סיפור עם מוסר השכל בצידו.
בשישי שבת זה היינו אמורים לטייל . טיול שתוכנן מזמן ושהרבה גורמים בשטח ומחוצה לו היו שותפים ל "הפקתו". כשהגענו לנקודת הכינוס במדבר יהודה והתחלנו לטפס על הג'בלאות, אופס, התחיל המנוע להתחמם. בדיקה קצרה של ה"מומחויים" אמרה ש... "אם יש ספק-אין ספק" אין טעם להמשיך (אלא אם אני רוצה "לגמור עם המנוע"). בלית ברירה הוחלט גם על דעת הזוג הנוסף שהצטרף אלינו , להתקפל ולחזור הביתה לחיפה. החשש היחידי היה העליה לירושלים, חשש שבא לידי מימוש כשממעלה אדומים עד מחסום "עיסוויה" הרכב אכן התחמם ונאלצנו לנקוט בהליכים להורדת הטמפ (פתיחת חימום תא נהג,נסיעה מבוקרת ואף המתנה קצרה. בירידות מירושלים לשפלה כבר לא הייתה בעיה והרכב שמר על טמפ' יציבה. אז נכון שהפסדנו טיול שציפינו לו זמן רב עם חבורתנו המופלאה , אבל הרווחנו בגדול. היום נכנסתי למוסך מתמחה ברדיאטורים (בשפרעם) וכן הוברר שכ 60 אחוז ממעבירי המים היו סתומים ע"י אבנית. עבודת פרך של כשעתיים בעזרת חוטר נחושת (לא חומצות חו"ח) פתחה את כולם לזרימה איתנה.(שימו לב , יש לעמוד על המשמר ולראות שאכן הפועל פותח את כל המעברים לא לוותר - הם קצת עצלנים/חפיפניקים). כמו כן הוברר שיש שכבת אבנית על "קולר" שמן הגיר וגם שיכבה זו הורדה בצורה מכנית (ע"י סכין ובד שמיר). בנסיעת מבחן (עליה במאמץ לגוש שגב) הוברר שהמערכת (טפו טפו טפו) חזרה לאיתנה. מסקנות. לא להתעקש אם יש בעיה (קטנה) ברכב*, לא להמשיך ע"מ שלא תהפך לבעיה גדולה יותר . לא לוותר למוסכים, לבדוק כל הזמן את איכות ביצוע העבודה. לא לוותר ולא להרשות הרכבה מחדש של חלקים אם לא שופצו/תוקנו לשביעות רצוננו. לפני שנכנסים למוסך, כדאי עשות שעורי בית (גם בעזרת האינטרנט) על מהות התקלה ודרכי הטיפול. כי זה בנפשכם (וכיסכם). נוזלים (שמנים ומים) לרכב.כדאי תמיד לברר עם היבואן מה המתאים ביותר. *במקרה שלי התחממות הייתה רק בעליות. בתמונה, לאלה שלא כל כך מבינים במה המדובר , אנו רואים רדיאטור עם מעבירי המים (שהיו סתומים אצלי ) http://www.fastup.co.il/images/47694477.jpg
בשישי שבת זה היינו אמורים לטייל . טיול שתוכנן מזמן ושהרבה גורמים בשטח ומחוצה לו היו שותפים ל "הפקתו". כשהגענו לנקודת הכינוס במדבר יהודה והתחלנו לטפס על הג'בלאות, אופס, התחיל המנוע להתחמם. בדיקה קצרה של ה"מומחויים" אמרה ש... "אם יש ספק-אין ספק" אין טעם להמשיך (אלא אם אני רוצה "לגמור עם המנוע"). בלית ברירה הוחלט גם על דעת הזוג הנוסף שהצטרף אלינו , להתקפל ולחזור הביתה לחיפה. החשש היחידי היה העליה לירושלים, חשש שבא לידי מימוש כשממעלה אדומים עד מחסום "עיסוויה" הרכב אכן התחמם ונאלצנו לנקוט בהליכים להורדת הטמפ (פתיחת חימום תא נהג,נסיעה מבוקרת ואף המתנה קצרה. בירידות מירושלים לשפלה כבר לא הייתה בעיה והרכב שמר על טמפ' יציבה. אז נכון שהפסדנו טיול שציפינו לו זמן רב עם חבורתנו המופלאה , אבל הרווחנו בגדול. היום נכנסתי למוסך מתמחה ברדיאטורים (בשפרעם) וכן הוברר שכ 60 אחוז ממעבירי המים היו סתומים ע"י אבנית. עבודת פרך של כשעתיים בעזרת חוטר נחושת (לא חומצות חו"ח) פתחה את כולם לזרימה איתנה.(שימו לב , יש לעמוד על המשמר ולראות שאכן הפועל פותח את כל המעברים לא לוותר - הם קצת עצלנים/חפיפניקים). כמו כן הוברר שיש שכבת אבנית על "קולר" שמן הגיר וגם שיכבה זו הורדה בצורה מכנית (ע"י סכין ובד שמיר). בנסיעת מבחן (עליה במאמץ לגוש שגב) הוברר שהמערכת (טפו טפו טפו) חזרה לאיתנה. מסקנות. לא להתעקש אם יש בעיה (קטנה) ברכב*, לא להמשיך ע"מ שלא תהפך לבעיה גדולה יותר . לא לוותר למוסכים, לבדוק כל הזמן את איכות ביצוע העבודה. לא לוותר ולא להרשות הרכבה מחדש של חלקים אם לא שופצו/תוקנו לשביעות רצוננו. לפני שנכנסים למוסך, כדאי עשות שעורי בית (גם בעזרת האינטרנט) על מהות התקלה ודרכי הטיפול. כי זה בנפשכם (וכיסכם). נוזלים (שמנים ומים) לרכב.כדאי תמיד לברר עם היבואן מה המתאים ביותר. *במקרה שלי התחממות הייתה רק בעליות. בתמונה, לאלה שלא כל כך מבינים במה המדובר , אנו רואים רדיאטור עם מעבירי המים (שהיו סתומים אצלי ) http://www.fastup.co.il/images/47694477.jpg