סירוב ביטול עסקה

  • פותח הנושא cso
  • פורסם בתאריך

cso

New member
סירוב ביטול עסקה

שלום רב, שמי יוסי ואני בעצמי בעל עסק ובחיים לא חשבתי אפילו בצחוק לעשות מה שחנות תכשיטים מנתניה עשתה לי. לא מדובר בסתם חנות קטנה, כי דבר כזה לא קורא בחנות פרטית, אלה מדובר ברשת שמכינה שיעורי בית באמצעות עו"ד שלה כיצד לעשוק את הלקוח , ושכביכול זה יהיה חוקי! יום חמישי, שבוע שעבר (10/5), במהלך רכישת עגלים לאישתי, התעניינתי גם בטבעת בשבילי אבל לא ממש תכננתי לקנות. לא יודע מה חשבתי באותו הרגע, עם עבודה יעילה מצד המוכר, רכשתי טבעת יהלומים בשווי 4000 ש"ח (אחרי "הנחה של 60%"). במעמד הרכישה לא קיבלתי את הטבעת שהייתה אמורה להישלח לשם הגדלה. למחרת, יום שישי, התחרטתי על ביצוע העסקה, אך מכיוון שהחנות הייתה כבר סגורה, אמרתי גומר ליצור עמם קשר ביום ראשון בבוקר מוקדם עד כמה שאפשר בכדי לבטל את העסקה לפני שהטבעת תשלח להגדלה, וכך עשיתי!! כבר ביום ראשון בבוקר בשעה 9:40, יצרתי קשר טלפוני עם החנות, אך המוכר שמכר לי לא היה שם ובמקומו ענתה לי משהי אחרת שהאמרה לי שהמוכר שמכר לי (להלן יקרא "י") יהיה ב 12:00 בחנות. היות וכך, הודעתי לה שאני מעונין לבטל את העסקה, אך לתדהמתי הודיעה לי חגיגית שאין דבר כזה ביטול עסקה אצלם אלה אך ורק שובר זיכוי וגם זה תקף לפרק זמן של שישה חודשים בלבד. לאחר שסיימתי את הסידורים שיש לי בעיר, קפצתי בשעה האמורה לחנות (כמה דקות אחרי), על מנת לפתור בעיה זו פנים אל פנים ולא באמצעות הטלפון, אך כבודו לא היה שם ובכלל הוא היה מחוץ לעיר. לאחר המתנה ארוכה בחנות, ושהתברר בדיעבד שהיית מיותרת היום ומנהלת החנות, הסמכות היחידה שם, הייתה לאורך כל זמן ההמתנה בחנות , אך בחרה לא לעשות דבר. כמו שציינתי, מסתבר שסתם ביקשו אותי לחכות לי' וכל דרישותיי לביטול העסקה עלו בתוהו, למרות שציינתי בפניהם שאני לא חסיד של תכשיטים ושאין עליי שום תכשיט והזיכוי שלהם לשישה חודשים הינו שוד לאור יום, היות ואחרי פרק זמן זה הם (החברה) משלשלת לכיסה את כספי הלקוח מבלי שסיפקו כל תמורה. הייתי בשוק מכל הסיפור, לא האמנתי שאפשר לקחת כסף מלקוח, ואחרי יום עסקים אחד לסרב להחזיר לו אותו על עף שלא קיבל את המצור כלל לידיו. ואם לא דיי בכך, לספק לו "חתיכת נייר" במקום, שגם "חתיכת נייר" זו בתוקף לשישה חודשים. חזרתי, הביתה. רצתי לאינטרנט לקרוא את חוק הגנת הצרכן. ראיתי שהם (החברה) "עשו שעורי בית" ושמו שלט מאחורי הקופה לגבי מדיניות הביטולים וההחזרות, אבל לא ראיתי בשום מקום בחוק שזיכוי יכול להיות "תלוש נייר" כאשר אין לי מה לעשות אתו, וכמו כן לא ראיתי בשום מקום בחוק שנאמר שיש להם זכות אחרי פרק זמן מסוים לשלשל את הכסף לכיסם וללא שסיפקו כל תמורה. בזמן שהמתנתי בחנות, יצא לי ללמוד הרבה לגבי מדיניות הביטולים וההחזרות שלהם, כאשר לקוחה שהייתה שם ביקשה להשתמש בטופס זיכוי שיש לה על מנת לרכוש תכשיט. ממה שהיא אמרה ללקוחה, הזיכוי הוא לא שווה ערך לכסף, וזה אומר שהיא לא תהנה "מההנחות" של החנות, אפרט! בחנות הנ"ל כל המחירים הנקובים על המוצרים הינם כ 60% יותר יקרים מהמחיר האמיתי. כך שכל לקוח שנכנס מיד ובאופן אוטומטי מקבל הנחה של 60% על המוצר ובדרך זו הם "קונים" את הלקוח בדיוק כמו שקרה איתי. אבל מה העוקץ? כשרוכשים באמצעות תלוש הזיכוי, משלמים את המחיר "המלא" על המוצר, כך שהזיכוי למעשה הוא שווה ערך ל 40 אחוז מערכו האמיתי. יש לציין, שלאחר ווכוחים איתם, כאשר שאלתי את הנושא את י' , ציין הנ"ל דברים אחרים וציין כי כן ניתן לרכוש בזיכוי ולהנות מההנחה, אך הוסיף , "תלוי במדיניות ההנחות של הרשת בזמן הקניה...". זה נשמע לי לא יותר מאשר פילפול מילים.. בראותי כך, פניתי לאתר "אמון הציבור" בנושא, במכתב שנכתב באתר האינטרנט שלהם, בצרוף פקס של חשבוניות הרכישה, אך הם עדיין לא חזרו אלי בנושא ואנני מוצא דרך ליצור עמם קשר ולשאול אותם - מדוע לא חזרו אליי. באותו היום, כתבתי פקס גם למנהלת הרשת, אך גם משם לא הגיע תשובה עדיין. מצפה לעזרתכם, יוסי
 
טבעת יהלום ב 4000 שקל, וזה אחרי 60% הנחה ?

כלומר הטבעת (לפני הנחה) עלתה כ-6600 שקל ? סתם מתוך עניין, באיזה גודל היהלום, מה דרגת הנקיון שלו ?
 

cso

New member
32 יהלומים בגודל 0.32 קראט

הטבעת 18 קראט.... דרגת ניקיון , אני לא זוכר אבל אני חושב SVI ובהירות JH. אבל מה לגבי הבעיה שלי?
 
לגבי הבעייה שלך - תראה, זה נשמע שהם מכוסים

מבחינת החוק (עם זה שהם לא מוכנים לבטל את העיסקה) - אבל ייתכן ואני טועה לגבי זה שהתלוש זיכוי הוא "לא כולל מבצעים" - ככל שזה מרגיז, אני מניח שגם זה "בסדר" - אלא אם תוכל להוכיח שהמחיר הראשוני הוא מנופח מלכתחילה..
 

cso

New member
תראה...

חוק הגנת הצרכן בא להגן על הצרכן מנקודת הנחה שהצרכן בעמדת נחיתות כנגד המוכר בזמן ביצוע העסקה. ולקחת בכוח 4000 ש"ח לא נראה לי שזה מיישם את מטרת החוק. החוק רק טוען, כי המוכר צריך לשים שלט שבוא הוא מציין מה המדיניות "ביטולים והחזרות" , אבל עדיין מדובר על ביטולים ואחזרות, בשום מקום לא רשום שבמקום כסף אני צריך לקבל חתיכת נייר, ובשום מקום לא רשום שאם לא דיי בכך אז לחתיכת הנייר יש תוקף של שישה חודשים. מה גם, שעל פי החוק העסקה בוצעה כשאני מקבל את המוצר ליד. היות ולא קיבלתי את המוצר ליד, הרי שלא בוצעה העסקה במלואה. אתה בא להגיד לי, שבית המשפט יקבל את הטענה ולא יתן לי את הכסף ליד , על אף שהעסקה לא בוצעה במלואה ועל עף שעבר יום עסקים אחד מביצוע העסקה?
 
לגבי הנקודות שהעלית :

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3114003,00.html קרא את הכתבה הזו - על דוגמאות שונות - על מדיניות החזרת מוצרים וביטול עסקאות. אבל אני מציע שתעלה את הדיון בפורום צרכנות, שם אולי יוכלו לתת רעיונות נוספים מה לעשות .
 

cso

New member
וזה החוק שבא להגן על הצרכן?

לי נראה כמו חוק שבא להגן על העסקים הגדולים שבאמת צריכים עו"ד בכדי למצוא דרך להוציא את הכסף מהכיס של הלקוח מבלי שניתנת לו הזכות שמגיע לו, להתחרט! מעניין שהצעת החוק שאומר שהעסקים צריכים להחזיק ללקוח כסף, יש ספק שיעבור!!
 
למעלה