סיפור שלי...לתחרות...או לא. חלק א,

kobi le

New member
סיפור שלי...לתחרות...או לא. חלק א,

שלום לכולם...דבר ראשון אני מתנצל אם הסיפור יכיל כמה הערות מובהקות של עשה ואל תעשה...מעולם לא היה לי העונג להיכנס לפורום הזה ולחקור אותו לעומק ולקרוא הודעות קודמות... "לעולם לא עובד מצטיין" תשדורת מס' 00987 סוכן מכירות מס' 6997243 שבב תודעה מגלה התנגדות לפעולות מוניטריות . שבב תודעה מגלה התנגדות לפעולות קינטיות. שבב תודעה מגלה התנגדות לפעולות רגשיות. סוף תשדורת. גב' דאבלין קיבלה את ההודעה במשרדה , התיישבה ליד מחשבה והחלה כותבת מכתב. אחד מעובדיה התקרב אליה הביט בצג ושאל "אינך חושבת שהמכתב ישדר את אות השיבוש גברת נעלה? " ורכן בעדינות מעוררת רחמים לצידה. " אין זה מתפקידך לחשוב, האוביקט נמצא בטיפולי וובטוחה אני שיעשה את הבחירה הנכונה" השיבה בקרירות ופטרה את עוזרה בהינף יד. בחלומותיו,הוא ניצב גבוה,משקיף על ממלכתו האדירה,מתפעל מיופיה הפראי,מרחשיה הקסומים הלוכדים כל נפש ברישתה. אך למרות העושר הסובב את נפשו, חש הוא בצביטה מסוימת בליבו,בהתעוררות המצפה לו מעבר לפינה,ביקיצה האכזרית אשר תגרור אותו בחזרה אל תוך עולמו המציאותי שממנו הוא כל כך סולד. רוי קרוגר,סוכן מכירות בחברת תכשירי קוסמטיקה ולעולם לא עובד מצטיין,השתדל מאד לא לאחר לעבודתו בבוקר יום שני,מסיבה לא ברורה הנעוצה כקוץ טורדני בממברנה המדגישה את חשיבות הגעתו המוקדמת לעבודה,או לפחות בזמן. הוא סידר בידו הימנית את מזוודתו והניח את דגימות הבשמים והסבונים,ואת החוזים לרכשית מנויים שמר בתחתית,מכיוון ששוב היתה לו תחושה שלא יבצע מכירה שתזכה אותו בכבוד מחבריו הסוכנים או מהבוס ממוצא נקבה שלו שהתאמצה מאד להבהיר לרוי עד כמה יכולותיו כסוכן מזעריות ביותר. כמו בכל בוקר הכין ארוחת בוקר לשניים,אך כמו תמיד נאלץ לשתות את הקפה ולאכול את הטוסט לבדו,כיוון שחברתו עדיין ישנה ולמרות כל מאמציו להרעיש ולהפיל חפצים מרעישים היא עדיין נחרה בכבדות מעצבנת,שקועה בחלומותיה הפרטיים והמסוגרים על כסף ואושר הרחק מרוי העלוב והמסכן קוטל החלומות. רוי טרק את דלת ביתו בחוזקה בתקווה שחברתו תתעורר,והוא נדהם מעצם המחשבה שנוכחותה מציקה לו יותר בשנתה באשר בעירותה,ונדמה שרחשי ליבה צועקים באוזניו ללא מילים ומזכירים לו את האימפוטנטיות של חייו,ללא עיכובים מיותרים ירד במדרגות, מקפץ כל מדרגה שלישית ויצא מן הבניין. שום דבר לא נראה שונה בעיניו באותו בוקר, פרט לתשוקה הבוערת בקרבו שמיקדה את עיניו לפרטי פרטים שלא חשב שיסבו את תשומת ליבו ממטרתו העילאית להגיע לעבודה,הכבישים שברחוב החמישי סאנו כהרגלם,מפוייחים מאגזוזי הרכבים,עד שאפשרי היה לעקוב בעיניים מאומצות אחרי ענני הפיח הנוסקים בעצלתיים לשמיים הכחולים,רוי קיווה בליבו שענני הפיח יתגבשו לטיטאן ענק ומפויח שיכסה את העיר בגופו ויטיל עלטה בליבם של האנשים כדי שלא ירגיש בודד במצוקתו המוקדמת. רוי שם את מבטו לכיוון תחנת הרחפת כאשר האחרון עצר בתחנה ופתח בריצה מטורפת לעבר התחנה כאשר הוא מאותת לאנשים היורדים לעכב את הנהג לשניות ספורות,אך רוי כמעט ולא התפלא כאשר הרחפת שמה פעמיה באיטיות מרגיזה לעבר הרחוב הבא,בתוכו לא הופתע לנוכח העבודה שאיש לא שעה לקריאתו כאילו שקיומו נראה בעיניהם כמיותר, וכל רצונם או מטרת קיומם היה להגיע לעבודתם למען הסדר הקיומי ,ללא אכזבה או חרטה החל רוי לצעוד למקום עבודתו. ככל שהתמיד בפסיעותיו הרגיש רוי כיצד אוטומטיות מכנית משתלטת על גופו ומונעת ממנו לחוש כל רגש כלפי בוקר מרענן זה אלא רק ציניות ומרה שחורה שנדמה שהפכו לחלק בלתי נפרד מהוויתו מאז אותו בוקר. רוי שפט כל דבר קיים,הוא שפט את הרחובות שבהם התהלך,עם הבניני המתכת האפורים הניצבים במקביליות מעצבנת,מלאי טחב וסדקים,עם סיבי הכביסה המשתלשלים מחלון לחלון,מציגים לראווה הלבשה תחתונה מכל הסוגים. הוא שפט את הצמחייה שלעיתים רחוקות לבשה גוונים ירוקים,וניסתה בכל יכולתה להראות זקופה ואיתנה,אך קרסה ונבלה תחת ענני הפיח או שתן הכלבים להוטי הכיבוש והטריטוריה. יותר מכל שפט רוי אנשים,את צורתם,לבושם,מבטם,את הדרך שבה קראו למונית,הוא שנא שמאליים כי נדמה שניחנו בכישרון אשר ייחד אותם מכולם ויכלו להרכיב את שעונם על יד ימין,הוא שנא מוכרים אשר התמחו בהערמת מבצעים והנחות על לקוח תמים ומאמין,הוא שנא נהגים,אותם מלכי הכביש,שמנסים במכוון לפגוע ולהניס הולך רגל אשר ניסה לחצות את כבישם, סליחה, ממלכתם שלא באיזור הראוי. הוא הגיע לסמטה צדדית ופסע לתוכה,ולא נעצר עד אשר ראה את הקירות החוסמים אותו,מחזה שנטע בליבו רוגע זמני ושלווה בעוד הוא ממשש את הקירות וחש בקרירותם "משונה איך מצוקתי נעלמת כשאר אני מוקף בחומות,מקום שהיה רק מגביר את מצוקתם של אנשים אחרים , משונה איך רוצה אני לאחר לעבודתי , ולהשאר בין חומות בצורות אלו המרגיעות את נפשי" חשב לעצמו רוי אך נגיסה חשמלית לא ברורה הזכירה לו את מטלתו ולכן יצא מהסמטה והמשיך בדרכו. לבסוף לאחר צעידה ממושכת והתעסקות ללא הרף בעונשו הקרב ובא מידי הבוסית שלו,רעיון אשר השחיז את להט הביקורת שלו כלפיה "אין גרוע יותר מבוס ממוצא נקבה,לראות אישה עומדת מעליך,מצווה פוקדת ומשפילה אותך אך עדיין משפיעה בצורה חסרת פשרות על האיבר השני בחשיבותו בגופך,דבר נורא ואיום" הרהר רוי בליבו "עכשיו אני מבין כמה נענשתי בגין זכרותי הטיפשית" מלמל לעצמו בשקט בעת שהגיע לבניין המיועד. כאשר ניגש לפתוח הכניסה עצר אותו שומר הדלת בידו השמאלית וללא קושי הדף אותו לאחור כשעל פניו נסוך חיוך מתנשא. "תן להיכנס אני עובד פה,תבדוק שמי רוי קרוגר" ביקש רוי מהשומר שנראה שלא שם לב בכלל לדבריו אלא הוציא מכיס חולצתו הצמודה מעטפה כחולה והגיש אותה לרוי. "מה המעטפה הזו? אני חייב להיכנס אני כבר מאחר" צעק רוי. השומר הציץ בשעונו "אני יודע מי אתה,קרוגר,קיבלתי הוראה לא להכניס אותך אחרי השעה שמונה ועכשיו כבר שמונה וחצי,המכתב הוא מגברת דאבלין,שיהיה לך יום טוב" אמר לרוי וטרק את הדלת בפרצופו.
 

kobi le

New member
וחלק ב'

רוי הלך כשהמעטפה בידו בעודו ממלמל את קללת השמאליים המועדפת עליו. הוא נעצר במרחק פסיעות סביר מן הבניין,עקשנותו של השומר בלבלה אותו,רוי שנא שינויים ונראה היום שאלת השינויים ממטירה עליו את חיציה ללא הרף ומחסה אינו נראה לעין. רוי הוציא את המעטפה מכיסו ומצא בתוכה מכתב רשמי מהחברה : לכבוד רוי קרוגר סוכן מכירות מס' 6997243 הנידון : הצטיינות "הרינו בזאת להודיעך שזכית בפרס העובד המצטיין לשנה זו. "על מנת לקבל את כספי הפרס ואת הרענון המתבקש,עליך להגיע למשרדינו הראשיים בכתובת זו בהקדם האפשרי,התייצבותך היום בעבודה אינה נחוצה". אחוזת דבלין במעלה השדרה שמינית (מעבר לגבעה). על החתום : גב' סין דבלין מנכלית שמר"ק בשלהי קריאת המכתב מוזרות הציפה את מוחו , כחיה המשתחררת מכלאה , נדמה שמתג הופעל במוחו המשחרר אותו מכל מחוייבות אפשרית כלפי עולמו והחזירה את צבעי העולם לנופים הסובבים אותו, אורגזמה פראית אשר העלתה חיוך על פניו של רוי,אלת המזל חייכה אליו הפעם ונראה שאחרי שנים של עמל מייגע השקעתו נשאה פרי,כל אותן שעות ארוכות בנסיונות מכירה,עמידה בזמנים בודאי הרשימו את המנכ"לית הקשוחה והיא החליטה לגמול לו בהתאם. רוי הכניס את המכתב לכיסו ושם פעמיו לכיוון הכתובת המיועדת,מתעלם לחלוטין מן הציניות הקרירה שאפפה את מוחו בבוקר,הוא החליט לצעוד ולהנות מן המראות שלפניו וללגום מעט מיופיים. בעת טיולו,רוי חש בדברים שמעולם לא הטרידו אותו בעבר,תחושות בתוליות אשר רוממו את רוחו והעניקו לו אופוריה שמעולם לא חווה,כל הבתים שעבר על פניהם נראו מושקעים וסימטרים להלפליא בעלי גינות מטופחות וחיות מבוייתות ומרוסנות,המולת הרחוב נדמתה לו כסימפוניה מרגיעה ונחוצה לקיום הכוכב,כל צעקה אותו טריקת דלת מכונית החדירה בליבו ערגה לתקשורת אנושית החשובה לסדר המופתי,בפעם הראשונה בחייו הרים רוי את ראשו והביט זקוף בעיניו של כל עובר אורח,מבלי בושה או זעם מוחבא. הוא ראה עיניים כחולות,שמימיות,עייפות,ממוקדות ולאט לאט השלים עם התחושה שהעיניים מחזירות לו הצדעה אנושית. פעולות חדשות התגלו לרוי בעת שצעד,כאילו השתחררו מכבלי ברזל והחלו משתפות פעולה עם גופו הצועד ורגליו היציבות,הרמוניה שמעולם לא חש ריקדה בקצות גפיו עד שגיחוך פעוט החל להישמע בבת קולו. עם הרמוניה זו נרקמה אוטופיה משונה במוחו,אופטימית ומפתיעה,הוא חשק במחול ובריקודים למרות שלא ידע מה פירוש מילים אלו או קצת ננטעו במוחו,הוא רצה לשוב לביתו ולהעיר את חברתו בעדינות ובמילים חמות ולקחת אותה לטיול אקזוטי בשבילי הכוכבים,הוא רצה שחברתו תהנה ותשמח ואולי תעניק לו חיוך של הכרת תודה ותאמר לו כמה הצליח בחייו,אם כל זאת יתגשם הוא מציע לה נישואים על המקום,רעיון אחרון זה הציף את גופו בקרינה מהפנטת,רוי חש בכבלים מסתוריים ניתקים ממוחו ומליבו,כבלים אפופי שנאה ומכניות שלבטח דיכאו את חייו במשך תקופה ארוכה, "לא עוד" סיכם במוחו רוי, "כאשר אפגוש את גברת דבלין אגיש את התפטרותי ואעוף מכוכב שכוח אל זה,כוכב אשר ניזון משגרה אנושית מחרידה המשפיעה על נפש האדם" והאיץ את הליכתו הקלילה לכיוון האחוזה. עם הגעתו לסוף השדרה השמינית טיפס רוי במעלה הגבעה, וראה לראשונה את אחוזת דבלין,מבנה מאורך בעל שתי קומות,קירותיו צבועים בכתום מלנכולי שדהה בהדרגה באיזורים מסוימים,האחורזה היתה מוקפת גן פרחוני ושליו,מלא עצי הביסקוס תמירים ומצולקים. הגן היה מוקף חומה גבוהה,עם כניסה ראשית שתמכה שער ברזל שחור ומאיים. למראה המתחם,נמלא רוי בחשש שמא טעה והגיע למקום רוחש סכנה זה,אך אישיותו החדשה דירבנה אותו לעבר השער המוגן על ידי שומר סף מוצק ומאיים למדי. רוי ניגש אל השומר אשר ללא רגש מיותר סימן לו בידו השמאלית להיכנס אל החצר,רוי הרגיש מכובד לפתע והיה בטוח בליבו שנאמר לשומר על בואו ונמסר לו תיאורו המדוייק,ללא שהייה נוספת צעד רוי בינות לעצי ההביסקוס ושוב התפעל מיצירתה של אמא טבע,הוא עלה במדרגות לכיוון הדלת הראשית ונעמד על מפתנה כאשר נקש שלוש נקישות בידו הימנית. הדלת נפתעה בחריקת צירים חרישית ורוי השתומם למראה פנים האחוזה,שטיחים וציורי קיר כיסו את הקירות,נברשות עתיקות מראה נתלו בריפיון מהתקרה הענקית,רוי ספר כשבעה חדרים המקיפים גרם מדרגות לולייני במוביל אל הקומה העליונה,אך רוי לא חשק בסקירת החדרים,הוא רצה לסיים את משימתו בצורה המהירה ביותר ולשוב לחיק חייו החדשים. רוי לא ידע מדוע החל לעלות במדרגות המסובבות,אך משהו במוחו,מן שבב תודעה מוסתר הכיל את התשובה לשאלת הפרס,בסוף המדרגות לא נותרה ברירה בפני רוי משום שרק חדר אחד התקיים בקומה שנייה וללא משים ניגש אל דלת החדר. בנוגעו בידית הדלת תחושה מאיימת השתלטה עליו לפתע,זמזום נוראי החל בראשו,כאילו מוחו הוא כלוב לדבורה טורדנית וצמאה,באוחזו את ראשו בין ידיו התמוטט רוי אל רצפת החדר,זכרונו האחרון מאותו רגע היה של אישה מוכרת גוהרת מעליו ובידה מזרק שאותו תחבה באדישות הישר אל תוך אישונו הרועד. כפור פתאומי כבש את גופו ורוי פירכס פעמיים לפני שנרדם. רוי זכר במעורפל חדר מעבדה לבן בעל תקרה סגולה ואנשים בחליפות אמודאי מקיפים אותו,הוא זכר צלילים מסויימים המשפיעים על תודעתו,הוא זכר ששמע את המילים "תהליך רענון בפעולה" מספר פעמים ואף את אחד האנשים אומר לאישה המוכרת את המשפט "הוא כמעט השתלט בחזרה על תודעתו,מזל שהגיע לידינו בזמן לפני השיבוש , שוב הערכת נכונה את גורם האנושיות גברתי",בתשובתה של האישה המוכרת זכר רוי את המילים "סירוס...שמאל.....סוכן מכירות". צליל צורם שנמשך כדקה אך לרוי ייזכר במשך כל חייו גרם לו לאבד גם את זכרונות אלו. רוי התעורר משינה חסרת חלומות אל תוך מציאותו החדשה והבלתי מוגדרת בבוקר יום שלישי,הוא התארגן לעבודה כבכל יום,מארגן את חפציו במזוודתו בידו השמאלית,רק עובדה אחת נראתה חשובה וממשית לרוי באותו בוקר...ובבוקר שלאחריו ובאין סוף בקרים לאחר מכן, העבודה היא כל חייו והוא לעולם לא יאחר עוד.
 

Yuli Gama

New member
תגובה על הסיפור :)

א- הלקסיקון שריוונדל הזכירה מצוי עכשיו בין הטגליינס (השורות הרצות למעלה :) הוא אינו התנ"ך לכותבים, בשוף אופן לא, אבל בהחלט מומלץ לקריאה. תורם המון, ומונע טעויות שלא מבחינים בהם עד שמישהו קוטל את הסיפור בגללם. (ואם לא מונע את הטעויות, לפחות עוזר להבין למה בדיוק קטלו אותך) ועכשיו לסיפור שלך מאוד מאוד אהבתי את הרעיון. הוא אומנם אינו חדש, אבל הדרך שבה אתה מציג אותו שווה את הקריאה. גם המעבר בין הדיכאון התהומי לבין האופטימיות הקיצונית ממש יפה. מה שכן הפריע לי היא השפה. המשפטים מורכבים וארוכים. המון תיאורי סביבה ונוף, שמוציאים קצת את הרצון לקרוא. יר רעיון גולמי מצויין בתוך הסיפור, ואולי כידי קצת לנקות את הקישוטים מסביב. ניטפוק רציני, מהסיפור נוצרת הרגשה שהשביב לא רק מכוון את התנהגותו, אלא גם את רגשותיו. יוצר את הדיכאוןואת תחושת חוסר האונים. אני הבנתי שמצב רוחו הטוב, נוצר מכך שסוף סוף השתחרר מהשפעת השבב. בסוף, כאשר אתה מדבר על כך שמחזירים את הגיבור למצבו הקודם, מוזכר רק רצונו לעבוד. אין שום איזכור של הצד הרגשי. סיפור שלם יש הובלה של הקו, ואז בסוף, אתה שם את הדגש על משהו אחר לחלוטין. אני מבינה שאתה כנראה רצית להבהיר שחייו נשלטים עלידי הבוסית והשבב? אבל לפי דעתי יתרום המון, אם תבהיר לפחות בכמה מילים אם כל מה שסיפרתה על הרגשות שלו, ועל השינוי שבהם בכלל קשור לסיפור, או שזה סתם אופי לא יציב של הדמות. בגדול, נהניתי לקרוא את סיפורך. מקווה לראות יצירות נוספות שלך, לא תמיד צריך תחרות כדי לכתוב :) מקווה גם לראות את תגובותיך לכותבים אחרים :) המלצה קטנה, תקרא את הוויכוך הבא, שהתפתח בעקבות " סיפור לתחרות, אולי "
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור

דבר ראשון - זה שלא היית בפורום עדיין לא אומר שאסור לנו לתת לך ביקורת
אז הנה מה שלי יש להגיד על הסיפור: בגדול הרעיון מאוד מאוד נחמד, ואהבתי גם את היישום ברמה הסיפורית. אבל - הכתיבה כולה מייגעת מאוד. אתה משתמש במשפטים בלתי נגמרים (תיכף יגיעו דוגמאות) והפיסוק שלך לא מאפשר לקורא "לנשום". למשל: רוי טרק את דלת ביתו בחוזקה בתקווה שחברתו תתעורר,והוא נדהם מעצם המחשבה שנוכחותה מציקה לו יותר בשנתה באשר בעירותה,ונדמה שרחשי ליבה צועקים באוזניו ללא מילים ומזכירים לו את האימפוטנטיות של חייו,ללא עיכובים מיותרים ירד במדרגות, מקפץ כל מדרגה שלישית ויצא מן הבניין. צ"ל: רוי טרק את דלת ביתו בחוזקה בתקווה שחברתו תתעורר,ונדהם מעצם המחשבה שנוכחותה מציקה לו יותר בשנתה באשר בעירותה. נדמה היה לו שרחשי ליבה צועקים באוזניו ללא מילים ומזכירים לו את האימפוטנטיות של חייו. ללא עיכובים מיותרים ירד במדרגות, מקפץ כל מדרגה שלישית ויצא מן הבניין. ההערה הזו תקפנה לכל הסיפור שלך. לקוראים אין סבלנות למשפטים שלא נגמרים, ופיסוק נכון הוא תמיד יתרון
הלאה - יש עוד משהו שמטריד אותי. רמת השפה מרגישה לי קצת גבוהה מדי, לפעמים בצורה לא ברורה. למשל כאן - משונה איך מצוקתי נעלמת כשאר אני מוקף בחומות,מקום שהיה רק מגביר את מצוקתם של אנשים אחרים , משונה איך רוצה אני לאחר לעבודתי , ולהשאר בין חומות בצורות אלו המרגיעות את נפשי" מה רע ב"אני רוצה"? למה "רוצה אני"? ההיפוך הזה מוזר לי וצורם לי קצת בעין. אני לא מבינה את הראציונל שמאחורי. כל מי שאני מכירה אומר "אני רוצה"
לא זוכרת מתי בפעם האחרונה מישהו אמר לי "רוצה אני ללכת לקנות אוכל". אם תתקן את הדברים האלה, הסיפור יהיה הרבה הרבה יותר ידידותי לקורא, ואז אפשר יהיה באמת ליהנות מהרעיון החמוד! אגב, את הסיום מאוד מאוד אהבתי. אני אשמח לראות את זה שוב אחרי תיקונים.
 

kobi le

New member
תגובה לתגובה אני מניח...

דבר ראשון תודה רבה על התגובה שלך...נראה שיש לך יכולת מופלאה להוציא כל עוקץ מהתגובות שלך...הכל נראה כל כך ורוד גם כשהוא אפור קצת למטה... בכל אופן לא התכוונתי שאני לא רוצה לקבל ביקורת אלא שאני רגיל פשוט מפורומים אחרים שיש מן "עשרת הדיברות" כאלה של אל תעשה בעיקר ודי מבאס לחזור על אותם הערות לכל בן אדם כל הזמן...ככה כולם קוראים ועורכים את המסרים שלהם בהתאם... מה שמשמח אותי בביקורת של היא העובדה שאת צודקת לגמרי...ומשמח אותי שידעתי את זה קצת גם לפני...נכשלתי בלשון אז אני כנראה מפצה על אי ידיעה היכן לשמים פסיקים בפשוט לדחוף עוד אחד פנימה...נרשם. חוץ מזה בקטע של השפה המליצית נראה לי שזה רגע של אמבסיליות רגעית דווקא השתלדתי לא לעשות את זה במהלך הסיפור ובאמת נראה שזו דוגמא די בודדת...בכל מקרה את צודקת בהחלט גם אני אף פעם לא אמרתי "רוצה אני ללכת לקנות אוכל". נראה לי שאני אתקן אותו באמת..תודה לך ואני מחכה לתגובות של קוראים אחרים אם מישהו מעוניין.
 

Rivendell

New member
תגובה לתגובה על התגובה ../images/Emo13.gif

בבקשה
אני לא כאן בשביל לעקוץ.. אני כאן, בתקווה, בשביל לעזור ולתרום משהו. אני מקווה שזה גם מצליח לי
מנסיוני, ביקורת צריכה לדבר גם על הטוב וגם על הרע. גם אני לא הייתי טורחת לקרוא עד הסוף ביקורת בה היו כותבים לי "הסיפור שלך מזעזע, ובמיוחד החלקים הבאים-". לכל כותב יש פוטנציאל השתפרות, אבל כדי להביא אותו לממש את הפוטנציאל הזה, צריך גם לדעת איך לא לדכא לו את הצורה. זה לא אומר כמובן שאני ממציאה את הדברים הטובים. פשוט דואגת להדגיש שיש גם וגם
יש לנו בעקרון "דיברות" כאלה, אבל אני אישית בד"כ לא הולכת עם זה, אלא פשוט מביעה את דעתי, ומספרת מה צרם *לי* בסיפור. אבל אם מסקרן אותך, אני אמצא בשבילך קישור ל"לקסיקון" החמוד, שבו מפורטות הטעויות הקלאסיות של כתיבת מד"ב ופנטזיה. חוץ מזה, אני שמחה שאתה מסכים איתי, אבל גם מדגישה שמה שאני אומרת הוא לא תורה מסיני אלא רק דעתי. לא שאני חושבת שדעתי לא חשובה
אני פשוט חושבת שהיא לא *הכי* חשובה, ולא החשובה היחידה. אז כדאי לשמור על ראש פתוח לכל מה שיגידו לך, ולסנן לפי מה שבאמת נראה לך נכון והגיוני ומה שלא. ולגבי ה"רוצה אני" וכו' - כאן כבר נכנס עניין של סגנון כללי. אישית, אני אוהבת כתיבה שמתאימה לרוח הסיפור. אם אתה כותב על אנשים ומקומות פשוטים, מתאים לכתוב בשפה פשוטה (ונקייה. תמיד נקייה) ואם אתה כותב על המאה ה 18 באנגליה, מן הסתם הסגנון צריך להתאים גם לזה. וזהו. מחכה לראות את זה אחרי תיקונים
 
למעלה