סיפור החלמה משחלות פוליציסטיות

shirael

New member
סיפור החלמה משחלות פוליציסטיות

היי בנות, אני רואה שקצת שקט פה מאז התקופה שהייתי מבקרת, לפני כמה שנים טובות. חזרתי לביקור כי אתמול סיפרתי לאחי שהרופאה ביטלה את האבחנה של שחלות פוליציסטיות שמלווה את התיק הרפואי שלי כבר 17 שנים, והוא אמר שיהיה נחמד שאחזור לספר לכן על זה. אז הנה:

המחזור שלי התחיל סדיר כמו שעון בגיל 11, אבל מגיל 13 הסדירות אבדה והייתי מקבלת דימומים כבדים מאוד פעם בחודשיים-שלושה. בגיל 18 התחלתי לקחת גלולות ובערך אז גם אובחנתי כפוליציסטית, לפי אולטרסאונד שרשרת פנינים, אבל עם בדיקות דם תקינות. אחרי 9 שנים על הגלולה החלטתי שאני רוצה לנסות לבד והפסקתי, ותוך מחזור אחד בערך חזרו כל התופעות שהזכרתי קודם.

אז קודם כל הלכתי לעשות סדנה ללימוד השיטה למודעות פריון, גם כדי ללמוד איך למנוע הריון בלי גלולות וגם כדי להתחבר לראשונה לקצב של הגוף, להיות מסוגלת לזהות ביוץ או false peak בעצמי, ולקרוא את הסימנים ההורמונליים. בגלל השחל"פ הייתי צריכה להיות זהירה יותר, כי אי אפשר לסמוך על הסימנים האלה הרבה פעמים, אז החלטתי שמצידי להסתמך על קונדומים אפילו 90% מהזמן - היכולת לוותר עליהם בזמן הקצר שבו אני בטוחה לחלוטין שבייצתי היתה מאוד מעצימה ושיפרה את מערכת היחסים שלי עם הגוף.

נכנסתי לתהליך של עבודה פנימית בעזרת מטפל הוליסטי בשיחות ובטיפולי מגע לשחרור חסימות אנרגטיות - רק זה קיצר את המחזורים בחצי, לסביבות 40-50 יום. אחר כך הגיע שינוי תזונתי ראשון, שכלל מעבר לצמחונות והגברה של ירוקים וקטניות בתפריט, ולבסוף מנה אחת של תרופה הומאופטית שהותאמה לי - ולראשונה בחיי הבוגרים היה לי מחזור אחד תקין לחלוטין.

היו עוד עליות וירידות לאורך הדרך, אבל אפשר לומר שאחרי כל התהליך הזה שלקח שנה וחצי, התחלתי להגדיר את עצמי כבריאה, ולבייץ פחות או יותר באופן סדיר פעם ב-30-40 ימים.

השינוי הבא שעשיתי קרה לפני כשנה, אז בעצם הפכתי לפירותנית, והתחלתי לאכול לפי תזונת 80-10-10. מאחר והתזונה הזו יכולה לרפא סוכרת סוג 2 די בקלות, לא מפתיע שגם לשחלות היא עוזרת, ומאז החודש השלישי לתזונה המחזורים סדירים יותר מאי פעם, כל 32 יום בול, עם ביוצים ברורים ו-וסת קלילה ואפקטיבית כמעט בלי כאבים. אגב, התזונה הזו פתרה לי עוד כמה עניינים כגון עיכול לא יעיל, נפיחות בבטן, ריח פה, פטריות בציפורניים, פצעונים ואנרגיה נמוכה. אה, גם ירדתי במשקל חזרה לאיך שהייתי בתיכון, והסוכר נמוך יותר מאי פעם.

סוף הסאגה כאמור - רופאת הנשים שלי ביטלה בלחיצת מקלדת את האבחנה שסחבתי כל כך הרבה שנים, ואני רשמית לא פוליציסטית יותר.

ראש פתוח,
לב פתוח,
אפשרי לנו כל כך הרבה יותר ממה שנדמה.
 

geek100

New member
איזו תזונה בדיוק עשית ?

מה זה פירותנית, והתחלתי לאכול לפי תזונת 80-10-10 ?
 

shirael

New member
ככה קוראים לתזונה, "80-10-10".

במהותה התזונה היא פירותנית, כלומר מבוססת בעיקר על פירות חיים, וחוץ מזה אוכלים ירקות חיים ומעט זרעים ואגוזים. על הבסיס הזה אפשר להכין גלידות, מרקים, סושי, פלאפל וכו', שכולם עומדים בכללי התזונה. הפירות מאוד מספקים, משביעים ומהנים, וגורמים לשינוי כל מערכת היחסים שלנו עם אוכל.
אפשר למצוא עוד מידע בספר שנקרא 80-10-10, ובקבוצת הפייסבוק התוססת "תזונת 801010 טבעונית וחיה" ( https://www.facebook.com/groups/811Israel/?ref=bookmarks. )
 
למעלה