכנים ושרק צריך את אישור משרד התחבורה.
תפוזו אוהב לקשקש.
 

tapuzoed

New member
לא תפוזו אלא זו תגובת מנכל יפה נוף = טוען שאין מערכת מוכנה

 

tapuzoed

New member
תקרא הכתבה ב-news1 כי המנכל טוען שם שיקח שנה וחצי לבנות מערך

 

amit1270

New member
נראה לי שהאמת אי שם באמצע

השערה שלי (רק השערה; בניגוד לתפוזו אני לא יודע הכול): יש מערכת עדיפות שיכולה לעבוד כבר היום, משרד התחבורה מסיבותיו מסרב לאשר את הפעלתה (יכול להיות שהם פוחדים שרכבים פרטיים יתעכבו... כאילו יש דרך אחרת לתת עדיפות), "יפה נוף" מנסה למצוא תחליף שיניח את דעתו של משרד התחבורה, ובינתיים המטרונית ממשיכה לקרטע. יכול להיות גם שהפרמטרים ששימשו לבניית המערכת הראשונית לא מתאימים ודרושה בדיקה של מאפייני הקו (זמני עלייה אופייניים וכד').

גם בירושלים היו בעיות בהפעלת העדיפות ברמזורים במהלך השנה-שנתיים הראשונות להפעלת הרק"ל. מאז המצב השתפר מאוד.
 
אני יכולה לדווח על הרמזור ליד "התחנות הגדולות" לכיוון העיר

זה רמזור שמטרתו לעצור את התנועה על מנת לתת למטרונית שיוצאת מהתחנה להשתלב.
בהתחלה הרמזור היה מתוכנת כך: כשהמטרונית היתה מגיעה לתחנה הרכבים הפרטים היו נעצרים באדום, למטרונית היה אור ירוק אבל היא עצרה בתחנה ואז הרמזור שלה התחלף לאדום לפני שהצליחה לצאת מהתחנה ולהשתלב....

השבוע עמדתי באדום עם הרכב אפילו שלא היתה מטרונית באופק.

יש להם עוד הרבה עבודה עם התזמונים....

ולדעתי, אחת הבעיות העיקרית היא שלקווים העירוניים בתוך חיפה לא השאירו תחנות ראויות.
ליד בניין המפרש, התקינו ספסל אבל ללא תחנה. בגשם שוטף אפילו אין גגון של חנות להתחבא מתחתיו.....
ולא נראה שמשהו עומד להשתנות.
 
למעלה