סי סי, ויקטור סנצ´ס ומאצ´ו מושה
המיסטיקה של הטולטקים, לכאורה פותחת עוד אפשרות בעולם למי שמחפש את מה שמעבר לידוע והנראה. אבל החיבור הזה, בין רוחניות ולחימה, מאפיין את הישראליות שזקוקה לתכלית ולהגדרה עצמית, מתוך תחושה שהמציאות אינה עונה על כל השאלות. לי היו חוויות כאלה, שקשורות לכוחות היקום, הידידותיים והעוינים. יום אחד התעופף לתוך ביתי, עטלף. היתה לי תחושה שהטריטוריה של המערה, התחלפה אצלו בחלל הבית. אבל יותר מכך, כאילו נשא מסר בקשרו בין שני הסביבות הללו. האדם עסוק כל כך, בלהשמיד חרקים, ומזיקים, עד שכבר אינו יכול לראות בטבע בעל ברית. פעם, כל התכלית בחיים היתה הראיה, היום אין לכך מקום. הגישות האצטקיות כמו המצריות (כי יש דמיון בין התרבויות), אינן מנסות להגיע לקבלה של הכוחות הטבעיים תוך הבנתם, אלא לשלוט בטבע באמצעים של מניפולציה על טבעית, ובכך לעיתים המטרה האנושית של להבין את הכוחות, לשמור ולהישמר, מפוספסת.
המיסטיקה של הטולטקים, לכאורה פותחת עוד אפשרות בעולם למי שמחפש את מה שמעבר לידוע והנראה. אבל החיבור הזה, בין רוחניות ולחימה, מאפיין את הישראליות שזקוקה לתכלית ולהגדרה עצמית, מתוך תחושה שהמציאות אינה עונה על כל השאלות. לי היו חוויות כאלה, שקשורות לכוחות היקום, הידידותיים והעוינים. יום אחד התעופף לתוך ביתי, עטלף. היתה לי תחושה שהטריטוריה של המערה, התחלפה אצלו בחלל הבית. אבל יותר מכך, כאילו נשא מסר בקשרו בין שני הסביבות הללו. האדם עסוק כל כך, בלהשמיד חרקים, ומזיקים, עד שכבר אינו יכול לראות בטבע בעל ברית. פעם, כל התכלית בחיים היתה הראיה, היום אין לכך מקום. הגישות האצטקיות כמו המצריות (כי יש דמיון בין התרבויות), אינן מנסות להגיע לקבלה של הכוחות הטבעיים תוך הבנתם, אלא לשלוט בטבע באמצעים של מניפולציה על טבעית, ובכך לעיתים המטרה האנושית של להבין את הכוחות, לשמור ולהישמר, מפוספסת.