סיפור לתחרות...:)

סיפור לתחרות...:)

פתחתי את העיניים. קרני אור בצבע אדמדם שטפו לי את החדר מבעד לוילון, שיפשפתי את העיניים והתמתחתי. עוד יום. התיישבתי בעצלתניות על המיטה, הכנסתי את הרגליים לכפכפים וקמתי, חציתי את החדר, הושטתי את היד לידית הדלת וגיליתי שהיא נעולה. ניסיתי עוד פעם. אותו דבר. דפקתי על הדלת בנסיון להעיר את השותף שלי.. אף אחד לא ענה. ניגשתי לפלאפון וחייגתי את המספר שלו, "קו טלפון זה מנותק זמנית". מוזר. דפקתי על הדלת עם אגרופים חשופים, אף אחד לא ענה לי. הלכתי אחורה, רצתי אל הדלת וניסיתי להדוף אותה עם הכתף – לא רעיון טוב. דלת מפלדה. נפלתי על הרצפה. כל הצד שלי התעוות בכאבים. ניסיתי להבין מה קרה, חשבתי שאולי אני חולם, הורדתי לעצמי שתי סטירות אבל זה לא הועיל בכלום, רק הכאיב לי והשאיר לי שתי סימנים על הלחיים. קמתי עוד פעם וניגשתי לחלון, אנשים הלכו ברחוב, צעקתי אליהם אבל אף אחד לא שמע. לא משתלם לגור בקומה שמינית. הושטתי יד לפלאפון וחייגתי לאח שלי, "קו טלפון זה מנותק זמנית" חייגתי למשטרה, אותה תשובה גם שם. הסתכלתי על השעון 06:58, הדלקתי את הרדיו, עוד שתי דקות חדשות, אולי משם אני אדע מה קורה. "תחנת רדיו זו מנותקת זמנית" הרדיו השתתק. התיישבתי על המיטה וחשבתי מה לעשות, לא עלה לי כלום. לקחתי את הגיטרה והדלקתי את המגבר, ננגן קצת בינתיים עד שנמצא משהו. אצבעותי רפרפו על המיתרים, הוציאו מהם צלילים שבחיים לא שמעתי, שמתי עלי את הרצועת כתף וקמתי, ניגנתי בעמידה משהו פשוט של גיטריסט לא ידוע, 4 צלילים שחוזרים על עצמם במונוטוניות משתנה, ממשיך וממשיך... כל צליל נשמע לי שונה מקודמו במידה מסוימת. כיוונתי את הגיטרה וניגנתי מנגינה אחרת. ניגנתי אותה יותר מהר, ועוד פעם יותר מהר ויותר מהר ויותר מהר...הפסקתי. הורדתי את הגיטרה והנחתי אותה על המיטה, המיתרים שלה היו רטובים קצת, הסתכלתי על הידיים שלי וראיתי שהן מזיעות. הסתכלתי על השעון, עברה שעה ושום דבר לא קרה, ניסיתי את הרדיו, אותו דבר, בפלאפון נשאר לי קו אחד בבטריה, ניסיתי עוד פעם את אח שלי, אותו דבר. הפלאפון נכבה. הלכתי למגירת התחתונה בשידה, הוצאתי משם כדור ובלעתי, נשכבתי על המיטה עם הגב, הרגליים נוגעות-לא נוגעות ברצפה וחיכיתי שהסם יתחיל להשפיע. עצמתי את העיניים, אחרי 20 דקות צורות התחילו להיטוות מולי, היעפתי אותם בהינד יד, קמתי והסתכלתי על עצמי במראה, זקן, מזוקן, עם בדקים קרועים, בדיוק ההפך ממי שאני באמת. הושטתי אצבע למראה ונגעתי בה, התחילו לעבור בה גלים ואני משכתי את היד שלי ממנה, צעדתי צעד ונכנסתי למראה. בצד השני שלה היה שדה תירס גדול ככל שעיני יכלו לראות, הרמתי את הראש למעלה, השמש היתה כחולה והשמיים היו צהובים. חייכתי, הורדתי את העיניים בחזרה לארץ והתחלתי ללכת, כעבור שתי דקות שדה התירס הסתיים והגעתי לשפת נחל, בצידו השני היה סוס לבן יפיפה, דילגתי מעבר לנחל ועליתי על הסוס. הוא התחיל לדהור "לאיפה אתה לוקח אותי"? שאלתי אותו "למקום שהדמיון לא יכול להכיל" הוא לקח אותי למרגלות גבעה, ירדתי ממנו בקלילות והתחלתי ללכת. הקרקע התחילה לרעוד קצת מתחת לרגליים שלי ואני נבהלתי והתכופפתי, נצמד לקרקע. מולי התרוממה תולעת ענקית, היא סובבה אלי את הלוע שלה ואמרה "נו, למה אתה מחכה? תעלה!" החזקתי במושכות ועליתי, היא הסתובבה מסביב לגבעה ולקחה אותה לפסגה, ירדתי ממנה ומלמלתי תודה והיא התפוגגה לתוך הקרקע. על פסגת הגבעה היה באר, התקרבתי אליה והסתכלתי לתוכה, היא היתה עמוקה, מאוד. זרקתי לתוכה אבן. לא שמעתי אותה נוחתת. הסתכלתי ימינה ושמאלה, לא היה כלום מלבד הגבעה והבאר, לא היתה לי שום ברירה אחרת אז קפצתי. אחרי כמה שניות של נפילה הדרך למטה נהייתה לבנה, נחתתי בחדר שלי על כיסא. הכלא הראשוני שלי. ניגשתי לדלת ולחצתי על הידית. היא נפתחה. סיירתי בבית. הוא היה שומם. התיישבתי על הספה מול הטלויזיה וראיתי את עצמי בדיוק באותה תנוחה כמו שלי, יושב באמצע מדבר ורואה טלויזיה, הרמתי יד והיד של דמותי בטלויזיה גם התרוממה. העברתי תחנה, הדמות, הספה והטלויזיה לא השתנו אלא רק הרקע. ממדבר לטונדרה, משם ליער ומשם לפסגת בניין. כיביתי את הטלויזיה ולקחתי גיטרה שהיתה מונחת ליד הטלויזיה, עצמתי את העיניים והתחלתי לנגן, פשוט לנגן בלי שום מקצב ובלי שום מנגינה מסוימת, יותר מהר ויותר מהר, הרגשתי את הגיטרה מתחממת ופתחתי את העיניים, הגיטרה והיד שלי היו מחוברות למין ישות אחת. על הגוף של הגיטרה הופיעו שפתיים ואמרו "קח אותי לחדר... לחדר" קמתי במהירות ונכנסתי לחדר. השפתיים הנחו אותי "תניח אותי על הרצפה". התכופפתי עם הגיטרה עד שהיא נגעה בריצפה. הרגשתי את הגיטרה מומסת מהידיים שלי ומוטמעת ברצפה, התרוממתי והסתכלתי על הרצפה, גיטרה היתה מוטמעת ברצפה חלקה לגמרי. השפתיים אמרו לי תודה והתפוגגו לתוך הרצפה. הסתכלתי מסביב לראות מה עוד מצופה לי, לא היה כלום. הסתכלתי על עצמי במראה – צעיר, מסופר בקפידה ומגולח. בדיוק מי שאני במציאות. עצמתי את העיניים ופתחתי אותם עוד פעם. החדר היה כמו בבוקר, לא היתה גיטרה על הרצפה, החלון היה פתוח, הסתכלתי ממנו, השמיים והשמש היו בצבעם הרגיל. ההשפעה של הכדור עברה, ניגשתי לדלת, הושטתי את היד לידית. היא היתה נעולה.
 
עוד סיפור...

"מה קורה בייבי….? רוצה לראות סרט?" "כן, למה לא"? "מה בא לך לראות? יש את "החייל האמיץ", את "המנהיג העליון" ואת "האח הגדול צופה בך" מה בא לך"? "האח הגדול נשמע נחמד" "אז יאאלה, בואי נלך" לקחנו את המעילים ויצאנו לרחוב, הרחוב היה אפל, השמיים היו מכוסים בעננים שחורים, ענני גשם, שוטר עם מדים שחורים מכוסים בסמלים של המדינה ואלה שחורה ואימתנית בידו, שיערו היה קצוץ דק דק – המדינה עודדה תספורת כזאת, השוטר עבר מולי ומול אמילי, השפלנו את העיניים שלנו ושתקנו עד שהשוטר עבר, אי אפשר לדעת איך הם יתנהגו בשעות האלה – הם עלולים להיות מסוכנים ולהיות אלימים ממש בלי סיבה. הצתתי סיגריה, המשכנו ללכת לבית הקולנוע, הרחובות היו מכוסים בדגלים של האח הגדול ועל הקירות היו מרוססות סיסמאות כדוגמת "הלאה האח הגדול". התחלנו לראות יותר ויותר שוטרים ככל שהתקרבנו לרחובות המרכזיים, הצתתי עוד סיגריה ועוד סיגריה. הגענו לרחוב המרכזי שבו שכן האולם קולנוע ונכנסנו לתור לקנות את הכרטיסים, שוטר עמד על במה מאולתרת ליד התור ושמר שהכניסה לאולם יתנהל ללא בעיות, כולם עמדו בשקט מופתי לקניית הכרטיסים ובכניסה לאולם. אני ואמילי נכנסנו לאולם והתיישבנו באמצע, על הבמה מתחת למסך עמד שוטר והסתכל על הקהל. הקרנת הסרט התחילה והסרט עבר בצורה די חלקה מלבד שמישהו נרדם באמצע הסרט – השוטר בא אליו והכה אותו עם האלה, מיותר לציין שאותו איש נשאר עירני מאוד במשך שאר הסרט. הסרט עצמו היה ממש נחמד, הוא סיפר על בן אדם שניהל תא מחתרת קטן נגד המדינה ובסופו של הסרט הוא נתפס והוצא להורג בכיכר העיר – סוף די צפוי. כולנו ליוונו את הסיום בשריקות עידוד. אני ואמילי יצאנו מהבית קולנוע וחזרנו לדירתנו, היה כבר לילה אז לא הסתכנו בהליכה דרך סמטאות העיר, לקחנו מונית והיא הורידה אותנו בבית, עברנו את השומר בכניסה לבניין שלנו ונכנסנו למעלית, מתקרת המעלית התבוננה בנו מצלמה, התחלתי להרגיש חנוק, חשתי דחף עז לתלוש אותה מעמדתה ולרמוס אותה, – אך כמובן שלא עשיתי זאת. הגענו הביתה, פשטתי את מעילי, נשכבתי על הספה ואמילי ישבה לידי מחובקת תחת זרועי, ישבנו בשקט במבצר הקטן שלנו שנקרא בית, שבו אף אחד לא מסתכל עלינו ומאיים עלינו באלות. ישבנו ככה כמה דקות ואמילי הלכה לשירותים ואני הדלקתי את הטלויזיה, היתה תוכנית לא מעניינת על כמה שהמדינה תרמה לחיינו, אחרי כמה דקות שאמילי לא יצאה מהשירותים קמתי ודפקתי על הדלת בעדינות "אמילי את בסדר"? "כן, כן, תכנס"! נכנסתי וראיתי אותה מחזיקה מקלון פלסטיק בידה, הסתכלתי עליה והיא הסתכלה עלי בחזרה בעיניים הכחולות עמוקות שלה - "אני בהריון" היא אמרה לי, ובשתי מילים הפכה את עולמי. * אמילי נכנסה לחודש השמיני להריונה וההכנות והקניות התרבו כל יום שעבר, סגרנו חלק מהסלון שלנו עם מחיצה כדי ליצור חדר זמני לתינוק, קנינו לול, צעצועים, כל מה שהתינוק יצטרך. הבית שלנו החל לשקוק ממבקרים וכשאמילי אירחה אותם אני דאגתי לצרכי הרישום של הרך הנולד במוסד למעקב אחר אזרחים, כל אזרח שמצטרף למדינה חייב ברישום במשרד זה, הרישום הוא תהליך מייגע שבסופו האזרח החדש מקבל תעודת אזרח שהוא צריך לשאת כל ימי חייו. כשאמילי נכנסה לחודש התשיעי של הריונה סיימתי את תהליך רישומו של סיד – ככה החלטנו לקרוא לתינוק, חזרתי הביתה ואמילי נשקה לי כשהראיתי לה את התעודה וערכנו סעודה קטנה ורומנטית – אולי הסעודה האחרונה שנסעד לבדנו כל חיינו. אחרי הסעודה אמילי הלכה לישון ואני הלכתי למרפסת לעשן סיגריה, במרפסת מולי ישב איש וקרא ספר, ברחוב למטה שיחקו עדיין ילדים, אבל אז בא שוטר וגירש אותם משם לבתים שלהם, שמחתי לראות שהפעם הוא לא עשה זאת באלימות אלא ריחם על הילדים הקטנים. נכנסתי לחדר השינה וראיתי את אמילי ישנה, היא ישנה על הגב, ראשה היה מורם על הכר, היה ממנה זוהר כזה של אישה בהריון, ברגע ההוא היא היתה הכי יפה בשבילי בעולם – פתחתי מעט את הוילון ואור מפנס רחוב נכנס לחדר והאיר את פניה התיישבתי על כיסא והתבוננתי בה, בטנה העגלגלה היתה אמיתית! רק ברגע הזה עיכלתי בצורה סופית את העובדה שהולך להיוולד לי תינוק, הורדתי את הנעליים, הרמתי את הרגליים, חיבקתי אותם, הנחתי את הראש שלי בינהם וחשבתי על סיד. חשבתי על איך החיים שלו יהיו, צפיתי לו עתיד מזהיר באחד מזרועות השלטון, הנחתי שהוא ימצא לעצמו אישה נאה ויהיה מאושר, אך הזכרון של הילדים שגורשו מקודם ע'י שוטר החזיר אותי למציאות – הילד הזה לא יהיה מאושר, הוא יוולד לתוך עולם של רוע, שאין לך כמעט שליטה על החיים שלך עצמך וכל מה שאתה עושה מתוודע בסופו של דבר לשלטונות. הוא יהיה חופשי בצורה יחסית, כלוא בתוך המסגרות שהמדינה תכתיב לו. גמלה בליבי החלטה – אני לא רוצה להביא ילד לעולם שכזה. הלכתי למטבח ולקחתי את הסכין הכי גדולה שהצלחתי למצוא, התקרבתי לאמילי על בהונות אצבעותי והסתכלתי בה, מתלבט אם לעשות את זה או לא, האור מהפנס רחוב גרם לפנים שלה לזהור במין הילה כזאת, באותו רגע אהבתי אותה הכי הכי בעולם – וזה שהיא נשאה ברחמה את הילד שלי גרם לי לאהוב אותה עוד יותר. התחלתי להתלבט אם לעשות את זה או לא, התיישבתי על הכיסא שישבתי עליו מקודם וחשבתי, אבל ידעתי בליבי מה הדבר הנכון לעשות לטובת הילד שעומד להיוולד. התרוממתי מהכיסא, הסכין רעדה לי ביד, הסתכלתי עליה ישנה לה בדממה עוד כמה שניות, נושמת ונושפת, קירבתי את הסכין לגרון שלה ושיספתי אותו בהנפת יד אחת, היא הפסיקה לנשום. הדם שלה נספג בסדינים וטיפטף על הרצפה. * החלפתי בגדים ולקחתי עוד סכין, יותר קטנה, ירדתי לרחוב ולקחתי מונית לרחוב המרכזי, ברחוב הסתובבו תמיד שוטרים ללא הרף, הסתובבתי קצת ברחוב השומם ושוטר בא אלי "מה אתה עושה פה"? לא עניתי לו, הוצאתי את הסכין מהכיס ודקרתי אותו בבטן, הוא התמוטט מיד ואני התחלתי לרוץ ללא הבחנה, חבורה של שוטרים תפסה אותי והפילה אותי. עצמתי עיניים והרגשתי את האלות והבעיטות שלהם מרסקות לי את העצמות, נהיה לי קשה יותר ויותק לנשום, הכאב התחיל לדעוך אחרי כמה זמן עד שהוא נפסק לגמרי. מוות.
 

הייזל

New member
כן, רק ש...

די ביקשנו כל סיפור בפתיל נפרד. הסיפור הראשון בכל מקרה מאוד יפה.
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור השני

הממ קודם כל, הסיפור הזה יותר פאן פיק מסיפור בפני עצמו, לטעמי. לא שיש בזנ משהו רע בכללי, פשוט אני אישית לא מתה על פאן פיקים האיש הזה יכול פחות או יותר להיות השכן של וינסטון
מבחינת הכתיבה, יש לי רק הערה מרכזית אחת. הפיסוק בעייתי מאוד. אתה שם יותר מדי פסיקים, ופחות מדי נקודות יוצאים משפטים ארוכים עד אין סוף וזה מאוד מייגע. אז לעבוד על זה. למשל כאן: לקחנו את המעילים ויצאנו לרחוב, הרחוב היה אפל, השמיים היו מכוסים בעננים שחורים, ענני גשם, שוטר עם מדים שחורים מכוסים בסמלים של המדינה ואלה שחורה ואימתנית בידו, שיערו היה קצוץ דק דק – המדינה עודדה תספורת כזאת, השוטר עבר מולי ומול אמילי, השפלנו את העיניים שלנו ושתקנו עד שהשוטר עבר, אי אפשר לדעת איך הם יתנהגו בשעות האלה – הם עלולים להיות מסוכנים ולהיות אלימים ממש בלי סיבה. הצתתי סיגריה, המשכנו ללכת לבית הקולנוע, הרחובות היו מכוסים בדגלים של האח הגדול ועל הקירות היו מרוססות סיסמאות כדוגמת "הלאה האח הגדול" זה צריך להיות (התיקוניןם בסוגריים) : לקחנו את המעילים ויצאנו לרחוב(.) הרחוב היה אפל, (ו)השמיים היו מכוסים בעננים שחורים, ענני גשם(.) שוטר עם מדים שחורים מכוסים בסמלים של המדינה ואלה שחורה ואימתנית בידו, שיערו היה קצוץ דק דק – המדינה עודדה תספורת כזאת, עבר מולי ומול אמילי(.) השפלנו את העיניים שלנו ושתקנו עד שהשוטר עבר, אי אפשר לדעת איך הם יתנהגו בשעות האלה – הם עלולים להיות מסוכנים ולהיות אלימים ממש בלי סיבה. הצתתי סיגריה, (ו)המשכנו ללכת לבית הקולנוע(.) הרחובות היו מכוסים בדגלים של האח הגדול ועל הקירות היו מרוססות סיסמאות כדוגמת "הלאה האח הגדול". בסיידר? חוץ מזה - נחמד מאוד!
 

Yuli Gama

New member
תגובה לסיפור השני

למה 1994? יש סיבה לשם? אהבתי איך שהעברת את האווירה. ממש ניתן לדמיין מול העיינים את המציאות של הדמות. אבל למה זה מד"ב? במה החיים בסיפור זה שונים מחיים שהיו במדינות דיקטטוריות? עוד משהו שקצת התקשתי לאכל. למה הוא הורג את אשתו? לא רוצה שהילד יולד, עוד ניתן להאמין, אבל למה להרוג אותה? יש המון דרכים אחרות, שפויות יותר. הדמות של הבעל מוצגת לכל אורך הסיפור כאחריית, וממושמעת, פשוט קשה לקשר בין זה לבין הטירוף שלו בסוף. ושוב, אווירה מצמררת! :)!
 

Rivendell

New member
יולי, זה פאן פיק ל "1984". לא קראת?

אם לא - אז ר-ו-צ-י. זה ספר נהדר. משם כל הרעיונות - המצלמות וכל זה.
 

Yuli Gama

New member
זה שזה פאן פיק , זה מובן :)

אני לא קראתי עדיין (אבל ברגע שיהיה זמן....
מה שאני מתכוונת, ששם בטוח היה לשם איזשהי משמעות, כאן אין. אז זה אולי מחווה, אבל הסיפור צריך להיות בעל קיום עצמאי, לא בגלל שמישהו מכיר את "1984" מתלהב מהשם, ואז קורא את כל הסיפור תוך כדי השוואה לספר. הסיפור הוא עם מספיק אווירה ובשר כדי לעמוד בפני אצנו. השם שהופך אותו לפאן פיק הורס ,לפי דעתי, יותר משהו תורם.
 

Rivendell

New member
ותגובה לסיפור הראשון

(הפכתי את הסדר
) ממש אהבתי! זה כתוב ממש טוב, הרעיון נהדר, וזה משאיר את הקורא עם פה קצת פעור בסוף. בקיצור - להיט
 
למעלה