סיפרה לי היום מישהי שיש

סיפרה לי היום מישהי שיש

קמע שמיועד לנשים בהריון. זו טבעת עם ברכות שעונדים אותה לאורך כל תשעת חודשי ההריון. האם ידוע לכם על כך? אם כן היכן ניתן להשיג? ושאלה נוספת על אותו משקל האם יש קמע לנישואים?
 

msch

New member
קמע זה סתם עבודה זרה

לקרוא תהילים יותר עדיף...ולא עולה כסף שהולך בדרך כלל לשרלטנים רודפי בצע...
 
לא נכון!

עבודה זרה?? אם כך מזוזה היא שריד לעבודה זרה (רשום עליה שדי.. שד וה'! היא מלאה אמונות סביבה על סגולות והשפעות הפסילה שלה וכו..) מזוזה!!! מצויין גם בויקרא גם בדברים ונמה לי שבשמות.. מוזכר בסיפור יציאת מיצריים (הבריחה כלומר) מאיין אתה מרהיב עוז וחוצפה לזלזל בפחד בחולשה באמונה של אדם אחר? תמונה של הבאבא סאלי שמדליקים לידה נרות ושמים פרחים ובשמים ואת זה עושים יהודים שבעינייך מן הסתם היו כשרים..היא הרבה יותר עבודה זרה מקמע שרב מברך עליו..! רב שמן הסתם בקיא בתורת הסוד ובמצוות וההלכות ומי כבודו?! אתה שחצן! והשחצנות מקורה באגו נפוח וזה חטא חמור פי כמה!!!
 

אופירA

New member
מנהל
אין סיבה להתרגז

למזוזה יש כללי הלכה והיא ציווי מהתורה. אם אנשים פיתחו סביבה סגולות ואמונות, זה לא בדיוק התורה. ומה שהתורה סיפרה על סגולתה של המזוזה זה לא כללי ההלכה, אלא הסבר של מהות המזוזה. לכן אין שום דרך לקרוא למזוזה לא עבודה זרה ולא שריד לה. לעומת זאת, קמעות אין בהם שום עניין לא הלכתי ולא רוחני, וגם אם אמנם כאשר ליבו של אדם נמשך אליהם אין לפסול משיכה זו (ובפרט כאשר מבררים היטב שאין מדובר בנוכל ושרלטן - ויש רבים כאלה), עדיין אי אפשר לומר שקמעות זו דרך חיובית ומומלצת לכלל באופן כללי. בדורנו אין כמעט מומחים לקבלה, ואלו שישנם אינם כותבים קמעות, ואכן אין בכך תועלת. וכיוון שרוב אלו שכותבים קמעות עושים שקר בנפשו של הרוכש בדמים מרובים את סחורתם, חבל על כספם וטוב להעיר את תשומת ליבם שאין אמת במעשה שהם עושים. אבל אם יהודי תמים נמשך לקמע, ורוצה להוציא עליו דמים מרובים, ומרגיש איתו טוב, ומרגיש חיזוק באמונה - אין בכך פסול בהכרח, ובלבד שלא ישים מבטחו בקמע ויעוות את מחשבתו לחשוב שהקמע הוא ישועתו, ואין צורך להתקרב לקב"ה ולשמור את המצוות. וזה הדין גם במעשים של אמונה שמקרבים את הלב לקב"ה, כמו הדלקת נרות נשמה או פרחים ובשמים. לכאורה - בזבוז כסף. אבל אם הלב נפתח ע"י כך - למה לא. תליית תמונה של צדיקים היא עניין של "והיו עיניך רואות את מוריך", שמראה העין משפיע על הנשמה ומקרב אותה לעבודת ה' מתוך תחושת הקשר עם דמותו של הצדיק. ואם יש אנשים שטועים ומתכוונים לצדיק בתפילתם ולא לקב"ה, יש לתקן את טעותם אבל לא לשלול את המנהג, שאחרים אינם טועים בו.
 
תסבירי בבקשה

ואם יש אנשים שטועים ומתכוונים לצדיק בתפילתם ולא לקב"ה, יש לתקן את טעותם אבל לא לשלול את המנהג, שאחרים אינם טועים בו. את זה
 
להפך

אין סיבה לתקוף שאלה של בחורה לגבי קמעות בחרם ונידוי באמצעות כותרת מתנשאת ופוגעת כמו עבודה זרה זו אמונה שונה משל much אולי אבל לגיטימית וגם להאמין בבבא ברוך זה סמל למשהו שדמותו מבטאת אני רואה בעבודה זרה אגב שלב בהתפתחות החשיבה האנשוית.. ותו לא זה בטח לא מאיים עלי להפך.
 

masorti

New member
בואי ונקרא את דעת הרמב"ם על קמיעות...

"ואל יעלו על לבך הזיות כותבי הקמיעות, ומה שתשמע מהם או תמצא בספריהם הטיפשיים, שמות שהם מצרפים אותם שאינם מורים על שום עניין כלל, וקוראים אותם שמות, ומדמים שהם צריכים קדושה וטהרה, ושהם עושים נפלאות. כל הדברים הללו סיפורים שאין ראוי לאדם שלם לשמעם, כל שכן לסבור אותם" (מורה נבוכים, א', ס"א) "וכאשר מצאו האנשים הרשעים הבערים את הלשונות הללו, מצאו מקום לשקר ולדבר, שמצרפים איזה אותות שרצו, ואומרים: זה שם פועל ועושה אם נכתב או נאמר באופן פלוני, ואחר כך נכתבו אותם הכזבים אשר בדה אותם הרשע הבער הראשון, והגיעו אותם הספרים לידי הכשרים החלשים הפתאים, אשר אין להם קנה מידה להבחין בין אמת ושקר, והצניעום, ונמצאו בעיזבונם, וחשבו בהם שהם אמת. כללו של דבר: פתי יאמין לכל דבר. וכבר יצאנו ממטרתנו הנעלה ועיוננו העדין, אל העיון ב ביטול הזיות ש ביטול ם גלוי לכל מתחיל בעיון. אלא שהביאנו ההכרח לכך, כיון שהזכרנו את השמות ועניינם, ומה שנתפרסם עליהם אצל ההמון." (מורה נבוכים, א', ס"ב) ומה אמר הרמב"ם לגבי מי שכןתב בתוך המזוזה שמות מלאכים והופך אותה למעין קמע? "מנהג פשוט, שכותבין על המזוזה מבחוץ, כנגד הריוח שבין פרשה לפרשה, שדי; ואין בזה הפסד, לפי שהוא מבחוץ. אבל אלו שכותבין בה מבפנים שמות המלאכים, או שמות קדושים, או פסוק, או חותמות--הרי הן בכלל מי שאין לו חלק לעולם הבא: שאלו הטיפשים, לא דיי להן שביטלו המצוה; אלא שעושין מצוה גדולה, שהיא ייחוד שמו של הקדוש ברוך הוא ואהבתו ועבודתו, כאילו הוא קמיע להנית עצמן, כמו שעלה על ליבם הסכל שזה דבר המהנה בהבלי העולם." (משנה תורה, הלכות מזוזה, ה', ד') מה שכן, הרמב"ם התיר להשתמש בקמע לצורכי ריפוי למי שמאמין בכך והדבר משמש לו כאמצעי סוגסטיה. למידע נוסף ניתן לעיין בפרק 8 בספרו של פרופ. אביעזר רביצקי "עיונים מיימוניים".
 
"יין ויאנג" ביהדות

שאלתי מושג מזרחי, מעיסוקי ביוגה...אך לא אני המצאתי את שני הפלגים המרכזיים ביהדות, היותר שכלתניים (יאנג) והיותר רגשיים (יין) (* מקביל אף לחשיבה פילוסופית מודרנית - פמיניסטית, שמחלקת את כל החשיבה המערבית כולה לנשית -טצ'יסטית וגברית - לינארית) תשובתך מאוד עיניינה אותי ואף נכנסתי וקראתי בהערות מראה נבוכים (מאוד יאנגי) לגבי קמעות ולגבי שימוש בנומרולוגיה והאופן בו קל 'להראות' משהו באופן לא מדעי באמצעות שימוש בענף היהודי המאוד לגיטימי ומדעי של חישוב האותיות. מעניין ותודה על תשובתך. כל מה שאמרתי שיערה שאלה שאלה לגיטיצית, לגבי קמעה ותקפו את עצם השאלה ולא ענו לשאלתה... האם שמעתם לגבי קמעה כזה ואחר.. וטענתי ממקום ייני, שבטוח שיש מי שמרמה אבל מן הסתם לא כולם רמאים... וזה מעניין האם מישהו מכיר קמעה להריון?
יותר נעים אם כל אחד ישתדל יותר להקשיב ופחות לשלול יש לי תלמידה לציור, אשה של רב, שייכים לשכלתנות, וסיפרה ששמעה הרצאה שבאה מזרם שכן חסידי הם ממש רציונלים בגישתם לדת, ועליה זה לא מאיים, ופשוט מעניין.. כך הרבה יותר מפרה. בואו נשאף כולנו למעט איזון...
 

tamarhp

New member
יש היום המון שטויות

כל אחד מוצא אבן יפה והופך אותה לאבן מזל. עדיף לא להתחיל להתעסק עם זה. (ואני דתית.)
 
כן אבל

לא הכל שטויות ןלא כולם שרלטנים זה כמו שמישהו ילך לפסיכולוג לא משהו ויקבע שכל עולם הפסיכולוגיה והטיפול זבל.. או כל תחום אחר.. יש דבר כזה ריפוי באמצעות אנרגיות יש כוחות ביקום יש מחאכים וישויות של אור ויש מי שמשחק כאילו שהוא מבין זה עדיין לא מלמד על הכלל וכל פרט יש לבחון לגופו! אני חושבת שצריך בעיקר קשב.
 
למעלה