סיפורי המקרא: תכירו את שת בנו של אדם הראשון

  • פותח הנושא M DA
  • פורסם בתאריך

M DA

New member
סיפורי המקרא: תכירו את שת בנו של אדם הראשון

על פי התורה קין והבל לא השאירו זכר ורק בנו השלישי של אדם - שת הוא הבסיס של כל האנשות עכשיו שאלה: אם מי בדיוק הוא התחתן ?
 

גלבטרון

New member
אם אחיותיו

כתבו כי אחרי שת אדם וחווה הולידו עוד הרבה בנים ובנות. השאלה שאתה צריך לשאול זה אם מי קין התחתן ומדוע הונח עליו אות קין שימנע מאחרים לפגוע בו? + מדוע אם ה' מאוחר יותר בתורה טוען כי אחת מעשר הדיברות (החובות על כל אדם) היא לא לרצוח ומי שכן רוצח דינו מוות ה' לא הורג את קין, הרי ה' אמור לדעת כי לאדם וחווה יהיו עוד ילדים, לא?
 

arriy80

New member
מה השאלה?

אם התכוונת לשאול: מדוע ה' "פטר" את קין מעונש? אין שום אזכור לכך שקין נפטר מעונש. הכתוב מתאר את חששו של קין ש"וְהָיָה כָל מֹצְאִי יַהַרְגֵנִי". על כך עשה לו ה' אות "לְבִלְתִּי הַכּוֹת אֹתוֹ כָּל מֹצְאוֹ" אלא רק מי שהוא הועיד במיוחד לכך. ע"פ מסורת ישראל, הורג קין היה נכד-נינו (לאחר שבעה דורות מאדם): למך. כרמוז בפסוק: "כִּי אִישׁ הָרַגְתִּי לְפִצְעִי וְיֶלֶד לְחַבֻּרָתִי: כִּי שִׁבְעָתַיִם יֻקַּם קָיִן וְלֶמֶךְ שִׁבְעִים וְשִׁבְעָה" אגב, דבריך >עשר הדיברות (החובות על כל אדם) < בטעות יסודם. מפני שגם שמירת שבת היא אחת מעשרת הדברות ואינה חובה על כל אדם אלא היא מיוחדת לעם ישראל. זו ראיה שכל עשרת הדברות מיוחדים לעם ישראל וניתנו לו ללמוד מהם את פרטיהם, ולקיימם כמצוות האלוקים ולא רק כחוקים חברתיים.
 
האמת שבתלמוד נראה לי שיש...

איזכור לאופן הריגתו של קין - על ידי התמוטטות ביתו, שזה מסמל את העובדה שהרג את הבל באבן. אתם יכולים לתקן אותי
 

arriy80

New member
הסבר

אם השאלה היא: עם מי שת התחתן, היה צריך לשאול אותה לפני כן. בפרק ד פסוק יז: "וַיֵּדַע קַיִן אֶת אִשְׁתּוֹ וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת חֲנוֹךְ" עם מי קין התחתן? ההסבר הוא, שהתורה אינה ספר הסטוריה כללית, אלא ספר לימוד. לכן התורה לא מזכירה את הדמויות שאינן רלוונטיות למאורע. אם נאמר שרק זרעו של שת היה בעולם, כלומר (ע"פ דברי הימים): (א) אָדָם שֵׁת אֱנוֹשׁ: (ב) קֵינָן מַהֲלַלְאֵל יָרֶד: (ג) חֲנוֹךְ מְתוּשֶׁלַח לָמֶךְ: (ד) נֹחַ שֵׁם חָם וָיָפֶת: אז מי חטא בזמן נח, אם רק הוא היה בעולם? "וַיְהִי כִּי הֵחֵל הָאָדָם לָרֹב עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וּבָנוֹת יֻלְּדוּ לָהֶם:" [ברא' ו' א'] מי הם? אלא, הפשטות היא, שהתורה מציגה את הדמויות העיקריות או שרלוונטיות למסר של הסיפור. אך ודאי שהיו גם אחרים ואפשר להפגש בהם בסיפורים אחרים.
 
למעלה