סיפור אמיתי - קצת ארוך

סיפור אמיתי - קצת ארוך

אתמול כשהרגע הנפלא הזה קרה לי כתבתי אותו בפורם המורים. היום, אחרי שקראת את התגובות החמות והמפרגנות חשבתי שכדאי לספר את הסיפור גם לכם. הרגע קרה לי משהו אישי שאני רוצה לספר. הקדמה הבן שלי - בן 8 עולה לכתה ג'. ילד מקסים שזכה לליקויים רבים בתחום ההתנהגות, הבנה חברתית היפר- סנסטיביות... בקיצור, ילד שכמעט כל מורה שמחה כשהוא בכתה של המקבילה שלה. הספור יובל התסכל על לבני הדיג'י. בדק את העשיריות והמאיות ושאל למה הם כל כך קטנים. הסברתי שמדובר בעשיריות ומאיות. כי "כאילו חתכו את היחידה לעשרה חלקים... ואז הוא אמר: "אין אלפיות כי זה יהיה מרוסקופי". אמרתי: יש משהו בדבריך אבל - זה תלוי מה השלם. כי גם את החולצה אפשר לחתוך לעשיריות אם נחלק אותה לעשרה חלקים שווים. ובעצם זה תלוי מה השלם. אם יחידה אחת היא השלם אז באמת קשה מאוד לחתוך אלפיות אבל לא חייבים שהיחידה תהייה השלם. ויובל - להזכירכם בן 8 אמר כשהוא מצביע על הלבנה של ה-100: "אז בזה הכי קל לדעת מה העשירית כי יש בפנים 10 כאלה (הרים לבנה של 10) והמאית זה זה (הרים לבנה יחידה) וככה נהיה לנו אלפיות לא מקרוסקופיות (הרם עשירית). אז איך נקרא לזה? (הרם לבנה של מאית). ברגע זה בעלי היקר נכנס הבית ורצתי לספר לו על הגאון הקטן וערכן האדיר של בני הדיג'י. בעלי, שהוא סקפטי הסתכל על הילד ושאל - אז כמה זה 1.3 ועוד 1.3 ויובל אמר שתיים וחצי. שאלתי איך אתה יודע והוא אמר כי 6 בשעון זה חצי, תפס את הראש ואמר "אוי התבלבלתי בגלל השעון זה לא באמת חצי זה 6 עשיריות. בעלי המשיך להקשות וכמה זה 0.4 ועוד 0.6. והילד ענה אחד. כמובן שכמעט התעלפתי, חיבקתי נישקתי ורצתי לספר לכן. מקווה שהייתה לכן הסבלנות לקרוא כי רק מורות יכולות להעריך רגע כזה בחיי אם בכלל ואם שבנה לא מת על בית הספר בפרט.
 

naomi76

New member
דפנה שלום../images/Emo45.gif

הסיפור שלך ריגש אותי מאוד ואף העלה בי דמעות. בתור מורה לחינוך מיוחד אני יכולה להגיד לך כמה נפלא זה שהתלמידים מגלים פתאום תשובה או מגיעים לתובנה באופן עצמאי. לפעמים עמוק בתוכנו, קשה לנו להאמין שהם יוכלו לדעת דברים מסויימים. אבל בנך רק מוכיח לנו כמה התובונות נמצאות בו ולעיתים כל מה שצריך זה רק לתווך , כפי שעשית, ולהביא אותו למקום שבו הוא יוכל לעשות בעצמו. יישר כוח!!! לך ולבנך!!! נעמי
 
אני מאד מסכימה איתך

חשוב שתהייה סביבה מתווכת המכילה גורמים מזמנים. אני יודעת ומודעת (לא במקרה יש לי דיג'י בבית) ובכל זאת בכל פעם מחדש מופתעת. תודה על התיחסותך שתהייה שנה נפלאה דפנה
 
תשובה - לבני דיג'י זה... וואו

וואו, ננה שאלת שאלה ענקית! אנסה לתת את זה במספר משפטים. לבני דיג'י זה עזר/משחק בחשבון שממחיש את כל המבנה העשורי משלב המניה (גיל 3-4) ועד השבר העשרוני (סוף ו'). למעשה, בעיניי כשמשווים אותו למשחקים ועזרים אחרים בחשבון אני תמיד אומרת שזה כמו להשוות בין קורקינט למטוס סילון. - שניהם כלי רכב ובכל זאת... אנילא כל-כך יודעת מי את ומה הסיבה שאת שואלת. בכל מקרה, אם את רוצה לדעת יותר יש מספר מקורות בעברית שאפשר להעזר בהם: 1. אתר תילתן - www.tiltan.com 2. גן ברשת - מהחינוך הקדם יסודי - משרד החינוך 3. ארכיון הגננות - מאגר קבצים 4. ארכיון המורים ופורם המורים. אם תרצי לדעת עוד אשמח לספק מידע מדובר בכלי נפלא ומדהים שיהיה יום נהדר דפנה
 
למעלה