סיפור חדש..ניסיתי לעבוד על

kobi le

New member
סיפור חדש..ניסיתי לעבוד על

כל מה שכתבו לי בנושא משפטים קצרים ויותר מובנים וכד' מקווה שהצלחתי במקצת. "סיפור עם" המג הצעיר טיפס במעלה הר השאול. הוא יכל לחוש ברוח הנושבת בעורפו , מצמררת , מטלטלת את גלימתו לכל עבר. הוא החל את מסעו לפני ארבעה עשר זריחות ,וכעת כל שנשאר עימו היו ספר לחשים אפור אשר הוחבא בכיסו הפנימי , ומטהו הנאמן. המטה , שני ראשי דרקונים מגולפים ,המשולבים סביב מוט ברזל בעל חוד מוארך מצופה זהב, עזר לו בגרירת עצמותיו החלושות אל הפסגה המיוחלת. הוא סיים את מנות האוכל שהביא עימו , ורק לחשי חישול החזיקוהו עד כה על רגליו. בעיניו התכולות הוא ראה את הפסגה , אך בליבו הרגיש את מרחקה. נותר לו כוח וריכוז ללחש אחד אחרון ,אותו שמר לסוף מסעו , הלא נודע. לכל אשר פנה פגש ביצורים מאיימים , אך מעטים תקפו אותו. הם כיבדו את מסעו , את אומץ ליבו. עברו עידנים מאז נחל בו-אנוש הצלחה בטיפוס הר השאול. מאז ימיו של ריבסט ווטהבר האציל , שטיפס על הר השאול בעודו נלחם בדרקוני האש של ת'סמיר. כאשר הגיע ריבסט ווטהבר אל הפיסגה , זעק לאלוהיו שנענה לקריאתו וחנן אותו בכוחה של רוח הזמן. בעזרת כוחות אלו הביס ריבסט ווטהבר את הדרקונים והפך לאגדה בקרב בני עמו ,המגים. אומרים שעד היום אפשר לשמוע את רוחותיו של ריבסט ווטהבר מיללות בפסגת הר השאול ועוטפות אותו בקסמיהן. אך במשך הזמן שמועות אלו נקברו בסיפורי שעשוע של ליצני חצר או ליד האח של טרובדור זקן. איש לא יכל להוכיח אותן. המג הצעיר היה נחוש בליבו באמינותה של אגדת ריבסט ווטהבר ומאז ילדותו תמיד רצה להוכיח לבני עמו שאין רבב בגיבורם. אך בחלוף הזמן רק כוח רצונו האדיר החזיק אותו איתן במסעו המפרך ,בחדרי ליבו הוא ידע שידרש יותר מכך כדי להגיע אל הפסגה. בתחילת מסעו , נאלץ המג הצעיר להתמודד עם יצורים רבים ואכזריים אשר לא כיבדו את הפולש , עד אשר בחנו את אומץ ליבו והניחו לו לעבור. גובליני סלעים קסומים , טרולי הרים מגודלים בעלי עין אחת , חרגולי מערות תמירים חמושים בכוכבי שחר , ועוד רבים ומפחידים משו מדרכו. הם ידעו שתלאות ההר יעשו בשבילם את העבודה המלוכלכת. הר השאול ניצב מאז עידנים , ראשו מגרד את רקיעי האלים , אדמת טרשים וחולות טובעניים הוצבו בכל מסלול אפשרי וענני אפלה תמיד ריחפו מעל ההר והקשו את הראיה. מסע בלתי אפשרי. אך הסקרנות היא שהרגיעה את יצרם החייתי , האם הוא יצליח? שאלו המפלצות בליבם. משהו נראה להם שונה בנער המטפס , עקשנות פנימית , כוח רצון אדיר , יכולת כישוף מרשימה ומעל לכול תמימותו חסרת החטאים. ביומו התשיעי למסע , ארבה למג הצעיר טרפסיקורה פראית, גוף של אריה מכונף בעל זרועות ופנים של אישה , מעבר לעיקול מתמשך , היא לא התחשבה בסיבותיו האצילות , וסקרנות לא היתה הצד החזק שלה. הקרב ביניהם היה ארוך ומתיש, והמג הצעיר נאלץ להשתמש במחצית מלחשיו כדי להדוף את מתקפותיה. היא תקפה אותו בחנית ארוכה והשתמשה בכנפיה כדי להתחמק מכורי האש ששלח לעברה. עד אשר פרץ רוח הדף את המפלצת לאחור ונתן לקוסם הזדמנות לתקוף עם כישוף הכידון השחור שיצר, אשר חדר לריאותיה ופער חור בבטנה, ואילץ את נשמתה להיפרד מגופה בצרחה מבעיתה. אחרי הקרב נשתרר שקט בהר. נדמה שאבל ירד באותו לילה כערפל על שוכניו. המג הצעיר חש במשהו נשבר בתוכו , הקרב הותיר בו צלקות רבות , אך רובן היו פנימיות. הוא הרג. הוא נטל חיים. הוא מעולם לא נלחם ביריב אמיתי בעבר ומעולם לא הצטרך להגן על חייו בקרב בני עמו. כל אימוניו היו כנגד בובות שעורה. מותש מהקרב המג נרדם במרחק כמה צעדים מן העיקול. למחרת הוא לא לקח סיכונים והפעיל לחש מגן מסביב לגופו. " העולם האמיתי שונה ממה שהכרתי עד עתה, מה ישאר מנשמתי בסוף מסע הקרבה ארור זה?" שאל בליבו כל לילה בטרם נרדם. עתה כבר לא היה כל כך אכפת למג הצעיר להלחם , או למות. כישוף המגן הוסר ולבטיו נעלמו כלא היו . המסע חישל את נשמתו ורוקן את ליבו. המסע הפך לחלק ממנו , ואם יכשל אזי ימות ללא צער כאשר חירותו בידו. ביומו העשרים למסע כאשר נרדם בצל סלע קמור , פקד אותו חלום ילדות שחלם בהיותו שוליה. בחלומו צי של דרקוני אש ממלאים את השמיים במעופם המשותף , יוצרים חץ להבה בצורתם , כנפיהם האדירות נושקות לרוח בנסיקתם. מובלים על ידי דרקון תכול קשקשים אדיר בעל זנב שחור אשר בלט בקידמתם. על הדרקון רכב יצור לבוש שיריון ארוד , גלימתו השחורה התנפנפה ברוח המעוף ובידו מטה ראשי דרקונים משולב. פניו היו מוסתרות. כאשר היה קטן דמיין המג את עצמו כרוכב הארוד , והאמין בליבו שריבסט ווטהבר האגדי קורא לו לחפש אחריו. ביקיצתו , רוחו מרוממת על ידי החלום-חיזיון שחווה , תקע את מטהו באדמת ההר והמשיך בטיפוסו העיקש. ביום השלושים ושלושה למסעו הוא הגיע לפסגה. תשוש וללא חמצן בריאותיו , הנוף שנגלה לעיניו היה מפעים. עמקים ירוקי מלאי נצנוצים כחולים אדירים נפרשו למרגלות ההר,נעצרים מידי כמה מיילים בנהר כסוף שמימיו שלווים. יערות סבוכי עצים שנדמה שקרני האור נכשלו מלחדור מבעד מעטה צמרותיהם. ארצות רחוקות וקסומות הפיקו את זוהרן המיוחד לאור הירח. המג לא דמיין שיראה בחייו יופי שכזה. המג הצעיר ירד על ברכיו והניח את מטהו לפניו. הוא חש במותו המתקרב. המג הוציא מכיסו את ספר הלחשים האפור ופתח בעמוד האחרון. "כישוף פסגת הר השאול"- -לחש עתיק יומין זה הינו אחד הקסמים החזקים ביותר שנודעו לאדם. -הומצא ע"י ריבסט ווטהבר כאשר הפך לרוח הזמן והביס את דרקוני האש. -אין להשמתמש בלחש זה פרט על פסגת הר השאול. הערה אחרונה נכתבה בסוף הדף בכתב מכשפים עתיק וקטן,המג צמצם את עיניו ופירש את ההערה, "על המשתמש להיות נקי כפיים מכל הרג או פגיעה ביצור חי,כדי לקבל את ברכת הר השאול נאסר עליו לפגוע ביושביו". המג הצעיר שפשף את עינייו כלא מאמין,דמעות זלגו במורד לחייו.הטרפסיקורה היתה מבחן שבו הוא נכשל וכעת לא יוכל להגשים את חלומו. המג התרומם והביט אל הנוף שמולו,שרק התחזק ביופיו לאור הזריחה והטיל את עצמו לעבר הצוקים שמתחתיו. נפילתו היתה ארוכה אך קטלנית. לפני שמת חש את רוחו של ריבסט ווטהבר נושפת בעורפו. אומרים שעד היום אפשר לשמוע את זעקתו של המג מרחפת באבדון פסגת ההר... כמו תמיד אני אשמח לתגובות מצידכם :)
 

Rivendell

New member
תוגבה לסיפור

קודם כל מבחינת הכתיבה - לקחת אותנו צעד אחד רחוק מדי
אתה כותב סיפור לא שיר ולכן אין שום בעיה עם שורות יותר ארוכות רק צריך לרווח אותן, בנקודות וכאלה.
אבל לא נורא, אני בטוחה שתמצא בסוף את שיווי המשקל הנכון שיהיה נוח גם לך וגם לקורא. הכתיבה חביבה מאוד, התיאורים לא רעים. אבל מבחינת העלילה - חסר שם משהו. אפשר לכתוב את זה גם בשלושה משפטים וחצי. הייתי מפרטת קצת יותר על תלאות המסע למשל, כדי קצת למלא את זה. מעבר לזה - הסיום דיי צפוי, ואין לסיפור ממש "פאנצ'". זה כאילו הסיום לא מספיק חזק כדי להחזיק את שאר הסיפור, בגלל ההער העלילתי שציינתי קודם. אז לתקן אחד מהשניים, ואז זה יהיה מותק של דבר
ותיקון קטן - זריחה אחת, ארבע עשרה זריחות.
 

יהודית4

New member
תגובה לסיפור

המסע סיקרן אותי מאוד, ורוב התאורים על תלאות המסע היו בלשון עבר, וזה פגע במתח. לא יודעת אבל מצאתי את עצמי מתעניינת ממה התקיים המג הצעיר בכל התקופה של הטיפוס, מה אכל מה שתה (חוץ מזה שסיים את מנות האוכל), האם ישן ? אולי זאת סתם סקרנות קטנונית מצידי אבל אם כבר יש תאור של עולם אחר, אז הדברים הקטנים מעניינים לא פחות. חסר לי גם תאור רגשי של המניע לטיפוס, ומה קיווה להשיג בעזרת "כישוף פסגת הר השאול".
 

CMOT Marvin

New member
שמות...

פרט קטן, שהפריע לי נורא לאורך כל הסיפור, אין צורך לחזור על השם של הדמות המדוברת בכל משפט. ובייחוד לא כשהשם שובר שיניים. "מאז ימיו של ריבסט ווטהבר האציל , שטיפס על הר השאול בעודו נלחם בדרקוני האש של ת'סמיר. כאשר הגיע ריבסט ווטהבר אל הפיסגה , זעק לאלוהיו שנענה לקריאתו וחנן אותו בכוחה של רוח הזמן. בעזרת כוחות אלו הביס ריבסט ווטהבר את הדרקונים והפך לאגדה בקרב בני עמו ,המגים. אומרים שעד היום אפשר לשמוע את רוחותיו של ריבסט ווטהבר מיללות בפסגת הר השאול ועוטפות אותו בקסמיהן." או המג לא דמיין שיראה בחייו יופי שכזה. המג הצעיר ירד על ברכיו והניח את מטהו לפניו. הוא חש במותו המתקרב. המג הוציא מכיסו את ספר הלחשים האפור ופתח בעמוד האחרון. חוצמזה הקריאה זורמת. ניטפוק קטן: כשאתה עומד על ראש הר, תשוש, רעב, כמעט ללא כח קסם, אתה לא נעצר לקרוא את האותיות הקטנות...
 

Yuli Gama

New member
תגובה לסיפור

הרבה, הרבה יותר קריא. סיפור באמת חביב 1) יש בעיה מסוימת של זמנים. בחלק הראשון הוא אומר שנשאר לו כוח ללחש אחרון, ושום יצור לא תוקף אותו, ואז הוא נלחם ומטיל לחשים, אז כנראה שזה מתרחש לא באותו קו זמן? לא כל כך מובן, ושווה להבהיר. 2) השמות לועזיים. על זה אני לא מעירה, כי אם אתה מורגל לפנטזיה מתורגמת, אז אף אחד לא יכריח אותך להשתמש בשמות עבריים. אבל בבקשה, תשתמש לפחות בשמות שאינם שוברים את הלשון. שמו של המכשף מהעבר לא ניתנת לביטוי, זה סתם תוקע את הקריאה. 3) אתה מביא את השמות כאילו שאנחנו אמורים להכיר את הגיבורים מראש
. האם יש לך עוד סיפורים על ריבסט ווטהבר? האם הסיפור הוא פאן פיק למשהו? אם לא, כדאי לנסח את המשפט שיביא אותנו לדמות, לפני שיביא לשם. כלומר : כתבתה :"מאז ימיו של ריבסט ווטהבר האציל , שטיפס על הר השאול בעודו נלחם בדרקוני האש של ת'סמיר" ואז מספר את הסיפור, ורק אז מזכיר שהוא רוצה לנקות את שמו של גיבור הילדות שלו. אולי כדאי להפוך את הסדר. יהיה לנו יותר קל להבין את המניעים שלו, ויותר קל להיזדהות עם המג הצעיר. 4) הפסקא "עתה כבר לא היה כל כך אכפת למג הצעיר להלחם , או למות. כישוף המגן הוסר ולבטיו נעלמו כלא היו . המסע חישל את נשמתו ורוקן את ליבו. המסע הפך לחלק ממנו , ואם יכשל אזי ימות ללא צער כאשר חירותו בידו. " לא מובנת לחלוטין. היא חזקה, בעלת משמעות, אבל לא מובן מאיפה היא מופיעה פתאום. (כלומר ניתן להבין שהמסע שרף את נשמתו, אבל רק עם כמה קריאות, והרבה אילוצים). תוביל את המאג לאט יותר לתהליך הזה. ובעצם, על איזה חירות בכלל מדובר? 5) מסכימה עם כל מי שהעיר שיהיה נחמד לשמוע על המסע. אל תספר לנו מה קרא לו, תראה :). 6) מסכימה עם יהודית, צריך מעט יותר הבהרה מה הוא בעצם רצה להשיג במסעו אל ההר, מה הכישוף היה אמור לעשות? בגדול, סיפור באמת באמת חביב. פאנצ' נחמד, אבל צריך יותר תוכן לסיפור עצמו כדי שהפאנצ' לא יצטרך לגרור על עצמו את כל אורך הסיפור.
 
למעלה