סיפור על חוויות טיסה

laronpilot

New member
סיפור על חוויות טיסה../images/Emo108.gif

מאד יפה היוזמה על הטיסה הארוכה ביותר, אך היא משאירה רבים מאתנו בחוץ אני מציע שנספר חוויות מיוחדות ויוצאות מהכלל שקרו לנו במהלך טיסה אני אתחיל. כשהייתי בארה"ב הייתי באזור מקסים בפלורידה שנקרא "בוקה רטון" לקחתי רכב ונסעתי לחפש שדה תעופה לטייסים פרטיים מצאתי לא רחוק שדה נחמד שנקרא "לנטנה" בעל 3 מסלולים כמו בן גוריון מכיוון שאני לא מכיר את האזור, לקחתי עמי ליתר ביטחון מדריך מוסמך. אחרי כמה הקפות, יצאנו לטיסה באיזור כולל טיסה מעל המלון שלי בבוקה רטון. שיא השיאים היה לנחות בשדה בינלאומי וצבאי לא רחוק ממיאמי, אני לא מצליח להזכר בשמו, אבל היו לו שלושה מסלולים R L ו C (CENTER) קיבלתי אישור נחיתה עם הססנה 172 לנחות על המסלול האמצעי, כשעמי ביחד נוחתים בו זמנית, במסלול הימני, F15 ובמסלול השמאלי 747-400 חוויה שלא ניתנת לתיאור במילים. עכשיו אתם, נחיתות בטוחות יפתח לרון
 

laronpilot

New member
איפה יוסי מיליס כשצריכים אותו?../images/Emo108.gif

יוסי, אני בטוח שיש לך לפחות 3 סיפורים בנושא.
 
חוויות טיסה - טיול בפלורידה

באפריל 98 יצאנו קבוצה של 8 טייסים בעלי רשיונות אז"מ + ג´נרל ל Sun´N´Fun (באותה נסיעה גם קנינו את הקיט של ה- Renegade). לאחר הועידה נסענו לעיר בשם Titusville, בחוף המזרחי של פלורידה, שם שכרנו 3 מטוסים (C-172) ויצאנו למסע מסביב לפלורידה. הדרמנו לאורך החוף, ונשארנו לחניית לילה באיזור מיאמי. למחרת טסנו ל- Key West לאורך שרשרת האיים, ושם עשינו את הלילה השני. משם צפונה לאורך החוף המערבי של פלורידה, ואחרי נחיתה באיזור הביצות ומסע קצר ברחפות המשכנו לג´ורג´יה. ביום הרביעי למסע, חזרנו בטיסה מזרחה לאורך הנהר לחוף המזרחי, וכאן החלה החוויה המענינת ביותר. לאחר טיסה לאורך החופים השוממים בגובה של 5-10 רגל (!! יש לי צילומים שאצרף אולי אח"כ) ראינו מרחוק את מגדל השיגור של קייפ קנוורל. מישהו זרק בקשר "אולי נעבור ליד ונראה את זה מקרוב?" התגובות היו כמובן (מתוך נסיון ארוך בטיסות בארץ) משתיקה שברחמים ועד צחוק לעגני. אבל יואל ניר - קברניט בארקיע - שהוביל את המבנה, פשוט יצר קשר עם הבקרה במתקן ודיווח על שלוש ססנות בטיול שמבקשים קצת להתקרב. הבקר, באדיבות, ענה "בשמחה, רק אל תטוסו ממש מעל המגדל". עברנו מעל המסלול (שיכולנו לנחות עליו ברוחב), עשינו שני סיבובים מסביב למתקן השיגור, והמשכנו שמחים לדרכנו. סה"כ טסנו ארבעה ימים, כ-18 שעות טיסה נטו. אז השווינו את ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עם ארץ המגבלות הבלתי אפשריות. היום אני מניח שהיו יורים בנו לפני שהיו מדברים אתנו (במיוחד עם המבטא הים תיכוני בקשר...) לחיי הטיולים הבאים!
 
טיסה בהולנד

באפריל 2000, שיא פריחת הצבעונים בהולנד שכרתי 172 בשדה בשם LELYSTAD , כ-50 ק"מ צפון מזרחית מאמסטרדם. השדה הוא ה"הרצליה" של הולנד יש בו שני מסלולים מקבילים אחד מדשא המשמש את האולטרלייטים והדאונים והשני את מטוסי ה- GA שיטת הטיסה פשוטה למדי - אין פיקוח ומשדרים שידור עיוור לפני התיישרות, המראה , הגעה לנקודת הצטרפות/עזיבה, הצטרפות להקפה, עם הרוח ופיינל. מטוסי ה- GA טסים ב"שכבה" בין 1100 ל- 2000 רגל. ההולנדים מאוד חביבים אך מומלץ לצרף טייס מקומי ע"מ לא לעשות פאשלות. מראה השדות הצבעוניים של הצבעונים עוד יותר מרהיב מלמעלה. תחושה מוזרה בהתחלה - לטוס מעל ארץ שטוחה ללא חשש ממכשולים.
 

laronpilot

New member
עוד משהו קטן על הולנד|../images/Emo108.gif

לפני זמן מה פרסמתי כאן סיפור על איש המכירות בהולנד מסתבר שהחנות המדוברת לאביזרי טיסה נמצאת ממש בתוך השדה הזה LELYSTAD האם הצלחת לבקר שם, מנחם? אני לא יודע אם שמתם לב, אבל השם הולנד מורכב משתי מלים HOL (חור) ו LAND (מדינה) הולנד - מדינת חור, כנראה בגלל שבמקור הולנד הייתה ים וייבשו אותה, כנראה שזו גם הסיבה שהם שינו ל"נדרלנד" ודבר אחרון, ראיתי בכרטיס שלך מנחם שאתה חובב בישול. בעבר ניסיתי להרים אירוע שלא יצא לפועל, אבל הרעיון עדיין יושב אצלי בראש. אני מעוניין לארגן מפגש חברים הכולל טיסה אבל גם הרצאה בנושא בישול איטלקי/ים תיכוני, כולל חלוקת מתכונים וכמובן הדגמת הבישול ואכילתו. אני חושב ששילוב חוויה קולינרית טיסתית, יכולה להיות יותר מעניינת מפיתה וחומוס. מה אתם אומרים? שיהיה לכולנו סוף שבוע נעים ושקט. נחיתות בטוחות יפתח לרון
 
חורלנד../images/Emo21.gif

הלואי שהרבה מדינות יהיו ידידותיות ונעימות כמו "חורלנד" בנושא הבישול - אני בעד בישול תעופתי!
 

hanani12

New member
טיסות בסלובניה

בשנת 95-98 עבדתי הרבה בסלובניה עבור חיל האויר שלה. רק לפרופורציה, כל חיל האויר היה משהו כמו 8 בל 412, כמה PC-9 ועוד כמה מטוסי אימון מדגם UTVA (חסידה). זה מטוס חד מנועי מתוצרת יגוסלביה, עם כנף תחתית וסטיק באמצע. לא זוכר אם כן הנסע היה קבוע או מתקפל, אני חושב שהיה קבוע. מפקד הכנף, קולונל מוז´ינה, טייס מסוקים ופיגורה שווה סיפור אחר, ידע שאני טייס חובב ורצה לשמח את ליבי ולהיטיב עימי בסופי השבוע שם. הוא הציע לי (מה זה הציע? הכרחתי אותו להציע.....)שאוכל לקבל את ה UTVA לטיסה מתי שארצה. לא עברה שעה מההצעה וכבר הייתי באויר עם אחד הטייסים שלהם לטיסת היכרות עם המרחב האוירי ועם המטוס. עשינו מספר הקפות על שדה לובליאנה בינ"ל, מקום משכנה של הטייסת (והכנף וחה"א.....) ולאחר שהוכחתי שאוכל לנחות בשלום עם הדבר הזה המשכנו לטיסת נוף סביב להר הטריגלב. נחתנו לאחר כשעתיים וקיבלתי את הצ´ק הפתוח לטיסות. ניצלתי אותו ארבע פעמים בסה"כ וכל טיסה שם היתה חוויה אדירה. אין שום מגבלות למטוס שמזדהה כמטוס צבאי כך שאחרי התיישרות, המראה ויציאה מ CTR של השדה אני לנפשי עם מפה ושטח שנופיו הם שילוב של אוסטריה ושוויץ. באחת מהטיסות ביקשתי ואושרתי (הכל מהאויר ובזמן אמת) לנחיתה בשדה דשא ליד אגם BLED. חויה בפני עצמה.
 
הטיסה האחרונה (לבנתיים) בפיטס

בצעתי שמונה (8!) שעות של ארובטיקה בפיטס בפלורידה בשבוע שעבר במשך שלושה ימים שהוקדשו לארובטיקה בלבד. הטיסה ה 4 הוקדשה אך ורק לספינים. זאת לא היתה פעם ראשונה, או אפילו חמישית, שתרגלנו ספינים, אבל פעם ראשונה שהקדשנו לכך שעה מלאה בלי לתרגל שום דבר אחר. עולים למעלה (7000 רגל), ספין ימינה (זה חידוש) ועצירה אחרי סיבוב וחצי. המטוס המסריח נעצר רק אחרי כמעט שני סיבובים... שוב טיפוס (1500 רגל הפסד, לוקח 40 שניות לחזור לגובה), שוב ספין... שוב מסיים בשני סיבובים. איזה קריזה. המדריך מדגים, ועוצר נהדר אחרי סיבוב וחצי. הוא מדגיש להתחיל ללחוץ רגל שמאל 45 מעלות לפני הזמן, וללחוץ רגל "מלאה". שוב טיפוס... שוב שני סיבובים... לקח כ 20 דקות לי וגם למדריך להבין שאחרי סיבוב וחצי דרושה דחיפה רצינית של הסטיק קדימה (המדריך לא היה מודע מה הוא עושה) בכדי לעצור את הספין מהר. באיזה נקודה אמרתי "טוב אחרון ודי, עכשיו זה יצליח" וזה כמובן נכשל. בחמת זעם וצעקת "אהההה" בקשר גלגלתי את המטוס פעמים, משכתי ל 45 מעלות, גלגלתי שוב, ואז נרגעתי וחזרתי לטפס שוב לבצע את זה פעם נוספת... בפיטס יש לך ממש יכולת להשתחרר מעצבים של כישלון בכמה גילגולים
המדריך, דרך אגב, היה משועשע מאד. בסופו של דבר הצלחתי לבצע את היציאה מהספין באופן מושלם, סיבוב וחצי. דרך אגב, למי שאינו יודע, מדובר בתרגיל המשולב בסידרה ארובטית תחרותית, כלומר יש לבצע ספין ולצאת ממנו בצורה נקיה (קו אנכי) אחרי סיבוב, סיבוב ורבע או סיבוב וחצי, תלוי בהגדרות של התרגיל/סידרה. המשכנו לתרגל כל מיני ספינים מוזרים, בפרט ספין הפוך, ספין מואץ, ספין שטוח, וכולי. סה"כ ביצענו 36 ספינים באותה שעה(לא יאמן). בבת אחת התחלתי להרגיש ממש ממש רע וחזרנו לנחיתה. הלוואי והיתה לי קיבה חלשה, והייתי מקיא, כי הרגשתי שהקאה היתה עוזרת לי להרגיש יותר טוב. אבל אני לא מהמקיאים. פשוט ישבתי שעתיים בלי לזוז, לוגם מים, ולאט לאט זה עבר. הרגשה פשוט נוראית, קשה להסביר מה בדיוק התחושה... בערב כבר ביצענו סידרה ארובטית מלאה - אבל זה כבר סיפור אחר: תמצית הסידרה היתה (בעלפה מהראש): כניסה לשטח מ 4000 רגל בצלילה ונפנוף כנפים (סימון התחלה), התיצבות ב 2600 רגל 160 מי"ש, מול הרוח. לופ, עליה ב- 45 מעלות, היפוך, ירידה לאנך, התיישרות לעם הרוח (סנפיר כריש) איממלמאן (חצי לופ והיפוך - יציאה למול הרוח לאט וגבוה), פניה תחרותית (70 מעלות הטייה) שמאלה 90 מעלות ספין שמאלה של סיבוב ורבע, יציאה לעם הרוח שמיניה קובנית, המפטי דאמפ (עליה באנך ומין חצי לופ למעלה אבל קטן וללא מהירות), ירידה אנכית עם חצי גלגול ויציאה למול הרוח חצי שמיניה קובנית הפוכה (עליה ב 45 מעלות היפוך ולופ חזרה לעם הרוח) פניה תחרותית 180 מעלות למול הרוח היפוך וחזרה (רול בשתי נקודות) הזדקרות פטיש (HAMMER HEAD) - עליה באנך, מהירות אפס, סבסוב 180 מעלות לאנך) יציאה לעם הרוח וסיום התרגיל (גובה 1500 רגל) זה קשה לביצוע (המון דברים מתרחשים ושינויי הכיוון מבלבלים) אבל זאת הרגשה מדהימה, ואתה אפילו לא מודע, עד סוף התרגיל, שמד ה G מראה מינוס 2 מינימום, פלוס 6 מקסימום... בקרוב בישראל!
 

laronpilot

New member
מיקי, תהיה לי בריא...../images/Emo108.gif

בקושי על רכבת הרים בלונה פארק אני עולה... יש לי בחילה רק מלקרוא את מה שכתבת ועוד 8 שעות... אין לי מילים.
 
למעלה