סיפור קצר

אלארום

New member
סיפור קצר

כתבתי סיפור קצר (מאוד קצר, מבחינתי, אני כמעט ולא כותב קטעים קצרים כל כך) והייתי מעוניין לשמוע את דעתכם. הוא חצי אפל וחצי הומוריסטי, ובעיקר חצי ספונטני... כלאחר יד הוא לחש, "אני יכול לעמוד בזה". אלוהים הביט בו ברחמים מזוייפים בבוטות. פניו היו מסיכה של שקר זול, כאלו שקונים בסופר בעשרים שקל על יד הקופה, לצד בטריות ומסטיק אורביט. פוליטיקאים שילמו מאות ואפילו אלפי שקלים על שקרים אמינים; לאלוהים לא היה אכפת מאמינות כלל. הוא קנה את השקרים שלו לצורך הפורמאליות בלבד. הם הטעו ילדים בני שמונה וזקנים סנילים, וזהו, בערך. "אתה לא חייב לעבור את כל זה, אתה יודע." אמר. "אני חוזר על עצמי בפעם השלישית: תיכנע עכשיו, והכל ייגמר." עיניו, מבעד לפני הפלסטיק הקפואים, נצצו בחמדנות. האדם על המכשיר השמיימי הביט בו מבעד לעיניים שטופות דמעות, בזעם והתרסה לא עצורים. אם היה יכול, היה יורק לאלוהים בפרצוף, אבל הוא היה מותש מדי. "אני..." הוא החל. הוא נעצר כשחיפש את המילים המתאימות במוחו המטושטש. הוא השתהה, לא מתוך היסוס אלא מתוך בילבול. המילים סירבו להתחבר זו לזו, הכישרון שלו לשפות היה כלא היה. הוא חש שצעד שלושה צעדים לאחור במשחק הלוח של האבולוציה האנושית. הוא התאמץ... לבסוף וויתר. "אני לא נכנע." סינן. שבעים וחמישה אלף וולט שטפו את גופו כמו גופרית בוערת ומבעבעת בוורידיו. הוא צרח בייסורים. עורו התמלא שלפוחיות, השחיר, התבקע, התקלף. איבריו הפנימיים הותכו יחד. זוועות נוראיות התחוללו בגופו ברגעים הספורים שזכר לפני שמת. ואז חי שוב, כאילו ודבר לא קרה. הוא עוד חש חמימות בקצות רגליו, היכן שהזרם האריק את עצמו מהשמיים לאדמה. שריפה נוראית התחוללה למטה, מרחק קילומטרים רבים מהם. "נו, ועכשיו?" שאל אותו אלוהים, ציפייה מובלעת במילותיו. ידיו פכרו זו את זו מתחת למכשיר, מתחת לטווח ראייתו של האדם. העיניים שננעצו בו בחזרה היו מטושטשות עוד יותר, אבל חסרות היסוס. "לא!" פלט בכעס. אלוהים התאכזב – כבר לא היה חשש בקול. "חבל..." צקצק אלוהים בלשונו. המרירות והאכזבה נטפו ממנו, כמעט מוחשיות. השקר החל להתפוגג. "אני פשוט אאלץ לעשות את זה שוב." האדם חיפש מילים חדשות, חזקות, ונכשל שוב. היה זה כמו לשלוף באקראי כמה חלקי פאזל עצום מתוך שק, ולנסות לחבר אותם יחד לתמונה מובנת. שלושה משפטים חסרי כל הגיון התלכדו ונשברו חזרה לתוך מוחו האטום בזה אחר זה. הקוביות התגלגלו, והוא שב עוד שני צעדים לאחור. "ארררררררר!" שאג כלפי אלוהים. "ארררררררגגג!" אלוהים חייך, וקרץ. מאכלות מחודדות בקעו בזויות וכיוונים שונים מתוך המכשיר לתוך גבו, חודרות לאיברים חיוניים, מרסקים. ערפל אדום התפוצץ מול פניו של האדם והוא צרח שוב בכאב בל יתואר. דם הותז לכל מקום, כיסה את גופו הערום, טפטף מרחק עצום לאדמה. ליבו פעם פעם, פעמיים, ונדם. ושוב מצא את עצמו בחיים, שכוב על גבו, כפות למכשיר. אלוהים רכן מעליו בהתלהבות קצרת רוח. "נו? נו???" קרא אל האדם. האדם הביט בו, פתח את פיו לרגע, ולאחר מבט קצר ומבולבל רק הניד בשלילה. אלוהים נאנח. זה היה קל יותר בעבר; בני האדם החלו להתחזק בנפשם. פעם, ממש בהתחלה, עצם האיום הראשוני שבקולו היה גורם להם לקרוס מטה לברכיהם ולהתחנן לרחמים, לחזור בתשובה כמעט עד פנאטיות. עכשיו איימו עליו בתביעות אזרחיות, בפנייה למשטרה, בשיסוי אחים גדולים בו ובבני משפחתו. לא היתה להם ההזדמנות לעשות אף לא אחד מאלה. "אני חייב להבין, מה אתה חושב להשיג בכך שתתנגד לי?!" צעק עליו אלוהים. "מה כבר ביקשתי, שתיכנע? אני אלוהים! אני יצרתי אתכם! אני יצרתי את העולם שלכם, את הירח, את הכוכבים, אני הענקתי לכם תבונה! אתה לא חושב שאני אוכל לשבור אותך? אני יכול לשבור אותך בהנפת זרת! אני השמדתי ערים שלמות על יושביהן! אני הצפתי את העולם במים לארבעים יממות! אני הכחדתי את הדינוזאורים כי לא אהבתי את הצבע שלהם, יצרתי אותם שוב, ושוב הכחדתי אותם, רק כי היה לי יום משעמם במיוחד! תיכנע!" האדם חשב בכוח, עיווה את פניו כשנאבק במילים, מושך ודוחף הברות כבדות כהרים. דקות ספורות שכב מבלי להוציא הגה מפיו. במוחו, חלקי הפאזל השתוללו, מתחברים ומתנתקים במהירות האור, מנסים להדביק את רכבת מחשבותיו האדירה. לבסוף שרבב אצבע אחת מעבר לשפת הלוח, כפי שהיה נוהג כשהעביר את הרצאותיו המפורסמות מול עשרות פיזיקאים דגולים כמוהו, ואמר: "אתה... פונקציה... של גל הסתברות. מתקיים... רק אם... מושקעת אנרגיה מספקת, בקוואנטה-שב...-שבכוח... יקום מתפשט... סף אנרגיה יורד. בקרוב, סטטיס- סטטיסטית, קיום... סיכוי מינורי לקיום. חייב לחזק... חייב לחזק השפעה, על ידי..." כאן נתקע, עילע, עצם את עיניו בכוח ונלחם בעצמו להמשיך. הוא פקח את עיניו ואמר בשטף: "לחזק השפעה על ידי קריסת גל הסתברות יוהנסון-מריל, בידי בני אדם. עבורך, אמונה = קיום. 'מה שצריך להוכיח'." כשסיים לדבר, כבר הזיע והתנשם. אלוהים החוויר. מעולם לא שיער לעצמו שבני האדם התקדמו כל כך מאז האתאיסט הידוע האחרון ששכנע להיות למטיף דתי. זו עשויה להוות בעיה. הוא חש את הסטטיסטיקה צונחת כשהמאמין העיקרי בו החל להתכחש לקיומו - הוא עצמו. "שיט." אמר בקור רוח, והתפוגג לאוויר הדק. האדם פקח עין אחת והביט מטה. מרחק בלתי נתפס מתחתיו היה ים כחול וגדול. המחזה היה סוריאליסטי. לפתע גילה שחזר אליו כושר הדיבור. "שמישהו יתיר אותי!!!" צרח במלוא גרונו. מימינו, בקצה טווח הראייה שלו, ראה דבר מה לבן נע לעברו. היה זה מלאך, גבוה ויפה תואר, אוחז בחרב. הוא התקרב אליו בדאייה איטית, וכשהיה קרוב מספיק נופף בכנפיו פעמים אחדות כדי להאט ולעצור ונחת על רגליו על הענן הצמרירי שעליו נח המכשיר. הוא הניף את החרב החדה כתער, ונשמע צליל בדולח מהדהד כששיסף את הכבלים מידיו של הפיזיקאי. האדם נאנק והתיישב על לוח המתכת. בגלישה איטית העביר את רגליו מעבר לשפתו ודחף את עצמו לעמוד. הוא הופתע לחוש את הענן נושא את משקלו, והביט במלאך שעמד לצידו, חסר הבעה, והחרב בידו הימנית. מה העונש על רצח האלוהים? "אתה האלוהים עכשיו." ניחש המלאך את מחשבותיו, או שאולי קרא אותן. "זה החוק. גם הוא הביס את האלוהים הקודם, שהיה פרימיטיבי וחסר יכולת דיבור. אנחנו, העוזרים, עוברים בירושה, אפשר לומר." הפיזיקאי חיכך את פרקי ידיו הכואבים והביט מטה, אל העולם שבו בילה את כל שנות חייו. "ויש לי..." "יש לך את כל הכוחות שהחזיק בהם האלוהים הקודם." השלים אותו המלאך בגלימות המתנפנפות. "הוא יצר את העולם הזה, ואת היקום, זה נכון, אבל הוא עשה אותם כלאחר יד. גם אתכם." סיים בצער. גיחוך מרושע ונבזי החל לטפס על פניו של הפיזיקאי, שפסק מלעסות את פרקי ידיו והחל לחכך את כפות ידיו זו בזו. "כבר מזמן טענתי שלא צריך יותר מעשרים הדרונים." חייך. "ולמה יש לנו כל כך הרבה בעיות עם כוח הכבידה? זה דורש טיפול מיידי, שלא לדבר על כל המימדים המיותרים הללו. והחומר השחור! איזו טעות קלאסית!" המלאך החל להתרחק בחשש. "קווארקים, אה, זה נושא דחוף! ומה לגבי תאוריית המיתרים שמתגבשת עכשיו, היא מסובכת הרבה יותר מכפי שצריך, בוא נפשט את העניינים, יהיה להם קל יותר לעבוד שם למטה! חכה, חכה, בחור, אתה עוד תראה את הדברים הנהדרים שאנחנו נעשה כאן. או-הו! אתה עוד תראה!"
 

אלארום

New member
הערה

אני מתנצל מראש אם מישהו נפגע ממה שנראה כזלזול בוטה באמונה דתית... שמתי לב לכך רק עכשיו, אחרי שקראתי את ההודעה שלי. זה לא היה מכוון, התנצלותי הכנה, כאמור. אני אשמח לשמוע כל הערות, הארות, הצעות לכסף לא מסומן בדואר והודעות נאצה למיניהן שקשורות לסיפור שלי. נ.ב: כן, אני יודע טוב מאוד שאין שום דבר כזה כמו "גל הסתברות יוהנסון-מריל", אבל ממש לא היה לי כוח ללכת ולברר מי העלה תאוריה דומה... ולמי שלא יודע על מה אני מדבר - זה בסדר, עדיף לכם כך, גם אני לא.
 

Boojie

New member
הומ. כסיפור אבסורד זה בערך עובר.

אבל יש לי הרושם שלא רצית לכתוב סיפור אבסורד. רוב הטקסט נראה כמו הדגמה די שטחית של התפיסה הפילוסופית ש"אלוהים הוא יציר כפיו של האדם", "אלוהים תלוי באמונה" וכדומה. הערה לגבי הסוף: אחד הכוחות המיוחסים לאלוהים הוא "כל-יודע". יתכן שאלוהים בסיפור שלך לא ניחן בתכונה הזאת, אבל אז אי אפשר להבין איך הוא יכול לתמרן את כל החומר המסובך שביקום שלו. ואם הוא אכן ניחן בתכונה הזאת, איפה ההתפעמות שאמור לחוש הפיזיקאי כשפתאום הוא כל-יודע, משאת נפשו של כל מדען? או שמא הפחד הגדול ביותר של כל מדען? איפה הגילוי, האימה, ההנאה, התדהמה, כל מה שאמור ללכת עם זה? קווארקים? זה מה שמעניין אותו כשפתאום הוא קיבל את היכולת לראות אל תוך החומר בכל רחבי היקום? הוא שומר על התפיסה של מדען אנושי קטן, שמוגבל לתאוריות הקטנות של בני מינו, כשלטענתך יש לו הרבה יותר יכולות עכשיו. בקיצור, כסיפור אבסורד צריך לזקק את האבסורדיות קצת יותר. כסיפור שרוצה להדגים נקודה כלשהי, לא הבנתי מה הנקודה. וכסיפור שאמור להיות בו הגיון, משהו ממש משמעותי מתפספס בעקביות שלו.
 

אלארום

New member
תגובה

ב"זה" של סטפן קינג, אחת הדמויות מתוארת בתחילת דרכה, סופר מתחיל שלוקח קורס כתיבה באוניברסיטה. הוא מגיש סיפור למרצה (מדע בדיוני), המרצה בוחן אותו, נותן לו ציון "עובר" ומוסיף בשולי הדף: "הסיפור לוקה בחסר, הגיבור פחות מדי אנושי ולא עולה בקנה אחד עם [תאוריה כזו או אחרת], אבל ראויה לציון הצגת חוד הספינה הארוך מאוד כסמל פאלי." התלמיד מרים את ידו בזמן אחד השיעורים ושואל בשקט: "אני לא מבין למה לכל סיפור חייבת להיות משמעות, או פואנטה. למה אי אפשר פשוט לספר סיפור כדי לספר אותו?" המרצה ושאר התלמידים מתבוננים בו בבוז מוחלט, והמורה קובע בדעתו שהתלמיד אבוד ומכשיל אותו בכמה מבחנים עד סוף הסימסטר (ולאחר מכן התלמיד הופך לסופר מצליח, וכן הלאה וכן הלאה). רציתי להציג בצורה משעשעת ארוע שעלה בדעתי כשהתחלתי להתעניין בפיזיקה, שאני בטוח שעלה בדעתם של אחרים גם כן: אלוהים הוא פיזיקאי, אלוהים משחק במספרים ונוסחאות, אלוהים מטיל קוביות של רנדומאליות ומתעסק בסטטיסטיקות וחלקיקים חסרי חשיבות, לכאורה. המדע הביס את האמונה; אולי מפני שהמדע לא זקוק לה, ואולי מפני שהאמונה קיימת רק כל עוד יש אנשים שיתמכו בה, בעוד שהטבע המוחלט והניתן לצפייה מראש ימשיך במסלול קבוע גם ללא בני אדם כלל. זה לא אבסורד - הסיפור סגור ומגיע לפואנטה, אין תחושת חוסר אונים מביכה אצל הקורא אל מול התרחשויות שונות, יש הסבר לכל. אולי אלוהים הוא כל-יכול ואולי לא, זה ממש לא משנה. לא משנה גם אם המדען חש התעלות והארה. המלאך לא משנה, הוא דמות משנית; צורת ה"שכנוע" של האלוהים גם היא לא משנה; המדען נשאר אנושי וקטן כדי להמחיש פואנטה אחת מזוית ראייה אנושית... אלוהים של המדע הוא אלוהים רציונלי ומובן יחסית לקודמו, שלא מתייחס לדברים פעוטים כמו תפילות ומוסר כאל החשובים באמת, אלא רק מוליך את החומר במסלול ורוקם מזימות כנגד מדענים...
או כך לפחות זה נראה. אז אני שואל, למרות (ואני לפחות חשתי כך) שיש כיוון לסיפור: למה אי אפשר לספר סיפור בלי שמיד ינסו לנתח אותו, לבתר אותו, לחטט לו בקרביים ולמיין אותו לקבוצות? מישהו כותב סיפור. הוא נהנה ממנו. הוא רוצה שאחרים יהנו ממנו, ולו גם כדי שיהנו לרגעים ספורים מאנלוגיה יפה או מדימוי או מצורת כתיבה חדשה או מכל דבר אחר. כשאני קורא סיפור, אני מחשיב את המאמצים של הסופר לשייך אותו לז'אנר מסויים כמעניינים רק אם הם אפקטיביים. אם יש מאמץ והוא נכשל, חבל מאוד. אם אין מאמץ, אני מניח שהסופר רק רצה לספר לי סיפור מעניין שאולי עוד לא שמעתי כמותו, ואולי אני אתרגש כמוהו כשאני אקרא את קטעי הרומנטיקה, הדרמה, האקשן, שהסופר שפך מתוך הראש החוצה אל הדף. מה שכן יפריע לי בסיפור, לעומת זאת, הוא רמת כתיבה נמוכה, שגיאות כתיב, יכולת טוויית עלילה לוקה בחסר, דברים כאלה, לא המחשבה על כך שהסופר הכסיל ירה לכתיבה בסגנון האבסורד ופגע באדמה הטריטוריאלית של אגדות ילדים. רק רעיון. מעתה והלאה, אני אוודא ואחזור ואוודא שוב שלסיפורים שלי יש נקודה, שהם מסווגים היטב לז'אנר, שיש להם מאפיינים תואמים לו ושכל פינה רעיונית בכתיבה כוסתה כדי שלא יתקיים אפילו החור הקטנטן ביותר בעלילה, לפני שאני נותן אותם לאנשים נוספים לקרוא כדי שיהנו מהם כמוני. אני לא כועס על ההערות בכלל, להיפך, זה מוכיח שיש בפורום הזה אנשים שמוכנים להעיר גם לגבי אנשים שעוד לא ביקרו סיפורים שלהם או שלא הבריקו במיוחד בסיפור. אני רק קצת מוטרד מהזוית שממנה ניגשת להערות. תודה על ההתייחסות (והדגים)!
 

avivs

New member
מסכים איתך.

סיפור עם פואנטה זה סבבה. זה נחמד שיש נקודה בסוף. אבל בכמה ספרים באמת יש פואנטה כלשהי? בכמה ספרים, הסופר לא רצה פשוט לספר סיפור שרץ לו בראש? אני לא זוכר ממש פואנטה בשר הטבעות? אפשר להגיד משהו על חברות, על שיתוף פעולה, טוב נגד הרע... בלה, בלה, בלה. בכל דבר אפשר למצוא איזו נקודה, אבל לא תמיד הנקודה היא כל כך חשובה. אם הסיפור מהנה, גורם לך להתחבר אליו ולסיים אותו בהרגשה של "פששש, נהנתי." אז זה מה, שלפי דעתי, צריך להיות מספיק.
 

Boojie

New member
יש לי שתי שאלות אליך:

1. אתה משווה את עצמך לסטיבן קינג? כי קינג הוא אחד הסופרים האהובים עלי, ואתה לא באמת כותב כמוהו, אתה יודע. מבחינת איכות, זאת אומרת. קינג, אגב, אמנם לא מאמין בדרישות של "ספרות יפה", אבל מצד שני הוא מאמין בעוז בתפקידם של עורכים ושל קוראים ביקורתיים, שאומרים לך מתי הסיפור שלך לא עובד. קרא את "על הכתיבה" שלו. 2. אם אתה לא רוצה פידבקים ונסיונות לעזור לך לשפר את הסיפור שלך, אל תבוא לפורום הזה, ממש כמו שאם אתה לא רוצה לדבר על מדע בדיוני, אל תבוא לפורום מד"ב הכללי. חשבתי שזה מובן מאליו. 3. הסיפור שלך לא עובד. לפחות לא עלי. אם אתה מעדיף קהל קוראים אחר, אני מציעה שתחפש אותו. במקום אחר, כנראה.
 

אלארום

New member
תשובות:../images/Emo110.gif

מעניין... מעולם לא חשבתי שהודעה אחת תהפוך את מי שהחשבתי כמישהי הגיונית ושקולה למה שמבטא יפה מאוד הביטוי באנגלית "flamer". את תקפת אותי בצורה אגרסיבית (ואת יודעת שזה ניכר בכתיבה שלך) ללא כל צורך, בעיקר אחרי שהבהרתי את עצמי מספיק יפה, לדעתי, בהודעה הקודמת, שאין לי ולא היו לי טענות כלפייך. מאחר ואני לא רוצה שאנשים נוספים יקבלו את הרושם המוטעה שוב, אני אבהיר את עצמי בצורה נקודתית. יכול להיות שזה יחסוך שרשור נוסף של הודעות. 1. אני מאוד אוהב את סטפן קינג, מאוד מעריך את הכתיבה שלו, ובכלליות תופס ממנו כסופר מצויין ולא רק כמצליח (ולהיות סופר טוב זה דבר חשוב בהרבה מלהיות מצליח, בעיני). 2. אפילו לרגע אחד, ישמרנו האלוהים הגדול של הכתיבה, לא השוותי את סטפן קינג בן החמישים-וכמה, מחבר רבי המכר ואומן האימה הפסיכולוגית, לכותב החובבן שמולך! נתתי מה שנקרא בשפה המקצועית "הקדמה" למה שהתכוונתי לכתוב בהמשך, בו רציתי להביע דעה משלי על המגמה הספרותית לנתח הכל בימינו. הטיעון מתוך הספר של קינג נועד רק לחזק את שלי, ולא להשוות אותי לו. 3. יש לי, כמובן, את "על הכתיבה", ואני מכיר בערך של מבקר ושל עורך כאחד, אחרת לא הייתי בפורום הזה (שעכשיו אני מרגיש בו קצת פחות רצוי, ואני לא חושב שבצדק), מקליד סיפורים קצרים לאנשים שאני לא מכיר, שאני יכול לשפוט רק ע"פ רמת הכתיבה. 4. מה לא הבנת ב"אני לא כועס על ההערות בכלל, להיפך..."?? כמה ברור יותר יכולתי להיות כדי להמנע מכך שיגידו לי "אם אתה לא רוצה פידבקים..." "...אל תבוא לפורום הזה"?? אם יש לך עצבים חוץ-אינטרנטיים לפרוק אני ממליץ על אגרוף תאילנדי, זה משהו best. ואם לא זה, אז לפחות לא להוציא את זה עלי, בעיקר אחרי שהגבתי הרבה פחות בחריפות מאנשים אחרים שראיתי כאן אחרי שהם קיבלו ביקורת שלילית. אני חושב שאני אחזור על הציטוט שלי שוב, רק כדי לנסות לראות מאיפה לקחת את הרעיון המטורף שאני לא אוהב את הביקורת שלך... "אני לא כועס על ההערות בכלל, להיפך, זה מוכיח שיש בפורום הזה אנשים שמוכנים להעיר גם לגבי אנשים שעוד לא ביקרו סיפורים שלהם או שלא הבריקו במיוחד בסיפור. אני רק קצת מוטרד מהזוית שממנה ניגשת להערות." לא. שום דבר פה לא אומר שאני לא רוצה פידבקים. 5. מצויין שהוא לא עובד! אם הוא היה עובד על כולם (והוא עבד על אחרים שקראו אותו מחוץ למסגרת הפורום) לא היתה שום הנאה בשיפור הכתיבה שלי! בהעלאת רעיונות חדשים! אם לא היו אנשים שיגידו לך שאתה לא טוב, לא היית חש צורך להשתפר. 6. חבל שאת מבזבזת יכולת מילולית כמו שלך כדי לעקוץ אותי בקטנות, כמו "אתה משווה את עצמך לסטפן קינג? ... אתה באמת לא כותב כמוהו, אתה יודע. מבחינת איכות, זאת אומרת." ההערה הזאת היתה מיותרת, למרות שנכונה. 7. שאני אבהיר שוב שלא היתה לי שום בעיה עם הפידבק שלך, ושחשבתי שהוא מועיל וששמחתי שכתבת אותו? אולי את המשפט האחרון שאמרתי בהודעה שלי? 8. אני לא הולך מהפורום. דווקא מאוד נהניתי כשקיבלתי פידבק על הסיפור הקודם שהגשתי פה, אפילו נגע לליבי שהאדם שכתב אותו השקיע כל כך הרבה בסיפור כדי למצוא בו דברים שגויים שאני לא יכולתי לראות ככותב, שכתבתי לו הודעה אישית על זה והודיתי לו. את רוצה אותי מחוץ לפורום? חבל. אני לא הייתי גס הרוח שבין שנינו, ואם לומר את האמת, אני חושב שמגיעה לי התנצלות. אני מצטער על שרשור ההודעות הארוך, וליל שישי טוב לכולם.
 

Boojie

New member
אוח. אתה ממש לא מבין, אה?

קודם כל, לא מטריד אותי אם אתה "כועס" על התגובה שלי או לא. אני לא מגיבה על סיפורים כדי להכעיס אנשים או כדי לשמח אותם. אני אומרת מה שאני חושבת על הסיפור, כשהמטרה שלי היא אך ורק להציע פידבק שעשוי לעזור לך לשפר את הכתיבה שלך. המימד הרגשי לא מעניין אותי (אם כי אני משתדלת לא לפגוע ולא להיות קטלנית יותר מהדרוש). שנית, אמרתי לך מה שאני חושבת, אתה הבאת לי סימוכין מקינג. בשביל מה עשית את זה, לא ברור לי. שום סימוכין מקינג לא ישנו את העובדה שהסיפור לא נראה לי מספיק טוב ושאני מוצאת בו את הבעיות שמצאתי בו. שלישית, אני סבורה שאתה לא ממש מבין מה קינג ניסה להגיד. קינג יוצא נגד תפיסה מסוימת של הספרות, שמתנגדת לספרות פופולרית ושמעלה על נס כתיבה עמוקה-כביכול (הוא צוחק רבות על הסוג הזה של סדנאות ב"על הכתיבה"). אין לי (או לאף אחד פה) בעייה עם ספרות פופולרית, ואף אחד מאתנו לא דורש כתיבה עמוקה, הו. אבל אנחנו מצפים לאיכות (שיכולה להיות גם בספרות פופולרית וגם בספרות יפה). את זה לא מצאתי בסיפור שלך, ולכן ההערות שלי. אני ממליצה לך שתקרא מחדש את התגובה שלך, ותחשוב "איפה התגובה הזאת יכולה להרגיז אדם שמנסה לעזור לי לשפר את הכתיבה שלי, ומבזבז מזמנו כדי לקרוא את הסיפור שלי וגם להגיב עליו?". אחרי שתבין, תחזור ונדבר שוב.
 

avivs

New member
דעתי על הסיפור

אני אישית נהנתי מהסיפור. הרעיון יפה,תיאורי הכאב כתובים ברמה גבוה והסיפור עצמו זורם מאוד. אלוהים נראה לי די מגוחך, אבל זה כבר תלוי באיך שרצית לצייר אותו. את הסוף גם אהבתי, זה היה מעיין: כל אחד חושב שהוא מושלם,אבל ברגע שהוא נכנס לנעליים של מישהו אחר, הוא רואה כמה קל להתנהג בדרכים שלא ציפית להשתמש בהם. אהבתי. אני אישית חושב שהכתיבה עצמה בהחלט טובה ולא הייתי מתנגד לקרוא ספר ברמה כזו. המשך ככה.
 

אלארום

New member
מסתבר שלא...

אני שמח שנרגעת, שאת קצת יותר רציונלית עכשיו ופחות אגרסיבית. לא, אני לא אחזור אלייך ולא אדבר איתך. אני מקבל ביקורת יפה מאוד אפילו אם היא לא לטעמי, אני שמח על כל סוג של ביקורת בונה ולא לוקח כלום אמוציונלית. מה שמפריע לי זה יחס, לא דעה. את, לצערי, לא למדת. גם הכותרת שלך עכשיו מביעה זלזול, תראי בעצמך - את למעשה קוראת לי מטומטם (ואני לא). הבעיה בהודעות שלך היא לא הביקורת עצמה, אלא צורת הפנייה, הבעת ההתנשאות והזלזול - "אדם שמבזבז את זמנו בקריאת הסיפור"?? מצטער באמת שהטרחתי אותך. אני לא אמשיך את העניין הזה הלאה, זה מיותר וזה לא לפורום, זה צריך היה להקטע עוד קודם. את לא רוצה לבקר אותי בהמשך? חבל, זו זכותך. אין לי מושג למה נעלבת מההודעה המקורית שלי, ואם לומר את האמת - גם לא אכפת לי כבר. יום טוב לך.
 

Yuli Gama

New member
תגובה

חביב כסיפור פאנצ', כמשהו שמעלה חיוך. הבעיה העיקרית שהוא ארוך מדי, וכתוב טוב מדי מכדי להחזיק על עצמו רעיון כל כך חלוש. נכון, אפשר לכתוב משהו שיהיה סתם נחמד, אפשר לכתוב משהו שיהיה חביב. למה לעשות את זה?!? למה לא לכתוב מצוין? למה לא לכתוב עם רעיון לאורך הסיפור חוץ מפאנצ' נדוש בסוף? אתה יכול, עכשיו רק תרצה :)! (ובנוסף, אם אתה מתכוון לכתוב רק נחמד, אז למה אתה רוצה ביקורת? אבל אתה רוצה ביקורת, נכון? כלומר אתה רוצה לכתוב יותר מנחמד :) ) פירטת בארוכות על הרעיון שרצית לעביר. -אלוהים הוא פיסיקאי -אלוהים המתאים לכל תקופה למה שלא תבהיר אותם במשך הסיפור? תפתח אותם, אל תרוץ לעבר הבדיחה בסוף. תראה, לפי דעתי הסיפור הזה נחמד כמו שהוא. הוא לא מעביר את הרעיון שאתה אמרת שהתכוונת להעביר, אבל הוא בהחלט נחמד ומעלה חיוך. אם יש משהו שבאמת כדי לעשות איתו זה לקצר את החלק הראשון. אתה משקיע בו המון משמעות, משמעות שלא מובילה לשום מקום.(כלומר אות שתוביל אותה לאן שהוא, או שתקצר אותה) מה שאני רוצה להגיד הוא, שבפעם הבעה שתשב לכתוב תשמור את ההערות בקדמת המחשבה ותן את הכבוד המגיע לרעיון. (או שאחרי שתסיים את הסיפור, תקרא אותו, תמצא את הרעיון ותדגיש אותו). נ.ב אלוהים לא משחק בקוביותלא
 
למעלה