סימני פיסוק בכתוביות בעברית מופיעות בכיוון הפוך ביו-טיוב

gilcogan

New member
סימני פיסוק בכתוביות בעברית מופיעות בכיוון הפוך ביו-טיוב

הי,
בערוץ שלנו ביו-טיוב יש הרבה סרטונים עם כתוביות בעברית, שמנו לב לאחרונה שעבור סרטים רבים (ייתכן כולם) סימני הפיסוק מופיעים הפוך, למשל נקודה בתחילת משפט. הבנו שזה קורה לעוד משתשמים - מישהו מכיר איך לפתור את הבעיה (מעבר לבצע EMBEDDING של הכתוביות בוידאו)?
מצרף תמונות איך בעורך ביוטיוב זה נראה תקין ובערץ עצמו מתהפך.
תודה רבה.



 

גיליום

New member
אם לא תמצא פתרון אחר..

היי,
בעיית הפיכת סימני פיסוק היא מוכרת ועתיקת-יומין. נובעת מהאופן שבו מערכות הפעלה באנגלית (משמאל לימין) מעבדות את הטקסט העברי (שנכתב מימין לשמאל).
תכנס להגדרות ביוטיוב ונסה למצוא הגדרות שאומרות לנגן שהכתוביות בעברית ויש להציגן מימין לשמאל (ייתכן שיסומן בתור RTL). אם אתה לא מוצא שום הגדרה מהסוג הזה, יש פתרון מוכר וקצת פחות נוח - שימוש בשיטת "הפוך על הפוך" - מכיוון שאתה יודע שהמערכת הופכת את סימני הפיסוק, תכתוב אותם מלכתחילה "הפוכים" וכך כאשר המערכת תציג אותם הם יוצגו כנדרש ("ישרים"). אפשר לדוגמא לנסות זאת עם סימן השאלה שבתמונה שלך - העבר אותו לתחילת המשפט במקום בסופו ונסה לנגן את הוידאו. האם עתה סימן השאלה מוצג בסוף המשפט? אם כן, אתה יכול לעשות זאת לכל שאר הכתוביות. זה רק עניין של להתרגל לכתוב כתוביות בשיטה הזו.. לא דורש מאמץ רב. אני יודע שהפתרון קצת "עקום" אך במערכות שבהן אין לך שליטה על ההגדרות של הכתוביות (כמו תצוגה משמאל לימין או מימין לשמאל), תאלץ למצוא פתרונות יצירתיים.. אם הכתוביות היו בקובץ נפרד (למשל srt או sub) אז קיימות תוכנות שמאפשרות "להפוך" את כל סימני הפיסוק בבת-אחת וזה הרבה יותר מהיר. אך בסביבה של יוטיוב אני לא בטוח שזה אפשרי (אני לא מכיר לעומק).
בברכה,
גיליום
 
למעלה