סיפור עירוני

גור 2

New member
סיפור עירוני

חברת החשמל ערכה גזם פרוע סביב עמוד החשמל, השאירה גזם וגדמי ענפים משולבים בעמוד והשחיתה את העץ. בשיחה עם המוקד העירוני אתמול הובטח שיטופל. בשיחה נוספת היום ביקשו את שמי ומס' הטלפון. לשאלתי מדוע, הושב שהפרטים נחוצים כדי לפתוח פניה. לשאלתי אם אתמול כשלא ביקשו פרטים לא פתחו פניה והאם פתיחת פניה תלויה בגחמה של המוקדן לא קיבלתי תשובה. חלק ב' טלפון מהמוקד שנאמר בו שנמצא פקח במקום והוא לא רואה כלום. ביקשתי שימתין וירדתי אליו. פגשתי פקח על קטנוע שלא טרח להוריד את הקסדה ואמר לי שזה לא שייך לעירייה. זהו שטח פרטי והדיירים צריכים להוציא את הגזם למדרכה כי הכף של המשאית לא מגיעה לשם. לשאלתי אם יש הגבלה על הפינוי כך שמה שלא עולה בכף יפונה ידנית למשאית נאמר לי שאני מדבר שטויות. כשמחיתי נאמר לי בגסות ע"י הפקח שלומי שאני יכול לפנות לחופרי ולעוזי כהן. חלק ג' ביקשתי מהמוקד את מנהל מח' הפיקוח. ענה לי בני ואמר שיגיע אלי. לאחר זמן קצר הגיע בלווית פקח אחר. בני החל לנקות את סביבות העמוד ולמסר ענפים שהיו משולבים בעמוד. בני הבטיח שישלח עובדי גינון להשאיר את המקום נקי. לשאלתי הושב שאני הפונה היחיד מהאזור בקשר עם בעיה זאת. חלק ד' אחרי טל' לחב' חשמל קיבלתי שיחה מהממונה על הנושא, עכשיו ממש .שהבטיח לטפל בגיזום העץ עצמו וכן מעביר את התלונה למי שאחראי על זה להמשך טפול. סיכום: הרבה תודות לבני, מנהל הפיקוח ושמשי שעזר לו. שאלות: האם לא כל פניה למוקד מטופלת שיטתית? מדוע צריך להגיע למנהל מחלקה בעינין שיכול להיפתר ע"י פקח? גם לא נראה לי ,והיה לי לא נעים מכך שבני מנקה את המקום. מדוע עובד ציבור (פקח שלומי) יכול להרשות לעצמו לדבר בגסות ולהעליב תושב העיר? שאלתי את בני ואת שמשי למה העיריה כל כך רחמנית עם המזהמים ברשות הרבים. אמרתי שבמקרה זה יש להם כתובת לשתי הבעיות: הגזם: חב' חשמל, האשפה: דיירי הבניין ומפיץ העיתון. שימשי אישר שאכן העיריה רחמנית ובני אמר שבא לעשות רק טוב לקראת שבת. שימשי אישר שאכן זה כך. העיריה רחמנית. בקיצור: העיר תמשיך להידרדר אם תשארו אדישים למפגעים שאתם רואים. מצורפת תמונה מלפני שבני הגיע.
 
סליחה דרור או דורון ממוקד 107

זהו אזרתי אומץ להגיד סליחה בפומבי. כמו רבים אחרים גם אני נתקעת בפקקים של רחוב ויצמן אחר הצהרים. השבוע היה סיוט. מהרתי לבית חולים מאיר ונתקעתי עם כולם בפקק האין סופי ביציאה מהעיר. התקשרתי ל 100 ודיווחתי. ככה זה ענו לי עובדים בצומת, את לא היחידה. התקשרתי ל 107 ענתה לי מוקדנית שאמרה לי ככה זה עובדים בצומת. רתחתי, זעמתי וביקשתי לדבר עם המנהל. ענה לי בחור בשם דרור או דורון . אני המנהל במה אוכל לעזור.... שטפתי אותו כמו שבחיים שלי לא צעקתי. מסכן, הוא ניסה עוד להסביר לי ולא הצליח. באיזה שהוא שלב הוא הבין שיש לו עסק עם "משוגעת" והוא פשוט רק הקשיב ואני עוד שואלת אותו מידי פעם אתה מקשיב לי? והוא המסכן עונה כן. דרור או דורון אני מבקשת סליחה. הוצאתי עליך את כל תסכולי. לא הייתי נחמדה, ואתה שיחקת אותה 10 כל הכבוד.באיזה שהוא שלב לא חיכיתי לתשובה או התיחסות ופשוט נתקתי את השיחה. עכשיו שבת בבוקר אישי וילדי עדין ישנים ואני קוראת את צומת השרון ואני רואה שאני לא היחידה ומסכן הדרור או הדורון הזה שבטח קיבלו עשרות "משוגעות" כמוני השבוע. אין עליכם 107 תודה שאתם מאפשרים לי ולכמותי להוציא את תסכולנו זה יותר זול מפסיכולוג.
 

m a l i b i

New member
לשלי המקורית

(מה, יש גם שלי לא מקורית?)
סתתתםם סליחה שאני פונה אליך בנושא שקראתי כאן. רוצה לומר לך שבשבוע האחרון, אכן היה לחץ לא נורמאלי גם באחוזה וגם בוייצמן, כמעט בכל שעות היום. אני מתנדבת בית"מ רעננה (שזה מתנדבים של משטרת התנועה), כל הזמן שמענו בקשר וגם חווינו על בשרנו עם הניידת את הלחץ הבלתי מתקבל על הדעת של התנועה בעירנו. לא יודעת לומר לך מאין נובע הלחץ הזה. רק יודעת שגם אם תצעקי על כל פקחי העיריה, המוקדנים, המשטרה, המלך, המלכה ולא משנה מי עוד................. לא יוכלו להושיעך... ישנם הרבה מאד כלי רכב ברעננה גם של התושבים וגם של אורחים שבאים מחוץ לרעננה והדבר גורם ללחץ ולפקקי תנועה אדירים. איך יוצאים מהסבך הזה??? אין לי רעיון או כל תשובה אחרת. דרך אגב, שימי לב שבכל מכונית יושב ברוב המקרים רק איש אחד שזה הנהג!!! וזה אומר הרבה...
 
מי רוצה להיות מנהל המוקד 107?

לאור האייטם האחרון והאייטמים האחרים שאני קורא פה, אני שואל את עצמי מי רוצה להיות מנהל המוקד ברעננה? איזה מין עבודה זאת לשבת ולקבל צעקות מכל מיני "משוגעות" כל יום כל היום? צריך סבלנות של ברזל ואם נודה על האמת גם להיות קצת מזוכיסט. המשכורת בטח לא מיד יודע מה משכורת של עובדי עירייה. עבודה לא מיד יודע מה לקבל תלונות כל היום. אז מה יש בעבודה הזאת?
 

m a l i b i

New member
מדוע רק "משוגעות"???

אתה חושב ש"משוגעים" לא מתקשרים וצועקים עליו???
 
לא כל כך הבנתי איפה הבעיה?

היה גזם... התקשרת הגיעו פעם פקח ופעם מנהל הפקחים והמנהל אסף במו ידיו ו.... מה הבעיה בדיוק!?
 

גור 2

New member
מי אמר שיש בעיה? אבל אם אתה שואל

כנראה שמצאת משהו ואפילו טרחת להעלות את זה לכאן. תסתפק בעובדות ואל תחקור במופלא ממך.
 
הי גור, תודה על הסיפור

אכן - אין ספק שבני שרותי מאוד ומסייע. אני עצמי יוצרת איתו לעיתים קשר ונענית מייד וברצון רב. לגבי מפיצי עיתונים ודואר זבל לתיבות הדוא - הייתי מוציאה אותם אל מחוץ לחוק....(הכי הרתיחה אותי לאחרונה חברת הבניה שהשאירה לנו על הדלתות פליירים עבים בגודל חצי בריסטול. אצלהם - אני לא ממליצה לרכוש דירה. איכס). לגבי מזהמים ברשות הרבים - כל לכלוך בעיר הוא כזה שמייצרים תושביה.....העיר לא מתדרדרת ולא תתדרדר, שכן העיריה במאבק יומיומי למיגור הלכלוך הזה. סיזיפי, מתיש, אבל תמידי ועמלני. לגבי נימוסי הפקח או המוקדן, אני מציעה שתכתוב מייל למוקד.
 

צמרת3

New member
כן אבל אני מצפה גם מהעירייה לתקתק יותר .

ולא שיחנכו אותי אני מחונכת המיסים שלי מגיעים בזמן אז גם השירות. אין לי זמן להתעסק במפגעים כל העת .
 

גור 2

New member
פרטייטש אונד פארבעסערד. הסיפור

כלומר מוסבר, מעובד ומקוצר (משהו כמו Reader digest באנגלית). פניה למוקד נפתחת או שלא. איך שבא למוקדן. מנהל מחלקה בעיריה מבצע במו ידיו את עבודת הכפופים לו. ומה הם עושים? פקח עירוני מחוצף (שלומי). גורמים חיצוניים, קבלני ניקיון (עיריה) וגיזום (חב' חשמל), מלכלכים את הרחובות והפיקוח עליהם רופף מדי. הימנעות מח' הפיקוח מאכיפה רצינית יותר של חוקים ותקנות הנוגעים בלכלוך רשות הרבים כפי שעולה מתשובת הפקח ומנהל המחלקה וכפי שנראה ברחובות. אני מקוה שהעיריה לא חושבת בנושא זה במונחים תנכיים כמו "מיגור". עדיף לעשות עבודה יומיומית אפורה של אכיפת החוק. זה מסתכם בקנסות והרתעה. בלי מיגור ובלי מלחמת גוג ומגוג.
 
תפסיק לקטר ולהתלונן כל הזמן

המוקד עובד 10 ופותח פניות לא מתי שבא לו. יש בעירייה תרבות ארגונית של עבודה ושרות ואפשר גם לפרגן להם מבלי כל הזמן לתקוף אותם. החיים לא כל כך נוראים כפי שאתה מתאר אותם.
 
מה שרואים מכאן לא רואים משם

הייתי ממליצה לפרנסי העיר לעשות "יום ירוק" ולהחליף, למשל, בינך לבין דורון בכר ליום אחד.....אני בספק אם ה- attitude שתגלה אחרי ההתנסות הזו, יהיה כמו זה שאתה מגלה כאן. אגב, כן ראיתי עומס במקרים שונים של פניה לפיקוח, כתושבת. מעולם לא ראיתי "המנעות מאכיפה רצינית יותר של חוקים ותקנות". יש לנו את השירותים המוניציפאליים מהטובים (אם לא ה-טובים) בארץ. די לקטר, באמת. אחד הדברים שאנו כושלים בהם באופן מביש, הוא ההבנה שצריך לדעת גם להיות לקוח. לגלות אטימות ודרישות אבסולוטיות זו לא הדרך, פשוט כי המציאות לא כזו. מה גם שהבעיה האמיתית היא התושבים, לא המוקד. הייתי שמחה עד מאוד - כרוח הפורום - למשוב קונסטרוקטיבי שנוכל בעזרתו להיות קהילה שמשפרת את איכות חייה. מה כן אתה מציע ואיך בדיוק אתה מציע לעשות את זה פרקטית ותקציבית? ושנזכה למצוות
 

גור 2

New member
קצת סדר בדברים

התגובה לגופו של כותב ולא לדבריו מיותרת ונוגדת את חנה. אני לא עובד ציבור ולא עובד עיריה . מה פשר הקנטרנות: "מה כן אתה מציע ואיך בדיוק אתה מציע לעשות את זה פרקטית ותקציבית?" פרקטית אני מציע שמנהל ינהל, פקח יפקח, עובד ניקיון ינקה, מוקדן יפתח פניה כשפונים אליו וכו'. פרקטיקה מסורתית פשוטה של מילוי תפקיד. תקציבית: מה עינין התקציב לעשיית מה שנכתב בשורה הקודמת? אין לי שום יומרה להבין בתקצוב פעילות עיריות. יש לי עבודה אחרת. הסבירי לי מהו משוב קונסטרוקטיבי בהקשר של הנושא שהעליתי. ההודעה המקורית היתה משוב קונסטרוקטיבי. מנהל המוקד אינו מרטיר והוא לא היה מכותב בהודעתי המקורית. עדיף שידע שמשהו לא היה תקין. כך יוכל לתקן. אם לא ידע, לא יתקן. זוהי משמעותו של משוב. לתת משוב שיקרי או להתעלם, שרות דב. מה דעתך על הודעות בפורום המשמיצות עסקים ברעננה על סמך חוויה חד פעמית כשלבעלי העסק אין ידיעה על כך שהושמצו ואינם יכולים להתגונן? Push נהדר לבית קפה חדש שעוד לא השתפשף במתן שרות. אני משוכנע שפרנסי העיר הם אנשים בוגרים ושקולים ומסוגלים להתמודד היטב עם הערות קונקרטיות מהסוג שכתבתי ואינם זקוקים להגנות. מה שנכתב בשירשור, לטוב ולרע, לא נועד לתת ציונים לעיריה ובכל מקרה כל השירשור הזה לא ישנה כהוא זה את מה שיהיה בבחירות. אמצי את המשפט הזה: "אל תחשוש לוותר על הטוב למען המצויין.........." בקשר עם איכות השרותים המוניציפליים. כשמישהו משאיר לך זוהמה ליד הבית מדרג השרותים המוניציפליים הארצי לא רלוונטי. כשהרעישו ליד ביתך בבקרים בפעילות עירונית חיונית לא היססת לעורר מהומות עד כדי הפרת פרטיותו של עובד ציבור. אז אנא הרפי ממני.
 
גור, זו לא קנטרנות

"מה פשר הקנטרנות: "מה כן אתה מציע ואיך בדיוק אתה מציע לעשות את זה פרקטית ותקציבית?"" ----------------------------------------------------------------- זו לא קנטרנות אלא מה שאני אומרת כאן לכל אורך הדרך, גם במחיר ךא יקר של ריקושטים פה ושם. מלוכלך לך מול הבית? אל תוותר לא על טלפון למוקד ולא על רעיון מעשי לפתרון ועל לקחת את המטאטא הפרטי שלך ולצאת איתו לחזית הבית, לנקות.
 
למעלה