סיפור לתחרות

0ne Man

New member
סיפור לתחרות

יום בחיי ... הייתי עסוק מאד בפתרון הבעיה, באיזו משבע היפהפיות שהקיפו אותי לבחור לשנת לילה משותפת איתי, כאשר נשמעה פתאום צריחה רמה באוזני: "בוקרררררררררר טובבבבבבבב!!! בוקררררררר טובבבבבבבבבב!!!!בוקררררררררר......" צריחה זו הייתה של הרובוט המנוול של הילדים, שלא זו בלבד שמקים אותי לפעמים חצי שעה לפני הזמן, (השעון האלקטרוני במוחו התקלקל, ובכוונה לא מסרתי אותו לתיקון מתוך תיקווה שאחרי השעון יתקלקל המוח כולו, ואז אוכל לזרוק את הרובוט – המוגן בחירוף נפש ע"י הילדים – לגרוטאות). ובכן איפה הייתי? הזיכרון שלי כבר לא מה שהיה פעם....אה, כן, אמרתי,שלא זו בלבד שהרובוט מעיר אותי חצי שעה לפני הזמן, הוא גם הפסיק אותי באמצע אחד החלומות הכי מוצלחים שחלמתי בחמישים השנים האחרונות. יצירת אומנות של ממש....והכל אבד! קמתי באנחה. עצמותיי קירקשו בחיפזון להתייצב במקומותיהם, אך נדמה לי, שעצם אחת או שתיים התמקמו שלא במקומותיהם הנכונים, על פי הכאבים שהתחלתי להרגיש והנקישות של עצמות הנחבטות אחת בשנייה. "מממממ....אתה מוכרח לזוז כל כך, יקירי?" היתה זו אישתי היקרה, שתחייה. לא מספיק שהיא לא קמה להכין לי כוס קפה, היא גם מעיזה להתלונן על כך שאני מפריע לה לישון. (ומי יודע – אולי גם לחלום על שבעה ספורטאים שריריים?) כבשתי את יצרי מלהשיב לה מנה אחת אפיים, כי לאשתי היקרה יש חגורה שחורה בקרטה, וכשהיא מתעצבנת, היא משתמשת בגופי כיריב לאימונים. דשדשתי לאיטי לחדר האמבטיה ושמתי לב שהרובוט המופרע הולך אחרי צעד אחרי צעד. עצרתי והתבוננתי בו. "לאן אתה חושב שאתה הולך?" חקרתי אותו. "לשירותים?" "לא אדוני...." מלמל הרובוט. "רק חשבתי...." פתאום הוא הסתובב ונמלט ברעם רגליים חלודות. אוף, מתי כבר יתפרק?! ניגשתי לחדר האמבטיה וניסיתי לפתוח. נעול. "היי!" קראתי. "יש שם מישהו?" "רק רגע, אבא" קראה בתי. "אני כבר גומרתתתתתתתתת......" והדלת נפתחה. בתי מתכופפת למחצית גובהה ומנשקת על מצחי בעליצות. "היי! בוקר טוב!" הבטתי עליה למעלה ונאנחתי. הילדים שלי, שיהיו בריאים, גורמים לי לפעמים לרגשי נחיתות. במיוחד הבת הקטנה. רק בת 17 וכבר שני מטר גובה. וזה עוד לא הסוף. לפעמים יש לי סיוטים שתשיג את הבן הבכור שכבר מזמן עבר את ה- 215 ס"מ ובכל פעם שאני צריך לשוחח איתו אני זקוק לסולם או לרמקול נייד. הכל בגלל השמרים של היום. איפה הם היו לפני 50 שנה? נכנסתי לאמבטיה. מיד החלו הממטרות האוטומטיות להתיז עלי מים. צרחתי. המים היו קרים כקרח. הבת שלי שוב גמרה לי את המים. "די! מספיק!" גנחתי, אך הממטרות שלי היו מדגם מיושן, שאינן מגיבות לקול, אלא רק למגע יד, ומתג הבקרה נמצא בדיוק מאחורי מפל המים הקר. גיששתי בעיוורון קופא אחרי המתג עד שסגרתי אותו. התנגבתי לאיטי, משקשק מקור. הבטתי במראה. פניו של ישיש מקומט, מורעב, בלתי מגולח ואדום עיניים הביטו בי. כיסיתי את המראה במגבת. עוד יהיו לי סיוטים בלילה..... חצי שעה מאוחר יותר, בעודי מסיים את לגימת הקפה שלי, שהכין הרובוט (הקפה לא היה טעים במיוחד, כי הרובוט התבלבל קצת בין הסוכר לקמח. אך זה היה יותר טוב מאתמול, שאז השתמש במלח בנדיבות רבה כל כך עד שטעמו נשאר בגרוני עד לרגע זה), הקשבתי לרדיו: "שר הבריאות, מר לוי מנשה, אמר היום כי בקרוב יפעיל יוזמה חדשה לצמצום הילודה בישראל. הוא טוען שאם לא תנקוט הממשלה באמצעים חריפים, תגיע האוכלוסייה במדינת ישראל תוך עשר שנים למאתיים וחמישים מיליון נפש, וזאת בשעה שיש מחסור חמור באוויר לנשימה בעולם.... והיום חוגגת המדינה את "יום סדאם ", לציון 30 שנה למותו של הרשע מבגדד – הצורר חדאם חוסין. אזרחי המדינה מתבקשים לחבוש היום מסיכת אב"כ לציון האירוע. כזכור לרוב אזרחי המדינה הקשישים, היה זה שליט במאה שעברה, שזמם לחסל בטילים כימיים את מדינת ישראל, עד שקמה ממשלת ישראל וחיסלה אותו...." ניסיתי להיזכר. סדאם? סדאם?....מי זה לכל הרוחות? התייאשתי. הזיכרון שלי לא כל כך בכושר. המכונית שלי בחוץ צפרה בקוצר רוח.אני מאחר, ולמחשב של המכונית נגמרה הסבלנות. נאנחתי, לקחתי את תיקי ויצאתי החוצה. המכונית המתינה לי במנוע פועל ברעם קצר רוח. ברגע שיצאתי מהבית, כבר החלה להתרומם בחוסר סבלנות והיה עלי לטפס – בקושי רב –פנימה. עוד לפני שהספקתי לסגור את הדלת ולחגור את חגורת הבטיחות, היא זינקה ממקומה – לרוע מזלי ניחנה במוח סדיסטי מיוחד במינו – ויצאה לדרך תוך כשהיא חותכת באוויר משאית שצפרה ברעם מחריש אוזניים. שוב נאנחתי. אני מקווה שאגיע בשלום לעבודה.
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור

ברמת העלילה - אין שם יותר מדי התרחשויות. רוב הסיפור בעצם לא ממש קורה כלום. זו יותר אכספוזיציה קצרה - אתה ממקם את הקורא בזמן ובמקום מזויימים, נותן חוקים בסיסיים של העולם שלך, אבל אין עלילה. אין משהו שיחזיק את זה. לכן זה נראה לא כל כך כמו סיפור קצר אלא כמו התחלה של משהו ארוך יותר אולי. אין גם שום פאנצ' בסוף. בקיצור - בעיה עלילתית קלה. מעבר לזה, ברמת הכתיבה - השפה גבוהה מאוד מאוד. לפעמים בצורה שמעוררת קצת אי נוחות אצל הקורא. למשל: עצמותיי קירקשו בחיפזון להתייצב במקומותיהם או: כבשתי את יצרי מלהשיב לה מנה אחת אפיים ולצד זה ביטויים כמו "הרובוט המופרע" וכו'. לא ברור לי אישית איזה מטרה משמשת השפה הכל כך גבוהה... אני לא מכירה אנשים שמדברים ככה. רוב האנשים שאני מכירה אומרים, למשל, "אבל" ולא "אך". והעצמות של רובם לא "מקרקשות"
אם היית, למשל, כותב על אנגליה של המאה ה 18, לא הייתי מעירה על זה. אבל אני מסיקה שאתה כותב על זמן עתידני כלשהו, ולכן השימוש בשפה צחה כל כך נראה תלוש. אתה גם קצת משתמש יותר מדי בשלוש נקודות, אבל זו בעיה קטנה
ודבר אחרון - "בוקררררר טובבבבבבבב" כבר אמרת שמדובר בצרחה. אין צורך לחזור על האותיות, כל הקוראים שלך יודעים, פחות או יותר, איך נשמעת צרחה. החזרה על אותיות מעצבנת את העין. לדעתי אתה צריך לשוב ברמה העלילתית מה אתה רוצה לעשות עם זה. כי כמו שזה - אין פה ממש התרחשויות. "קמתי, התקלחתי, שתיתי קפה, הלכתי לעבודה". זה רקע, לא סיפור. אז תחשוב - אולי אתה רוצה למשל להפוך את זה להתחלה של משהו ארוך יותר, או להכניס איזה פאנצ'. בהצלחה
 

0ne Man

New member
טוב, בואי ננסה משהו אחר...

הפגישה.. הנערה עמדה לבדה על החוף. הייתה זו שעת הדמדומים, והשקיעה האדומה החלה לפנות את מקומה לחשכת הערב. החוף היה זרוע סלעים שחורים, חלקלקים ומכוסי אצות. גלי הים נשברו ברחש קל על סלעי החוף. המים ליחכו את כפות רגליה היחפות של הנערה, שהביטה במבט מצועף אל האופק האדום-שחור. לא היה איש בקרבתה. את מכוניתה החנתה על כביש החוף , בסמוך לתחנת הדלק. קטע החוף שבו עמדה היה נמוך יותר מהכביש, ואף אחד מנהגי המכוניות שחלפו בכביש הסואן לא ראה את הנערה. מרחוק נשקפו אורות בתי הדירות של שכונת נווה דוד בחיפה. הרי הכרמל כבר נעלמו בחשכת הערב שירד. הערב היה ערב קיצי חמים. אולם רוח הים הקלילה שנשבה, ציננה את עורה של הנערה. הנערה הייתה בשנות העשרים המוקדמות של חייה, בעלת גוף חטוב,מהסוג שגורם לגברים לסובב את ראשם עת תחלוף על פניהם. שערה שחור, ארוך וחלק, פני בובה לבנים ועדינים, עיניים ירקרקות גדולות. דמעות ירדו מעיני הנערה. היא לא השמיעה קול. רק עמדה, מביטה באופק, עת זלגו הדמעות מעיניה . כתפיה לא רעדו ביפחות בכי. היה משהו נואש, זועק, בבכי ללא קול זה. שחף בודד צווח אי שם מעליה. פתאום לבשו פניה של הנערה החלטיות . היא החלה לפסוע בזהירות על הסלעים, עמוק יותר לכיוון הים. לאט לאט החלו הסלעים להעלם. והמים החלו לסגור על ברכיה. מכנסי הג'ינס הרטובים שלה נצמדו לחיטובי גופה , משווים גוון ארוטי לגופה. היא פסעה בקושי מה בתוך המים, יותר ויותר לתוך מעמקי הים. עדיין הדמעות ניגרו מעיניה.אך הפנים היו קשות, החלטיות. "הלו, מאיה…ערב טוב." הקול פילח את הערב השקט. היה זה קול שקט, נעים, שליו, של אדם רגוע ומאופק. השפעתו על הנערה הייתה מיידית. היא נעצרה באחת, וסובבה את ראשה לכיוון הקול, על פניה מבט ברור של אחד שנתפס בקלקלתו , עת שלח ידו בקופה. היא אמצה את עיניה לראות מי המדבר. "ערב נעים לשחייה, לא?" הוא שאל. "אבל נדמה לי שבגדייך נרטבו עכשיו." פניו היו מוסתרים באפילת הלילה. מבנה גופו היה רזה. הוא עמד לו על אחד מסלעי החוף, ידיו תחובות בכיסי מכנסיו. עמידתו הייתה אדישה משהו. היא הביטה בו המומה. לא ברור לה היה איך הצליח להגיע עד אליה , מבלי שתבחין בו מגיע. היה זה כאילו צץ, יש מאין. היא לא הצליחה לזהות את פניו. החשש החל לנקר בלבה. "מי זה?…." שאלה. חיוך לבן שיניים האיר את פניו המוסתרות בחשכה. היה משהו מקרין שלווה בעמידתו ובחיוכו. פתאום ידעה בוודאות שמאדם זה לא יאונה לה כל רע. "כבר שכחת אותי, מאיה…?" הוא שאל, נימת עלבון מעושה בקולו. היא פסעה קרוב יותר אליו בזהירות, דוחפת את רגליה במי הים כדי להתקדם. תווי פניו החלו לבלוט יותר באור האחרון שעדיין נשקף מהאופק. היה משהו מוכר בפניו… אבל עדיין לא זיהתה אותו. הוא הבחין בכך. מבט של צער נוגה עלה על פניו. "אני גיא…" הוא אמר. " למדנו יחד בתיכון…אני הייתי ספסל אחד לידך". עתה זיהתה אותו. מבט של שמחה אמיתית עלה על פניה, של אדם הנתקל במכר מעבר רחוק. "היייייי…!" קראה בשמחה. "שניםםםםםםםםם…….!!!מה שלומך????" הוא חייך. היה מבט מעט מריר בפניו. "יכל להיות יותר טוב…אבל אני שמח לראות אותך" "גם אני!!! לאן נעלמת??? מאז שאני…." היא הפסיקה לדבר, נבוכה מעט. הוא חייך. חיוכו היה מלא מרירות "מאז שסירבת להיות החברה שלי, נכון." "אני מצטערת…אבל מה זה חשוב עכשיו! אתה בטח כבר נשוי ויש לך ילדים!!" היא התקרבה יותר אליו ועלתה בזהירות על הסלע לידו. היא הושיטה את ידה כדי שיעזור לה לעלות על הסלע, אך הוא התעלם מידה, כלא מבין. היא עלתה בכוחות עצמה ונעמדה לידו, במבוכת מה. עתה ראתה את פניו בברור. פניו של נער, נאות, מלאות חן של נעורים. "היי!! בכלל לא השתנית!!" קראה בשמחה "אתה נראה בדיוק כמו שנראית במסיבת הסיום של התיכון!! ותראה אותי…עליתי במשקל בטון שלםםםםםםםם……" הוא חייך. "בכלל לא…את עדיין מקסימה ויפה,ואת יודעת זאת היטב." היא חייכה בסיפוק, שבעת רצון ומוחמאת. עתה זכרה אותו בברור. הנער השקט והלמדן של הכתה. חביב המורים. מאלה שתמיד הכינו שיעורי בית והצליחו בבחינות. פעמים רבות הייתה מעתיקה ממנו את שיעורי הבית שלו. מעולם לא סרב לתת לה להעתיק את עבודותיו.
 

0ne Man

New member
חלק בי- הפגישה

אולם מבחינה חברתית היה נחבא אל הכלים, בלתי מתבלט . מעולם לא יצא לבלות עם קבוצת הנערים והנערות, ששלטו בכיתה מבחינה חברתית. היא הייתה מלכת הכתה. כל הבנים חיזרו אחריה. עצם הרעיון, שתהיה חברתו של חנון הכתה, לא היה עולה על הדעת. רק הרעיון היה מזעזע. לפיכך, כאשר ניגש אליה, מחייך בביישנות, במסיבת סיום התיכון ,וביקש ממנה לצאת איתו, סירבה מיד , בהחלטיות שלא תשאיר בו שום ספק או תקווה. היא זכרה עתה את פניו מלאות הכאב, עת הלך ממנה בלי להוסיף מלה . היא לא ראתה אותו מאז. גם בפגישת המחזור, שנערכה באדיקות מדי שנה מאז, לא הופיע מעולם. ואיש לא ידע מה עלה בגורלו. כאילו נעלם מעל פני האדמה. איש גם לא טרח לחפש אחריו. לא היו לו חברים, לגיא. הוא היה מאלה, שמנצלים אותם, אך לא מבקשים את קרבתם. עתה, בפגישתם המחודשת, שבע שנים לאחר אותה מסיבה, חשה הרגשת אשמה ובושה. ידעה שלא הייתה בסדר. היא התנהגה אליו בדיוק כמו שהתנהג אליה גדי, החבר שלה.. החבר לשעבר שלה, לייתר דיוק. הוא השתמש בה לסיפוק יצריו. ולכשסיים, נעלם כלא היה. והבוקר , כשהתקשרה אליו לעבודתו, ביקש ממנה שתפסיק להתקשר אליו: "תשמעי מותק…היה נחמד, אבל את לא הסגנון שלי…מצטער…" וזה רק יומיים לאחר שלחש באוזניה מילות אהבה עדינות ומתוקות, עת תינו אהבים. לאחר שהתמסרה לו באהבה אמיתית של נערה בבחיר ליבה. עתה ידעה, איזה כאב גרמה לגיא. אם כאבו היה לפחות מחצית מהכאב שחשה לאחר שגדי עזב אותה, התביישה. היא הביטה בגיא. פניו היו שלוות, עת הביט בה בחזרה. הייתה בו שלווה כמעט עילאית, בלתי נתפסת. השלווה שהקרין הייתה מידבקת. היא חשה איך השלווה יורדת עליה ומעמעמת במעט את כאב לבה. "אני מצטערת" היא אמרה שוב. "הייתי ילדה…לא הבנתי…" הוא לא ענה. "אבל מה זה חשוב עכשיו…עבר כל כך הרבה זמן מאז…בטח התחתנת!!" הוא חייך שוב. אולם עיניו היו עצובות. "לא" ענה. "לא יכולתי…לשכוח אותך." היא צחקה, מופתעת מעט, לא יודעת כיצד להתייחס לדבריו- האם כלמחמאה סתם או האם התכוון ברצינות לדבריו. היא עברה לנושא אחר. "מה אתה עושה כאן?? ובשעה כזו? איזה קטע זה, שאנחנו נפגשים כאן…" הוא הביט בה בשלווה. "באתי לראות אותך .שמעתי על מה שקרה…באתי לוודא , שלא תעשי שטויות" היא הביטה בו, המומה, לא מאמינה. "שמעת…מה…איך…גדי סיפר לך?? מאיפה אתה מכיר את גדי???" "אני לא מכיר אותו" ענה גיא. "אבל אני יודע. עקבתי אחרייך…מרחוק. אני יודע כל מה שעבר או קרה לך מאז נפרדנו אז. השגחתי עלייך….מרחוק." הוא אמר זאת בטבעיות גמורה, כאילו היה זה דבר של מה בכך. היא לא ידעה מה להגיד. הביטה בו המומה, לא יודעת אם להאמין או לא. "ידעתי שהבחור הזה לא מתאים לך. היו לו פנים לא נעימות…עקבתי גם אחריו. את יודעת שחמש דקות לאחר שנפרדתם שלשום הוא סיפר עלייך לכל החברים שלו?" כעס נורא עלה בה. "איזה מנוול!!! ולחשוב שאהבתי אותו!! אני ש ו נ א ת אותו ! שונאת!" פניה בערו מרוב כעס. "הוא לא שווה בכלל שאני אפילו אסתכל עליו! מי הוא בכלל!!" "בדיוק" ענה גיא. "זה בן אדם נבזה, שלא ראוי אפילו למבט ממך….ותראי מה חשבת לעשות לפני שתי דקות". היא הביטה בו במבוכה. "מאין אתה יודע מה חשבתי לעשות…?" הוא הביט בה. "אני לא מניח, שנתקפת פתאום בחשק לשחיית לילה לבד כאן, בבגדים" פניה בערו כעת בבושה. פתאום לא הבינה מה פתאום עלה הרעיון על מוחה. "לא, מה פתאום…" ניסתה להציל את כבודה. "רק באתי לנשום מעט אויר…וכזה חם..אז רציתי להתרענן קצת…רק את הרגליים…" הוא חייך בטוב לב מבטל. "בבקשה…"התחננה " לא תספר לאף אחד…? בבקשה…." הוא הביט בה. "אני מבטיח לך שלא אספר לאף נפש חיה…תהיי סמוכה ובטוחה. גם אם ארצה…לא אוכל לספר". היא נרגעה. היא האמינה לו. בקולו היה מן איכות של קול, בלתי ניתן לספק. היא האמינה לקולו באמונה שלמה. "אבל אני עדיין לא מבינה איך תפסת אותי בדיוק כאן. " אמרה "תעזבי…" הוא ענה "זה לא חשוב עכשיו….העיקר שאת בסדר עכשיו." "כן…אני בסדר עכשיו….לא מבינה מה קרה לי….אלוהים! מה שרציתי לעשות בגלל הבן…הזה!!" היא התיישבה בזהירות בישיבה מזרחית, על פינה יבשה של הסלע. הוא השתופף לידה. "פשוט פגשתי בו…הוא היה כזה מקסים…" היא החלה לספר לו. בתחילה לאט, בהיסוס, אחר בשטף הולך וגובר. הוא הקשיב , כמעט מבלי לדבר, עיניו מביטות בפניה. היה בפניו מבט של הבנה והשתתפות שלמה. הזמן עבר במהירות. הנערה ספרה לו על כל רגשותיה, תקוותיה, חלומותיה. הוא היה מגיב מפעם לפעם, מעיר או מספר משהו מזיכרונותיו. היא נהנתה מאד. פתאום ראתה נער רגיש, מבין, חם. פתאום הבינה, בחוש טמיר של אישה, שגיא עדיין מאוהב בה. הדבר ניכר במבטו, בדבריו, בהתנהגותו. לא היה לה שום ספק בנושא. פתאום גם הבינה…שהיא רוצה לאהוב את גיא.להיות ראויה לאהבתו. לפנק ולהתפנק עם גיא. והיא התכוונה לנסות. השעות חלפו. עתה סיפר לה על רגשותיו. סיפר לה איך התאהב בה מכיתה ז', אך לא העיז לגלות את אהבתו למלכת הכיתה המחוזרת. סיפר לה על כאבי ליבו, כשראה אותה מחובקת עם חבריה. כיצד היה יושב מול ביתה, מביט בחלונה, בתקווה למבט חטוף שלה. פתאום, עברה בו צמרמורת. הוא נשא את מבטו לשמיים. "אני חייב ללכת" אמר. "אני מאחר…איחרתי איחור רב. איענש." פתאום הבחינה הנערה, שהם עברו בשיחה את כל הלילה. אי שם החלו קרניים ראשונות של שחר להפציע, ולהאיר את האופק ממזרח. היא כלל לא חשה כיצד חלף לו הזמן. כל כך נהנתה מהשיחה. הוא קם. היא קמה בעקבותיו. "נורא נהניתי…" היא אמרה בכנות "תתקשר אלי??" הוא הביט בה בכאב. הצער היה גלוי על פניו. "הלוואי ויכולתי…מה לא הייתי נותן בשביל זה. אבל אני לא יכול… ואני חייב ללכת…מייד. אני מאחר…." היא החל לפסוע במהירות לכיוון כביש החוף. היא הביטה אחריו המומה, לא מאמינה. הן אמר לה שהוא אוהב אותה…והיא ידעה, שנכון הדבר…אז מדוע….? ולאן הוא רץ ככה…? היא החלה ללכת אחריו. רצתה לדבר…לשכנע..להתחנן שישמור על קשר. הייתה מוכנה לכרוע על ברכיה לפניו, אם אך יידרש הדבר. גיא לא הביט אחריו. עתה רץ, הגיע אל הכביש, שתנועה דלילה כבר החלה לזרום בו, חצה את הכביש בריצה, והמשיך לרוץ הלאה. היא מיהרה אחריו. הוא לא ראה אותה. הוא עבר בתוך שער ונעלם מאחורי גדר אבנים, מוקפת צמחייה עבותה. היא התקרבה בהיסוס מה, חוששת, מביטה בזהירות. היא עברה בשער גם כן. היא לא הבינה מה הוא עושה כאן …האם תעה בדרכו…? האם הוא משתמש בקיצור דרך…? היא ראתה אותו נעלם מעבר לפינה בשביל. היא מיהרה אחריו. כאשר הגיעה, הוא כבר נעלם כלא היה. ולא היה מוצא מהשביל. האם הוא מתחבא מפניה…? היא צעדה לאט, מבולבלת, מגששת את דרכה. פתאום חלפה מפיה אנקה . היא ראתה את פניו. פניו היו חקוקות באבן על שיש. מתחת לפניו היו שלוש שורות חקוקות באבן "פה נקבר בננו האהוב גיא אשר שלח יד בנפשו בשל אהבה נכזבת והוא בן 18 בלבד."
 

Rivendell

New member
לנסות תמיד רצוי ../images/Emo13.gif

תראה, לקחת רעיון מאוד מאוד מאוד נדוש. אני מכירה לפחות ארבעה צ'יזבאטים מתקופת תנועת הנוער שהולכים ב-ד-י-ו-ק ככה, ועוד כמה ספרים וסיפורים כאלה ברמה טיפה יותר משוכללת. הבעיה היא לא זו - כי כולנו בסה"כ ממחזרים רעיונות נדושים, הבעיה היא שלא נתת שום זווית חדשה. מהשניה הראשונה בערך היה לי ברור שגיא התאבד בגלל אהבה נכזבת ועכשיו הוא בא למנוע ממנה לעשות אותו דבר. זה רע, כי מרגע שהקורא מנחש את הסיום בשלב כל כך מוקדם בעלילה, אין לו שום מוטיבציה להמשיך לקרוא. כלומר, אם לא הייתי מנסה "לשפץ" אתך את הסיפור- הייתי נוטשת אותו באמצע ולא קוראת עד הסוף. אז מה שצריך זה לחשוב על דרך לעשות את זה יותר מקורי ופחות נדוש
זה דורש קצת חשיבה, אבל אתה נראה לי יותר ממסוגל לזה. הלאה - העלילה, הדמויות - הכל מאוד לא אמין. מאוד מלודרמטי כזה. אתה מתחיל יפה, ואהבתי את התיאורים שלך. כל פסקת ההתחלה כתובה יפה. אבל בחייאת - כל הדמויות שלך מאוד שטוחות, כולם עסוקות רק בדבר אחד - אהבה נכזבת והתאבדות מיידית. תסלח לי, אבל זה לא אמין. נכון שיש אנשים שמתאבדים בגלל אהבה נכזבת, אבל בד"כ זה לא קורה בגלל סטוץ של לילה אחד שכשל. עוד קצת אי אמינות הוסיף התיאור החושני של הג'ינס הרטוב. לא יודעת אפ נכנסת פעם למיים עם ג'ינס ארוך (אני כן) אבל דע לך שיש מעט דברים שמחמיאים פחות מזה לגופה של אישה
זה לא נראה טוב. מה עוד מה עוד... הכתיבה - שוב, אותן בעיות. השפה לפעמים גבוהה ברמה מדאיגה ולפעמים גובלת בסלנג - רק באתי לנשום מעט אויר…וכזה חם..אז רציתי להתרענן קצת…רק את הרגליים…" אני מבטיח לך שלא אספר לאף נפש חיה…תהיי סמוכה ובטוחה. גם אם ארצה…לא אוכל לספר" "כזה חם" לצד "סמוכה ובטוחה". מתי לאחרונה מישהו אמר לך "היה סמוך ובטוח"? :-O הפעם נשמע לי שאתה מדבר על עכשיו. אז זה לא מתאים. מעבר לזה שצריך להקפיד גם על אחדות בשפה. אם אתה כבר בוחר, מסיבה עלומה כלשהי, לכתוב בשפה מאוד גבוהה, אז זה חייב להיות גורף. אי אפשר להגיד "כזה חם" אם כותבים בשפה כזו. אני בכלל נגד, אגב. שפת דיבור היא הדרך הנכונה לטעמי. אם יש לך מה להגיד, אתה לא צריך להחביא את זה תחת מילים מיופיפות, ואם אין לך מה להגיד, שום מילה בעולם לא תכסה על זה
עוד שני דברים שהציקו לי - המון שלוש נקודות... הרבה יותר מדי... אני ממליצה שתקרא את המאמר על פיסוק... במאמרי הפורום. שלוש נקודות הן כלי "לשעת חירום". נקודה אחת רגילה היא בד"כ די והותר. תראה כאן למשל כמה שלוש נקודות שמת - זה משגע את הקורא - רק באתי לנשום מעט אויר…וכזה חם..אז רציתי להתרענן קצת…רק את הרגליים…" אני מבטיח לך שלא אספר לאף נפש חיה…תהיי סמוכה ובטוחה. גם אם ארצה…לא אוכל לספר" והדבר השני - היייייי…!" קראה בשמחה. "שניםםםםםםםםם…….!!!מה שלומך????" לא לחזור על אותיות. מיותר. בגדול אלו הערות דיי דומות למה שנתתי לך על הסיפור הראשון. אז להבא, רצוי באמת ליישם את הדברים על כל מה שאתה כותב. חשוב לי להדגיש שאני ממש לא מנסה לקטול. אני חושבת שיש לך פוטנציאל ויכולת, אבל יש דברים שאתה צריך לחדד ולתרגל. אם תרצה לשים את הסיפורים אחרי תיקונים, אני אשמח לעבור עליהם שוב.
 

0ne Man

New member
../images/Emo122.gif

אני מרגיש כאילו ה-
נפל עלי, כמה דקות אחרי שה-
דרס אותי... (אוי, שוב שלוש נקודות? מה יהיה...?)
 

Rivendell

New member
../images/Emo2.gifאין שום סיבה להרגיש ככה

כמו שאמרתי - יש פוטנציאל ויכולת, צריך רק קצת שפשוף. אף כותב לא הופך לדוסטוייבסקי הבא כבר בנזיון הראשון. כתיבה היא עבודה קשה ושחורה, ומי שאומר אחרת - או שהוא משקר או שפשוט לא כתב כלום מעולם.
 

murmur

New member
אבל איפה המעבר?

אתה מציג עולם עתידני, ישראל של המאה הבאה (ולוקח הנחת בסיס שהיא עדיין תהיה ישראל בעוד ממאה שנה, אני תמיד נמנע מלהשתמש בשנים ובמדינות בסיפורים שלי). אבל איפה הסיפור, אני ההיתי מעדיף שהמשאית תפגע בו וכבר לסיים את הסיפור עם סוף טוב
או שהרובוט יירצח אותו... אם יש דבר שאני לא אוהב יותר מסופים טובים וקיטצ'ים זה סופים לא גמורים, תספר מצדי שהאדם מת מהתקף לב אחרי שהיה לו חלום סוער מדי על 7 גברים שריריים... רק אל תשאיר אותי עומד באויר, אני ממש רוצה לדעת אם הוא הגיע בשלום לעבודה. סימני פיסוק, אף על פי שאני בגדר הארחון שיכול להעיר לך על זה, אתה משתמש ביותר מדי שלוש נקודות.(...) וגם סוגריים בסיפור זה דרך לא נחוץ, במיוחד כשהן מופרדות בפסיקים משאר הסיפור. אבל הסיפור כשלעצמו, על אבא ובעל במאה הבאה חביב, והוא גם יכול להתפתח כסיפור שכזה, על אבא ובעל, היום עוד צעיר ויש הרבה רובוטים שרק רוצים להרוג אותו...
 

0ne Man

New member
טוב, אם אתם מתעקשים על עלילה וסיום-

אז הנה ההמשך של "יום בחיי". תקוותי להגיע בשלום לעבודה חלפה מיד לאחר ששמעתי צפירה נוספת, מחרישת אוזניים, ומיד אחר כך את ה-"בום" האדיר, שטילטל את מכוניתי הקטנה באוויר אנה ואנה, כאילו היתה נוצת אווז. כריות האוויר הצמידו אותי את הכורסא ובקושי הצלחתי לנשום. הזזתי את ראשי הצידה כדי לפזול ולראות מה בדיוק קרה. באוויר מולי ריקדה המכונית של אישתי, והרובוט המנוול הזה של הילדים היה מאחורי ההגה, עם גיחוך מרושע שניבט מפניו המתכתיות. הוא ראה שהבטתי בו, והרים את ידו בתנועת אצבע משולשת. גנחתי לעצמי. בשביל מה הילדים היו צריכים ללמד אותו את זה? ראיתי את הרובוט מכניס להילוך אחורי, מתרחק מהמכונית שלי בסערה, מסתובב ונעמד לקראתי כקילומר וחצי ממני. "לכל הרוחות" חשבתי לעצמי. "המנוול הזה הולך לנסות שוב להרוג אותי". ניסיתי להשתחרר מכריות האוויר שהצמידו אותי, אבל קולו המרושע של הנהג האוטומטי שלי נשמע: "אין אפשרות לבטל הגנה אוטומטית. כל המערכות משותקות זמנית עקב תאונה". בזווית עיני ראיתי את המכונית של אישתי מסתערת על מכוניתי בחמת זעם, במהירות עצומה.פניו של הרובוט ניבטו בגיחוך שטני צוהל מאחורי ההגה. "טוב, חבוב" שמעתי קול פנימי אומר לי."חיית מספיק זמן. די כבר!" ומיד אחרי ה"בום" האדיר השני ירדה עלי החשיכה. סוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף (איך אני עכשיו? אפילו פעם אחת לא השתמשתי בשלוש נקודות!)
 

murmur

New member
אבל כתבת סוף

ועוד עם הרבה הרבה אותיות.. שזה חטא על פשע... ומה עם החוקים של אסימוב? רובוט לא אמור לפגוע באנשים (אם הם לא פוגעים ברובוט)
 

0ne Man

New member
החוקים של אסימוב

הותקנו רק ברובוטים תוצרת הארץ. אולם בחקירת הרצח התברר, שהרובוט של הילדים שלי היה תוצרת חברת אושימינטארונציץ' מכוכב ארבלדון מגלקסית Z-X2, שהוברח לכדור הארץ בידי סוחרים תאבי בצע ונמכר כאילו הוא תוצרת כדור הארץ. בכוכב ארבלדון החוקים של אסימוב לא נהוגים. לצערי הרב, עובדה זו התבררה, כאמור, רק לאחר חקירת הרצח, מה שלא יכל לעזור לי הרבה בעולם שכולו טוב, בו אני שוהה כעת.
 

Yuli Gama

New member
מיקוד מפוזר

מסכימה עם כל מה שריוונדל אמרה לא כל כך מסכימה עם זה שצריך להיות סוף לסיפור. אם הרעיון הועבר, אז עדיף לא למשוך את הסיפור הלאה. קודם כל, אתה מסכים איתי שזה לא סיפור עלילה? בעיקר כי פשוט אין כזאת (לא אחת שלמה) מצד שני, יש לך לא מעט רעיונות נחמדים. *חברה עתידנית *רובוט מיושן של ילדים : -שהוא שונא -שהילדים אוהבים -שקשור אליו(בכל מקרא כך אני התרשמתי) כמו כלב זקן. *טכנולוגיה חדישה -שהוא "מעריץ" -שהילדים לוקחים כמובן מעליו -ש"סונאת" אותו *המון דיבורים על אשתו, ילדיו,חלומותיו וכו' שלושת הנקודות הראשונות יכולות להחזיק את כל הסיפור (אפילו כמה וכמה פעמים). יש בהם אירוניה, הומור, היפוכים, קצת ציניות. פשוט להדגיש אותם קצת, להוריד את ההצפה של הנקודה הרבעית ויכול לצאת סיפור ממש נחמד. תנסה? (רק אל תשכח את ההערות של ריונדל) נ.ב אהבתי איך אתה בונה משפטים. ואהבתי את איפיון הדמות שעשית לגיבור הראשי ולמכונות.
 

0ne Man

New member
גם אני חושב

שלא חייב שיהיה בכל סיפור סוף. סיפורים שאין להם סוף, מגרים יותר את הדימיון של הקורא, שמנסה לתאר לעצמו לבד מה הסוף של הסיפור. סיפורים, שתמיד יש בהם סוף, קצת משעממים לדידי. ומי אמר, שחייב בכל סיפור עלילה? לפעמים הסגנון של הסיפור הוא זה שגורם לנו לצחוק,לבכות, להתרגש וסתם לההנות מהסיפור. חייבים עלילה בשביל לההנות? מישהו קרא פעם סיפור פורנוגרפי? (אני, כמובן, לא...) בסיפורים כאלה, אף פעם אין עלילה. יש רק אקשן, שמכוון לטעמו של הקורא. אבל, ת'אמת, אהבתי לקרוא את התגובות של ריוונדל ושל יולי. תגובות מהוקצעות, מיקצועיות לעילא ולעילא. וכל טענה ונקודה אמת צרופה.
 
למעלה