סכנה בצומת לפיד- מצ"ב מכתבי

סכנת נפשות

מושי, בצומת הזאת היו לא מעט תאונות עם פציעות לא קלות כלל. השינוי הנוכחי נראה מטורף לחלוטין. איך מצפים שלא יהיו שם תאונות.היום שינו את השילוט ועדיין זה מסוכן. אולי כדאי לארגן לחץ שלנו על הנוגעים בדבר ? הנמנעים של המכתב שלך ואולי אחרים. לסתום להם את הפקס במכתבי אזהרה על המצב, או משהו כזה. אולי לפנות למשטרה. משהו. שיבינו שאכן מדובר בסכנת נפשות.
 
סכנה בצומת לפיד

ביום חמישי האחרון נכחתי בהשתלמות הכוונת תנועה שנערכה במזכירות. ראש מחלק תנועה במשטרת מודיעין, שי אלגרבלי(?), אמר שלאור השינוי האחרון בצומת, הוא צופה תאונה חזיתית קשה בקרוב! מאידך, אין בכוונתו לעשות דבר בנידון (ציטוט...). לא צריך להיות שוטר כדי להבין את הסכנה, ולטעמי יש להדגיש יותר מאשר בפנייתך (המבורכת) למע"צ. רק לפני חודשיים נהרגו נוסעי מכונית בכפר-סבא בגלל סימון מטעה של מע"צ, ויש לצפות שבבחירה נכונה של המילים מע"צ יבינו את הקשר וינסו מאד להמנע מ"פרק ב'".
 
אני בקשר עם מנהל הבטיחות באתר

שוחחתי איתו היום וסיכמנו לבחון ביחד כמה פעולות שיקלו על ההתרגלות לשינוי ועל שדה הראיה. יש כמה פעולות שכבר בוצעו שם, כגון נתיב יציאה נפרד לכיוון חשמונאים-קרית ספר ונתיב כניסה רחב ידיים שהשפעתם מורגשת בהפחתת העומס בצומת. שימו לב שבמשך היום כמעט ולא רואים פקק מכיוון לפיד. בכל מקרה מחר אני שוב נפגש איתו בשטח ונמשיך לבחון את הצרכים.
 

טלכספי

New member
כוחה של התקשורת

מושי, פנייתך לכל הגורמים מבורכת אולם מנסיון העבר, גם אם משהו שם "למעלה" באמת רוצה לשנות משהו הגלגלים זזים באטיות שעלולה לגבות קורבן בנפש, אם לא נזדרז. באחת מתכניות הטלויזיה (כלבוטק?/תכניתו של חיים הכט? - אני לא ממש זוכרת) הוצג מקרה של צומת בעייתית בחיפה שלא טופל למרות בקשות חוזרות ונישנות של התושבים, אך טופל מיד לאחר התכנית (זה לקח יום אחד לשים שם רמזור). אולי כדאי לשקול פניה לעיתונות המקומית?
 
השאלה היא אם באמת שום דבר לא זז

הפעם אין זה נכון. הייתי בשטח פעמיים, אתמול שוחחתי עם ממונה הבטיחות באתר בטלפון, הסברתי לו את הבעייתיות והצבעתי מיידית על ערימת עפר שהסתירה את שדה הראיה. כעבור כמה דקות שוטחה ערימת העפר הזו. הבוקר הייתי אצלו באתר, יחד פתחנו מפות והוא הראה לי איך הוא החמיר את הדרישות, למרות שמבחינת מתכנן התחבורה הוא בהחלט לא היה צריך. בהחמרה זו כלולים תוספת היסטרית של תמרורים, עמודי תאורה, סימונים וכדומה. בנוסף, כשהוא ראה שניתן להרחיב את הכניסה ללפיד והיציאה לכיוון צפון הוא עשה זאת שלא מהנתיבים המתוכננים אלא מעבר להם. סידור זה מפזר את העומס ביתר קלות (ניתן להיווכח בתוצאה - במשך היום יש הרבה פחות עומס בצומת). בסיום הפגישה הוא הסכים לדעתי שיש להחליף את הגדר הכתומה במקום בגדר יותר אורירית כדי לאפשר יותר שדה ראייה. כמו כן סיכמנו שאם יש לי רעיון נוסף - הוא ישמח לשמוע ולקבל במידת האפשר. לגבי הסטת קו העצירה הוא הסביר לי שהוא מעדיף להשאיר אותו במקומו הקיים (גם לפי התכנית של מתכנן התחבורה) כדי לאפשר עצירה מוקדמת וגלישה איטית וזהירה לכיוון הצומת (ביציאה). הבעייה שנותרה בלתי פתורה היא מהירות הנסיעה של המכוניות על הכביש הראשי. יש במקום תמרורים המגבילים את המהירות אך יש בציר הזה טייסים שמצפצפים על החוק. אפשר להתלונן במשטרת מודיעין ולבקש שיגיעו לאכוף את החוק. אני אעשה זאת, בעז"ה, אך אפשר ואף רצוי שתושבים יפנו אליהם גם באופן עצמאי. אם יש רעיונות נוספים שיפקחו את עינינו - אשמח להיוודע אודותם.
 

תמרשובל

New member
במפרים

אפשר למקם במפרים (מסמרים) בירידה בכביש הראשי ע"מ להאט את התנועה.
 
מה עם מסלול האצה לפונים מלפיד?

מושי, בסידור החדש נעלם מסלול ההאצה (הקצר) שהיה לפונים מלפיד דרומה לכיוון צומת שילת. מסלול זה אפשר השתלבות זהירה גם כאשר קיימת תנועה מצפון לדרום. התוצאה היא שצריך לחכות לרגעים בהם אין תנועה משני הכיוונים, מה שמקשה מאד את היציאה בשעות העומס. אולי שווה לבקש את זה ספציפית. אם יגידו שאין מקום, אז צריך פשוט לגמור את הסגירה של חצי המנהרה שנבנתה ואד יהיה ניתן. בברכה, אדר
 
הייתי שוב במקום לבדיקת ההערה

אבל לא נראה לי שיש לזה מקום שם מבחינת רוחב הנתיבים. בכל מקרה - תודה. אנסה לבחון את העניין מחדש עם אנשי הבטיחות במקום.
 
ההסבר:

בדיון מקצועי עם הממונה על הבטיחות מטעם מע"צ הוסבר לי: 1. ניתן להקצות 5 נתיבים מקסימום בכביש לכל רוחבו. 2. לצורך בניית המנהרה מבלי לחסום את כל התנועה היה צורך לתכנן שני שלבים, כל פעם צד אחר של הכביש (כפי שאכן מתבצע). 3. בבחינת נושא הבטיחות הוחלט שלא לחלק את שני השלבים בשווה, אלא פעם אחת ליצור 3 נתיבים ופעם שניה שניים. 4. מתוך הנחה ששלב ההתארגנות באתר עד לכניסה לעבודה במלוא המרץ יקח יותר זמן, הועדפה האפשרות של נתיב שלישי (האצה) בשלב הראשון(3/5), ובשלב השני שאמור להסתיים מהר יותר לוותר על נתיב האצה (2/5). אכן, זה מה שבוצע, וכפי שניתן לראות רוחב הכביש כרגע מספיק רק לשני מסלולים דו כיווניים ללא נתיב האצה, עם כל האי נוחות שבכך. שמחתי לראות שמשקיעים מחשבה מעמיקה בתכנון ועם זאת מוכנים לבחון פניות מהציבור ולהשיב באדיבות וביסודיות. כל שנותר הוא פשוט להזהר עד כמה שאפשר. שבת שלום!
 
למעלה