סיפור על מחשב קטן ואושר גדול

פאני יצ

New member
סיפור על מחשב קטן ואושר גדול

בעיקבות הדיון שהיה כן על החברה של אורנה אלתמן החלתתי לספר לחין על ילדה אחת מכסימה שאני עובדת איתה זה 5 שנים. זו ילדה בעלת תיסמונת לא ברורה שאחת מבעיותה הגדולות שהיא לא ורבלית כלל. תפקידי בתור מורה לתת"ח ( תיקשורת תומחת וחליפית ) היה לימצוא לה תיקשורת תומחת וחליפית. היתחלנו מלוחות תיקשורת נוסים וסימנים גדולים ועם השנים הצתמצמן לספר תטפונים עם סימנים קטנים . ניסינו המון מחשירי פלת קוליים אבל תמיד היתה הרגשה שהם מגבילים את הילדה שהם שכשה לא לעבור מנוסא לנושא באופן ספונתי. ואז היכרתי את אורנה ואת המחשבים שלה ומיבלי ליראות את המחשב אלה רק ליקרו אלב ולישמוא מאורנה אמרתי למישפחה זה טת זה צריך לכנות. כיום יש להם 3 מחשבים בעלי מסך מגה . עם המון לוחות תיקשורת שמכושרים בינהם ומסועפים .( לא בקליקר כי אני והמישפחה לא אוהבים את התוחנה עלה בפאור פונת ) והילדה מתקשרת ושומעים אותה גן כשאתה עם הגב אליה . ואפילו התאומים שלי בני ה3.5 מבינים אותה. הוספנו למחשה מאגר של ספרים משוחתבים, סרוקים, תוחניות לימודיות שנות , מיסחקים תמונות של המישפחה ועוד. והינה מה אפשר לעסות עם מחשב קטן ( והרבה כסף ) נ.ב לפי מה ששמתי אבל זה לא בתוח יהיה אפשרות להשעיל את המחשבים האלו מאזר מציון. נ.ב 2. המישפחה רוצה לימקור מחשב אחד. לילה טוב פטני
 

Diana M

New member
מחשב קטן סיפור גדול

אכן הצלחה פאני ותודה שהבאת לכאן את המקרה. האם מדובר בילדה שומעת אשר פיתחה מוטיזם סלקטיבי וסרבה לדבר בתנאים מסויימים או בילדה עם הפרעת תקשורת? ואם כן איזה סוג של הפרעה? (עד כמה שהצליחו לאבחן בהתפתחות הילד). מקרה מעניין ביותר. אני פגשתי לאורך שנות עבודתי מספר מקרים של מוטיזם סלקטיבי, אך במקרים אלה הילדים יצרו קשר עם ההורים והאחים בבית ואילו מחוץ לבית לא יצרו קשר מילולי. אך, כן שיחקו למשל או שיתפו פעולה בתחומים אחרים. אם תוכלי להסביר מעט יותר לגבי קשיי התקשורת האם הם על רקע פיזילוגי או על רקע התפתחותי-התנהגותי (על רצף ה=pdd?) אגב, מסכי מגע משתלבים היטב גם כאשר מדובר בהקניית קריאה באמצעות יש לי סוד , למשל, לאוכלוסיות של תלמידים בעלי פיגור קל עד בינוני. אין ספק כי הטכנולוגיה כיום הופכת לערוץ חשוב בכל הקשור לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. אך עדיין לדעתי, מעט מדי משאבים מושקעים במחקר לכיוון זה. (אמא לתאומים בני שלוש וחצי..וואו..
איזה כייף זה ובטח גם מעייף
)
 

פאני יצ

New member
אין איבכון מדויק

לילדה זה משהוא גנטי דומה לתיסמונת מישפחה. הידה היתה תקינה הבעיה היתחילה יותר מאוחר ולרוב היתה בעיה של הכאות. ההורים הברוא עם הילדה המון עיבחונים אבל אין תשובה ברורה. רוב הבעיה היא כנירה ביכולת היתרגנות ספתית עין שום בעיה שמיעתית או פיזיולוגית בחלקי הדיבור . יש לילדה עןד המון בעיות במותוריקה עדינה , זיקרון לתבח ארוח, היא לא רחשה את מוסגי הכמות הגודל והצע. מבחינה ספתית מתקשרת בעיקר ע"י שמות עצם וכיום אני עובדת איתה על פעלים ( בחומר ששולחת לך ראיה כובץ פעלים ) זה מרתק ליראות איך היא זוחרת איפו ניצאה מילה שהיא רוצה אף אינה זוחרתאיזה צבעה החולצה שלה . בברכה פאני
 

Diana M

New member
התאור נשמע מדאיג , פאני

מפני שמהתאור שלך עולה תמונה רגרסיבית בתחום התפקודים. מקווה כי ההורים אכן עברו את הבדיקות הגנטיות הנדרשות וכי התמונה תתבהר במהרה. (רוצה להאמין כי הם בידיים טובות מבחינה זו) משמח לשמוע כי בתחום השפתי , בעקבות העבודה שאת עושה עימה יש התקדמות. ממתינה לקבל את החומר. מתי שלחת?
 
למעלה