סימון תזונתי של טחינה

  • פותח הנושא hnnr
  • פורסם בתאריך

hnnr

New member
סימון תזונתי של טחינה

יש לי 2 צנצנות של טחינה גולמית מסומסום מלא משני יצרנים שונים. הסימון התזונתי שלהן ממש דומה, וזה לא מפליא, אבל תכולת השומן באחת היא 48% ובשניה 58%, גם זה לא מפליא - הפרש סביר בין שני סוגי סומסום. אבל הקלוריות ל100 גרם - באחת 320 ובשניה 620. זה מפליא ? כנראה שלא, אחד היצרנים משקר. (יש לי גם חשד מי משקר). נתקלתם כבר בתופעות כאלה ? אתם יודעים אם מישהו מלבד היצרן בודק את הסימונים התזונתיים, ואם אפשר לסמוך עליהם ?
 
די קשה לשקר בערך הקלוריות הכללי

אם נניח ששאר הערכים נכונים, זה עניין של חישוב פשוט להגיע לקלוריות - כופלים את הפחמימות והחלבונים ב 4, וכופלים את השומנים ב 9. מחברים את הכול והתוצאה אמורה לתת את הערך הכולל. חשב ובדוק - האם אתה מוצא הפרש משמעותי באחד מהם בין מה שכתוב לתוצאה שלך?
 

hnnr

New member
הפרש גדול אצל ה"דל קלוריות"

הוא הפחית בערך 200 קלוריות ממה שיוצא בחישוב. אז מסתבר שלא כל כך קשה לשקר אם אין מי שבודק אותך.
 
תשובה

היצרן אינו משקר, פשוט צריך לקרוא את כל מה שכתוב. מבלי לדעת באילו אריזות אתה משתמש, לדעתי אם תסתכל טוב, 320 קק"ל הכוונה לטחינה מוכנה, ואם תסובב את הקופסה תגלה גם הגדרה של היצרן לטחינה מוכנה (טחינה גולמית + אותה כמות מים). 620 קק"ל היא לטחינה גולמית. עוד הערה קטנה, ישנן אריזות שכתוב עליהן "טחינה *עם* סומסום מלא" כך שהכוונה היא לטחינה שהיא לא מלאה ב-100 אחוז, צריך לשים לב.
 

hnnr

New member
קראתי את כל מה שכתוב...

ההסבר שלך נשמע הגיוני, וגם המספרים מסתדרים. רצתי מיד לבדוק אם החמצתי משהו. לא החמצתי, אין שום הערה קטנה בסוגריים בשוליים. כל לקוח יבין כמוני את מה שכתוב. אני שמח לומר שעל הצנצנת כתוב "מסומסום מלא" ולא " עם סומסום מלא", אבל אחרי מה שכתבתי על היצרן אני תוהה אם על זה אפשר לסמוך.
 
למעלה