סיפור:

אביב היה גבר בן כשלושים, לבוש יפה בחליפה ועניבה, והיה נוסע כל בוקר בשש בדיוק לעבודה. הוא עבד בחברת מחשבים. כמה רצה להיות מתכנת. בינתיים היה בתפקיד סביר, עם משכורת טובה למדי.

בעבודה היה יושב ועובד במרץ, כשהוא חושב בריכוז על כל הפרטים הקטנים שבונים את חיי העבודה של אדם ממוצע. מעולם לא עשה שום טעות בעבודה, תמיד דייק כמו מחשב. בזמן קצר הצליח להרוויח יותר ויותר כסף, וחסך אותו בתכניות טובות בבנק. עם הזמן הפך למתכנת, למנהל חברה וצבר עוד ועוד תפקידים. "איזה כיף להצליח", חשב, "תמיד אשאף להתקדם".

לאט הופיעו בו סימני עייפות, טשטוש כללי וחולשה. בימים הבאים היה נתקף יותר ויותר סחרחורות ונופל לישון. המרדף אחרי כסף עייף אותו. הוא חלה ונאלץ לעזוב את הקריירה. "מה יהיה עם העבודה", חשב. העסק היה תלוי בו וכיוון שחלה נאלץ להחליף אותו אדם זוטר שלא כל כך הצליח, ואביב איבד הרבה רווחים.

סתיו, בחור כבן עשרים, היה יושב בביתו במשך רוב שעות היום ורושם רישומים. מעולם לא ניסה לטעון שהוא אמן או בעל יכולות מיוחדות. פשוט אהב לאייר לו כדי להעביר את הזמן.

כשאביב היה חולה, היה סתיו בא לבקר אותו ולעזור לו להרגיש טוב. "היה לי עסק כל כך טוב", אמר אביב שוב ושוב. אבל סתיו היה מזכיר לו תמיד שהכסף לא כל כך חשוב, אלא העיקר לאהוב את מה שיש לך. במשך הזמן, היה אביב פחות מזכיר את הקריירה שלו, מחייך יותר ויותר ואחרי כמה חודשים היה קם ומתהלך חופשי בחדר. לא היה לו הרבה כסף, אבל גם חשב שלא צריך אלא יותר חשוב לעבוד במה שמעניין.

אור כבר שנים מחפש חברה קבועה. בכל פעם שיביא בחורה חדשה הביתה, מיד הוא אומר לכולם דברים כמו: "תראו איזו בחורה יפה וחתיכה מצאתי, נכון שיש לי טעם נהדר? תקנאו". הוא לא הבחין שבמשך היום הבחורה הפחיתה לדבר אתו, אבל היה מודע לכך שבסוף היום בערב תמיד אמרה לו הבחורה "מקווה שתמצא מישהי אחרת מתאימה לך".

יריב תמיד חשב שאין אף אדם שהוא ממש נחמד, כולם אותו דבר ולכן לא דיבר הרבה עם אף אחד. בכל פעם שאור הביא בחורה חדשה, ובערב אמרה לו הבחורה שהיא עוזבת אותו, היה אור אומר לחברים: "איזה עם טיפשי זה בחורות, כל הזמן עוזבות", ויריב היה מחייך וחושב: "מגיע לו, שימשיך ככה. אף אחד לא מספיק ראוי לבחורה טובה. לא אכפת לי שלא תהיה לו חברה קבועה אף פעם".

בני היה מנסה להבין מה אנשים מסביב מנסים להשיג. אולי רוצים כסף, אולי רוצים אהבה. בני ידע שחשוב לאהוב. בחייו כמעט לא היו לו אהבות יפות, ולא היו אנשים שהבינו אותו ואת נפשו. הוא עבד במשרד קטן בעבודה שקיבל במשרד שיקום.

עמית היה עוזר לאנשים בכל דבר שהפנו אליו. בדרך כלל היו לו עצות טובות, וכשלא ידע לייעץ פשוט הקשיב. היה מסוגל להקשיב במשך שעות לאדם במצוקה. לקבצנים ברחוב תמיד נתן נדבות גדולות. לחבריו ולאנשים שהכיר אמר מלים יפות, מחמאות אמתיות, ולא יכלו שלא לחייך למשמע דבריו הטובים.

עמית החליט שהוא מוכרח לעשות משהו. הוא ישב וחשב, אולי יבנה איזשהן מסגרות. הוא החליט לבנות מסגרות לאנשים מוגבלים, אבל מצד שני רצה לבנות מסגרות שכל אחד יוכל להשתתף בהן. אז היה לו רעיון מעניין: החליט לבנות מסגרות שגם מוגבלים ישתתפו וייעזרו בהן, אבל גם אנשים רגילים יוכלו להשתתף. הפרויקט לקח כשנה. זה הצליח. הרבה אנשים באו והשתתפו בשיחות במועדונים, ותמיד חזרו הביתה בהרגשה טובה.

אור אמר לעצמו שהוא כבר משתגע מזה שהוא לא מוצא חברה לחיים, והחליט שהוא מוכן אף להשתתף במסגרת עם מוגבלים כדי למצוא חברה קבועה. הוא הצטרף למסגרת שעמית הקים, וגם בני.

כן, היו שם בחורות מאד נחמדות ויפות. במשך הזמן סקרנה אותו במיוחד בחורה בשם לורה שאהבה תמיד להגיד מה היא מרגישה, מה היא אוהבת, והיא אהבה המון דברים ותמיד הייתה מספרת על הפרחים שראתה ואהבה, על השקיעות היפות שראתה בימים האחרונים, ועמית היה עונה לה בתוך השיחה שהדברים שהיא אוהבת נשמעים ממש יפים. היא הייתה אומרת לו שהיא מודה לו וכמה זה מחמיא לה, והוא נמשך אחרי סיפוריה ואמר שהם מרתקים. לאט היה פחות מעיר הערות ופחות מדבר על עצמו ורוב הזמן היה מקשיב לה, ומדי פעם אומר שהוא מודה לה על הדברים היפים שהיא מלמדת אותו ואת הקבוצה. אנשי הקבוצה ראו שהוא כבר לא מפריע בשיחות ופחות מדבר על עצמו, ולכן דיברו אתו יותר ויותר וניסו להכיר אותו. עמית ולורה התחילו לצאת לעיר, ומהר מאד הגיעו הנשיקות והליטופים. מאז הם היו ביחד.

יריב חשב: "מה? איך הוא מעז להתחבר לעלובה הזאת?", והיה בא כל יום ומספר שקרים לו ולה בנפרד על מה שכביכול כל אחד עשה לאחר כדי שייפרדו, אבל הם לא האמינו לו ולעגו לו, עד שהיה יותר ויותר כעוס ועצבני, בימים שאחר כך היה משתולל וצועק ואחר כך כמעט לא דיבר ולא אכל. החברים לא חשבו שזה ממש שינוי, כי תמיד היה נמנע מלדבר ולהגיד מה הוא חושב ומרגיש. אבל הם דאגו לו וניסו לעזור לו. הם אמרו לו שלורה החברה של עמית נחמדה, ושלא יהיה עצוב שהם ביחד.

בני היה מנסה לדבר לפעמים עם עמית ועם לורה חברתו החדשה. עמית נראה לו יותר נחמד מתמיד, ולורה הייתה נהדרת. להפתעתו היה מוצא יותר ויותר מהר נושאים מעניינים לדבר אתם, והשיחות קלחו. עמית ולורה התחתנו. כל החברים הוזמנו לחתונה, גם יריב. יריב הבחין מיד שלורה נהדרת, ומאז הרגיש מצוין.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
אביב היה גבר בן כשלושים, לבוש יפה בחליפה ועניבה, והיה נוסע כל בוקר בשש בדיוק לעבודה. הוא עבד בחברת מחשבים. כמה רצה להיות מתכנת. בינתיים היה בתפקיד סביר, עם משכורת טובה למדי.

בעבודה היה יושב ועובד במרץ, כשהוא חושב בריכוז על כל הפרטים הקטנים שבונים את חיי העבודה של אדם ממוצע. מעולם לא עשה שום טעות בעבודה, תמיד דייק כמו מחשב. בזמן קצר הצליח להרוויח יותר ויותר כסף, וחסך אותו בתכניות טובות בבנק. עם הזמן הפך למתכנת, למנהל חברה וצבר עוד ועוד תפקידים. "איזה כיף להצליח", חשב, "תמיד אשאף להתקדם".

לאט הופיעו בו סימני עייפות, טשטוש כללי וחולשה. בימים הבאים היה נתקף יותר ויותר סחרחורות ונופל לישון. המרדף אחרי כסף עייף אותו. הוא חלה ונאלץ לעזוב את הקריירה. "מה יהיה עם העבודה", חשב. העסק היה תלוי בו וכיוון שחלה נאלץ להחליף אותו אדם זוטר שלא כל כך הצליח, ואביב איבד הרבה רווחים.

סתיו, בחור כבן עשרים, היה יושב בביתו במשך רוב שעות היום ורושם רישומים. מעולם לא ניסה לטעון שהוא אמן או בעל יכולות מיוחדות. פשוט אהב לאייר לו כדי להעביר את הזמן.

כשאביב היה חולה, היה סתיו בא לבקר אותו ולעזור לו להרגיש טוב. "היה לי עסק כל כך טוב", אמר אביב שוב ושוב. אבל סתיו היה מזכיר לו תמיד שהכסף לא כל כך חשוב, אלא העיקר לאהוב את מה שיש לך. במשך הזמן, היה אביב פחות מזכיר את הקריירה שלו, מחייך יותר ויותר ואחרי כמה חודשים היה קם ומתהלך חופשי בחדר. לא היה לו הרבה כסף, אבל גם חשב שלא צריך אלא יותר חשוב לעבוד במה שמעניין.

אור כבר שנים מחפש חברה קבועה. בכל פעם שיביא בחורה חדשה הביתה, מיד הוא אומר לכולם דברים כמו: "תראו איזו בחורה יפה וחתיכה מצאתי, נכון שיש לי טעם נהדר? תקנאו". הוא לא הבחין שבמשך היום הבחורה הפחיתה לדבר אתו, אבל היה מודע לכך שבסוף היום בערב תמיד אמרה לו הבחורה "מקווה שתמצא מישהי אחרת מתאימה לך".

יריב תמיד חשב שאין אף אדם שהוא ממש נחמד, כולם אותו דבר ולכן לא דיבר הרבה עם אף אחד. בכל פעם שאור הביא בחורה חדשה, ובערב אמרה לו הבחורה שהיא עוזבת אותו, היה אור אומר לחברים: "איזה עם טיפשי זה בחורות, כל הזמן עוזבות", ויריב היה מחייך וחושב: "מגיע לו, שימשיך ככה. אף אחד לא מספיק ראוי לבחורה טובה. לא אכפת לי שלא תהיה לו חברה קבועה אף פעם".

בני היה מנסה להבין מה אנשים מסביב מנסים להשיג. אולי רוצים כסף, אולי רוצים אהבה. בני ידע שחשוב לאהוב. בחייו כמעט לא היו לו אהבות יפות, ולא היו אנשים שהבינו אותו ואת נפשו. הוא עבד במשרד קטן בעבודה שקיבל במשרד שיקום.

עמית היה עוזר לאנשים בכל דבר שהפנו אליו. בדרך כלל היו לו עצות טובות, וכשלא ידע לייעץ פשוט הקשיב. היה מסוגל להקשיב במשך שעות לאדם במצוקה. לקבצנים ברחוב תמיד נתן נדבות גדולות. לחבריו ולאנשים שהכיר אמר מלים יפות, מחמאות אמתיות, ולא יכלו שלא לחייך למשמע דבריו הטובים.

עמית החליט שהוא מוכרח לעשות משהו. הוא ישב וחשב, אולי יבנה איזשהן מסגרות. הוא החליט לבנות מסגרות לאנשים מוגבלים, אבל מצד שני רצה לבנות מסגרות שכל אחד יוכל להשתתף בהן. אז היה לו רעיון מעניין: החליט לבנות מסגרות שגם מוגבלים ישתתפו וייעזרו בהן, אבל גם אנשים רגילים יוכלו להשתתף. הפרויקט לקח כשנה. זה הצליח. הרבה אנשים באו והשתתפו בשיחות במועדונים, ותמיד חזרו הביתה בהרגשה טובה.

אור אמר לעצמו שהוא כבר משתגע מזה שהוא לא מוצא חברה לחיים, והחליט שהוא מוכן אף להשתתף במסגרת עם מוגבלים כדי למצוא חברה קבועה. הוא הצטרף למסגרת שעמית הקים, וגם בני.

כן, היו שם בחורות מאד נחמדות ויפות. במשך הזמן סקרנה אותו במיוחד בחורה בשם לורה שאהבה תמיד להגיד מה היא מרגישה, מה היא אוהבת, והיא אהבה המון דברים ותמיד הייתה מספרת על הפרחים שראתה ואהבה, על השקיעות היפות שראתה בימים האחרונים, ועמית היה עונה לה בתוך השיחה שהדברים שהיא אוהבת נשמעים ממש יפים. היא הייתה אומרת לו שהיא מודה לו וכמה זה מחמיא לה, והוא נמשך אחרי סיפוריה ואמר שהם מרתקים. לאט היה פחות מעיר הערות ופחות מדבר על עצמו ורוב הזמן היה מקשיב לה, ומדי פעם אומר שהוא מודה לה על הדברים היפים שהיא מלמדת אותו ואת הקבוצה. אנשי הקבוצה ראו שהוא כבר לא מפריע בשיחות ופחות מדבר על עצמו, ולכן דיברו אתו יותר ויותר וניסו להכיר אותו. עמית ולורה התחילו לצאת לעיר, ומהר מאד הגיעו הנשיקות והליטופים. מאז הם היו ביחד.

יריב חשב: "מה? איך הוא מעז להתחבר לעלובה הזאת?", והיה בא כל יום ומספר שקרים לו ולה בנפרד על מה שכביכול כל אחד עשה לאחר כדי שייפרדו, אבל הם לא האמינו לו ולעגו לו, עד שהיה יותר ויותר כעוס ועצבני, בימים שאחר כך היה משתולל וצועק ואחר כך כמעט לא דיבר ולא אכל. החברים לא חשבו שזה ממש שינוי, כי תמיד היה נמנע מלדבר ולהגיד מה הוא חושב ומרגיש. אבל הם דאגו לו וניסו לעזור לו. הם אמרו לו שלורה החברה של עמית נחמדה, ושלא יהיה עצוב שהם ביחד.

בני היה מנסה לדבר לפעמים עם עמית ועם לורה חברתו החדשה. עמית נראה לו יותר נחמד מתמיד, ולורה הייתה נהדרת. להפתעתו היה מוצא יותר ויותר מהר נושאים מעניינים לדבר אתם, והשיחות קלחו. עמית ולורה התחתנו. כל החברים הוזמנו לחתונה, גם יריב. יריב הבחין מיד שלורה נהדרת, ומאז הרגיש מצוין.
התחלתי לקרוא את הסיפור שהבאת.
אבל אני לא מרוכז בשעה כזאת. |ישן|
קשה לי להתרכז בדברים שלך ובכלל בכל דבר אחר.
אני עכשיו מלא פיהוקים..
לא חלילה בגלל הסיפור, אני פשוט עייף. :-/
מבטיח מחר בבוקר ב"ה אחרי שאחזור מההליכה בפארק
אכין לעצמי כוס קפה רותח עם חלב חם
גם כמה פרוסות מרוחות ואתחיל לקרוא את הכלללללללל מההתחלה.
מילה. |כן|
 

אור גינאל

Well-known member
אביב היה גבר בן כשלושים, לבוש יפה בחליפה ועניבה, והיה נוסע כל בוקר בשש בדיוק לעבודה. הוא עבד בחברת מחשבים. כמה רצה להיות מתכנת. בינתיים היה בתפקיד סביר, עם משכורת טובה למדי.

בעבודה היה יושב ועובד במרץ, כשהוא חושב בריכוז על כל הפרטים הקטנים שבונים את חיי העבודה של אדם ממוצע. מעולם לא עשה שום טעות בעבודה, תמיד דייק כמו מחשב. בזמן קצר הצליח להרוויח יותר ויותר כסף, וחסך אותו בתכניות טובות בבנק. עם הזמן הפך למתכנת, למנהל חברה וצבר עוד ועוד תפקידים. "איזה כיף להצליח", חשב, "תמיד אשאף להתקדם".

לאט הופיעו בו סימני עייפות, טשטוש כללי וחולשה. בימים הבאים היה נתקף יותר ויותר סחרחורות ונופל לישון. המרדף אחרי כסף עייף אותו. הוא חלה ונאלץ לעזוב את הקריירה. "מה יהיה עם העבודה", חשב. העסק היה תלוי בו וכיוון שחלה נאלץ להחליף אותו אדם זוטר שלא כל כך הצליח, ואביב איבד הרבה רווחים.

סתיו, בחור כבן עשרים, היה יושב בביתו במשך רוב שעות היום ורושם רישומים. מעולם לא ניסה לטעון שהוא אמן או בעל יכולות מיוחדות. פשוט אהב לאייר לו כדי להעביר את הזמן.

כשאביב היה חולה, היה סתיו בא לבקר אותו ולעזור לו להרגיש טוב. "היה לי עסק כל כך טוב", אמר אביב שוב ושוב. אבל סתיו היה מזכיר לו תמיד שהכסף לא כל כך חשוב, אלא העיקר לאהוב את מה שיש לך. במשך הזמן, היה אביב פחות מזכיר את הקריירה שלו, מחייך יותר ויותר ואחרי כמה חודשים היה קם ומתהלך חופשי בחדר. לא היה לו הרבה כסף, אבל גם חשב שלא צריך אלא יותר חשוב לעבוד במה שמעניין.

אור כבר שנים מחפש חברה קבועה. בכל פעם שיביא בחורה חדשה הביתה, מיד הוא אומר לכולם דברים כמו: "תראו איזו בחורה יפה וחתיכה מצאתי, נכון שיש לי טעם נהדר? תקנאו". הוא לא הבחין שבמשך היום הבחורה הפחיתה לדבר אתו, אבל היה מודע לכך שבסוף היום בערב תמיד אמרה לו הבחורה "מקווה שתמצא מישהי אחרת מתאימה לך".

יריב תמיד חשב שאין אף אדם שהוא ממש נחמד, כולם אותו דבר ולכן לא דיבר הרבה עם אף אחד. בכל פעם שאור הביא בחורה חדשה, ובערב אמרה לו הבחורה שהיא עוזבת אותו, היה אור אומר לחברים: "איזה עם טיפשי זה בחורות, כל הזמן עוזבות", ויריב היה מחייך וחושב: "מגיע לו, שימשיך ככה. אף אחד לא מספיק ראוי לבחורה טובה. לא אכפת לי שלא תהיה לו חברה קבועה אף פעם".

בני היה מנסה להבין מה אנשים מסביב מנסים להשיג. אולי רוצים כסף, אולי רוצים אהבה. בני ידע שחשוב לאהוב. בחייו כמעט לא היו לו אהבות יפות, ולא היו אנשים שהבינו אותו ואת נפשו. הוא עבד במשרד קטן בעבודה שקיבל במשרד שיקום.

עמית היה עוזר לאנשים בכל דבר שהפנו אליו. בדרך כלל היו לו עצות טובות, וכשלא ידע לייעץ פשוט הקשיב. היה מסוגל להקשיב במשך שעות לאדם במצוקה. לקבצנים ברחוב תמיד נתן נדבות גדולות. לחבריו ולאנשים שהכיר אמר מלים יפות, מחמאות אמתיות, ולא יכלו שלא לחייך למשמע דבריו הטובים.

עמית החליט שהוא מוכרח לעשות משהו. הוא ישב וחשב, אולי יבנה איזשהן מסגרות. הוא החליט לבנות מסגרות לאנשים מוגבלים, אבל מצד שני רצה לבנות מסגרות שכל אחד יוכל להשתתף בהן. אז היה לו רעיון מעניין: החליט לבנות מסגרות שגם מוגבלים ישתתפו וייעזרו בהן, אבל גם אנשים רגילים יוכלו להשתתף. הפרויקט לקח כשנה. זה הצליח. הרבה אנשים באו והשתתפו בשיחות במועדונים, ותמיד חזרו הביתה בהרגשה טובה.

אור אמר לעצמו שהוא כבר משתגע מזה שהוא לא מוצא חברה לחיים, והחליט שהוא מוכן אף להשתתף במסגרת עם מוגבלים כדי למצוא חברה קבועה. הוא הצטרף למסגרת שעמית הקים, וגם בני.

כן, היו שם בחורות מאד נחמדות ויפות. במשך הזמן סקרנה אותו במיוחד בחורה בשם לורה שאהבה תמיד להגיד מה היא מרגישה, מה היא אוהבת, והיא אהבה המון דברים ותמיד הייתה מספרת על הפרחים שראתה ואהבה, על השקיעות היפות שראתה בימים האחרונים, ועמית היה עונה לה בתוך השיחה שהדברים שהיא אוהבת נשמעים ממש יפים. היא הייתה אומרת לו שהיא מודה לו וכמה זה מחמיא לה, והוא נמשך אחרי סיפוריה ואמר שהם מרתקים. לאט היה פחות מעיר הערות ופחות מדבר על עצמו ורוב הזמן היה מקשיב לה, ומדי פעם אומר שהוא מודה לה על הדברים היפים שהיא מלמדת אותו ואת הקבוצה. אנשי הקבוצה ראו שהוא כבר לא מפריע בשיחות ופחות מדבר על עצמו, ולכן דיברו אתו יותר ויותר וניסו להכיר אותו. עמית ולורה התחילו לצאת לעיר, ומהר מאד הגיעו הנשיקות והליטופים. מאז הם היו ביחד.

יריב חשב: "מה? איך הוא מעז להתחבר לעלובה הזאת?", והיה בא כל יום ומספר שקרים לו ולה בנפרד על מה שכביכול כל אחד עשה לאחר כדי שייפרדו, אבל הם לא האמינו לו ולעגו לו, עד שהיה יותר ויותר כעוס ועצבני, בימים שאחר כך היה משתולל וצועק ואחר כך כמעט לא דיבר ולא אכל. החברים לא חשבו שזה ממש שינוי, כי תמיד היה נמנע מלדבר ולהגיד מה הוא חושב ומרגיש. אבל הם דאגו לו וניסו לעזור לו. הם אמרו לו שלורה החברה של עמית נחמדה, ושלא יהיה עצוב שהם ביחד.

בני היה מנסה לדבר לפעמים עם עמית ועם לורה חברתו החדשה. עמית נראה לו יותר נחמד מתמיד, ולורה הייתה נהדרת. להפתעתו היה מוצא יותר ויותר מהר נושאים מעניינים לדבר אתם, והשיחות קלחו. עמית ולורה התחתנו. כל החברים הוזמנו לחתונה, גם יריב. יריב הבחין מיד שלורה נהדרת, ומאז הרגיש מצוין.
זה דבר ידוע שמה שאדם חושב על אחרים זה הוא בעצמו.
הייתי נותן כותרת לסיפור - *אדם מוצא את האמת בעצמו*
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
אביב היה גבר בן כשלושים, לבוש יפה בחליפה ועניבה, והיה נוסע כל בוקר בשש בדיוק לעבודה. הוא עבד בחברת מחשבים. כמה רצה להיות מתכנת. בינתיים היה בתפקיד סביר, עם משכורת טובה למדי.

בעבודה היה יושב ועובד במרץ, כשהוא חושב בריכוז על כל הפרטים הקטנים שבונים את חיי העבודה של אדם ממוצע. מעולם לא עשה שום טעות בעבודה, תמיד דייק כמו מחשב. בזמן קצר הצליח להרוויח יותר ויותר כסף, וחסך אותו בתכניות טובות בבנק. עם הזמן הפך למתכנת, למנהל חברה וצבר עוד ועוד תפקידים. "איזה כיף להצליח", חשב, "תמיד אשאף להתקדם".

לאט הופיעו בו סימני עייפות, טשטוש כללי וחולשה. בימים הבאים היה נתקף יותר ויותר סחרחורות ונופל לישון. המרדף אחרי כסף עייף אותו. הוא חלה ונאלץ לעזוב את הקריירה. "מה יהיה עם העבודה", חשב. העסק היה תלוי בו וכיוון שחלה נאלץ להחליף אותו אדם זוטר שלא כל כך הצליח, ואביב איבד הרבה רווחים.

סתיו, בחור כבן עשרים, היה יושב בביתו במשך רוב שעות היום ורושם רישומים. מעולם לא ניסה לטעון שהוא אמן או בעל יכולות מיוחדות. פשוט אהב לאייר לו כדי להעביר את הזמן.

כשאביב היה חולה, היה סתיו בא לבקר אותו ולעזור לו להרגיש טוב. "היה לי עסק כל כך טוב", אמר אביב שוב ושוב. אבל סתיו היה מזכיר לו תמיד שהכסף לא כל כך חשוב, אלא העיקר לאהוב את מה שיש לך. במשך הזמן, היה אביב פחות מזכיר את הקריירה שלו, מחייך יותר ויותר ואחרי כמה חודשים היה קם ומתהלך חופשי בחדר. לא היה לו הרבה כסף, אבל גם חשב שלא צריך אלא יותר חשוב לעבוד במה שמעניין.

אור כבר שנים מחפש חברה קבועה. בכל פעם שיביא בחורה חדשה הביתה, מיד הוא אומר לכולם דברים כמו: "תראו איזו בחורה יפה וחתיכה מצאתי, נכון שיש לי טעם נהדר? תקנאו". הוא לא הבחין שבמשך היום הבחורה הפחיתה לדבר אתו, אבל היה מודע לכך שבסוף היום בערב תמיד אמרה לו הבחורה "מקווה שתמצא מישהי אחרת מתאימה לך".

יריב תמיד חשב שאין אף אדם שהוא ממש נחמד, כולם אותו דבר ולכן לא דיבר הרבה עם אף אחד. בכל פעם שאור הביא בחורה חדשה, ובערב אמרה לו הבחורה שהיא עוזבת אותו, היה אור אומר לחברים: "איזה עם טיפשי זה בחורות, כל הזמן עוזבות", ויריב היה מחייך וחושב: "מגיע לו, שימשיך ככה. אף אחד לא מספיק ראוי לבחורה טובה. לא אכפת לי שלא תהיה לו חברה קבועה אף פעם".

בני היה מנסה להבין מה אנשים מסביב מנסים להשיג. אולי רוצים כסף, אולי רוצים אהבה. בני ידע שחשוב לאהוב. בחייו כמעט לא היו לו אהבות יפות, ולא היו אנשים שהבינו אותו ואת נפשו. הוא עבד במשרד קטן בעבודה שקיבל במשרד שיקום.

עמית היה עוזר לאנשים בכל דבר שהפנו אליו. בדרך כלל היו לו עצות טובות, וכשלא ידע לייעץ פשוט הקשיב. היה מסוגל להקשיב במשך שעות לאדם במצוקה. לקבצנים ברחוב תמיד נתן נדבות גדולות. לחבריו ולאנשים שהכיר אמר מלים יפות, מחמאות אמתיות, ולא יכלו שלא לחייך למשמע דבריו הטובים.

עמית החליט שהוא מוכרח לעשות משהו. הוא ישב וחשב, אולי יבנה איזשהן מסגרות. הוא החליט לבנות מסגרות לאנשים מוגבלים, אבל מצד שני רצה לבנות מסגרות שכל אחד יוכל להשתתף בהן. אז היה לו רעיון מעניין: החליט לבנות מסגרות שגם מוגבלים ישתתפו וייעזרו בהן, אבל גם אנשים רגילים יוכלו להשתתף. הפרויקט לקח כשנה. זה הצליח. הרבה אנשים באו והשתתפו בשיחות במועדונים, ותמיד חזרו הביתה בהרגשה טובה.

אור אמר לעצמו שהוא כבר משתגע מזה שהוא לא מוצא חברה לחיים, והחליט שהוא מוכן אף להשתתף במסגרת עם מוגבלים כדי למצוא חברה קבועה. הוא הצטרף למסגרת שעמית הקים, וגם בני.

כן, היו שם בחורות מאד נחמדות ויפות. במשך הזמן סקרנה אותו במיוחד בחורה בשם לורה שאהבה תמיד להגיד מה היא מרגישה, מה היא אוהבת, והיא אהבה המון דברים ותמיד הייתה מספרת על הפרחים שראתה ואהבה, על השקיעות היפות שראתה בימים האחרונים, ועמית היה עונה לה בתוך השיחה שהדברים שהיא אוהבת נשמעים ממש יפים. היא הייתה אומרת לו שהיא מודה לו וכמה זה מחמיא לה, והוא נמשך אחרי סיפוריה ואמר שהם מרתקים. לאט היה פחות מעיר הערות ופחות מדבר על עצמו ורוב הזמן היה מקשיב לה, ומדי פעם אומר שהוא מודה לה על הדברים היפים שהיא מלמדת אותו ואת הקבוצה. אנשי הקבוצה ראו שהוא כבר לא מפריע בשיחות ופחות מדבר על עצמו, ולכן דיברו אתו יותר ויותר וניסו להכיר אותו. עמית ולורה התחילו לצאת לעיר, ומהר מאד הגיעו הנשיקות והליטופים. מאז הם היו ביחד.

יריב חשב: "מה? איך הוא מעז להתחבר לעלובה הזאת?", והיה בא כל יום ומספר שקרים לו ולה בנפרד על מה שכביכול כל אחד עשה לאחר כדי שייפרדו, אבל הם לא האמינו לו ולעגו לו, עד שהיה יותר ויותר כעוס ועצבני, בימים שאחר כך היה משתולל וצועק ואחר כך כמעט לא דיבר ולא אכל. החברים לא חשבו שזה ממש שינוי, כי תמיד היה נמנע מלדבר ולהגיד מה הוא חושב ומרגיש. אבל הם דאגו לו וניסו לעזור לו. הם אמרו לו שלורה החברה של עמית נחמדה, ושלא יהיה עצוב שהם ביחד.

בני היה מנסה לדבר לפעמים עם עמית ועם לורה חברתו החדשה. עמית נראה לו יותר נחמד מתמיד, ולורה הייתה נהדרת. להפתעתו היה מוצא יותר ויותר מהר נושאים מעניינים לדבר אתם, והשיחות קלחו. עמית ולורה התחתנו. כל החברים הוזמנו לחתונה, גם יריב. יריב הבחין מיד שלורה נהדרת, ומאז הרגיש מצוין.
תשמע פילוסופי, הסיפור יכל להיות פיצוץ של דבר אם היית לוקח איזשהו מוטיב בסיפור שיקשר את כל הדמויות המסקרנות האלה ביחד.
זה בסדר שלכל דמות יש את האפיון המיוחד שלה אגב, "אור" וגם "יריב" זה קצת אתה.;-)
(ככה התרשמתי בכול אופן.)
אני חושב שאתה צריך חוט שני כזה שיעבור בין כולם ואיכשהו יקשור אותם.
 

משתפרת1

Well-known member
פילוסוף, אל תיעלב. שאלת לדעתנו. אני כותבת את דעתי הבלתי מחייבת. אינני סופרת או מבקרת ספרות, למדתי ספרות רק בביה"ס, אין לי השכלה גבוהה בנושא. לכן דעתך על היצירה טובה לא פחות משלי, ככל הנראה טובה יותר. אבל שאלת.
אני לא מצליחה לראות בזה סיפור של ממש. אני רואה כאן סדרה של דמויות עם אפיונים, אני רואה תיאורים של כמה מצבים וגם כמה נקודות השקה של הדמויות. יש אפשרות התפתחות לדמויות. כל זה נראה לי כמו חומר רקע שמאפשר כתיבת סיפור רציף ומתפתח. כרגע זה לא ממש מגובש.
אל תשכח שזו ההתרשמות הפרטית והבלתי מקצועית שלי בלבד.
 

אור גינאל

Well-known member
פילוסוף, אל תיעלב. שאלת לדעתנו. אני כותבת את דעתי הבלתי מחייבת. אינני סופרת או מבקרת ספרות, למדתי ספרות רק בביה"ס, אין לי השכלה גבוהה בנושא. לכן דעתך על היצירה טובה לא פחות משלי, ככל הנראה טובה יותר. אבל שאלת.
אני לא מצליחה לראות בזה סיפור של ממש. אני רואה כאן סדרה של דמויות עם אפיונים, אני רואה תיאורים של כמה מצבים וגם כמה נקודות השקה של הדמויות. יש אפשרות התפתחות לדמויות. כל זה נראה לי כמו חומר רקע שמאפשר כתיבת סיפור רציף ומתפתח. כרגע זה לא ממש מגובש.
אל תשכח שזו ההתרשמות הפרטית והבלתי מקצועית שלי בלבד.
אומנות לא חייבת להיות בתבנית קבועה בגלל זה קוראים לזה אומנות. זה שאת לא רגילה לקרוא ז'אנר כזה זה עדיין לא אומר שזה לא אומנות.
תסתכלי על זה כך , כמו שיש ציור שאת מסתכלת עליו ולא מבינה בכלל מה יש שם וככל שאת מתבוננת בו מתגלים לך יותר ויותר פרטים כך אותו הדבר בחוויה של הסיפור שפותח ההודעה יצר.
 

משתפרת1

Well-known member
אומנות לא חייבת להיות בתבנית קבועה בגלל זה קוראים לזה אומנות. זה שאת לא רגילה לקרוא ז'אנר כזה זה עדיין לא אומר שזה לא אומנות.
תסתכלי על זה כך , כמו שיש ציור שאת מסתכלת עליו ולא מבינה בכלל מה יש שם וככל שאת מתבוננת בו מתגלים לך יותר ויותר פרטים כך אותו הדבר בחוויה של הסיפור שפותח ההודעה יצר.
לא אמרתי שזה לא אמנות. אמרתי שאני אינני מצליחה לראות בזה סיפור. שאלו אותי מה דעתי, וזה הטעם הפרטי לגמרי שלי, שאינו מחייב איש. בוודאי לא את פילוסוף.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אומנות לא חייבת להיות בתבנית קבועה בגלל זה קוראים לזה אומנות. זה שאת לא רגילה לקרוא ז'אנר כזה זה עדיין לא אומר שזה לא אומנות.
תסתכלי על זה כך , כמו שיש ציור שאת מסתכלת עליו ולא מבינה בכלל מה יש שם וככל שאת מתבוננת בו מתגלים לך יותר ויותר פרטים כך אותו הדבר בחוויה של הסיפור שפותח ההודעה יצר.
בלי להתייחס לסיפור נשוא השרשור (שטרם קראתיו), אמנם אתה צודק עקרונית אבל יש לזה גם גבולות. הטרנד של העשורים האחרונים לפיו לכל דבר בעולם ניתן לקרוא אומנות ובלבד שהיוצר רואה זאת כך, הוא טרנד מטומטם ברמות-על. בחצי מהמקרים אין כל קשר בין היצירה לאומנות. כך, סתם דוגמה אחת מיני רבות, העמדת אסלה באמצע חדר. מישהו כותב למעלה 'אומנות' והופה, 'היצירה' נמכרת במחיר אסטרונומי יחסית לאסלה שגרתית ופושטית לחלוטין :). פשוט חלק מהאטרף הכללי שעובר על העולם 'אל תגיד לי איך לקרוא למשהו'. אותו כנ"ל למשל בציור שכל מה שיש בו זה פס אחד אקראי של צבע. לכנות את זה אומנות זה פשוט עלבון לאומנות האמיתית. גם אם ים של אנשים (ובעיקר 'הממסד') כן מגדיר זאת כך.
 

אור גינאל

Well-known member
בלי להתייחס לסיפור נשוא השרשור (שטרם קראתיו), אמנם אתה צודק עקרונית אבל יש לזה גם גבולות. הטרנד של העשורים האחרונים לפיו לכל דבר בעולם ניתן לקרוא אומנות ובלבד שהיוצר רואה זאת כך, הוא טרנד מטומטם ברמות-על. בחצי מהמקרים אין כל קשר בין היצירה לאומנות. כך, סתם דוגמה אחת מיני רבות, העמדת אסלה באמצע חדר. מישהו כותב למעלה 'אומנות' והופה, 'היצירה' נמכרת במחיר אסטרונומי יחסית לאסלה שגרתית ופושטית לחלוטין :). פשוט חלק מהאטרף הכללי שעובר על העולם 'אל תגיד לי איך לקרוא למשהו'. אותו כנ"ל למשל בציור שכל מה שיש בו זה פס אחד אקראי של צבע. לכנות את זה אומנות זה פשוט עלבון לאומנות האמיתית. גם אם ים של אנשים (ובעיקר 'הממסד') כן מגדיר זאת כך.
גם ילדים יוצרים יצירות אומנות אבל זה דבר שונה -
לאומנות יש קשר ישיר לפרספקטיבה, אומן מביא לעולם יצירה. וככל שיש יותר אנשים שמצליחים לראות דרך הפרספקטיבה שלו כך הפרספקטיבה שלו כוללת יותר ובהתאם לכך היצירה שלו נחשבת.
אתן לך טיפ לקריאה, אל תתעכב ואל תחשוב על מה שאתה קורא כמו בקריאה ביקורתית רגילה. לקראת הסוף פתאום תגלה איזה תוואי ובסוף כשתחשוב על מה שקראת תהיה לך תמונה יותר ברורה.
 
תודה על הדעה וההארה, לא איעלב אבל לא בטוח שאני לגמרי מסכים. הסיפור אכן מבוסס על אפיוני דמויות, וזה המוטיב החשוב בסיפור הזה. הדמויות מתחברות כאן בעזרת האופיים שלהן לעלילה כללית, כאשר לכל אחת מהן עלילה קצרה משלה המתאימה לאופייה כדמות. אפשר לכתוב סיפור בדרכים שונות, אני מקווה שיצא מעניין מבחינה רגשית אנושית. אני גם חושב שזו כתיבה מבנית שמתמצתת תוכן, שזה סוג כתיבה שאימצתי לעצמי ואני אוהב. אני נוהג לכתוב סיפורים קצרים מאד ושירים, זה לא קל ודווקא קשה לתמצת בכתיבה, אבל ספרים וסיפורים ארוכים אני פחות יודע לכתוב כי אני לא מתאים לזה. לימודי הספרות בבתי הספר נעשים ברמה מאד גרועה, אף שמושאי הקריאה שם טובים מאוד. באוניברסיטה הרמה טובה, לי יש תואר ראשון בספרות עברית.
 

משתפרת1

Well-known member
תודה על הדעה וההארה, לא איעלב אבל לא בטוח שאני לגמרי מסכים. הסיפור אכן מבוסס על אפיוני דמויות, וזה המוטיב החשוב בסיפור הזה. הדמויות מתחברות כאן בעזרת האופיים שלהן לעלילה כללית, כאשר לכל אחת מהן עלילה קצרה משלה המתאימה לאופייה כדמות. אפשר לכתוב סיפור בדרכים שונות, אני מקווה שיצא מעניין מבחינה רגשית אנושית. אני גם חושב שזו כתיבה מבנית שמתמצתת תוכן, שזה סוג כתיבה שאימצתי לעצמי ואני אוהב. אני נוהג לכתוב סיפורים קצרים מאד ושירים, זה לא קל ודווקא קשה לתמצת בכתיבה, אבל ספרים וסיפורים ארוכים אני פחות יודע לכתוב כי אני לא מתאים לזה. לימודי הספרות בבתי הספר נעשים ברמה מאד גרועה, אף שמושאי הקריאה שם טובים מאוד. באוניברסיטה הרמה טובה, לי יש תואר ראשון בספרות עברית.
ממש אין צורך שתסכים איתי. רצית לדעת מה דעת הקוראים. קראת. זה בסדר גמור. הרי כשתרצה דעה מקצועית תפנה לאחד המרצים או המתרגלים שלך.
 
איך כדאי לקשר אותן? ניסיתי ליצור איזושהי עלילה מקשרת, וגם האופיים מקושרים וגם במה שקורה להם, אולי אפשר להגדיר את הקשר כחיים משותפים. אימא שלי כתבה ספר על חיי משפחה, אולי ממנה לקחתי את ההשראה. אני לא חושב חלילה שאני מנוכר כמו יריב או מתרברב בבחורות שלי כמו אור.
 
נערך לאחרונה ב:

אור גינאל

Well-known member
איך כדאי לקשר אותן? ניסיתי ליצור איזושהי עלילה מקשרת, וגם האופיים מקושרים וגם במה שקורה להם, אולי אפשר להגדיר את הקשר כחיים משותפים. אימא שלי כתבה ספר על חיי משפחה, אולי ממנה לקחתי את ההשראה. אני לא חושב חלילה שאני מנוכר כמו יריב או מתרברב בבחורות שלי כמו אור.
אתה לא צריך לקשר כלום, זה מה שהקורא צריך לעשות, ואם תלעס לו את החומר אתה תהרוס לעצמך את היצירה.
היצירה שלך יחודית, ואי אפשר להשוות אותה לשום דבר אחר.
מי שזה לא נראה לו שיקרא עיתונים.
 
אתה לא צריך לקשר כלום, זה מה שהקורא צריך לעשות, ואם תלעס לו את החומר אתה תהרוס לעצמך את היצירה.
היצירה שלך יחודית, ואי אפשר להשוות אותה לשום דבר אחר.
מי שזה לא נראה לו שיקרא עיתונים.
פילוסוף שם כאן את הסיפור במקום שכל אחד יכול להגיב. בדיוק כמו שזכותו לשים את זה כאן ולקרוא חזה אמנות וסיפור, זכותם של האחרים להגיד שבעינהם זה לא סיפור או להציע הצעות לשיפור.
השאלה באמנות לא אם זה יחודי או בר השוואה למשהו אחר אלא אם זה מוצא חן בעיני הקורא או לא. לגיטימי לגמרי שיהיה מי שיעביר ביקורת. בעיני אין כאן לא סיפור ולא משהו בעל ערך אלא סתם קובץ של סיטואציות שיטחיות ומשעממות.
 
סבא, עכשיו הוספתי בראש הסיפור את המשפט: אביב, סתיו, אור, יריב, בני ועמית היו בני משפחה. האם לדעתך זה מקדם לפתור את הבעיה?
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
סבא, עכשיו הוספתי בראש הסיפור את המשפט: אביב, סתיו, אור, יריב, בני ועמית היו בני משפחה. האם לדעתך זה מקדם לפתור את הבעיה?
לא בדיוק לזה התכוונתי, אבל סיפור משפחתי גם בסדר כי זה איכשהו מקבץ את כולם.
אבל לדעתי התצורה הקודמת היא יותר מעניינת אם תצליח באיזושהי צורה לקשר אותם ולתת לקוראים להבין שמשהו מעניין עומד להתרחש.
אני למשל הייתי מקשר חלק מהם תוך כדי ביצוע שוד אלים באיזה בנק נידח בעפולה.
את "לורה" הייתי מכניס לסיטואציה של אונס במקום העבודה על ידי המעסיק שלה.
דבר שיצריך תגובה חריפה מצד עמית שיגיע לשם עם פטיש וירוצץ למעסיק את הראש.
דבר שיוצר אמפתיה מצד הקורא דווקא לרוצח ולא לאנס למרות ששניהם בעצם לא בסדר.
או לחלופין ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, אפשר לקשר את כולם בתוך בית כנסת במגדיאל עם ברסלבים קופצנים ושמחים
נגיד בשמחת תורה עם ספרי תורה ביד והעלמות היפות מסתכלות מהצד עם כיסויי ראש ושמלות ארוכות.
בדיוק שם אפשר לפתח רומן יפה וחזק. (החרדיות החסודות הן חרמניות אש ;-))
קצת בעיה עם הקורונה, בקשר לברסלבים הקופצניים.
אבל הקורא יודע שהסיפור הוא לא עכשיוי.
 
נערך לאחרונה ב:
נכון, אמן צריך להיות מיוחד וליצור דברים מיוחדים מכל מיני סוגים. אבל אולי עם קצת קישור כמו חיי משפחה יכול גם כן לצאת מזה משהו מעניין בפני עצמו שידגיש את המסר.
 
דווקא זה ההפך ממה שהתכוונתי. אני לא מחפש פעולה ומתח בסיפור הזה, להפך: זה סיפור רגוע על חיי משפחה מורכבים מהתנגשויות טיפוסים שונים. אולי ההכרזה למעלה שמדובר בחיי משפחה, תיצור הרמוניה נחמדה וברורה יותר בין חלקי הסיפור.
 
למעלה